Søtnosmamma Skrevet 3. juli 2007 #27 Skrevet 3. juli 2007 På de siste åpningsriene murra jeg en del. Når pressriene kom fikk jeg beskjed om å ikke lage en eneste lyd. Utrolig irriterende. Følte ikke jeg fikk pressa max. Tulla kom da ut til slutt og vræla hun og. :-*
ormeynglet Skrevet 3. juli 2007 #28 Skrevet 3. juli 2007 Ynka meg under de værste åpningsriene, men hadde bare en slik ta-i-lyd under pressriene. Som når man vil ha ut en skikkelig stor og hard komling..he he....auauau..
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #29 Skrevet 3. juli 2007 Under første fødselen når jeg hadde åpningsrier hylte jeg, men det var utelukkende smerter (2-10 cm på en god time er ikke akkurat godt...), kom lyd under prssriene også, men da var det ikke av smerte, men energioverskudd som måtte ut. Under andre fødsel var jeg stille, eller stønnet og jamret nok litt da, men skrek ikke. Under tredje kom det ikke en lyd før pressriene startet, da hylte jeg skikkelig for det var vondt(!!!), han kom med armen inntil hode viste det seg, så ikke rart det var vondt, hehe...
noje Skrevet 3. juli 2007 #30 Skrevet 3. juli 2007 Mista helt kontrollen da tulla stod nede i bekkenet og skrudde seg ut. Bare et par pressrier der, men j.. vondt. Skreik så eg fikk skikkelig kjeft av jordmor. Var da sikker på at min tid på denne jord var omme, har vel lov til å skrike litt da?!
MammaDilla Skrevet 3. juli 2007 #31 Skrevet 3. juli 2007 Nei, hylte ikke.. Jeg var ganske stille gjennom hele fødselen. Brukte heller energien på å konsentrere meg så jeg kunne få han ut. Vet jeg under de to siste press riene sa jeg ikke orket mer, men det var mer klynking. Kan hende dette vil provosere noen, men jeg synes ærlig talt ikke at fødselen var så ille. Jeg hadde glatt født omigjen fremfor å gå siste halvanne mnd gravid. Og når det er sagt så hadde jeg til tross for dette en litt komlisert og ganske hard fødsel pgs stort barn.
2 gutter og 1 jente Skrevet 3. juli 2007 #32 Skrevet 3. juli 2007 tror det var mest ynking, ikke direkte roping. men husker jeg ropte auauauauauau naar hun dyttet hodet til babyen inn igjen! for det var vondt det. Men jeg var helt utafor meg selv etter at jeg ble satt paa drypp, for da ble riene saa vonde at jeg bare koblet ut. Men jeg hadde aerlig talt trodd at det skulle vaere enda vondere....
Mrs. Bouquet Skrevet 3. juli 2007 #33 Skrevet 3. juli 2007 Gråt på slutten når legen stakk inn hånda og løsnet henne (visste ikke at det var det han gjorde, og når hodet stod fast i åpningen. Var helt fjern på slutten og klarte ikke holde øynene åpne. Lang og hard fødsel.
flashdancepants Skrevet 3. juli 2007 #34 Skrevet 3. juli 2007 Hoho, ja! Det vil si, klaging og "auauauau" (sa det faktisk) under åpningsriene og regelrett gauling og skriking under pressriene - tror ikke jeg kunne trykt noe særlig effektivt uten å bælje litt da. Lurer på om noen stakkars andre som ikke hadde begynt fødselen ordentlig enda måtte ligge å høre på det. Neppe betryggende.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 3. juli 2007 #35 Skrevet 3. juli 2007 Ja jeg gjorde det. Var mest pga jordmora som la armen sin øverst på magen min og la seg over den med hele tyngda for å presse babyen ut. Det var j..... vondt så da skreik jeg, og gråt!
Hiv o'hoi Skrevet 3. juli 2007 #36 Skrevet 3. juli 2007 Jeg hylte nok ikke mye nei, men det var fordi jeg hadde fått en epidural som virket så godt at jeg kjente overhodet INGENTING. så jeg hadde vel en grei fødsel
En liten mamma Skrevet 3. juli 2007 #37 Skrevet 3. juli 2007 Hihi, min kjære sier jeg hørtes ut som en brunstig flodhest under pressriene! Og jeg husker faktisk selv også at de var ganske merkelige de lydene som kom ut av meg! Og på den siste rien, da ho endelig kom ut -da skreik jeg! Det er det vondeste og mest fantastiske jeg noen gang har opplevd!
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 3. juli 2007 #38 Skrevet 3. juli 2007 Jepp, hadde aldri trodd at jeg skulle gjøre det men , fy jeg skreik så fælt at jeg var helt hes i stemmen i timene etter fødsel.
mam <3 Skrevet 3. juli 2007 #39 Skrevet 3. juli 2007 Hylte ikke. Men ropte og kom med masse lyder a la "hrrrmppff" og "hnnnnghh" Hehe... Tror ikke de lydene har blitt laget i andre situasjoner enn fødselen. Fødelyder.
*Sjokomelk* Skrevet 3. juli 2007 #40 Skrevet 3. juli 2007 uff... heheh jeg skreik også en del... hodet hannes forsvant inn og ut så mange ganger at jeg trodde han aldri ville komme ut ...jeg var mest sint på meg selv for jeg fikk ikke til og presse hardt nokk, følte jeg var helt tom for krefter ...sliten gitt etter nesten 2 dager .. men søren det var godt når han skvulpet ut av meg og sklei bortover bordet =) er helt spesiell opplevelse !
Lykkekløver Skrevet 3. juli 2007 #41 Skrevet 3. juli 2007 Hyla som en gærning... Hadde vondt i halsen og var hes etterpå..
Helene <3 Sarah Skrevet 3. juli 2007 #42 Skrevet 3. juli 2007 Jeg ulte som en ulv et stykke ut i fødselen, og da spurte jordmor hva jeg ulte for.. Var ikke helt sikker selv, så jeg bare slutta Tror jeg ulte for å sjekke om det hjalp!
kajak&Daniel Skrevet 3. juli 2007 #43 Skrevet 3. juli 2007 Jeg hylte nok ikke nei.. Under de verste riene gråt jeg, og under siste rien før hodet kom sa jeg bare "nei nei nei" og sluttet å presse.. Så da klippet hun..... Ellers måtte jeg helt på slutten nesten rope til mamma at hun måtte finne noe å drikke, for jeg var så tørr i halsen! Var ikke akkurat å be høflig om hun kunne vær så snill finne noe nei...
LINDA*** Skrevet 3. juli 2007 #44 Skrevet 3. juli 2007 Jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg IKKE skulle skjenne ut noen (!) og at jeg skulle være så rolig som mulig. Og det klarte jeg:D Skreik ingenting. Bare pusta høyt når riene var på det verste. Fikk litt sånn "drite-på-meg-følelse" hehe... Og lyder deretter. Men ikke skrik og skrål;)
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 3. juli 2007 #45 Skrevet 3. juli 2007 Jeg vil ikke si at jeg hylte/skreik, det var mer som kjempe høy brøling, hehe rett å slett. Fikk mye kjeft av jordmor at jeg måtte bruke kreftene på å presse. Men det var jo umulig å holde det inne. 100% sikker på at de hørte meg i gangene og på de andre rommene. Fikk litt sjokk at jeg kunne lage så høye brøl. Spesielt fordi en vennine i forkant av fødslen (hun har født 2 ganger) sa at det er ingen som pleier å hyle, at det bare var sånn vi så på film. Men der tok hun feil gitt!
Minilille Skrevet 3. juli 2007 #46 Skrevet 3. juli 2007 Haha:) Huff, nå får jeg vonde minner.. min mor sa det samme som din venninne mamma til hjertebarn.. men jeg ynka og bar meg slik på slutten (før pressriene) at jordmora kom løpende for hun trodde vel ungen holdt på å ramle ut.. det var bare så ubeskrivelig vondt når hodet bevegde seg nedover... (ingen bedøvelse..) så de får heller bare få mer lydtette vegger tenke nå jeg!
Solskinnsdag Skrevet 3. juli 2007 #47 Skrevet 3. juli 2007 Hylte ikke i det hele tatt jeg... Jeg klynket og offet meg og kjeftet endel under åpningsriene, men de tok 22 timer, så det må da være lov å offe seg litt da... :-) Under pressriene hadde jeg epidural som funket knallbra, kjente ingen smerte, hadde bare følelsen av at jeg måtte MEGA drite! He-he!! :-) Så når jeg pressa så lå jeg bare og så på apparatet som målte riene mine, og hørte etter når jordmoren sa jeg skulle presse, og så trøkka jeg til. De værste timene under fødselen var åpningsfasen frem til jeg endelig fikk epidural, på slutten da var jeg helt vekke fra denne verden sa sambo etterpå. Men pressinga kan jeg gjerne gjøre om igjen, de var bare spennende de! Hadde endel leger ol. inne under pressinga, pga. at gullet hadde så høy puls, og de var helt sjokkert etterpå, de hadde aldri vært med på en så rolig fødsel før. Trodde de tok sånn ca. 5 min. jeg men ifølge jordmor og min kjære så tok de visst 45 min. He-he! Epidural er en fantastisk ting! :-)
Mamma til 3 <3 Skrevet 3. juli 2007 #48 Skrevet 3. juli 2007 Prøvde å hyle ett par ganger,men ble bare så ukonsentrert av det at det gjorde vondt verre. Hehe Uffa meg en del,men ikke noe mere.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 3. juli 2007 #49 Skrevet 3. juli 2007 Hehe, Lillejenta. Sitter her å gliser nå. Syns jeg ser (og hører) deg. =)=)=)
stinelin81-3 smågull Skrevet 3. juli 2007 #50 Skrevet 3. juli 2007 Ja jeg lagde jo seff lyd under pressriene. Men før det var det mest "mmpffhh" når toppen på riene var som værst. Men da pressriene begynte våknet urkvinnen i meg..he he.. min kjære sa at jeg var helt lilla i trynet og at han sjøl nesten glemte å puste!! JM ga beskjed om at jeg ikke måtte bruke kreftene på å lage lyd... det var drit irriterende,..jeg må da for helvete få lov til å skrike tenkte jeg. Men hun hadde jo rett da jeg fikk presset hardt og godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå