Gå til innhold

Hva har dere til sammen i årslønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får utbetalt ca. 30 000 i måneden tilsammen (ca. 500 000 i året?). Vi har ikke råd til å kjøpe hus/leilighet i Oslo desverre, veldig kjipt. Ellers synes jeg at vi har det veldig godt, jeg trenger ikke så veldig mye penger for å ha det bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ca 1 mill i året. utbet. 60-70 tusen i mnd. betaler 15 000 i regninger og sparer resten. Jeg sparer 10 000 i mnd og sambo sikkert litt mere.

Skrevet

Hjelpes for noen årslønner da?Hva i all verden jobber dere med?Her har vi ca 400 000 vi,tilsammen,og klarer oss supert,har nytt hus,hytte og 2 biler:) Allikevel klarer vi å spare litt i tillegg,så jeg skal ikke klage nei

Skrevet

Tja årslønn på tilsammen 700.000 og har ca 650.000 i gjeld (har kun lån på huset)

Sparer hver mnd men noen ganger tar jeg litt for hardt i når jeg flytter over så jeg må stadig flytte tilbake litt penger..

Bruker vel ca 10.000 på mat (lurer noen ganger på hva slags mat vi spiser, men kjøper det vi har lyst på og ser vel egentlig skjelden på prislappen) 8.000 på hus og kanskje 10.000 i mnd på regninger (da er det alle typer regninger, ikke bare slike faste, men også dill og dall jeg kjøper på nett og slikt).

Uff burde virkelig vært mer økonomisk å spart mer. Vi sløser fryktelig..

Skrevet

Blir litt nysgjerrig på alderen deres jeg...

Vi er gift og er 25 år begge. Vi har en samlet års inntekt på ca 400.000,- Ca utgifter er på 15.000 -16.000,- i mnd. Vi er begge i jobb og studerer samtidig (Han begynner til høsten, uten endring i lønn)

Vi sløser ikke, men vi kan ta oss noen friheter om vi vil. Og vi synes egentlig at vi har det veldig bra.

Skrevet

Ehh.. Med 1 050 000 får man utbetalt rundt 55 000 i mnd. Dere har 1 000 000 og får 5-15 000 mer i mnd? Det henger vell ikke helt på greip?? Betaler dere ikke skatt dere eller? Høres litt usannsynlig ut..

Skrevet

Interressant tråd. Tror nok vi tilegner oss dyre vaner etter inntekt, men vi føler nok alle at vi stort sett har høy levestandard og er lykkelige?

Vi har ca 480 000 samlet inntekt. Jeg er student, jobber 40 %, han jobber fullt.

Har lån på 1 mill, da inngår 2 biler, båt til 200 000, hus og studielån.

Utgifter kommer på ca 11 000 i mnd. Vi sparer alt vi har til overs og bruker det på ferier i utlandet. Kjøper det vi ønsker oss, men prioriterer altså reising.

Skrevet

Jeg har innlegg nr 3. Er i midten av 20 åra, og sambo i slutten av 20 åra. Jobber i media begge to. Litt dårlig samvittighet for at jeg allerede har en inntekt som langt overskrider mamma og pappa, enda de er i 60-åra og har jobbet hele livet. Både sambo og jeg har stått på de siste åra, og blir naturligvis endel helger og kvelder som går med, men vet vi likevel har vært veldig heldige.

:)

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg er student som studerer 100%, men på deltid så har hatt muligheten til å jobbe en del:)

Sambo jobber fullt og har ca 340,000 i året. Sammen i måneden har vi vel rundt en 30,000. Vi klarer oss godt.

Har lån på leilighet, bil og ellers forsikringer etc. Så har nok utgifter for ca 16000 i mnden. (varierer litt det der).

Vi er veldig flink til å spare, men bruker enormt mye penger på mat og shopping.. (eller jeg:) hihi...

Vi har det kjempe bra, og har ingenting å klage over, men gleder meg selvsagt til å komme i 100 % jobb for å få bedre inntekt.

Skrevet

Meg og sambo tjener tilsammen 850 000 (ca) og han tjener litt mer enn meg.

Vi har drøye 2 mill i huslån - betaler vel 13000 ca på det i mnd. Begge setter inn 13000 på felleskonto. Han har dyre matvaner (jeg er billig i matveien.. hehhe) mens jeg shopper mer klær.. det blir faktisk litt ujevnt dette for jeg bruker av mine penger til klær til meg mens han bruker også av mine (altså fra felles) på mat til seg.. hmmm..

I itllegg betaler jeg ca 2000 i mnd på studielån og 2330 til barnehage.

Vi er begge 33. Jeg har hatt det kummelig som underbetalt kassadame etc og student i flere år og syns det er deilig at det endelig er litt romsligere i økonomien

men ja! man bruker etter hva man har - jeg har aldri følt meg fattig og har tatt meg råd til det ene og det andre ... er litt hvordan man legger opp løypa, men selvfølgelig - noen har det vanskligere.. det er trist men sant

Skrevet

Vi har ca 650000-700000 i året.Har fint hus,båt,2 biler.Jeg synes vi har alt.I tilleg forsørger jeg familien min i hjemmelandet.Har ingen promlem med økonomien.

Skrevet

oi, blir helt satt ut her jeg da..... Her har vi ei inntekt på ca 360000 kr. til sammen i året, og vi klarer oss så vidt. har to biler, hus og tre unger. Vi bor nå ute på landet da men....ja det er hardt til tider men alt går om man styrer riktig!

Skrevet

Haha, så skal jeg komme som sjokk-bomba?

Vi har en samla årslønn på ca 90 000kr eller så. Utbetalt hver måned har vi ca 7000kr. Alt blir brukt, men vi føler oss ikke forferdelig fattige :)

Skrevet

Tror folk her har forskjellige inntekter litt pga alder også. vi har årsinntekt (eller samboeren min har årsinntekt på rundt 350000-380000) men kan jobbe mye overtid å tjene mer hvis det trengs. Samboeren min er 23 år. Jeg er bare 19 og skal begynne på studie etter første babyen vår kommer. Vi har ikke kjøpt hus enda, men planlegger å ta opp lån og kjøpe om ca 1 år. Vi har ikke mye igjen etter hver måned men koser oss fordi. Kan gå ut å spise, dra på ferie, og kjøpe ting vi har lyst på. Selvfølgelig hadde det vært kjekt om jeg hadde hatt årsinntekt nå også så vi hadde tjent mer, men for å være ærlig er det ikke det avgjørende på hvor bra vi har det. Nå gleder vi oss til å få vår første baby og vi er lykkelige med hverandre (og den lille i magen). Vi beregner oss på at vi må bruke litt tid på å begge få gode årsinntekter og tjene godt med penger og det er helt i orden! Penger er ikke alt her i verden =)

Skrevet

Samboer og jeg er begge studenter i midten av 20 åra. Vi har ca.15 000 utbetalt i måneden, husleie på 5000 og rundt 3000 på regninger. Økonomien er ganske trang og vi har ikke råd til reiser og sånt, men jeg klager ikke, for det har vært enda verre! Vi klarer oss greit og har det vi trenger, og jeg vet at når vi begge snart går ut i jobb så kommer vi virkelig til å sette pris på pengene! :D

Skrevet

Jeg er en av de som har skrevet at vi har over 1 mill i året, men vi er begge 31 år, og har lang utdannelse og han tjener dobbelt så mye som meg (han jobber i det private næringsliv, og jeg i staten). Det er jo naturlig at det er en viss froskjell på inntekt med alder og valg av yrke. Noen har dyrere vaner enn andre, og det spiller nok en rolle om du bor i i by eller på landet. Bor du feks i Oslo er boutgiftene store. Men penger er selvfølgelig ikke alt. Mye viktigere for meg at vi har et godt og solid forhold og at mannen min behandler meg bra og gleder seg til babyen kommer.

Skrevet

sambo er 22 år og tener ca 350 000 kr i året. litt opp å¨ned på overtid osv.. eg er studen å har fått permisjon frå skulen frem til jul, kommer til å få ca 6000 kr utbetalt hver måned frå lånekasse, 1000 i barnebidrag og ca 2000 i lønn, han får utbetalt ca 18000 kr i måneden, så tror vi skal klare oss bra..

Skrevet

ca 750 000 i året vi, å jeg føler vi har greit med penger da. men med studielån på ca 500 000 hver, (1mill tilsammen) og huslån på 2mill og bil og div, så har vi ikke vannvittig mye til overs da. men vi klarer oss godt og klager ikke:)

Skrevet

Litt typisk norsk at mange blir anonyme når det er snakk om inntekt? Litt flaut å tjene mye og litt flaut å tjene lite.....

Skrevet

vi har 600 000 kr i året.har nyere hus,nyere bil, barn, og utgifter på utgifter på16000..vi klarer oss helt fint.:)og som regel er vi tom på slutten avmnd.dete er fordi at vi betaler regningene ogdet som er igjen koser vi oss med..deilig følelse:)sparer litt innimellom.

Skrevet

Vi har vel samlet inntekt på 1,2 mill, men igjen det har litt med alder å gjøre.. Jeg har mastergrad og 29 år, og han har lederstilling og er 33, så det er klart det blir forskjell, hadde ikke mer en 70.000 i året jeg heller da jeg var 19 og student! ;o)

Vi lever godt, bor i stort hus, har utleiedel med ekstrainntekt på 6000 pr mnd, 2 biler, båt, hest, reiser... Og har god råd til det vi måtte trenge.

Skrevet

Her var det mye jug. Med det nivået som er her på BIM, så er det utrolig mange som må ha skrytt på seg masse ekstra inntekt. Stemmer sikkert hos noen, men ikke hos alle. Syns det er så utrolig mange her som verken har råd til det ene eller det andre. Folk sliter jo tom å få skrapt inn nok penger til en graviditetstest. Og så plutselig så har nesten alle en mill i årsinntekt. Hmmm litt snodig spør du meg.

Skrevet

Rart at det er så mange som har så god inntekt, som har tid til å sitte her hele dagen. Må dere ikke jobbe for pengene?

Skrevet

Hehe... Også er det jo litt merkelig at de alle er anonyme;)

Skrevet

Jeg har nesten 700 000 alene. Skylder 200.000 på huset og ca 80.000 på bilen som var ny for 2 år siden.. Mannen min har og fet jobb, tjener ca 480.000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...