Gå til innhold

Hvor mye har barnet ditt på konto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 4,5 mnd har 16000 på fond, og 2000 på sparekonto..

Når det gjelder å spare til barna sine, så hvorfor er det lissom galt? De som har mulighet må da få gjøre det, lette økonomien den dagen de skal stå på egne ben. Vet jo hvor godt det er å slippe å måtte låne penger hele tiden. Så dette er for fremtiden til poden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må bare si at jeg syntes det er tragisk med dere som rakker ned på oss som sparer til barna våre!!!!! Vi prøver KUN å sikre deres fremtid... Selv hadde verken jeg eller mannen min rike foreldre, men alle fire besteforeldrene sparer 200 kr i måneden, og selv setter vi inn barnetrydgen på konto... Vi er heldige og har fått gode og trygge jpbber begge to, slik at vi kan gi vår jente ett bedre utgangspunkt enn det vi hadde... Og hva er galt med å ha penger oppspart som er øremerket leilighet foreksempel?!?!?! Slik er det i vårt tilfelle iallefall.. Her skal pengene gå til investering i bolig når den tid kommer...

Ærlig talt dere som er negative til å spare til barna.. Er det litt missunnelse ute å går eller?!?!

Skrevet

Helt klart misunnelse! Sparer lite, dvs 100 lapp i måneden til hver så det blir ikke all verden. Men sambo har arvet penger som foreldrene har spart og han er kjempeflink til å spare og være bevisst på å ikke sløse de selv om han har fått de rett i henda. Det jeg skal frem til er at det er ikke automatikk i at de vil sløse bort, få alt i en diger gave osv selv om foreldrene sparer da, det å kunne hjelpe barna med f.eks bolig er jo en kjempemulighet for de som har den muligheten..

Skrevet

Jenta vår på snart 15 mnd har 10.000 på konto pluss en del på sparebørsen. Dette er penger hun har fått til bursdag og jul, og når vi har mynter legger vi det på børsen.

Til dere som syter over oss som sparer til barna våres og om hvorfor....Jeg gjør det for vi har råd til det og jeg vil at jenta vår skal ha det betre en det jeg hadde det når jeg vokste opp! Er det så ille da?! Jenta vår skal ikke få tilgang eller vite hvor mye hun har der før hun er ferdig med russetiden....så kan hun velge selv om hun vil bruke de på utdanning eller kanskje kjøpe seg en leilighet.

Så det så...

Skrevet

Jeg skriver ikke dette av misunnelse, er bare ett lite spørsmål om dere har tenkt over akkurat dette. Dere som har råd nå til å spare hele barnetrygden pluss 1000 kr i tillegg. har dere råd til å gjøre det samme til event barn nr 2 og nr 3 kommer??? dvs 6 tusen rett i sparing til barna? Jeg vet at noen har rå til det, men jeg tror kanskje det er en ting ikke alle tenker på.

Vi setter av 300 kr mnd, pluss at vi setter inn penger fra bursdager, jul osv. har også sparebøsse som vi legger litt på i ny og ne. og det er noe vi tror vi skal klare å spare til de andre barna hvis vi kan få flere.

Så som sagt dette er ikke av misunnelse, eller for å provosere. er nemmelig noe jeg ikke tenkte over selv med det samme. Vi hadde også tenkt å spare hele barnetrygden. men det er jo litt dårlig gjort hvis man sparer f.eks 100 000 til nr en, og nr tre får 20 000....

Bare noe å tenke på :)

Skrevet

Jeg sparer 1000kr i mnd nå,men regner ikke med at jeg får råd til det samme når jeg får flere barn.Men jeg hadde nå tenkt at pengene skulle fordeles mellom alle barna jeg evt får,og det er ikke noe jeg har planer om å fortelle barna at jeg gjør.Sparer i mitt eget navn,da:-)

Skrevet

hun er 15mnd. har mellom 10-15 tusen på konto.

vi sparer ikke fast,det er dåpsgaver,bursdagsgaver og fra sparebøssa (vi putter på litt,mormora og morfaren,onkelen og den ene tanta putter på noen små kroner å)

Skrevet

Om vi har råd til å spare barnetrygda så gjør vi det!

Ikke alle mndene vi har mulighet, men vi prøver så godt vi kan.

Jeg nekter å unnskylde at jeg og sambo synes at det å spare til barna våre er viktig.

vi vil hjelpe våre barn i fremtiden, uten at de vet vi sparer penger for dem. De er gode å ha i etableringsfasen :-)

Skrevet

nettopp det at man skal klare å spare like mye til de evt fremtidige barna er grunnen til at vi valgte bare 200 kr pr mnd. Kunne spart hele barnetrygden, men gudskjelov tok vi hensyn til at vi kanskje ville få flere barn, for nå har vi fått en til, og hadde aldri hatt råd til å spare begge barnetrygdene hver mnd. Merker veldig godt de 400,- faktisk.

Har ikke fått noe selv, noe som feks gjør at jeg ikke har førerkort, og sitter med gjeld langt over pipa. og sånn håper jeg ikke mine barn får det, og vil ferfor prøve så godt jeg kan å spare til de!

Mye misunnelse her, og sikkert mange som overdriver kraftig beløpene også

Skrevet

jenta mi har ca 30 000. hun er 15mnd..

sparer barnetrygd på 1300 (bor i finnmark) å så 400 i fond. å mammaen min sparer 200 kr i mnd. + pengene fra dåp å slikt..

Skrevet

jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bruke barnets penger på å kjøpe mat! iallefall ikke dåp og burdagspenger.. hadde å blitt sur hvis jeg hadde gitt penger til barnet å så hadde foreldrene brukt det på mat!

Skrevet

mitt barn skal slippe å slite.. å konsentrere seg om skolen. har det på min konto så hun får ikke fri tillgang når hun er 18. syns det er ille at man iallefall ikke ønsker å spare... greit om man ikke har råd..

Skrevet

Jeg har spart de pengene min har fått i dåp, og selv opprettet et fond hvor disse har blitt satt. Deretter blir penger han får til bursdag og jul satt inn. Han har også selv en sparekonto med litt på, hvor jeg kommer til å legge vekt på at han sparer på selv, og fondet får han vite om den dagen han skal bli student.

Når det gjelder flere barn, så får de også det sammen.

Barnetrygden går for øyeblikket rett inn i husholdningen, men har planer om at jeg skal gi barnet mitt et års sparing med all barnetrygden, og får jeg fler får også de et år hver seg. Det er jo snakk om en del penger faktisk. Disse blir også satt inn på fondet.

Jeg føler jeg ikke kommer til å skjemme bort barna mine med å gi dem økonomisk lette. Bedre å kunne bistå litt, ved å ha spart opp gjennom årene. Kommer selv ikke fra stor rikdom for å si det slik.

Selv er jeg og sambo studenter, så vi er ikke av de rikeste her, men vi klarer alikevel å spare litt til gutten våres. Han er snart 5 mnd, og har alt 16500 i fond, samt 2500 på sparekonto. Det går om man vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...