Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Og hvor mye har dere i utgifter i måneden? Bare litt nysgjerrig... Vi har 700 000 i året. Ca 40 utbetalt i måneden. Og betaler inn 25 tusen i måneden til en felleskonto, som dekker faste utgifter og mat. Allikevel er jeg alltid blakk på slutten av måneden...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 480 000, 26 000 ca pr mnd og faste utgifter på ca. 15-16000, og da er det ikke inkl. mat. Vi leier bolig, men skal kjøpe om et år, og da vil han ha gått opp i lønn.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 1,1 mill tilsammen. Ca 55 000 utbetalt i mnd (varier litt avhengig av overtid etc) 20 000 ut til huslån. 3500 til studielån. 5000 til sparekonto. 1000 til vaskehjelp. (=gull verdt!) Men er ofte skrint i slutten av måneden her og ;-) Merker vi bruker særlig mye på mat, parmaskinke, gode oster, ferskpresset juice, speltbrød, restaurantbesøk osv. Da vi var studenter klarte vi oss på 20 000 tilsammen i mnd så utgiftene utvider seg virkelig til å dekke disponibel inntekt!
Lillegullet130707 Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Vi har 835 000 kr tilsammen. Faste utgifter: 30 000 kr. Samlet mndsinntekt: 45 000 kr. Her er det også er det tomt i slutten av måneden... Man bruker det man haver! ;o)
Anquor Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 ca 550 000 til sammen i året varierer litt på utbetalt i mnd. spørs på overtid.. men ca 30. har ikkje nokon faste utgifter enno, skal bu gratis med mine foreldre og lånet har ikkje vi begynt å betale på enno siden vi er midt i byggeperioda...... men blir nok det meste som går ut til slutt ja.....
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Vi har ca 800 000 kr, jevnt fordelt utover året. Jeg synes vi vasser i penger og unner oss alt vi har lyst på av både mat, reiser, bil og ting og tang. Eier leilighet som vi kjøpte for 1,4 mill for to år siden, har 600 000 igjen i lån nå. Synes lånet vårt krymper som bare det og skjønner ikke helt hvordan vi får pengene til å strekke så langt som de gjør Mulig jeg er dårlig på å shoppe?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Vi har 1.050 000,- tilsammen. Blir vel en 52.000,- utbet. i mnd. Bygde nytt hus for 2 år siden til 2,1 som nå har en verdi på 3,3, så vi skal ikke klage på den avgjørelsen. Vi er flinke med penger og "sløser" ikke for å si det sånn. Vi har ikke dyre vaner og har aldri eid en bil som koster mer enn 170.000 - før nå Nå har vi kjøpt ny og stor bil til lillegull kommer. Ellers så kjøper vi oss det vi har lyst på og syns livet er ganske så bra:)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Vi har noe over 1 mill til sammen i året, utbetalt over 60 000 pr mnd, Har dyre vaner og dyr smak s bruker en del. Men har allikevel spart en god del i år.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 misunnelig jeg:) vi er begge studenter, men samboern min tysker, og de får enda mindre enn oss i norge, så totalt har vi vel 16000 kr i måneden, med ekstrajobbing. Med jobbing i ferier blir det vel kanskje 200 000 kr til sammen i året. Tomt i slutten av måneden her og:) Men føler oss absolutt ikke fattige. Bare et par år til nå, så blir det mer på oss og!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 Blir nok mer etterhvert, ja. Tipper de med rundt en mill kanskje i snitt er litt eldre enn de med mye lavere inntekt. Kjedelig å være blakk, selvsagt, men når man er ung er det jo ofte også lettere å klare seg med mindre. Min erfaring i alle fall- vi ligger også rundt millionen- er ikke helt purunge lenger, nei.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #11 Skrevet 28. juni 2007 Dessverre ikke så unge lenger vi heller- 27 og 31, men evige studenter:) Par år til med studier nå, så begynner det å bli bra!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #12 Skrevet 28. juni 2007 Vi har vel ca. 1.1 mill, og utbetalt i overkant av kr 50 000,-, faste utgifter ca. 32 000,-, det er uten mat. Alt går med, kjøpte et heller slitent hus, hvor vi har pusset opp de siste årene. Det har doblet seg i verdi siden kjøp, men det har vært mye arbeid..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #13 Skrevet 28. juni 2007 Er helt overraska over hvor mye folk tjener... Vi har begge nettopp fått nye jobber og tjener vel 6-700 000 til sammen i året og synes vi har penger nokk. Ialle fall nå. Vi setter inn halvparten av utebetalt lønn på felleskonto, og jeg tror ikke jeg har brukt mitt kort (med mine penger) denne mnd... Har bare vært på jobb. Jobber sikkert 150 % for tida. Super-sliten, men må man så må man. Gleder meg til permisjon! Da skal det shoppes!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 28. juni 2007 #14 Skrevet 28. juni 2007 Oj...folk tjener en del, ja. Mannen min har doktorgrad og har vel en amerikansk aarsinntekt paa ca 400 000 NOK, men det er i USA og paa grunn av dollarkursen og levekostnader strekker pengene seg nok lenger der enn her. (Akkurat boutgiftene er vel relativt like, siden vi til vanlig bor rett utenfor New York, men likevel er levekostnadene hoeyere i Norge.) Jeg har vaert mastergradstudent de siste to aarene, saa har ikke hatt noen inntekt. Dette aaret i Norge maa vi klare oss paa relativt lite, siden mannen min har forskerpermisjon og bare faar utbetalt halv loenn fra arbeidsgiver i USA--dvs. ca 200 000 kroner. Jeg faar foedselsstipend og engangsstoenad, saa det kommer vel paa et sted mellom 100 000 og 150 000. Altsaa havner vaar aarsinntekt for dette aaret paa mellom 300 000 og 350 000, men det positive er at saa langt vi kan se slipper vi aa betale skatt baade i USA og i Norge dette aaret (Pga diverse skatteregler.) Faar vi leid ut leiligheten vaar i New York snart, saa klarer vi oss helt greit...men har altsaa ikke saa veldig mye ekstra aa rutte med i aar. Positivt er det alt babyutstyret allerede er kjoept i USA, saa vi slipper i allefall norske priser paa de tingene. :-) Tror nok ikke jeg kan vaere anonym, nei... :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #15 Skrevet 28. juni 2007 Oi for noen tall! Vi har kanskje 18 000 pr mnd tilsammen, Men føler vi lever som konger! Leier en romslig leil. utenfor byen, har en liten og bensingjerrig bil, går på cafe hver dag og spiser ute flere ganger i uka. Gjør hva vi vil, når vi vil.Lever kanskje enkelt i andres syn, men har full frihet og føler oss heldige. Men selv om vi har hele18000 pr mnd er vi også skrapa på slutten av mnd...hehehe
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #16 Skrevet 29. juni 2007 5-6 mill og stiger hvert år. typen eier eget firma. betaler 10000 i lån på bil og hus hver måned og har rikelig til overs så vi kan stort sett kjøpe det vi vil. siden strøm, gass og hus- og mobiltelefonene står på firmaet, kan vi trekke det fra på skatten:)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #17 Skrevet 29. juni 2007 Æsj.. Skryt skryt, blit litt kvalm jeg ass Mvjnz...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #18 Skrevet 29. juni 2007 Ganske høye årsinntekter her hos mange. Vi tjener vel ca 500 000 tilsammen, har utbetalt 32000,- i mnd og faste utgifter på kr 15000-16000,-. Syns vi har godt å rutte med. Ingen av oss har noe stort klesbudsjett i året (imotsetning til min svigerinne som svir av 5-6000,- hver mnd på klær). Heldigvis har man forskjellige (u)vaner og livsstil.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #19 Skrevet 29. juni 2007 Vi har 750 000,- Overfører 20 000 på regningskonto hver md... Der trekkes alle faste regninger.. Alt over 5000 som ligger igjen går på sparekonto! Jeg er litt "nazi" . Kjører regnskap på ALT vi bruker! Kjære gir meg alle kvitteringer og md.oppg fra banken.. Har full kontroll og penger igjen hver md! Jippi.. Har satt opp budsjett etter SIFO modellen.. Har kun gjort dette ett år fordi jeg ville ha en oversikt over hvor mye vi bruker.. Nå har vi snart 150 000 på sparekontoen, så vi må ha gjort noe riktig.. Ambefaler alle å gjøre det samme, føles så godt å bruke penger nå som vi har noe å bruke!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #20 Skrevet 29. juni 2007 Vi har vel tilsammen 600.000,- i årslønn Har studielån på tilsammen 500.000,- og billån på 200.000,- Betaler ei lav husleie på ca 2500 hver mnd, og holder 2 biler i drift. Bruker ca. 5000 i mnd på matbutikken Vi har fordelt kostnadene og tar hver våre utgifter, og disponerer resten av pengene fritt. Gubben tjener mest, så han må trå til da vi skal ha noe ekstra. Jeg har veldig orden i sakene, og ca. 11' settes av til mine faste utgifter så fort lønna kommer inn. Har gjort dette siden siden vi fikk utbetalt studilånet 2 ganger i året, 2. semester vel å merke (ble nemlig litt for fort slutt med første utbetaling...)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #21 Skrevet 29. juni 2007 Vi har bare en lønn og den er på 600 000 i året. Klarer oss bra, sparer en del, og går derfor alltid i null. Blir deilig når jeg kommer ut i jobb om noen år, da skal vi kjøpe hus!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #22 Skrevet 29. juni 2007 Ca 400 000. Tror jeg.. Men etter fødselen så går vi ned på 300 000 fordi jeg ikke har rett på noe støtte.. Vi får hjulene akkurat til å gå rundt med fellesutgifter(da inngår kommunale,huslån,mat,osv). Er litt flau,for etter fødselen så må jeg be mannen min om penger hvis jeg trenger noe. Det er ikke kødd altså. Er flau,samtidig som jeg blir kjempe trist... Men det er ikke noe jeg kan gjøre med det nå....
Emlyn med 2 i magen Skrevet 29. juni 2007 #23 Skrevet 29. juni 2007 Det var lurt med sånn SIFO-regnskap. Det skal jeg begynne å gjøre. Vi har så vi klarer oss (synes det kan være det samme hvor mye). Samtidig har vi kjøpt vår første bolig (og det en hel enebolig), som må møbleres (leier møblert i dag)... og så kommer jo disse ungene til å koste flesk da! Ny bil må vi også ha... 2007 blir utgiftsåret de luxe!!! Men det får stå sin prøve. Når ungene blir født går det i alle fall ikke mer penger på kinobesøk og digge weekendturer til London og sånn... og mamma får vel ikke mer tid til å shoppe, hehe (kanskje til det beste?). Jeg tror man klarer seg uansett, alle finner sitt nivå. Vi levde lenge med at jeg tjente veldig lite fordi jeg var halvveis student og halvveis jobbet, og mannen min tjente ikke all verden heller. Vi bare tok andre valg da enn nå. Hadde bil til 20 000 kr, har som sagt ikke kjøpt bolig før nå, spiste aldri ute, reiste med telt når vi dro på ferie og sånn. Syntes allikevel at vi fikk råd til det vi ønsket oss.
Emlyn med 2 i magen Skrevet 29. juni 2007 #24 Skrevet 29. juni 2007 Det høres jo rart ut at du må be mannen din om penger hvis du ikke tjener noe. Eh - dere er GIFT? Dere bor da vitterlig ikke i noe kollektiv... Det logiske er jo at dere har en felles konto som dere begge disponerer? Herlighet, hvis dealen er at du skal være hjemme med ungene (noe han også har full rett til, ikke glem det! Det er ikke noen naturlov som sier at du skal ta hele permisjonen!) bør det jo kompenseres mot at du også får adgang til pengene. Synes det hørtes veldig merkelig ut. Særlig hvis du i tillegg synes det er flaut å spørre! Hvis mannen min hadde syntes at det var det beste, hadde jeg i alle fall ikke hatt noen skrupler med å be om penger når jeg trengte det. Men så er jo ikke jeg deg... vanskelig å sette seg inn i andres situasjon.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #25 Skrevet 29. juni 2007 Vi tjener 900 000,- til sammen. Vi har jobbet i seks år etter studietiden. Betaler tilsammen 21 000,- på regningskontoen, det dekker faste utgifter og mat. Vi sitter igjen med mye når måneden er slutt. Er ikke de dyreste i drift, selv om jeg er glad i å shoppe :-) Enig i det en eller annen anonym sa om å sette opp budsjett og registrere pengebruken i et lite regnskap. Da får man fin oversikt, og ser hvor mye man sitter igjen med hver måned. Ser hvor mye vi bruker på mat, klær, bil (huff, dyrt!) restaurantbesøk osv. Vi har gjort det helt siden vi flyttet sammen. Og nå har vi fått en ny post i regnskapet: Barneting :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå