Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 kan vi skravle. Jeg bedriver shopping spree på amazon i påvente av ferie hos foreldre og svigerforeldre der vi knapt ser ungene. Hva bør jeg lese? (Du kan også få komme med forslag, annie - men de bør være vittige. Kama Sutra er unnagjort).
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Süsse sier så. Jeg vil uansett heller ha bokanbefalinger fra kranglere enn skravlere. Fortrinnsvis engelskspråklige forfattere, men alt ikke-skandinavisk duger.
lilja70 Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Slukte bienes hemmelige liv. Strever med havfruestolen. Er så trøtt om dagen, klarer ikke å komme skikkelig i gang. Ellers har jeg lest Alexander McCall Smith med glede, veldig lett-tilgjengelig. -Det er min smak for tida. Går i bølger. Fremdeles i post-eksamen-modus.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Toni Morrison. Boka heter kjærlighet på norsk. Den var utrolig bra og rar.
lilja70 Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Kjærlighet? Ikke Beloved, sant? Hva var det den het, elskede?
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Ah, takk. Sue Monk Kidd hadde jeg den mentale lista, men så var hun blitt borte. Har en lydbok med McCall Smith, så får meg ikke helt til å kjøpe, samtidig som jeg aldri surrer meg til å høre på den, for jeg liker egentlig ikke lydbøker. =) Vi snakker nok sjangeren post-eksamensmodus, ja. Det er da sommer. Skjønt jeg har en av Ayaan Hirsi Ali på lista, men de sier hun ikke er noen stor skribent.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Aktuell rapport. pocketbok nr 17 fra 1981. ISBN.5693-908-09
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Det må vel være Beloved? Elskede på norsk? Den har jeg lest. Fin.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Toni Morrisons nye roman karakteriseres av Dagbladets anmelder som "Morrisons beste etter Nobelprisen i 1993." Kvinnene May, Christine, Heed, Junior, Vida og L er alle besatt av den rike hotelleieren Bill Cosey. Når handlingen tar til har han vært død i mange år, men fortiden lever i beste velgående på godt og ondt. Denne fortellingen er en dristig utforskning av kjærlighetens natur - dens appetitt, dens vidunderlige besettelse, dens frykt - med et rikholdig persongalleri, bemerkelsesverdige scener og en inngående forståelse av hvor levende fortiden kan være. Lukk Ikke samme som beloved tror jeg..
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Tokyo av Mo Hayder (spenningsroman) Ute av Natsuo Kirino (krim)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Originaltittel Love. Den har visst vært med i Operas bokklubb. Uten at jeg vil si det er et kvalitetstegn.
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 Jammen. Love: A Novel, faktisk. Ny. Bestilt.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 Hehe, det var en ganske gammelt ISBN nr, nå for tiden er de 13-sifrete. (Jada, ser det står 1981 der, men syntes det var vittig for det om)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. juli 2007 #16 Skrevet 3. juli 2007 Juhu jeg vant. Har litt merkelig forhold til den boka. Leste den mens jeg pumpet melk på det brune og grønne pumperommet på Lillehammer mens vesla var på Neonatal.
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #17 Skrevet 3. juli 2007 "When a poor working mother in Tokyo 's sprawling suburbs murders her abusive husband, she calls upon the women she works with to help dispose of his body ..." For noen som liker musicalen Chicago må jo Kirino være noe. =)
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #18 Skrevet 3. juli 2007 Du valgte Toni Morrison i en allerede emosjonell setting? Tøft nok.
lilja70 Skrevet 3. juli 2007 #19 Skrevet 3. juli 2007 Du får kjøpe eneren som pocket, enten liker du den, eller så er resten helt bortkasta. Jeg mener de henger for nært sammen til ikke å leses i rekkefølge. Ellers sluker jeg Amy Tan, både hundre hemmelige og beindoktoren, de var egentlig ikke så tunge, men det er en stund siden jeg var der. Samme med Morrison, Fay Weldon, Minette Walters, Wilbur Smith(!), og, til skikkelig post-eksamen, prøv Vannmelon-frofatter Maryan Keyes (har en følelse av at jeg stava fornavnet feil?), noe av det hun skriver er litt kjedelig/forutsigbart, men familien til Vannmelon-hovedpersonen, det er gode bøker, til standa og når man prøver å glemme noe(n) ;-)
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #20 Skrevet 3. juli 2007 Hey, disser du forlaget mitt? Hmmmf. Siste gangen jeg gidder å bruke min ekspertise på deg;-)
lilja70 Skrevet 3. juli 2007 #22 Skrevet 3. juli 2007 Støtte! -I en lignende situasjon leste jeg Papillon og Banco. Kan være greit å lukke rl ute, men da trenger man faktisk hard lut, ja.
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #23 Skrevet 3. juli 2007 Tsk, tsk. Jeg liker jo Chicago. Hvordan kan man mislike the six merry murderesses. Sære japanere liker jeg også.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. juli 2007 #24 Skrevet 3. juli 2007 Var den boka jeg hadde som jeg ikke hadde lest. Gjorde unna Mankells Innan frosten mens jeg lå på ruging. Leste helt til jeg fikk leseforbud pga høyt blodtrykk.. Men morissonboka var god. Uvant for meg som stort sett leser bare krim, og da gjerne 10 på en uke, men den gjorde inntrykk i alle fall. I motsetning til 70% av krimbøkene jeg leser.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #25 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har fått en forkjærlighet for japansk litteratur for tiden. Greit nok, Tokyo er ikke skrevet av en japaner, men settintgen er jo da altså i Tokyo;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå