Sjefsmegga Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Lar dere ungene gå helt nakne på offentlige strender? I så fall vil jeg gjøre de som gjør det oppmerksom på at pedofile oppsøker strender aktivt i håp om å få glimt av nakne barn..og jeg tror det også knipses MANGE bilder i skjul ved hjelp av mobiler osv. Så vær så snill..er dere på offentlige strender, ta på de små en badebleie eller badebukse. Legger til at jeg lar unger løpe nakne i hagen her ( den er uten innsyn)..det blir noe helt annet.
trompetisten Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Og på toppen synes jeg det er litt uhygenisk, spesielt med de barna som fortsatt er bleiebarn. Plutselig må de tisse eller bæsje liksom... Jeg bruker alltid bleie på mini ute blant folk ja, men hun får bade naken hjemme i plaskebassenget sitt i hagen
Sjefsmegga Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2007 Det også ja... Snuppa får tasse rundt litt uten bleie i hagen her.
eva luna Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Min gutt får løpe naken så mye han vil på offentlige strender, han er 2 1/2 og bruker ikke bleie, sier ifra når han må bæsje selvfølgelig. Kunne da ikke bry meg mindre om det sitter 10 pedofile på stranden og sikler, det får de bare gjøre, sønnen min holder jeg øye med hele tiden. Og tror du ikke det fantes pedofile før i tiden også? Vi er bare mer obs på det i dag. Og hva så om de klarer å ta et bilde på mange meters avstand med mobilen sin, er ikke mye du klarer å se på det bilde.... La mine barn få være nakne på stranden hvis de vil, så kan du heller kle på dine egne barn.
Lille Filur Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Jeg blir litt overrasket over slike svar jeg... å bli så hissig når noen prøver å gjøre folk oppmerksomme på noe kanskje ikke alle tenker over. Synes du virkelig det er greit at noen tar bilde av gutten din og går hjem og legger ut på nettet seinere på dagen? og ronker til? Helt greit at du ikke har noe i mot det, men jeg forstår deg ikke bare. Seff fantes det pedofile før i tiden også, men da var man faktisk ikke klar over det og hadde man vært det ville de tenke/handle slik de fleste gjør nå. Er ikke så stor forskjell på "føritiden" og "nåitiden";o) Og en annen ting, jeg tror INGEN barn plages av å ha på en liten truse hehe
trompetisten Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Før i tiden fantes det heller ikke mobiltelefoner, langt mindre med kamera på. I det hele tatt var det nesten luksus å ha fotoapparat. Internett eksisterte ikke. Publiseringen av bilder var nesten umulig før i tiden. Men den enkelte gjør som sagt som den vil. Er bare at enkelte arrgumenter er for billige
Sjefsmegga Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2007 En annen ting..før i tida hadde de ikke digitalkamere, kamera med telelinser og mobiltelefoner med kamera....ikke fantes internett heller. Synes mange foreldre er VANVITTIG naive! Unger har ikke vondt av å ha på seg en truse/bleie på stranda... Det er mange av oss som synes det er ekkelt rett og slett å se andre pisse/drite er våre barn løper rundt får å leke også for den del.
eva luna Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Ja jeg bryr meg faktisk ikke om det sitter pedofile og glor på stranden, de kan ikke gjøre noe uansett, og jeg tror nok jeg hadde lagt merke til det hvis de tok bilde på nært hold ja. Kan jo likeså godt sitte gutter og runke til mødrene i bikini, ev ta bilde av de med mobilkamera, vi har da ikke på oss t-skjorte og bukse for det om.
eva luna Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Som sagt så går ikke sønnen min rundt og driter på stranden! Og vi bader i sjøen, og hvis du tror at det er så uvanlig at småbarn tisser i sjøen så burde du slutte å bade i basseng også.
trompetisten Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 nei t-skjorte og bukse nei.. Men tar du av deg bikini/badedrakta da? Eller bevarer du den på slik at ikke gutter skal få knipse deg naken? Hvis du har bikini på, hvorfor er det da så "unaturlig" at barnet ditt har en badebukse på?
mayaya Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Jeg skal skrive veldig kort nå, for kjenner jeg er litt vel provosert til et lengre innlegg... Synes du virkelig det er ok at voksne sitter og sikler etter ungen din? Gullet ditt?
Lille Filur Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Folk må gjerne ta bilde av meg å sitte og ronke til, men det tror jeg ikke de gjør hehe. Men barnet mitt?? Sende det rundt til pedofil-vennene sine, nei fy fader. Blir helt dårlig av tanken jeg.. Tror heller ikke at barnet mitt ville likt tanken på at nakenbilder havner i hendene på ekle menn.. uff
eva luna Skrevet 6. juli 2007 #14 Skrevet 6. juli 2007 Selvfølgelig er det ikke ok at pedofile oppsøker strender for å runke etter unger, men jeg orker ikke bruke tid og krefter på å tvinge på ungen min en badeshorts pga det. Om de sitter langt inne i skauen med en kikkert så er det de som er skrudd i hodet. Det skader ihvertfall ikke sønnen min.
jente30L Skrevet 6. juli 2007 #15 Skrevet 6. juli 2007 må si jeg blir provosert av enkelte innlegg her.... for det første,hvorfor skal små barn være nakne på offentlige strender i det hele tatt? tenker dere ikke på solskader heller? og ufint med tissing og bæsjing på stranda, vil bare legge til her at jeg var på stranda og det var en gutt på 3/4 år som satt å lekte med tissen sin helt offentlig og mamman brydde seg ikke.... og pedofile? nei skjerp dere mødre som ikke klarer å beskytte barna deres
ei som vet litt avhvert..... Skrevet 6. juli 2007 #16 Skrevet 6. juli 2007 Det at en gutt på 3/4 år leker med tissen sin er vel ikke unormalt? Skal liksom moren kjefte på ham for det da eller? Og man smører vel inn barna med solfaktor...?
jente30L Skrevet 6. juli 2007 #17 Skrevet 6. juli 2007 poenget er vel at sånt er ok hjemme men ikke ute blandt folk?
eva luna Skrevet 6. juli 2007 #18 Skrevet 6. juli 2007 Tror du ikke unger tisser i vannet for det om de har på seg en badeshorts? Eller skal jeg liksom ta på sønnen min en bleie når han egentlig har sluttet for det at han kanskje kan komme til å tisse i sjøen? Hva tror dere små barn gjør når de bader i basseng?
ei som vet litt avhvert..... Skrevet 6. juli 2007 #19 Skrevet 6. juli 2007 he he he - godt poeng Thale83. ALLE tisser i sjøen, og mange i bassenget også. Har også faktisk sett brukte bind og dritt i vannet ja. Men må ellers si (og har svart ugla inne på krangle oxo) at jeg har vært av de som har latt mine gått nakne ei stund uten å tenke over at der finnes pedofile med mobiltlf og slikt, og ikke fordi jeg er naiv, men har faktisk ikke tenkt så langt..... men de finnes dessverre, og lover at jeg skal slutte med å la dem gå nakne.
trompetisten Skrevet 6. juli 2007 #20 Skrevet 6. juli 2007 Er forskjell på å tisse i sjøen og på stranda mellom klær, håndduker, mat og mennesker spør du meg...
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 6. juli 2007 #21 Skrevet 6. juli 2007 Tissing og bæsjing på stranda er jo en uting og foreldrenes ansvar å deale med det hvis det skulle oppstå. Jeg syns hver får bestemme for seg, hva som føles riktig for dem. Selv bruker jeg badebukse/bleie på mine. Når det gjelder det lille barnet som lekte med tissen sin, herregud så prippen du er! Stakkars barna dine som vokser opp med at slikt er stygt. Når de blir eldre sier man selvsagt at det må man gjøre hjemme, men denne var jo bare 3-4 år. Hadde jo vært noe annet om du dreiv å lekte med megamusa di på stranda liksom!
Libido- Skrevet 6. juli 2007 #22 Skrevet 6. juli 2007 Enig med Thale83. jeg pakker ikke inn ungen min pga. at det kan være pedofile i nærheten.
jente30L Skrevet 6. juli 2007 #24 Skrevet 6. juli 2007 nå hadde vel ikke nicket mitt noe med innlegget å gjøre men... takk for den uansett;) mener at 3/4 åringer kan begynne å lære at å utforske seg selv er bare flott,men gjøre det når de er alene og ikke på en strand full av folk... og kommer til å lære min sønn akkurat det samme;9
Kamomille Skrevet 6. juli 2007 #25 Skrevet 6. juli 2007 Greit nok at enklete mødre ikke bryr seg om at pedofile kikker eller atr bilder. Men tror dere virkelig at barna deres synes det er helt OK om det ligger nakenbilder av de på nettet. Hva når ungene våre blir noen år eldre og begynner å surfe på nettet! Sikkert kjempekult å plutselig oppdage at det ligger nakenbilder av en på nettet! Og for ikke å snakke om at bildene kan manupuleres. Hva når dønnen eller dattera di plutselig ser et bilde av seg elv i en helt annen setting enn der bilde ble tatt (f.eks som et sex-leketøy for pedofile). Hva om naboer og foreldre til barna i barnehagen ser dette?? Hva om de tror deg er DEG som har lagt ut bilde og rapporterer deg til barnevernet???? Synes du det viller væert helt OK????? I tillegg kommer de hygieniske aspektene. En ting er at unger tisser i vannet både med og uten badebukse. En helt annen ting er når småunger står å tisser blant lekene til andre barn eller på håndkle ditt. Det synes jeg faktisk er ganske så uapetittelig! Og bæsjen er det enda værre med. Litt tiss i badevannet er faktisk ikke så skadelig. Men det er derimot tarmbakteriene. Bæsj forurenser badevannet og kan gjøre andre unger fryktelig syke. Og hva med bæsj i sanden?? Synes du det er så hyggelig å sedde deg ned der hvor noen akkurat har sluppet ut noe????? I tillegg er det ikke bra for ungene å gå nakne i på stranda fordi de setter seg i alt mulig rart. Sand og andre ulumskheter kan gi både UVI og andre underlivsplager - både på jenter og gutter. Ville du satt rumpa de naken ned på sanden som kanskje var full av måkeskit, matrester, sneiper, ølkorker, glassbiter, maur og veps, katteskit osv? En liten badebukse eller badebleie skader ikke ungene. Har barnet lært seg å gå på do, så skal man selvfølgelig ikke tvinge på de bleie. Men en tett badebukse skader absolutt ingen! Den kan deriomot forhindre at barnet ditt pluselig befinner seg naken på nettet eller at de må slite med underlivsproblemer fordi det er uhygieninsk å sitte naken i sanden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå