Gjest Skrevet 5. juni 2007 #26 Skrevet 5. juni 2007 Ser ikke helt problemet jeg da er det noen større sjanse for at man skal miste vogna eller at håndtaket skal glippe i rulletrappen enn i en nedoverbakke for eks? Man kan jo ha vognen foran seg også sånn at hvis man skulle glippe den så detter vogna oppå deg... Tar rulletrappen minst like ofte som heis jeg, er jo så ofte kø og jeg har ikke tenkt tanken om at det kan være et problem engang..
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. juni 2007 #28 Skrevet 5. juni 2007 Om det er forsvarlig aner jeg ikke, men jeg gjør det i hvert fall. Tar jo en evighet å vente på heisen.
mamma mitt Skrevet 5. juni 2007 #30 Skrevet 5. juni 2007 Kan bare skrive under på palmesus med lillebror i magen sitt svar
frøken blå Skrevet 5. juni 2007 #32 Skrevet 5. juni 2007 Yes, det gjør jeg. Ingen problem. Securitas-vaktene hisser seg jo utrolig opp da!! Jøsses!! Er visst ikke "lov". Men men, heller det enn å stå i milevis av kø.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #33 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har gjort det EN gang.. aldri aldri mer! Mista taket.. Hadde så vidt kommet på, da det skjedde... Gikk heldigvis bra da. Men mini ble jo vettskremt av den humpinga,,, :(
winneboo Skrevet 5. juni 2007 #34 Skrevet 5. juni 2007 Ja det gjør jeg. Men øvelse gjør mester. Ser mange sliter med det på kjøpesenteret. Handler om å holde vogna riktig. La den stå på bakhjula mens jeg holder den oppe. er ikke tungt i det hele tatt, siden vekta ligger på rulletrappa. Men gjør det bare med sportsvogna hvor vesla sitter med ansiktet fra meg, bruker aldri den store vogna til det.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 5. juni 2007 #36 Skrevet 5. juni 2007 Tar rulletrappa ja.. Er så irriterende hvor mange som tar heis uten å trenge det. Ser veldig ofte UNGE spreke jenter som tar heisen...pleier å bane vei forran de jeg..for det står tross alt at de med barnevogn har første prio;) Men tar bare heisen når jeg skal i en etasje det ikke går rulletrapp;)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 5. juni 2007 #38 Skrevet 5. juni 2007 Men nå som jeg leser alle innleggene..ser jeg at noen skriver at det ikke er lov... Den var ny for meg...det har jeg aldri hørt. Men som ei over her skriver, så skjønner ikke jeg heller hva som er så annerledes med å gå i en oppover eller nedoverbakke. Er overrasket over at så mange ikke tar rulletrapp. For jeg har aldrig tenkt over det før.
Torpekjærringa Skrevet 5. juni 2007 #39 Skrevet 5. juni 2007 Aldri hørt at det ikke var lov jeg heller.......... har gjort det i mange år, fra jeg fikk min første jeg...har ikke blitt snakka til av noen ;o)
MintCondition Skrevet 5. juni 2007 #40 Skrevet 5. juni 2007 Om dere ser på de tegningene som er i bunnen av ei rulletrapp, så står det at man skal stå til høyre, ikke gå NED ei oppovertrapp og sånne ting, OG et digert kryss over en person med barnevogn i hendene
*Mi tesorito* Skrevet 5. juni 2007 #41 Skrevet 5. juni 2007 Hehe...ikke for å kritisere(!), men litt "morsomt" at så mange tar vogna i rulletrappa men at omtrent alle vasker alt av nye klær før bruk ( i ett annet innlegg) Ikke det at det har noe som helst med hverandre å gjøre, men jeg hadde nok vært litt mer redd for å miste taket/snuble i rulletrappa enn å ta på en ny genser som ikke er vaska. Jeg er forresten en av de som aldri hadde turt å ta rulletrappa med vogn (er nok litt pyse ja), - og vasker alle nye klær før bruk;)
My little girl_ Skrevet 5. juni 2007 #42 Skrevet 5. juni 2007 Nei det gjør jeg ikke!! syns det er veldig skummelt.. så ei engang som skulle opp,å når hun kom opp var det en liten kant der så hun holdt på å velte bakover igjen..trappa "gikk" jo bare videre..heldigvis fikk noen tatt tak i vogna på slutten ellers hadde både mor å barn falt bakover...det var SKREKKEN!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 5. juni 2007 #43 Skrevet 5. juni 2007 Jeg tar den i rulletrappen når jeg ikke gidder å vente på heisen(mye kø osv) og det går så fint atte
<3 + <3 + ? Skrevet 5. juni 2007 #44 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har prøvd det, men syntes det var tungt og følte meg ikke trygg. Sambo gjør det uten problem og det plager meg ikke.
piano♫ Skrevet 5. juni 2007 #45 Skrevet 5. juni 2007 Ja, det gjør jeg. Men ungen har jeg på arma ;-). Tryggest slik, mener jeg.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 5. juni 2007 #46 Skrevet 5. juni 2007 Jeg tar vognen i rulletrappen... Har gjort det siden han var ca 6 mnd... Får noia hvis noen andre tar guttungen opp rulletrappen i vogn! vil helst gjøre det selv... hehe
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #48 Skrevet 5. juni 2007 Tar som regel heisen, selv om det er kø, men hender jeg har tatt rulletrappa hvis heisen står e.l.
Dailis Skrevet 5. juni 2007 #49 Skrevet 5. juni 2007 Jeg gjorde det tidligere til jeg en gang fant ut hvorfor det er skummelt. Vogna satt seg fast øverst og jeg måtte jogge baklengs mens jeg rimelig panisk prøvde å få vogna løs. har gjort det en gang senere da jeg måtte opp en trapp uten annet alternativ, men da løftet jeg vognen over siste "trinnet".
Adalis Skrevet 5. juni 2007 #50 Skrevet 5. juni 2007 Svarer direkte på sprøsmålet ditt, nei, det er ikke forsvarlig, siden det ikke er lov. Og, ville aldri gjort det selv. I nedoverbakker går jeg med vogna bak meg om de er bratte, dessuten er det da noe helt annet med en bakke hvor man kan løpe etter, og vogna ikke hopper av gårde!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå