Gå til innhold

Har engangsstønaden gått opp til 100.000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller var det kun et forslag som ikke har blitt godtatt enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke så vidt jeg vet nei

Skrevet

hehe nei d har den nok ikke...

Skrevet

Nei jeg er ikke blakk Sam. Jeg kommer til å ha opparbeidet meg fødselspenger og har derfor ikke krav på denne stønaden. Men synes det hadde vært flott for de som ikke har opparbeidet seg disse pengene. 30.000 er jo ingenting

Skrevet

De fleste har jo andre yttelser i tillegg så er bare en % del som bare har denne og livnære seg på til de skal få barn!

Skrevet

Er 30 000 skattefritt ingenting?

Så vidt meg bekjent er det ca to mnd inntekt, rett inn på konto.

Hvis ikke det er nok til det som det er beregnet for, vet jammen ikke jeg!

Skrevet

Jeg vet at det er eller var noe om 100.000 hvertfall..Noen andre som vet? Sto vel i avisa tror jeg.

Skrevet

Hvis man kun har 30.000 å leve på i 12 mnd er ikke det mye nei!

Skrevet

Helt enig med deg HI..

Engangsstønaden kunne GODT vært på 100.000 !

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Syns 100.000 er litt drøyt mye , jeg da. Nå er den jo på 33k og noe. Syns den kunne gått opp litt, ja, men 100k til utstyr? .. Litt å ta i gitt.

(Jeg fikk selv denne stønaden)

Skrevet

Fra 33 000 til 100 000 hørtes jo helt utrolig ut...

Men jeg tror det ligger føringer inne på å øke stønaden!

Ps: Hvordan gikk det med hun du kjente som trodde feriepengene var halv skatt?

Skrevet

De er da ikke beregnet på å livnære seg på i 12 mnd!

Hvor har du det i fra?

Skrevet

Nei det har ikke gått opp.

Engangsstønaden skal heller ikke dekke utgifter i 12 mnd, det er ment for å dekke utgifter 3 uker før og 6 uker etter fødsel der mor MÅ være hjemme. Så er det meningen at far kan være hjemme i 40(?) uker med lønn mens mor jobber.

Skrevet

Nå snakker jeg ikke om 100.000 til, utstyr..Men det er noen som BARE får denne stønaden i 12 mnd til livsopphold og da er ikke 33.500kr mye nei.

Skrevet

tror bare at det var et forslag og ikkje noe mer enn det enda..

de 30 000 er for de 6 ukene etter fødsel, er visst meningen at man da skal ut å jobbe igjen.. særlig!

Skrevet

Var det jeg mente. Og da burde da 30 000 være mer enn nok.

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Engangsstønaden er ikke ment til å dekke 12 mnd.

Skrevet

Vel de fleste vil sikkert være hjemme med ungen sin i 12 mnd, slik som de som har krav på fødselspenger får til.

Skrevet

Morsomt at norske myndigheter er så dobbeltmoralske. Amming er det beste for barnet. Men hut deg ut i arbeid etter seks uker, latsau! Gi flaske istedet. Hvis det blir ks så får du heller gå rundt på jobb med mageknip, vi bryr oss ikke.

Skrevet

Så fordi mor ikke har opparbeidet seg fødselspenger, må hun rett i jobb etter babyen er født? Stakkars menneske..Ja det mener jeg

Skrevet

Far kan ikke være hjemme med lønn om moren har fått engangsstønaden vel?

Såvidt jeg forstår så velger man enten å kun få engangsstønad eller kun å få foreldrepenger.

Skrevet

Da burde de kanskje ha ventet med barn til de har opparbeidet seg det da? Hvis de forventer å bli forsørga av staten, mener jeg?

Jeg fikk selv engangsstønad med førstemann, men var ut i arbeid da h*n var 7 uker.

Skrevet

Nei jeg hadde virkelig unnet disse mødrene 100.000 i engangsstønad slik at de også kunne få vært hjemme og hatt permisjon med nurket sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...