Gå til innhold

Siden skravlerne krangler,

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Gliser*

Har du sett den filmen, den ... lost in translation?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er ganske bra ut i det tredje glasset med rødvin;-)

Skrevet

Jeg prøvde den uten vin, var det der det ble feil?

Skrevet

Da må du gjerne komme med krimforslag også.

Jeg får gjerne hangup på en forfatter og leser alt av vedkommende, så kan behøve noen nye forfattere. Holt, Lindell, Fossum, Nesbø, Mankell, Val McDermid, Ian Rankin, James Patterson, Minette Walters og Elizabeth George er unnagjort.

Stieg Larsson og han der Egeland og resten av PD James er det jeg har på vent. Kunne behøve flere.

Skrevet

Jeg husker bare ikke filmer. Er det den med hun som blir sittende alene på hotellet mens gubben er på jobb, og så møter hun en eldre mann?

Skrevet

Hehe, det er en intellektuell rødmeflekk å følge sprella til familiene Courtney og Ballantyne med argusøyne, hva? =)

Men jeg liker ikke de egyptiske greiene til Smith. Takke seg til sørafrikanere - man burde i grunn være varsom med å mobbe folk som er inne i Hotel Cæsar, men akk, det er i det minste sånn halvveis historisk korrekt.

Skrevet

Uten vin? Er nok omtrent som bløtkake uten krem... MED bernaise!

Skrevet

Nesser da? Har ikke lest enda men har tre bøker liggende som jeg skal lese.

Den siste av Tom Kristensen er bra.

Ludlum? Paranoia-krim. Enkel og variabel i kvalitet.

Rankin fikk jeg aldri taket på. Har Black and blue men kommer aldri igjennom den.

Ellers er jo Wilbur Smith sine bøker om Courtney-familien underholdende, lette i stilen da. Det er ikke krim da.

Parfymen

Berlin nederlaget 1945 og Stalingrad av Bevor. krigsdokumentarer. Bra skrevet, og virker troverdig.

Skrevet

Hvem spiller og hva skjer etter at de har møttes - blir det noe? (Har sett den altså, men som sagt: jeg husker aldri filmer)

Skrevet

Enig med SørAfrika, ja. Spes. Courtney-gjengen, ble hekta på hun... Centaine etter en ... vond periode, siden har de vært hos meg;-)

Har verre rødmeflekker enn den gjengen, vil jeg påstå. Anne fra Bjørkely? Den ensomme rytter??? OK, hva med ... eh, nei, da hadde jeg måttet skyte deg, og det ville jo vært synd.

Men Hotel Cæsar så jeg de tre første episodene av. De hører til kategorien se og hør...

Skrevet

Parfymen, ja. Hva med Latours katalog? -Samme sjangeren;-)

Skrevet

Kremt. Vi hadde Anne of Green Gables-maraton på dvd i jula, og nå har de akkurat putta første sesong av Tales From Avonlea i handlekurven siden prisen endelig er blitt halvfornuftig. Den ensomme rytter kjenner jeg ikke, men jeg leste hele Morgan Kane-serien i min barndom, sikkert like ille. ;-)

Oh well, ekte åndssnobb er man først den dagen man kan innta søppel med den riktige ironiske distansen.

Skrevet

Frobenius? Den har jeg så avgjort lest. Men husker ikke et ord av. Spørs om det er et kvalitetstegn - eventuelt bare et aldringstegn.

Skrevet

Der har vi det.

Må innrømme at Anne er en av de få jeg totalt mangler ironisk distanse til. Sammen med Syv små australiere, umulige Cecilie og alt annet av Annick Saxegaard og en del annet i samme kategori;-)

Skrevet

Enten er du skikkelig gammel, eller så er det sigøynerbarndommen min som slår til - aldri hørt om noen av dem. Mimretingene mine sånn foruten Anne og Avonlea er nok begrensede - men Shagma-serien og skyggebøkene til Maria Gripe må med, de er dog gjerne intellektuelt akseptable.

Skrevet

-Jeg er skikkelig gammel, OG har sigøynerbarndom. -Splint heller, når jeg tenker meg om. Militær-faren min ville nok ikke likt den analogien.

Ikke hørt om Shagma, men Gripe grep meg ikke like mye.

Skrevet

Du sitter nok ikke og shopper nå, men jeg slenger på en bok som jeg syns er ganske så underholdende.. Miraklenes by av Eduardo Mendoza. Ser du har fått rikelig med tips, men én til kan jo ikke skade.. :-)

Skrevet

Ja, hva var det jeg hørte om den, da?

Skrevet

He he, kan ha vært det.

Jeg styrer unna høyverdig litteratur. Tolstoy med sand og solkrem er så ... faux-pas. Sjanger??? Veldig kort hva-handler-den-om?

Skrevet

Sjanger ja... Hm... Burlesk er vel det adjektivet som faller meg naturligst inn..

Den handler om livet til en ganske ubehagelig skikkelse, fra barn til gammel (dau?). Handlingen er lagt til Barcelona, fra slutten av 1800 og til et stykke inn i 1900 tallet.

Jeg likte Parfymen, mye pga skildringene som fikk frem både dårlig lukt og smak. Sånn er det vel med Mendoza også. Han er virkelig god til å få frem det ubehagelige og groteske.

På samme måte som i Parfymen så fikk jeg aldri sympati for hovedpersonen. Jeg syns det er et kvalitetstrekk, når man blir inngående kjent med ham..

Skrevet

Den har jeg et sted, ulest til og med. Et sted Den kan få bli med på første ferie om jeg finner den. Kom akkurat gjennom Vindens skygge, så litt mer Barcelona passer sikkert bra. Vindens skygge vet jeg forresten ikke om jeg er så begeistret for som alle anmelderne, men det er kanskje bare trangen til å være uenig som slår inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...