Cat.68 Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Jenta tråkler seg ut av selene for å se på oss når vi kjører. Så da bestemmer vi at nå snur vi. Tenkte dette ville trigge noen så legger det ut slik at dere får ut litt frustrasjon. Hun er 2 år i sept.
Nit@™ Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Det er jo bare å kjøpe et slikt klips så hun ikke kommer seg ut av selen. Eller snu sete ;o)
En_av_hver Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Da er det vel tryggest å sitte INNI selene den gale veien he, he:-)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Jeg hadde prøvd med et slikt speil først jeg, forklare og si høyt. OFF o.s.v... Kjøp sånn klips til å klemme selene sammen med der de selger setene... Hadde aldri snudd det enda hvis dette funker...
Cat.68 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2007 Hun vil se oss, og vi snur setet. Fortsetter hun å kryper ut av selene kjøper vi klips.
Føken siruppsnipp Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Snu sete du! Ingen her som har noe med det
mammmamia ** Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Hvorfor tror du hun lar være å komme seg ut av selene når setet står andre veien da? Ville nok absolutt heller prøvd å kjøpe klips, speil og å stramme skikkelig først ja..! Hun er i mine øyne alt for liten til å sitte fremovervendt pga en sånn "bagatell"...har dere virkelig prøvd alt? Og det er ikke vits i å vise henne at om hun oppfører seg galt så når hun frem med det..!
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Hva var egentlig vitsen med dette innlegget hvis du har bestemt deg? Syns å huske hun er veldig lett/ liten også? Burde vente(men ikke min sak)
furia Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 utrolig....!!! Det er vel ikke dine øyne som teller her? Vi snudde også sete da tullemor var rundt to år, årsak spiller liten rolle. Men vi mente det var best for alles sikkerhet. Så slatt storesøster eller mor å henge ut over sikkerhetsbelte for å ordne ting...!!
Cat.68 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2007 ja før da er hensikten oppnådd, hun ser oss og får mer kontakt en å sitte aleina og se i seteryggen.
Cat.68 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2007 Vitsen var å se hvor mange som fyrer seg opp over ting de ikke har noe med eller kan styre. Noe som funker særdeles godt. ja hun er lita, men mentalt er hun like stor som andre 2 åringer.
mammmamia ** Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 ..men vet du at det er derfor hun vrir seg ut? Har også en gutt som vred seg ut av selene sine, klarte til og med å åpne selen (!!!), men vi ga oss ikke, og etter noen måneder skjønte han til slutt at det var mamma og pappa, ikke han, som bestemte, og nå elsker han å sitte i setet sitt..! Hun ser da ikke i seteryggen, har jo panoramautsikt ut bakvinduet! Bedre det enn å se rett i seteryggen foran ;-) Men men, hver sitt valg..!
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 Jeg fyrer meg absolutt ikke - blir mer oppgitt.. Det mentale hjelper dessverre lite i en kollisjon da. Ikke uten grunn at seter kommer med kilogrenser.
Gemini77 Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Jeg skjønner heller ikke poenget med dette innlegget.. Er det kun for å provosere en mengde damer her inne? Eller få velmenende råd som du kan forkaste? Snu setet så mye du orker for meg. Jeg har verken noe med det eller interesse for å "overtale" deg til noe annet.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Ja ja... Skikkelig god ide.... eller...hmmm.....
Süsse Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Gutten vaar har sittet forovervendt siden vi sluttet med maxi cosien. Vet dere hvorfor? Jo, fordi det er vanskelig aa finne seter her nede som er bakovervendt. Her er det mest kollisjon bakfra som skjer. Derfor er det tryggere. Noen har dette som kjepphest - greit for de det. Sikkert noe dere gjör som jeg himler med öynene av ogsaa.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #18 Skrevet 18. juni 2007 Jeg spør som jeg alltid pleier når noen kommer med argumentet om flest påkjørsler bakfra...... Hvor mange prosent av de innvolverte i slike ulykker opplever en skikkelig bråstopp...??... Hmmmm....tja *tenke-tenke*... Tror riktig svar kan være ca 50%, eller...??
mammmamia ** Skrevet 18. juni 2007 #19 Skrevet 18. juni 2007 Nettopp! Og man kommer uansett aldri opp i like store belastningen i en kollisjon bakfra som i en bråbrems, utforkjøring, kjører i veggen, eller en frontkollisjon..! Grunnen til at det anbefales bakovervendt er pga de største PERSONskadene oppstår i frontkollisjoner, og hele Europa er nå på vei til å følge etter Norge og Sverige, som ligger LAAANGT foran på dette området... Uansett har det jo ingenting med saken å gjøre, vi lever i Norge, og bør følge norske anbefalinger, ikke gjøre noe bare fordi at i Langtvekkistan er det best med ditt eller datt, derfor gjør jeg det også..!
Cat.68 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #20 Skrevet 18. juni 2007 Altså kilomessig er det lov å snu nå. grensen går ved 9 kilo, og hun er 9,5 kilo.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 18. juni 2007 #21 Skrevet 18. juni 2007 Hewhehehehehehehe, finnes det virkelig steder der det er flesat alvorlige kollisjoner bakfra? Hvor i all verden bor du?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 18. juni 2007 #22 Skrevet 18. juni 2007 jeg fikk nettopp et problem med dette... han ville se meg osv... det skjønner jeg godt, vil jo se han og;) jeg endte med å koble fra airbagen i fremsetet, så nå sitter han som en stolt hane, bakovervedt forran med meg:) ble egentlig bedre for hele familien, ettersom mange av turene ble til at meg eller pappaen satte bak frem for å underholde han, eller at en av oss måtte sette oss bak. nå er det ingen problem å reise alene med han heller, siden han er rett på sida, og når vi er på tur alle tre, så seg han oss begge to, ettersom enten jeg eller pappan sitter rett bak han, og den andre på siden:) Det var løsninga på våres problem..hva du gjør med ditt er helt opp til deg selvfølgelig.. ville bare tipse deg om dette:)
Süsse Skrevet 18. juni 2007 #23 Skrevet 18. juni 2007 Du skjönner det vennen at i utlandet er det motorveier og der er det stengt av for motgaaende trafikk.
mammmamia ** Skrevet 18. juni 2007 #24 Skrevet 18. juni 2007 Hehe, er da ikke motorveier over alt?? Ikke i mindre byer og på landeveier..! Og selv i en frontkollisjon 40-60 km/t er sjansen for personskader vanvittig stor! Vennen...
sauefot Skrevet 18. juni 2007 #25 Skrevet 18. juni 2007 GAAAH!! Herregud, kjerringer. Snu setet Cat.68. Ingen har noe med det, og du er definitivt en bedre mor for barnet ditt om du snur setet og barnet blir sittende i selene. Vi snuddet setet da hun var 15 mnd vi, av samme grunn samt at hun gråt mye når vi kjørte bil. Dere snakker om noe klips her, hvilke er de? Helsesøster sa at klips nødvendigvis ikke var bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå