M by M Skrevet 6. juli 2007 #26 Skrevet 6. juli 2007 Limer inn det samme jeg skrev på krangle: Stefaren min er purk og han har jobbet med mange pedofilisaker opp igjennom årene. Problematikken rundt pedofile på stranda med og uten kamera og nakne barn har alltid eksistert, men nå i våre dager hvor de har tilgang til internett, fotoshop osv osv risikerer man at en pedo-faen tar bilde av noe så uskyldige som ditt lille barn som leker og koser seg naken på stranda og legger det ut på pedofile nettsteder, redigerer bildet osv. Det er heller ikke en ukjent, men da igjen ikke veldig kjent sak heller, men det er altfor vanlig at små barn bare forsvinner også. Etter å ha hatt en del samtaler med min stefar om dette og andre ting rundt pedofili, kommer jeg aldri i livet til å la ungen min leke naken på stranda. Det er veldig synd at det er slik, men det er heller ikke til å unngå så jeg tar mine forhåndsregler. Må også tilføye at han fortalte også at det har flere ganger vært tilfelle at små barn har blitt seksuellt misbrukt på stranda mens mor og far sitter et stykke unna bare. Det er ikke uvanlig at politiet rykker ut for å løse slike saker men de finner ikke gjerningsmannen og kommer ingen vei. Og det har visst en viss sammenheng med at barnet har gått naken på forhånd og den pedofile har sittet og observert barnet.
Sjefsmegga Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #27 Skrevet 6. juli 2007 Bare så synd at mange er så korka i skalen at de ikke tar hensyn til andre og barna sine. Man gjør ikke ungene en tjeneste ved å la dem løpe nakne på stranda..heller tvert i mot.. Men i hvertfall..mine unger får ikke rase rundt med rumpa bar på stranda. Men de får lov hjemme i hagen..
M by M Skrevet 6. juli 2007 #28 Skrevet 6. juli 2007 Om alle kledde på barna sine badetøy på stranda, ville kanskje ikke strendene blitt et mekka for pedofile om sommeren og vi som foreldre ville da beskyttet våre egne og andres barn. Dette er ikke bare synsinger, men et alvorlig problem på verdensbasis som bare vil vokse i omfang.
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 6. juli 2007 #29 Skrevet 6. juli 2007 Eller hvis alle foreldre sluttet å kjøpe små bikinier til sine jenter på 1-2 års alderen, så sklapp vi å ha små lolitaer løpende rundt , men heller et naturlig forhold til det å være naken?! Synes dette bli for dumt! Min gutt løper naken, pedofile eller ei. Han har på seg t-skjorte hvis det er varmt, men det er for å dekke for sola og avlaste huden. Og dere som sier at det er så uhygienisk uten blei, hva er det MED bleie da? En litt våt tissebleie i 25 varmegrader, DET er bakteriefelle det! Og snakk om jenter som får urinveisinfeksjon av å gå med våt truse/ badebukse istedet for å la underlivet få litt frisk luft! Og jeg synes inderlig synd på de barn hvis foreldre synes det er ekkelt eller flaut at de tar på seg selv "offentlig". Snakk om å skambelegge noe svært naturlig. Men dere har vel sex i mørket sjøl....
jente30L Skrevet 6. juli 2007 #30 Skrevet 6. juli 2007 ser ikke noe galt i ,heller naturlig å lære ungene at de må gjerne ta på seg selv men ikke når de er sammen med andre! og synes det er merkelig at du driter i at pedofile ser på ditt barn naken..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. juli 2007 #31 Skrevet 6. juli 2007 Mine barn må nok ha på seg bleie/truse/badebukse på offentlig strand. Jeg er så redd for slike som du nevner, pedofile mennesker som er på stranden kun for å se på barn. Dessuten Synes jeg ikke de trenger være nakne selv om de er barn, utenom hjemme på plena vår (langt unna offentlig vei og uten innsyn av naboer) Men stort sett har jeg på gutten truse el noe slik uansett.
Kamomille Skrevet 6. juli 2007 #32 Skrevet 6. juli 2007 En tissebleie i varmen er faktisk ikke noen stor bakteriefelle nei. Der har du nok misforstått kraftig!!! Og dersom ungene har en våt badebukse, så går det kanskje ann å skifte?????????????? Du dekker til overkroppen hans fordi han ikke skal bli solbrent, men å dekke til underlivet slik at vi slipper infeksjoner og ecoli-bakterier det vil du ikke??!!!!!!!!!
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 6. juli 2007 #33 Skrevet 6. juli 2007 Kamomille, hvor får du det fra at en tissebleie ikke er full av bakterier? Her bør nok du lese litt mikrobiologi... Og så lurer jeg litt på om du vet hvor mye e-coli som finnes naturlig i jorda, og hvor mye bakterier som er i vannet der du bader? Nok av voksne som gjør fra seg i havet. For ikke å snakke om alle kloakkutslipp som går rett til sjøs. Hysteri, spør du meg. Men alle får jo gjøre som de mener er best for sine barn:-)
Honningmelon Skrevet 6. juli 2007 #34 Skrevet 6. juli 2007 Nå som sønnen min er 3,5 år går han aldri naken offentlig uansett, bruker badeshorts.Men, da han var mindre brukte jeg alltid badebleie på han. Mest pga at jeg syns det er upraktisk med bæsj over alt :-) Kommer til å bruke badebleie på minsta neste sommer når hun blir stor nok til å bade i sjøen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. juli 2007 #35 Skrevet 6. juli 2007 Jesus!! Altså.. Pedofile trenger ikke se en guttetiss eller jentetiss for å bli opphisset altså! Det er barnet i seg selv som er opphissende, eller uskyldigheten til barnet!!! Barnet med tissebleie er like interresant som barnet uten!!! Faktisk så finnes det jo folk som tenner på bleier også.. sikkert små unger i bikini-trekant overdel også... Og for guds skyld.. uhygenisk? Tipper det er mange av dere som tisser i vannet selv jeg om dere er på stranda.. sjeldent jeg ser folk i do-kø forran noen av disse porta-potty'ene iallefall. Griser!!
Matpat Skrevet 6. juli 2007 #36 Skrevet 6. juli 2007 Enig med Libido og Thale83. Mine barn får lov å være naken på stranden om de vil. Bare i korte perioder (med tanke på solen) og med solkrem på. Jeg gjorde det som barn, og synes det er deilig for dem å være naken og kjenner vind og sand og vann mot kroppen. Min eldste sønn, som er 5 og har begynt på skolen, får ikke lov lenger. Litt trist, men sånn er det når man blir litt eldre. Jeg synes folk er litt hysterisk. Jeg trodde å løpe rundt naken (hjemme og offentlig) var noenting som er en vanlig del av barndommen.
___ Skrevet 6. juli 2007 #37 Skrevet 6. juli 2007 Jeg bryr meg heller ikke om hvem som ser på ungene, eller meg selv for den del. Selv er jeg påkledt forde det ikke er sosialt akseptert å gå naken for voksne. For barn er det greit så da skal de få slippe klær på stranda intil de blir større.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. juli 2007 #38 Skrevet 6. juli 2007 Og over en lav sko legges det ut babybilder på nett..i alle former og fasonger av barnas egne foreldre!! De blir dytta forran dere i alle former ved hjelp av nick som mamma'n til Emil og mamma'n til ditt og datt.. men pedofile på stranda det er faaaaaali' det. Passe på så ikke nabo'n er pedo også da eller venninna de som er med når dere leker i hagen, eller i plaskebassenget...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. juli 2007 #39 Skrevet 6. juli 2007 Også lurer jeg fælt på om disse gutta han lommemannen har misbrukt har gått rundt bukseløse eller badebukseløse der de har vært.. for man må jo være naaaaken for å bli misbrukt.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. juli 2007 #41 Skrevet 6. juli 2007 Kan ikke akkurat si at foreldre som ikke passer på barnet sitt HVERT SEKUND når de er på stranda der det er vann og dermed drukningsfare er særlig trygge foreldre for ungene uansett om barnet har på klær eller ikke.
M by M Skrevet 6. juli 2007 #42 Skrevet 6. juli 2007 For det første er det vel naturlig at man bytter våte bleier med engang også når man er på stranda og at man sjekker bleien med jevne mellomrom. Altså, er ikke dette et veldig stort problem. I følge politiet er altså de pedofile først og fremst intressert i nakne småbarn og dette er faktisk et stort problem som de har vanskelig for å ta skikkelig tak i. Jeg har ihvertfall blitt sterkt frarådet fra en person som jobber med dette til daglig og får inn den ene skrekkhistorien etter den andre nå på sommeren fra fortvilte foreldre som bare har vært en vanlig tur på stranda og desverre fått en ubehagelig opplevelse med en pedofil. Nå må man også huske på at det er veldig lite av slike hendelser som blir slått opp i avisen så dette er veldig mye mer vanlig enn det de fleste faktisk får med seg. Om barnet ikke blir direkte seksuellt misbrukt syns jeg tanken på at en voksen, pedofil mann sitter og ronker etter bilde av min unge som han har tatt på stranda er helt grusom. Rett og slett. Alle velger selv hvor mye og lite man vil kle på barnet sitt på stranda, men jeg informerer nå om dette ihvertfall.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. juli 2007 #43 Skrevet 6. juli 2007 Politiet har et alvorlig problem hvis de tror at pedofile først og fremst er intressert i nakne småbarn! De fleste ofre for pedofile er vel barn i overgripers nabolag eller familie som kjenner til ham eller henne, og som regel har jo disse barna klær på.
M by M Skrevet 6. juli 2007 #44 Skrevet 6. juli 2007 Jeg sier ikke at det er det politiet først om fremst tror og det er det heller ikke. Men de opplever at dette er et stort problem som oppstår om sommeren fordi barn løper nakne rundt på stranda. Da vet dere det også kan dere selv velge hva dere vil gjøre med deres egne barn. Det legger ikke jeg meg opp i. Men mitt barn får ikke lov til å være naken offentlig. Uten at jeg lager noe større oppstyr rundt det hele, må hun ha på seg badetøy eller andre klær på stranda og andre steder.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. juli 2007 #45 Skrevet 6. juli 2007 helt enig med Riga. De må ha et alvorlig problem om de tror det... Lurer på om han læreren i nittedal så mange av skolegutta som han misbrukte løpe nakne rundt på stranden jeg? Eller om det var fordi venninna mi måtte bade naken i badekaret som gjorde at stefaren hennes misbrukte henne i mange år? Sammenlignet med faktisk overgrep så er det ikke så ille om en pedofil får syn på en naken stump på stranda altså. Grunnen til at barn blir så lett misbrukt er ikke en naken rumpe eller en badebukse, det er barns naivitet. Barns tillitt og barns iver etter å glede andre.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. juli 2007 #46 Skrevet 6. juli 2007 Bare så det er sagt så har ungen min også på seg badebukse på stranda, MEN ikke fordi jeg tror pedofile kan bli opphisset av det.. Så naiv er jeg ikke at jeg tror en badebukse beskytter ungen min fra overgrep...
M by M Skrevet 6. juli 2007 #47 Skrevet 6. juli 2007 Hvis du gidder å lese det jeg svarte Riga, så er det ikke slik at politiet ser på dette alene som isolert problematikk rundt pedofile. De er selvsagt fullstendig klar over det dere nevner her og mye mer enn det og det er jo i hovedsak problemene rundt pedofile. Det jeg sier er at de opplever at dette er et ekstra og økende problem i sommermånedene. De har også hatt en del veldig stygge saker i forbindelse med dette og det kan skje med hvem som helst. Desverre er samfunnet slik, det har alltid vært sånn, men det er mye mer organisert nå på grunn av internett, digitalkameraer og lignende. Pedofile får kontakt med hverandre og kan utlevere bilder, informasjon og tips til hverandre. Jeg syns det er direkte skummelt.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. juli 2007 #48 Skrevet 6. juli 2007 Stop skremselspropagandaen din misstigerlily.. det er greit at pedofile er over alt om sommeren, men desverre er de nok det om vinteren også... Skjult som nabo, bestekompis, far, bestefar, bestemor, mannen på gata er osv.. Vet du at om du tar t-banen på en veldig travel dag så kan noen gni seg opp etter ungen din å få orgasme slik? Enten når dere går av eller på banen feks? Eller bussen? Eller i billettkø? Det er 1000 vis av nakne barn lagt ut på nettet av godtroende foreldre som lager hjemsider, har ungene på facebook, date-profiler osv. En trenger ikke farte på stranda for å finne nakenbilder å dele..
mam <3 Skrevet 6. juli 2007 #49 Skrevet 6. juli 2007 Nå er ikke snuppa her så gammel at hun springer naken rundt på stranda enda, men hun blir nok neppe å gjøre det heller. Grunnen til at jeg syns det er en u-grei tanke at ungen min skal springe rundt naken rundt folk er at jeg tenker hvor flaut det blir om hun driter på handduken til noen andre, eller pisser i maten til noen. Uansett om hun er pottetrent eller ikke. Å på en annen side, jeg vil ikke ha ræva og f***a full av sand, det tror jeg ikke unger vil heller. Men hjemme derimot, hvor det er plen og familie, der det ikke gjør noe om hun er uheldig, der er det greit.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. juli 2007 #50 Skrevet 6. juli 2007 Det er sand-problematikken jeg også benytter badebuksa for.... men pass på å skifte og tørke de våte da.. ellers blir det masse bakterier hyggelig infeksjoner som blærekatarr og sopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå