Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #26 Skrevet 5. juni 2007 Vi jobber i lavtlønna yrker ja... jeg jobber som assistent i en privat familiebarnehage( 80 kr i timen), og samboeren min jobber på et lager.Han har 102 kr i timen. I min jobb har jeg en stilling på kun 60 %, men får være vikar innimellom. Normalt har vi rundt 20 000 til sammens netto hver måned.(altså etter at skatt og bidrag er betalt). Jeg hadde planer med å begynne på skole til høsten, men ble gravid uten planer om det.Men selv om det ikke var planlagt, så er det veldig ønsket. Vi prøver så godt vi kan å få hjulene til å gå. Vi lever ikke fett, men vi klager ikke. Vet vi kan gjøre noe selv for å bedre økonomi, men nå skal vi vente til barnet er litt eldre. Mitt poeng var at det er unødvendig å syte og klage over økonomien, når man velger hvordan vi har det selv. Og så synes jeg som sagt det er enda verre å syte over økonomien, når man får pengene GRATIS, uten å jobbe for de. De alenemødrene som klager har jo et valg de også... de kan jobbe, i stedet for å leve på staten.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. juni 2007 #27 Skrevet 5. juni 2007 80 kr timen i privat barnehage? 102 kr timen for lager jobb? er dere under 18 begge to?
Sabina og gjengen Skrevet 5. juni 2007 #28 Skrevet 5. juni 2007 Jeg er så lei av å bli rakka ned på som alenemor og at jeg klager på lite penger DET gjør jeg. Jeg og mini har tilsammen 12 000 i mnd + bostøtte på 2600. Faste utgifter på ca 8000 i mnd.. Mini skal i bhg fra høsten av og jeg på vgs (har tidligere jobbet og må ta vgs nå) Jeg vil ifølge lånekassen ikke få noe mer utbetalt i mnd når jeg starter på skole. Så da vil faste utgifter bli brått 10.000.. Det er ikke så veldig mye å leve på spør du meg, men jeg valgte dette livet. Og jeg står for det, mens andre klager litt over samboere som ikke stiller opp med husarbeid, matlaging, barne"pass" osv så føler jeg at jeg og har rett til å få ut noe frustrasjon innimellom. Jeg vet likevel at selv om vi har lite penger har barnet mitt alt han trenger, jeg skulle gjerne ha spart litt penger til han hver mnd, gjerne ha hatt muligheten til å kjøpe en leilighet, men det betyr faktisk ikke så mye for jeg vet at gutten min har det bra:) Det er heldigvis masse man kan gjøre som ikke koster penger, dra på stranda, gå turer i skogen, kose oss i hagen med badebåten hans. Leke i teltet, besøke andre med småtroll, om vinteren kan man gå skiturer/aketurer og gjøre mye moro. Det er bare å se mulighetene, og det gir barna å mange minner. Minner er i mine øyne mye mer verdt enn penger, egen leilighet, fine biler, dyre klær osv.. Kan vi ikke bare legge denne debatten død en gang for alle? Og du HI signer med nicket ditt! Det er feigt å gjemme seg bak anonymknappen.
så var vi 4 Skrevet 5. juni 2007 #29 Skrevet 5. juni 2007 De alenemødrene som klager trenger jo ikke nødvendigvis å få støtte fra staten, så det kan du bare glemme å si. Og når dere velger å ha drittjobber er det vel strengt tatt deres eget problem og ikke de som er aleneforeldre. Kom deg ut her i fra og få deg skikkelig arbeid heller.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #30 Skrevet 5. juni 2007 Ville bare poengtere at det er andre også som har dålig økonomi, selv om de er to, og jobber for pengene. Trenger ikke syte når en velger det selv.
så var vi 4 Skrevet 5. juni 2007 #31 Skrevet 5. juni 2007 Man velger ikke dårlig økonomi hvis man har alternativer. Og her inne er det faktisk ikke mange som syter pga økonomi.
Sabina og gjengen Skrevet 5. juni 2007 #32 Skrevet 5. juni 2007 Neinei, og folk som er to og velger å få barn hvor mann ikke stiller opp i heimen trenger heller ikke syte for det... dette blir for dumt HI, du er ikek alenemor engang, så jeg forslår at du trekker deg ut ifra ALENEforeldre-debatten og finner et sted som passer bedre for folk i din situsjon... Kranglesiden kanskje??
yinyang Skrevet 5. juni 2007 #33 Skrevet 5. juni 2007 Du er jo den som syter mest her da... Stakkars deg, for et liv...
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 5. juni 2007 #34 Skrevet 5. juni 2007 Jøss, 80 kr timen? .... Skjønner at du er bitter... Hadde høyere timelønn i min første jobb som 15 åring jo.. Dere er 2!, dere har mulighet til å jobbe mer, og at dere har drittjobber får dere jo bare skylde dere selv for.. Og hvordan i he*** kan din samboer betale 5000 kr ( var det ikke det det var? ) i bidrag med en lagerjobb og 102 kr timen?..*ler*.. Skal ta et aldri så lite regnestykke for deg her; Full overgangstønad ( ja les; OVERGANG...altså midlertidig...) utgjør 9600 kr pr.mnd , X (altså multiplisere...) med 12 mnd ( som da utgjør ETT år...) Dette blir i underkant av 116 000 kr i året.. Så kan man jo motta OS i tre år; 116 000 X ( her multipliserer vi igjen..) 3 = 348 000 kr... 348 000 kr er mindre enn hva enn vanlig husstand med 2 inntekter har på ETT ÅR... Og det har vel ikke vært så mange andre her som har klaget på økonomien, bortsett fra dere som da lever i parforhold da..
AneB Skrevet 5. juni 2007 #35 Skrevet 5. juni 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/9488091 LES DENNE LINKEN, du superdumme hovedinnlegger som gidder å jobbe for en sånn fjortislønn!! I den tråden der har mange, de fleste av dem i parforhold, svart på hvor mye de har i mnd ETTER skatt! Så parr fingrene dine og ikke la dem løpe løpske over tastaturet mer i frustrasjon over hvor elendig tiltaksløse dere er som gidder å ha de jobbene!! I alle fall ikke på dette forumet! 80 kroner timen?? Skaff deg jobb i en offentlig barnehage da, da får du 112 kr timen, minst! Dersom dere ikke har fått det med dere, så er det litt sånn arbeidstakers marked for tiden...
winneboo Skrevet 5. juni 2007 #36 Skrevet 5. juni 2007 Grunnen til at mange alenemødre ikke jobber er fordi de har barn som er så små at det ikke går ann å jobbe. Hadde du ikke 1 års permisjon selv kanskje?? Dessuten er mange av oss under utdanning. Å så er det jo flust med barnehageplasser og dagmammaer som er til å stole på..jadda... Regner med du ikke har fylt 18 enda siden du tjener så dårlig. I fjor sommer jobba jeg å hadde 136kr i timen, i tillegg fikk jeg ekstra for jobb etter kl 17,helger og netter. Kanskje du også burde prøve å skaffe deg en jobb hvor du faktisk tjener penger. Skulle gjerne jobba mer jeg, men jenta mi var bare 8mnd når jeg begynte å jobbe å jeg ammet fremdeles så det ble bare med den sommerjobben. Å nå har jeg gått deltid skole. Ikke har hun barnehageplass heller. Så det er ikke bare rosenrødt å være alenemor vis du tror det. Egentlig så skjønner jeg ikke at jeg gidder å sitte å prøve å forklare deg dette engang , for utifra innleggene dine så lyser det total uvitenhet av all kunnskap.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. juni 2007 #37 Skrevet 6. juni 2007 Faktisk så hadde jeg som alenemor og student fått mer enn det jeg og barnefar får sammen nå! Men du må lese litt nøyere når du leser her inne, for dette med 20 000 gjelder jo kun de 10 mnd etter fødsel når man får fødselsstipend. (Snulla er snart 8 mnd, så derfor hadde fått mer aleine med OS enn det barnefar får fra Lånekassen) Men så blir det slutt på fødselsstipendet, og da er det vanlig studielån som gjelder...da får en i gjennomsnitt et LÅN på 8290 kr i måneden. Består du eksamen blir vanligvis 40% av dette omgjort til stipend...MEN OS blir jo sett på som en trygdeytelse, og har lavere grense enn den normale inntektsgrensa, og har en full OS så får en kun 7160 i stipend etter omgjøringen,- altså er det en FÅR av Lånekassen i måneden 716 kr! Heldigvis får en også forsørgerstipend på 1320 kr i måneden, men dette er jo noe også andre enn enslige foreldre får så lenge den andre partneren ikke tjener over en hvis grense. Så det vil si litt over 2000 i mnd,- og da er det ingenting i juni og juli...ikke noen feriepenger, nei. Sier seg selv at 20 000 pr mnd er en sjeldenhet...du burde sjekke ting litt bedre før du går ut med et tall! En enslig forelder med full OS får faktisk mindre reell støtte fra Lånekassen enn en forelder som tjener 170 000 i året!!! Og da kan den sistnevnte forelderen ha en partner som tjener opptil 22 250 kr i mnd uten at støtten fra Lånekassen blir redusert! Kan jo ikke vite om det er samme person her som utgir seg for å være HI, men hvis det er slik så håper jeg at du har skrevet dette for kødd, for ellers er både du og mannen din veldig dumme.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #38 Skrevet 6. juni 2007 Har ALDRI sagt at han betaler 5000 i bidrag jeg... Hvor har dere det fra????? Hilsen HII
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 6. juni 2007 #39 Skrevet 6. juni 2007 Akkurat som; hvor har du det fra at enslige forsørgere har det fett med penger....
bærtæ Skrevet 6. juni 2007 #40 Skrevet 6. juni 2007 Ett forslag til HI: På nav.no kan du søke etter ledige jobber. Ville kanskje heller brukt tiden der om jeg var deg. Du har jo et skikkelig patetisk liv som sitter å klager og er misunnelig over andre sin livssituasjon. Og alle i Norge har råd til å ta utdannelse. Jeg har selv 5 år med lån fra lånekassen, og så vidt jeg vet vil du også ha fått det. For det er nemlig ingen krav til iq-testing for å få lån... Dumme menneske!
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #41 Skrevet 6. juni 2007 det står lenger opp her da... men støtter de andre her! du får finne deg en bedre betalt jobb og slutte å klage.. for som jeg ser det er du den eneste som klager her HI...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #42 Skrevet 6. juni 2007 Til hovedinnlegger! Hvis dere er to mennesker som kun har 20.000 hver mnd så er det på tide dere skaffer dere jobb!!! Er det muuuulig!! Eksen hans har jo bare 1 inntekt!!
Winterlady Skrevet 6. juni 2007 #43 Skrevet 6. juni 2007 Slike uopplyste innlegg er så patetiske at jeg ikke gidder å ta meg bryet med å svare på dem lengre, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #44 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er aleneforsørger og har det hvertfall ikke greit. Jeg får 7533 i overgangstønad, og 7500 av dem går til husleie. Dobbel-barnetryggd kommer på 2600 og bidrag til 1240. Så hver mnd har jeg altså: 3840 å leve på. Så neste gang du skal klager over alle oss alenemødrer som klager over økonomien vår, så tenk at ikke alle er som eksen til samboeren din. Jævla kjerring!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #45 Skrevet 7. juni 2007 Herregud....er du helt skutt i hue du HI? "Mitt poeng var at det er unødvendig å syte og klage over økonomien, når man velger hvordan vi har det selv". Tuller du nå? Du å virkelig være under 18 år, for du er nok ung og uviten ennå. Her sitter du og klager over vi som har valgt å få barn selv om vi ikke har råd til det. Men gjør ikke du akkurat det samme, hykler? Du syter og klager jo over de 20.000 som dere må leve for. Dere har barn, selv om dere egentlig ikke har råd til det. Tenk før du snakker hva? Og hadde jeg vært deg, stikk tilbake til skolebenken og lær litt, for det høres ut som du trenger det. Jævla patetisk taper!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #46 Skrevet 7. juni 2007 hvorfor jobber du ikke da,eller tar en utdannelse?Anonym over her...
winneboo Skrevet 7. juni 2007 #47 Skrevet 7. juni 2007 Kanskje hun har et barn under 1 år? Fra vesla var 0-9mnd hadde jeg utbetalt 12 000 i mnd, så måtte jobbe ved siden av litt selv om hun var baby for å spe på litt.
2 søte Skrevet 7. juni 2007 #48 Skrevet 7. juni 2007 alenemødre får ikke noe gratis, os er skattepliktig OG de aller fleste har vært i jobb før barn og betalt sin del av skatt til samfunnet!! og 13000kr brutto ER ganske lite å leve for på 1 mnd for en voksen og 1 barn! og det går fint ann å gå på skole når du får barn, jeg begynte når snuppa mi var 7uke, og mange her inne studerer fulltid med en nyfødt, og de er alene om barnet. dere er 2 så jeg tror heller det er latskap som hindrer deg. trailer trash ville jeg kalt en som deg, HI ! skaff deg en utdannelse, du er fan meg 20 ganger verre enn alle her tilsammen! ta heller en titt i speilet
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #49 Skrevet 7. juni 2007 aleneforeldre har mindre å leve for enn par? vel, i de aller fleste tilfeller stemmer det, men ikke i deres. kanskje se litt på egen situasjon og gjøre noe med den først? er mulig å få bedre jobber..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå