Gjest Skrevet 18. juni 2007 #26 Skrevet 18. juni 2007 Er det slik i utlandet (med alle motorveiene som vi ikke har her) at det bare er de UTEN barn i bilen som er skyld i ulykker med påkjørsel bakfra??
Cat.68 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #27 Skrevet 18. juni 2007 Jeg følger de anbefalinger som finnes jeg. Den anbefalningen er at man bør ha barnet bakovervendt lengst mulig. Men når risikoene blir større med å ha de den veien blir større bør man snu.Finnes ingen som helst lov som sier at man ikke kan snu nå! Hvorfor? vel fordi riskene er store med både bak og fram i en kollisjon. Blir du påkjørt bakfra er det tryggest å ha de frem. Blir du påkjørt i front er det tryggest å ha de bakovervend. Blir det smell fra siden er det tryggest å ha sete med nakke beskytter hvilket ikke alle seter har. Det vet en ikke om på forhånd uansett.
Mulle :) Skrevet 18. juni 2007 #28 Skrevet 18. juni 2007 For å trekke mer opp da Jeg har snudd min sønn på 14 mnd
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #29 Skrevet 18. juni 2007 CAT, hva med dobbeltsidig tape i rompa.................=)
mammmamia ** Skrevet 18. juni 2007 #30 Skrevet 18. juni 2007 Uansett er det tryggest med bakovervendt, noen må jo være de som kjører inn i noen bakfra også..! Så å basere et utsagn på de forsvinnende få prosentene som KAN oppstå blir jo bare ønsketenkning... Men for all del - snu setet om du vil, men vit at det finnes alternativer som er bedre..! F.eks. å ha henne i forsetet uten airbag, anbefales i Sverige, og er like trygt i en kollisjon...men du tror vel ikke på det heller da, så om du er bestemt så ser jeg ikke hvorfor du gidder å diskutere det heller..! :-)
Süsse Skrevet 18. juni 2007 #32 Skrevet 18. juni 2007 Ring til den barnebutikken i Norge som sa dette til meg og spör da vel. Hva hun visste om de forskjellige landene osv vet ikke jeg. Vi kjöpte et forovervendt maxi cosi sete og har ikke tenkt aa skifte. Noe mer?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 18. juni 2007 #33 Skrevet 18. juni 2007 Hehe, ikke var bra? Det er en plastdings selene blir festet inni som holder dem sammen...
mammmamia ** Skrevet 18. juni 2007 #34 Skrevet 18. juni 2007 Jepp, og som enkelt kan knekkes dersom man trenger å få ungen fort ut av setet...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 18. juni 2007 #35 Skrevet 18. juni 2007 skjønte heller ikke det... gjør jo bare at selene ikke sklir fra hverandre.. selene ligger jo helt på samme sted..forskjellen er at det ikke går ann å dra dem ifra hverandre:)
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #36 Skrevet 18. juni 2007 Jeg skjønner ikke at de samme personene går på denne gang på gang he he, men morsom debatt det er det.
Cat.68 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #37 Skrevet 18. juni 2007 Altså hva som gjelder i sverige har jeg igrunn veldig god peiling på siden jeg er Svensk, men husker også en serie opphissede disskusjoner om trafikksikkerheten med Acta Graco bilstolen også som var uheldig å fikk slakt i F&B. Tenk jeg har den også jeg. Kanskje pga at trafikksikkerheten er bedre utviklet i Sverige. Jeg har fortsatt ei nabo og veninne som jobber med dette med bilstoler og hun sier at det er for og nakkdeler med begge deler og en del stoler er faktisk tryggere fremovervendt pga hvordan de er laget. Hun synes ikke det er galt å snu nå! Men du har aldeles rett i at jeg kverrulerer for alt det er verdt. Ville se hvor mange opphissede inlegg det kom så fort det ble snakk om dette , og dere skuffer ikke ;o)) Ja jeg har allerede bestemt meg så hva dere sier spiller ikke noen rolle, og ikke bad jeg om råd heller ;o))
~sjiraff~ Skrevet 18. juni 2007 #38 Skrevet 18. juni 2007 Ser du skriver høyere opp at du følger anbefalinger men at det ikke går lenger.. jaja du prøvr jo ikke akkurat heller da.. en klips til 30 kr kan hindre athun kommer seg og kan dermed også spare liv...
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #40 Skrevet 18. juni 2007 Er vel du og Cat som virker mest desperate på å diskutere. Jeg er bare glad det ikke er mitt ansvar... Min gutt på 5 mnd veier forresten like mye - he he ;-)
så var vi 4 Skrevet 18. juni 2007 #41 Skrevet 18. juni 2007 Hva slags sete har dere forresten Cat? ikke det at det passer inn med resten av kranglinga her
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #42 Skrevet 18. juni 2007 He he noen syntes ikke det, men tanken var god egentlig=)
Cat.68 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #43 Skrevet 18. juni 2007 Og, det kan det gjøre om hun sitter fremovervendt også. Alt etter hvordan man krokker. Finnes ikke noe fasit på det. Nei hun vil se oss og ha kontakt med oss, det blir fremover slik at vi alle kan ha en hyggelig biltur.
~sjiraff~ Skrevet 18. juni 2007 #44 Skrevet 18. juni 2007 Jaja selvfølgelig, fremovervendt er like trygt... Og du kan lese eller? (i og med du mener at du følger anbefalninger, det kan jo virke som om du ikke har lest de..)
mammmamia ** Skrevet 18. juni 2007 #45 Skrevet 18. juni 2007 Hehe, sjiraff, svigermora mi anbefaler meg fremovervendt sete, så om jeg snur ungene følger jeg jo anbefalingene..! Kommer bare an på hvem man velger å høre på, og hva man velger å innbille seg selv..! :-D
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #46 Skrevet 18. juni 2007 Hehe desperat i å diskutere, så det vil si at siden jeg svarer her og svarer på tiltalen i MIN egen tråd så gjør det meg desperat?He he, jeg vil vel heller kalle de som aldri klarer å la andre ta sine egne avgjørelser ink drittsleng om personlighetene for "desperate"=)
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 18. juni 2007 #47 Skrevet 18. juni 2007 herregud kor folk kaver seg opp med ka andre gjør og ikkje gjør.. vi snudde setet tidlig for han ville ikke sitte io bilen feil vei. han stor koser seg i bilden nå når han ser framover.
tvilling73, 05/07 Skrevet 18. juni 2007 #48 Skrevet 18. juni 2007 Vi har ei på 18 mnd som hyler.. nå har mannen min bestilt DVD til nakkestøtta til sommerferien.. håper på den måten og holde henne på plass.. Så viss du ikke er mot DVD kan du jo prøve det også. Tilbud viss du er Naf medl nå
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #49 Skrevet 18. juni 2007 Virker bare noe krampeaktig å presse frem at noen skal bli provosert... Hvem bryr seg? Hvor er det forresten drittslenging? Det har ikke jeg sett.
børdi Skrevet 18. juni 2007 #50 Skrevet 18. juni 2007 Ja ville og snudd setet ja cat. Går fint det, hun er jo 2 år....:-) vi snudde setet til førstejenta da hun var 11 mnd, fordi kjøreturer var et maaaaaareritt.... Etter det gikk det fint... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå