Gå til innhold

Presentasjon av junimammaer:)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei og hopp...

 

Jeg er 24 år og bor i Akershus. Vi fikk en gutt 2 juni, 10 dager før termin, han var en stor gutt på 4100g og 51cm lang.

Tja veit ikke helt hva mer jeg skal skrive så det var vel det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere.

Jeg er 26 og min man 27. Vi holder til på Hurum landet i Buskerud, og ble 17 juni førstegangsforeldre til en helt fantastisk liten gutt. Han kom 13 dager etter UL-termin og 15 dager etter mens termin. Det var en laaaaaaaaant og kjempe tøff igangsatt fødsel. Men for den fantastiske gutten min skulle jeg lagt meg under et tog ! Christian var 53 cm lang og veie 3570 gram, 37 cm rundt hodet. Han er så herlig og jeg er helt solgt. Kan ikke tenke meg noe mer fantastisk og meningsfult enn å få barn!!! Christian har hodet FULT at masse svart hår, og er en hjerteknuser uten like. Han er nok allerede blitt litt bortskjemt av mammaen sin som ikke liker å legge han fra seg, noe som fører til at han våkner så fort vi prøver å legge han i vogna / senga si. Så vi jobber litt med det om dagen. Stor trives som mamma, og i august skal vi begynne på både baby svømming og babysang! God sommer jenter, håper god været kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

24.juni kom lille store Marius til verden .

4860 og 56 cm... ingen liten gutt.

Vi bor i Bergen... og storesøster Vilde er stolt som bare det av det nyeste familiemedlemmet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og bor i Oslo. Min edlste sønn, Yacob, ble født på Aker sykehus 23.06.03, han var 48cm lang og veide 3750gr.

06.06.07 ble han storebror til Martin. Martin ble født på Ahus, han var 52cm lang og veide 3170gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på dere. Jeg er 37 år og fikk barn nr 4 23.06.07 14 dager før termin. Tordar er en nydelig gutt som var 3500 gr og 48 lang da han ankom. Det var en tøff fødsel, som etter 32 timer endte i keisersnitt, men Tordar hadde det bra hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei! Jeg er 23 år, sambo 28 og vi fikk lilleprinsen 26.6.. Han var en liten stor gutt på 4135g og 50 cm i følge sykehuset. Når vi målte han hjemme etter en uke var han 56:)

 

Det var en langdryg fødsel, takket være "snille" jordmødre og etter 30 t ble det keisersnitt, da var fostervannet blitt tjukt som erterstuing! Aleksander hadde det utrolig nok bra hele tiden og er nå verdens snilleste gutt! Det trengte vi, siden jeg fikk infeksjon i såret og ble sengeliggende med åpent sår i nesten 4 uker!

Nå er det nesten grodd og jeg og klumpen kan endelig nyte sommeren sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 20 år, samboer er 23. Vi fikk vår førstefødte 20.juni på St.Olav.

Det tok akkurat 24 timer fra første tak i magen til han var ute...!!!

Han var 3090 gram og 48 cm..

 

Koser oss kjempemasse med lille nurket vårt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år og bor i Trondheim. Vi fikk vår første lille gullklump 23.juni, tre dager før tremin. Hun veide 3660 gram og var 50 cm lang. Hun har fått navnet Lori og er det beste på jord! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 27 år, gift og er fra Skien. Vi fikk vårt første barn 28.juni. Han var 3055 gram og 51 cm lang. Han har fått navnet Luan (uttales Lo-ann) og er selvfølgelig verdens nydeligste gutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06,06,07 fikk vi ei jente på 3570 gr. og 51 cm lang. Jeg er 29 og samboer er 30. Dette er begges første, og vi er veldig glad for lille Synne, som må være verdens snilleste baby. Vi bor i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 25 år gammel jente fra Oslo som fikk en gutt den 2. Juni, 6 dager før termin. Han veide 3382 gram og var en gyllen halvmeter!! Nå veier han over dobbelt så mye!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 26 år gammel jente som bor i Oslo med samboeren min og jenta vår som ble født 8.juni. Hun var 3156g og 49 cm.

 

Vi koser oss masse om dagen:) Og vi har veldig lyst til å bli kjent med andre som liker trilleturer osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er litt treig! Men pcn får vente til vinteren kommer! Nå er det sommer/høst og utetid! Jeg fikk jente nr 2,10 juni! Så vi koser oss som bare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk en gutt, Magnus 22.juni. 4 kg tung og 52 cm. Magnus har en kjempesnill storebror på 2,5 år. Fødselen gikk kjempefint, vannet gikk 6 om morgenen og kl.13 var det lille nurket født. Det jeg ikke var forberedt på var at når jeg mistet 1 l blod under fødselen så var jeg utrolig sliten i lang tid etterpå. Og i tillegg ble det bare skriking den første mnd så det var helt grusomt. Vi var ikke forberedt på det siden alt med amming og soving ++ gikk helt på skinner med førstemann. Så nå ammer jeg bare litt noe jeg syns er kjempekjipt, men det ble slik denne gangen. Begge guttene mine er kjempefornøyde om dagen og sover godt så vi har det bra alle sammen- etter en slitsom sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trym kom til verden 22 juni på keiserlig vis 3160 tung og 48,5 lang.

Jeg skulle egentlig vært august mamma, men pga at kroppen min ikke likte å være gravid denne gangen ble det ks 6 uker før tiden.

Jeg hadde insulin krevende svangerskapsdiabetes uten særlig effekt av insulinen + påbegynt svangerskapsforgiftning + svangerskapskløe... Som jeg pleier å svare var dt eneste som var bra blodtrykket :)

Vi ble forespeilet minst 2 uker på NI, men Trym var sterk så vi lurte dem. 0,7 i blodsukker og litt pusteproblemer hadde han, men kom seg fortere enne svint. Siden han kom så tidlig ligger han litt bak barn på samme alder - vi må trekke fra de 6 ukene hele tiden for å se hvor han ligger i løypa.. Så ikke så lenge siden han begynte å smile.

Nå koser han seg hjemme (Drammen) sammen med pappa (36) storebror (11) og mamma (38)

Forresten helt hærlig å begynne på nytt igjen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille datter Embla kom til verden på Elverum Sykehus 18 juni, 16 dager før termin. Det tok ca 9 timer fra vi kom på sykehuset til hun var ute. En fantastisk fødsels- og barselsopplevelse jeg kommer til å huske for bestandig. Det lille vidunderet våres veide 3720g og var 49 cm lang.

Jeg er 25 år og bor på Hamar sammen med samboreren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da var det på tide å presentere enda et juni barn. Gutten vår kom endelig til verden, 7 juni, 14 dager etter termin. 3480 gr, 50 cm. Vi bor i oslo, og koser oss hjemme i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

min gutt kom til verden 3.juni. Veide 4140gr og var 53cm lang. Jeg har ei lita jente fra før som blir 2 år i desember.

jeg er 30 år og gift og bor utenfor Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg er 26 år og bor i Bergen.

Fikk en nyyyyydelig gutt 15 juni, 1 dag før termin. Fødselen gikk kjempe fort og ble derfor veldig intens. Tok i underkant av tre timer fra vi kom på sykehuset:)

Lillegutt var 3340 g og 49 cm når han kom.

Fra før har jeg ei datter på 4 år:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

33 år gammel er jeg og har en datter født 14.juni. Hun var 4008g og 52 lang. I tillegg har jeg en gutt på 3 år. Bor i Oslo.

Hadde 2 raske fødsler (styrtfødsler) og var i topp-form etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg er 24 år gammal og bur på Vestlandet.

Fekk ei jente 14. juni, 5 dager over termin. Ho var 4270 gram og 52 cm lang.

Har ein gutt fra før som blir tre år i november. Når han vart fødd var han 4416 gram og 52 cm lang.

Eg er gift og godt fornøgd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 26 år og bor i trondheim. Jeg ble mamma for første gang 2.juni, en uke på overtid. Det ble en gutt, og prinsen heter Snorre! Han var 3950 gram og 50 cm lang da han kom til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gift førstgangsmamma som fikk ei jente den 17 juni. Termin var egentlig 4 juni. Hun var 4650g og 51 cm ved fødsel.

Hadde aktiv fødsel på 3 timer. Hun er astmatisk av seg, så vi har hatt våre timer på sykehuset og legekontoret. Nå ser det mye bedre ut heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...