prøvekluten+3små Skrevet 5. juli 2007 #51 Skrevet 5. juli 2007 å guuuri...du har virkelig en liten drue du! har ikke BRYDD meg om hva alle andre gjør heller,så vel som om det skulle vært naboen...les hva det er du sitter her og lirer av deg da! and i quote:"Og ja kirurgene tar ks- PÅ JORDMØDRENE." herrefred så lite saklig! ta med deg tskjea di og spis opp du!
=)mamsen=) Skrevet 5. juli 2007 #52 Skrevet 5. juli 2007 Nek- snakk om å motsi seg selv! "jeg driter i hva andre gjør, men jeg vil ikke at de skal få ks hvis de absolutt ikke må!" EKKO!
prøvekluten+3små Skrevet 5. juli 2007 #53 Skrevet 5. juli 2007 hahha,toskekjerring..aldri sagt..jeg bare la ut min mening om saken jeg..handler ikke om hva jeg vil for andre.det får være opp til dem! men du er tydeligvis en sm skal ha ks og en som har latt deg provosere av innlegget mitt..så har du ikke flere motargumenter,så da går du løs på personen bak innlegget istedet..modent!
=)mamsen=) Skrevet 5. juli 2007 #54 Skrevet 5. juli 2007 Du har tydligvis dårlig hukommelse, så jeg kopierer ned et av innleggene dine lenger oppe: "og at det er vanskelig å få det,er i grunn bra,så blir det ikke slik som i søramerika,der det faktisk er mer vanlig å ta unger ut med KS av kosmetiske grunner..og at kvinnene er redde for ødelagt sexliv..ikke alle som hadde kommet til å hatt reelle grunner om ks var vagfritt her i norge.." Tenk om noen hadde tatt ks av kosmetiske grunner her i Norge! Da hadde du sovet dårlig om natta da.
prøvekluten+3små Skrevet 5. juli 2007 #55 Skrevet 5. juli 2007 folk må få ta for de grunnene de vil, MEN JEG PERSONLIG SYNES DET ER IDIOTI,JA!
=)mamsen=) Skrevet 5. juli 2007 #56 Skrevet 5. juli 2007 dermed så blander du deg oppi hva andre gjør! Kunne ikke falle meg inn å mene noe om andres fødsler enten det er ks eller vaginalt! Skaff deg en hobby istedet!
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #57 Skrevet 5. juli 2007 Det at "alle" skal ha keisersnitt.. viser egentlig litt hvor lite folk kan.. keisersnitt er faktisk en operasjon.. en ganske stor en også.. Tar mye lenger tid å komme seg etter KS enn vanlig fødsel.. men.. har folk veldig fødselsangst.. så skjønner jeg jo at de velger det.. for da vet de hva som skjer.. det vet man jo ikke med en fødsel.. men å ha magen hengende opp i kroker mens de plukker ut babyen.. hm.. ikke så veldig fristende det heller nei.. men hadde mathias lagt i seteleie.. så hadde jeg tatt keisersnitt. .. men heldigvis snudde han seg =) og.. det å føde.. er IKKE det verste som fins.. det er IKKE så sykt vondt som folk skal ha det til.. ( ja.. jeg hadde en fin og lett fødsel.. men likevel.)
prøvekluten+3små Skrevet 5. juli 2007 #58 Skrevet 5. juli 2007 i og med at jeg tilhører en gruppen muligens keisersnitt,så synes jeg jeg har ALL grunn til å blande meg...eller? jeg har kasnkje ikke noe jeg skulle sagt over egen kropp heller? og du blander deg ikke,er det det du sier? geez!
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #59 Skrevet 5. juli 2007 Hadde jo vært fint om dere kunne vise til noen tall/forskning som beviser det dere påstår....Ellers blir det bare personlige påstander fra deres side. Hvor står det at jordmødre/leger/legefruer tar oftere KS? Det har jeg vanskelig for å tro. Jobber selv i helsevesenet og har sett litt av hvert... Ting er ikke så svart hvitt. Vi får respektere hverandres valg. For noen er vaginal fødsel det beste, for andre er KS alternativet. Vi blir nok like gode mødre uansett. HI har alikevel et godt poeng.
Prinsessemor Skrevet 5. juli 2007 #61 Skrevet 5. juli 2007 Her er linken hvor det står at jordmødre og leger velger keisersnitt! Har sett det flere steder og så men dette er da noe! Vi kan nok diskutere dette til vi sprekker, men vi er alle forskjellige og vi har alle opplevd forskjellige ting. Hva som er rett for min kropp, er kanskje ikke rett for din kropp :-) Lykke til alle jenter, enten dere velger vaginal eller ks :-) http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2006/10/26/leger-og-jordm-dre-far-ofte/
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #62 Skrevet 5. juli 2007 Uff, dette skulle jeg ikke lest, for nå ble jeg ihvertfall nervøs =(
Prinsessemor Skrevet 5. juli 2007 #63 Skrevet 5. juli 2007 Kjære deg Lalla & Lykkeliten :-) Vi alle vet at det gjør vondt å føde, det gjør også vondt å ta ks. Men det er vel ikke sikkert du får en forferdelig fødsel fordet? Tenk positivt at dette går fint og det gjør det jo også! Man glemmer smerten veldig fort når man får verdens vakreste baby på magen og den følsen er bare så sinnsyk at vi føder jo flere ganger. Jeg hadde en tøff fødsel, men jeg hadde gjort det igjen når man får verdens vakreste baby, så IKKE bruk svangerskapet ditt til å gru deg bruk tiden på å gled deg over det som skal skje, kanskje du får en drømmefødsel, tror nok også det har litt med jordmødrene vi får også. Dette kommer til å gå veldig bra :-) Lykke til :-) Klem
prøvekluten+3små Skrevet 5. juli 2007 #64 Skrevet 5. juli 2007 ..og da oppnådde dette innlegget akkurat hva man skulle prøve å unngå: nemli å skremme vannet av en som absolutt ikke trenger det
prøvekluten+3små Skrevet 5. juli 2007 #65 Skrevet 5. juli 2007 vil og be deg om å lese det første innlegget jeg skreiv,i fall jeg var med på å skremme deg,for jeg har absolutt ingen dårlige erfaringer med å føde,tvert om:O)
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #66 Skrevet 5. juli 2007 Leste den artikkelen nå Virker rett og slett som det er en kjip forskjellsbehandling av fødende ute og går! Hvordan skal jordmødre og leger kunne fortsette å argumentere mot KS heretter...når de selv står øverst på statistikken. Flaut Klart man kan oppleve sterke saker både i studietiden og i arbeidshverdagen, men det er da ikke en god nok grunn. Det er en del av jobben vår! Man må som helsepersonell kunne distansere seg såpass. Hvis yrket skulle gå så mye inn på deg at man velger noe så drastisk, bør man egentlig revurdere om man har valgt riktig yrke. Spesielt når det går på bekostning av ens egne pasienter. Fordi det nok i mange tilfeller finnes mange andre som heller burde få innvilget KS framfor dem. Huff, nei dette var leit. Vær snill med hverandre, jenter
nudi *fødeklar* Skrevet 5. juli 2007 #67 Skrevet 5. juli 2007 Hei. Hvorfor er dere så slemme og sinte? Kan vi ikke respektere hverandre og la hver enkel bestemme hva som er best for egen kropp, og for sin egen baby? Jeg skal sikkert ha vaginal fødsel, men skulle ønske jeg selv kunne bestemme mer om jeg ville ha keisersnitt eller ei. Tror det hadde vært betryggende å vite at valget var mitt. Lykke til alle sammen!!
Reidis Skrevet 5. juli 2007 #68 Skrevet 5. juli 2007 Her var det mange sinte mennesker gitt. Hvorfor skal det ene dømmes over det andre? Tror også det er forskjell på planlagt keisersnitt og hastekeisersnitt - hastekeisersnittet kommer gjerne etter tiiiiimer (dager?) med veer og mor er helt utslitt. Komplikasjonene blir gjerne større, og mor bruker lengre tid på å komme seg. Vaginal fødsel er jo det naturlige - men i enkelte tilfeller så er lege enig i keisersnitt - og det syns jeg er helt OK. Vaginal fødsel er vondt - men det er viktig å huske på at det er en naturlig smerte - ikke en farlig smerte. Bare tenk på hvor sterke vi er - dette er ikke noe mannfolka ville klart (de besvimer jo bare av å se på oss ..hehe). Også her er det forskjeller -noen har styrtfødsel og får 1-10(!) cm åpning på 45 minutter. Andre går i 2 dager med veer og helt utslitte når babyen kommer. Alt oppleves individuelt og takk for at vi har litt smertelindring også. Vil bare si at jeg ønsker lykke til til alle uansett fødselsform. Det viktigste er at vi får velskapte babyer og at vi beholder helsa etterpå!
SusyQ Skrevet 5. juli 2007 #69 Skrevet 5. juli 2007 Helt enig Reidis! Denne tråden er for aggressiv og usaklig til å engasjere seg i. I Norge i dag er vi gravide så heldige at det stort sett er trygt å føde enten det skjer ved hjemmefødsel, i basseng, på sykehus med epidural eller med keisersnitt. Så heldige er ikke kvinner i resten av verden. Vaginal fødsel er fortsatt den vanligste dødsårsaken for kvinner i u-land. Men i stedet for å glede oss over hvor heldige vi er slenger vi dritt om kvinner som føder (!) annerledes enn oss selv. Både vaginal fødsel på sykehus, keisersnitt og hjemmefødsel har sine fordeler og ulemper, men hver kvinne kjenner sin kropp best, og får selv vurdere hva som kjennes best for seg og sitt barn. At noen føler behov for å hetse andre for at de velger annerledes enn deg selv er bare forferdelig trist.
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 5. juli 2007 #70 Skrevet 5. juli 2007 Hei! :-) Det er noe helt unikt å føde vaginalt! En opplevelse så stor at det overgår alt, når man får babyen på magen!;.)
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 5. juli 2007 #71 Skrevet 5. juli 2007 litt vondt i musa ja.. jeg har hatt litt vondt i arret etter keisernsittet i 5 år nå.. så det går an å få komplikasjoner der også..
SusyQ Skrevet 5. juli 2007 #72 Skrevet 5. juli 2007 Mammaen min fødte meg med keisersnitt, og hun blir også helt blank i øynene når hun forteller om hvor utrolig det var å få lagt meg på magen for første gang. (Nå gjør de forøvrig det med alle planlagte keisersnitt, mor er våken og får barnet til brystet med en gang så det får amme.) Poenget mitt er: Tror du ikke det er en fantastisk opplevelse å få barnet sitt opp på brystet for første gang enten fødselen på den eller den måten? Hvis alle kunne respektere at folk ikke nødvendigvis ønsker, prioritererer, tenker og velger likt som deg selv ville det jommen ikke være noe mer krig i verden :-)
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #73 Skrevet 5. juli 2007 Ha litt respekt for hverandre da! Aksepter at andre ikke har lik mening! Så slemme enkelte er mot hverandre! Verken KS eller vaginal fødsel er uten smerte. Det ene er en operasjon med lengre rekonvalesens enn en naturlig fødsel. Det er ikke til å komme fra.
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #74 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har aldri vært redd for å føde... ikke nervøs i det hele tatt omtrent. Er liksom spent på hvordan det kommer til å gå med meg. Og SÅKLART jeg vet at det gjør vondt å føde du!!!!!!! Man er jo dum hvis man ikke forbereder seg på det. Og det var ikke det jeg mente med å bli nervøs. Men dere svarer så stygt til hverandre - kjære vene, alle har jo hver sine meninger, og det respekterer jeg. Men når det bare blir slik krangling da blir man jo nervøs...
prøvekluten+3små Skrevet 5. juli 2007 #75 Skrevet 5. juli 2007 så bra at endelig noen mener her inne at det er lov å ha egne meninger:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå