To prinsesser Skrevet 27. juni 2007 #26 Skrevet 27. juni 2007 3000 på sparekontoen .. sparer 250 kr til sparekonto og 200 kr i fond i mnd... hun er 19 mnd.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #27 Skrevet 27. juni 2007 13 mnd og 13.000,- på konto. Noen tusen har vi spart, resten er dåpsgaver og bursdagsgaver. Vi bruker ikke av pengene han får til utstyr ol. Alt går rett på konto med en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #28 Skrevet 27. juni 2007 Skulle ønske jeg var født i år 2005. Da hadde jeg hatt penger til hus, bil osv når jeg ble 20 år. Fatter ikke at man klarer spare så mye jeg, folk har over 50 000 på konto til et barn på 2 år.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #29 Skrevet 27. juni 2007 Vi setter inn 200 hver mnd + alt av bursdags og julegaver, og selvfølgelig navnegaver. På 23 mnd har vi vel spart 17-20 000. + at hun får fond til alle anledninger av noen, så det begynner bli noen tusenlapper der og (2-3000 kanskje). Vi har IKKE god råd, så det svir faktisk skikkelig. Har to barn, og må gjøre likt. Skjønner ikke de som har råd til mange 1000 hver mnd. Barnetrygden er ikke ment som lommepenger, så ser at når så mange kan spare den burde den vært behovsprøvd
Raffna Skrevet 28. juni 2007 #30 Skrevet 28. juni 2007 Fikk 5000 øremerket til fond da han ble døpt, og nå setter jeg inn 200 i fondet hver måned. Dette har vi gjort i litt over et år og det er oppe i over 10 000. Det er et langtidsfond som skal stå i ca. 20 år. Dette fondet skal Tassen ikke få vite om før han er minimum 18 år, men jeg har egentlig tenkt til å vente til etter russetiden og når han skal begynne å studere. I tillegg setter jeg barnetrygden inn på en egen konto, men dette er ment som en brukskonto for større utgifter som nytt bilsete, reisetrille, dyrere vintersko eller annet utstyr han plutselig skulle trenge - så slipper jeg å måtte ta av den månedens lønn når utgiften kommer. Når han får penger til bursdag/jul spør jeg om den som gir vil sette det i fondet eller på spare/brukskontoen. Begge kontoene står i mitt navn forresten.
Raffna Skrevet 28. juni 2007 #31 Skrevet 28. juni 2007 Kom på en ting til: Han har en sparebøsse også, den bruker vi som "bannekasse". Dvs. at hvis noen banner så han hører det må de betale en bot til han. 10 kroner per gang. Det gjelder oss foreldre også. Så her er det best å holde tunga rett i munnen! Og det klirrer litt i bøssa, så det kommer inn litt innimellom (selv om vi foreldre har blitt superflinke etter at vi begynte med det - nå har vi klart å slutte med teite utbruddsord). Men venner uten barn kan fort glemme seg, og da blir det bot! Et tips til andre? ;-)
Dolla&Heidi&spire Skrevet 28. juni 2007 #32 Skrevet 28. juni 2007 Hun er 14 mnd og har 13000 på konto. I tilegg sparer den ene bestefaren hennes i fond til henne. Han overfører ca 20 pr måned og disse pngene invisteres jo. Så i løpet av 20 år blir det sikkert litt...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #33 Skrevet 28. juni 2007 jenta mi har 350.000 på konto... (står i mitt navn så ikke overformynderiet skal ta kontrollen) hun arvet etter min farmor
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #35 Skrevet 29. juni 2007 Ikke et rødt øre!!!!!!!!!!! ÆRLIG TALT, hun får få seg sommerjobb når hun ertenåring som jeg måtte. Frem til da får hun det hun trenger men tusenvis på konto er det ikke snakk om. Barn som får penger kastet over seg på dette viset blir ikke sitt ansvar bevisst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #37 Skrevet 29. juni 2007 900 000 OG en ferrari. er 3 dager gammel
Huldretuss Skrevet 29. juni 2007 #38 Skrevet 29. juni 2007 Herregud, hva er dette for noe?! Hva er det dere vil bevise med å legge ut hvor mye barna har på konto??? Latterlig!!!
så var vi 4 Skrevet 29. juni 2007 #39 Skrevet 29. juni 2007 Det beviser vel ingenting, det er ett svar på ett spørsmål noen stilte.
MintCondition Skrevet 29. juni 2007 #40 Skrevet 29. juni 2007 ..syns det var en utrolig merkelig ting både å spørre om og å svare på jeg da. Hva er hensikten med spørsmålet liksom, annet enn at folk kan få skryte av hvor mye penger de sparer til barna sine? Smakløst.
så var vi 4 Skrevet 29. juni 2007 #41 Skrevet 29. juni 2007 Ja hvis du synes det så trenger du vel kanskje ikke å lese innlegget da?
MintCondition Skrevet 29. juni 2007 #42 Skrevet 29. juni 2007 Så man får ikke lov til å lese innlegg for å skrive sin mening om de? Det er ikke du som bestemmer hvem som skal lese hva her
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #43 Skrevet 29. juni 2007 2 år og ennå ingen konto. Det får hun når hun er litt større og har glede av det selv (skal ha sparegris) Jeg ser ikke vitsen i at de skal ha en liten formue når de er 18. Da er det bedre å støtte dem litt under studiene.
nickoline og supermann Skrevet 29. juni 2007 #44 Skrevet 29. juni 2007 15 mnd. Tror han har 7000. De står i fond da!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #45 Skrevet 30. juni 2007 15 mnd,hun har 13000 på sparekonto,jeg setter av barnetrygden og alle pengegaver,men har måttet ta litt til nytt bilsete osv.Nå skal det sies at noen mnd har jeg ikke råd til å spare for henne og det svir i pengepungen hver mnd,så vi er ikke rike altså...Og jeg vil antakeligvis ikke kunne spare like for hvert barn,så jeg prøver å prioritere sparingen nå mens jeg ennå kan få det til.
RajaPia Skrevet 30. juni 2007 #46 Skrevet 30. juni 2007 Jeg er visst en håpløs mor etter å ha lest det her... Er alenemor til en på 17 år og ei på 21 mnd , og ettersom jeger hjemme med minsten er det ikke veldig mye igjen å putte inn på kontoer og sparebøsser desverre. Faste utgiftern går først. Har også brukt penger de har fått i gaver til nødvendige investeringer i utstyr. Eldste styrer dette mest selv , men vi har ingen å arve etter lenger , og utstyr til små er dyrt. Opplevde forresten noe som overrasket meg når jeg var i min bank for å åpne konto til minsta. Det fikk jeg ikke lov til hvis ikke barnefaren var med og skrev under papirene.... ( Han skjønner ikke vitsen med at hun skal ha konto , så da er jeg like langt...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #48 Skrevet 1. juli 2007 Herregud!! er bare sykt heile tråden! Vi sparer bare pantepenger og småpenger til begge barna våres.. en hundrelapp i mnd er helt greit syns je, men hele barnetrygden pluss 1000kr i tillegg. Dere burde ikke fått barnetrygen. Og hva har dere planer om at barna deres skal bruke pengene på? få 350000 i 18-20års gave? ler så jeg nesten spyr..kvalmt hele greia!
snuppi2 Skrevet 1. juli 2007 #49 Skrevet 1. juli 2007 Helt enig med dej over her... Det er sikkert sånn at den som starta tråden ikke eier nåla i veggen engang, hehe.. Helt totalt meningslöst hele greia,har en arbetskollega som har spart barnetrygden ++ masse mer i snart 12 år, og nå er jenta SÅ bevisst på hva hun har og går på skolen og snakker om det, og det blir bare tull! Vi sparer noe, men har ikke behov for å fortelle om det her,og det er til ting gutten vår kanske trenger under uppväxten, vogn, sykkel osv... Barnetrygden skulle vara inkomstregulert,ikke alle som trenger den nei! Det er trist og tenke på at det finns familier som må hälle barna hjemme fra skolen når klassen skak på tur fordi de ikke har råd å kjöpe matpakke til barna, eller de som ikke kan gå i bursdag fordi de ikke har penger til presang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå