Beth84g Skrevet 4. juni 2007 #26 Skrevet 4. juni 2007 Klart det er greit, men bare da barna ikke er til stede! Er de borte på helgetur så ser jeg ingen grunn til at foreldrene ikke kan få kose seg med en rev. Så sant de er villig til å ta konsekvensen av at de bryter loven da.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #27 Skrevet 4. juni 2007 Alkohol, innen rimelighetens grenser, er ok fordi det forsvinner raskere ut av systemet.
rødhette* Skrevet 4. juni 2007 #28 Skrevet 4. juni 2007 Selvfølgelig, også det at det er ulovlig. Jeg trodde du mente sånn rent bortsett fra det... Men det bør jo være grunn nok. Alkohol hadde nok aldri vært tillatt, hvis det skulle vært bestemt idag. Sånn det er nå, syns jeg alkohol er greit. Men hvis det hadde vært ulovlig, hadde nok jeg og de fleste andre hatt et annet syn på det.
suseduse Skrevet 4. juni 2007 #29 Skrevet 4. juni 2007 Er faktisk litt i tvil.. Je g røyker ikke selv, men forskere har faktisk forska på detta og hvis de skulle valgt et rusmiddel til å bli lovelig nå så hadde det faktisk vært hasj, for har minst skadevirkning.. tror alkohol kommer ganske høyt opp på lista av farlige rusmiddel, 6 plass eller no, og hasj er mye lengere ned... Men siden det er ulovlig er jeg vel egentlig i mot.. Kanskje heller for at hasj skal bli lovlig! Får nok masse kjeft nå..
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #30 Skrevet 4. juni 2007 Hadde ikke risikert å komme i trøbbel, så så lenge en har barn holder jeg meg unna. Kommer an på situasjonen og hvor ofte det er - om jeg reagerer på andre sin røyking.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #33 Skrevet 4. juni 2007 Altså...Jeg tåler ikke alkohol. Jeg kan ikke drikke. Jeg ser så mye stygt når folk drikker. De slåss, er utro, blir voldtatt...osv. Man blir ikke sånn av hasj. Man blir flirfull og trøtt liksom. Så i forhold til rus, vil jeg tro det er mye bedre enn alkohol. Men som sagt....ulovlig=NEI. Jeg mener at man ikke har rett til å stille seg over loven så lenge loven ikke er helt på trynet.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #35 Skrevet 4. juni 2007 Jeg vet ikke..synes ikke det er prippent å mene at man ikke skal gjøre noe som er ulovlig. Hadde det vært lovlig, hadde kanskje folk sett på det anderledes
Beth84g Skrevet 4. juni 2007 #36 Skrevet 4. juni 2007 Det er i mot loven å kjøre i 100 i 60 sona... ingen her som gjør det eller? Laste ned filmer og musikk gratis på nett da? Ta med litt for mye røyk/kjøtt/alkohol fra svensketuren?
suseduse Skrevet 4. juni 2007 #37 Skrevet 4. juni 2007 Tror også at de som er for at man skal kunne røyke hasj ikke tør helt stå fram, enklere å holde seg på den "lovlige" sia! Jeg syns det er rart ikke hasj har blitt lovlig, etter all forskinga som er gjort...
rødhette* Skrevet 4. juni 2007 #39 Skrevet 4. juni 2007 Kjøre 100 i 60-sona: ALDRI Og jeg må si at det er forskjell på å ha med seg for mye kjøtt over grensa fra Sverige, og å røyke hasj. Og om jeg laster ned en mp3-fil, kan det fortsatt ikke sammenlignes med om jeg røyker hasj eller ei. Det blir rett og slett for dumt!
Thula Skrevet 4. juni 2007 #40 Skrevet 4. juni 2007 Om de har barnefri og det er snakk om EN rev en GANG i blant, da synes jeg det er helt greit. Ikke noe jeg ville ha gjort, men jaja, folk gjør myyye verre ting. Jeg synes faktisk det er mer greit om noen røyker seg bittelitt hasj enn om de er på byn som singelmammaer og blir så pinlig fulle at de må bæres hjem ved morgengry. Det finnes nok av dem også..!
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. juni 2007 #42 Skrevet 4. juni 2007 Dopvrak startet alle med hasj DERFOR jeg synes det er verre enn alkohol og ja mange blir alkoholikere, men det er forskjell på det og hasj, da hasj som regel fører til at man vil prøve mer. På alkohol er det ikke mer, alkohol er alkohol. Det blir brukt i mat, og de fleste vet å begrense alkoholinntaket. Et sted må grensen bare gå, man kan ikke si: om det er lovlig hvorfor skal ikke da hasj være lovlig ? Som sagt så må grensen gå et sted ! Synes derimot at sigaretter også burde vært ulovligjort jeg. Hehe debatten kan vare evig ser jeg....over og ut fra meg ! Ga meg der !
ana baroma Skrevet 4. juni 2007 #43 Skrevet 4. juni 2007 Aldri greit! narkotika er ulovlig, det er farlig og jeg gidder ikke engang å blande alkoholdebaten inn i denne. Og hvilke forbilder er man for ungene sine dersom man røyker hasj?
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #44 Skrevet 4. juni 2007 Jente_m_en jente: Er veldig enig med deg. Men alkoholisme er faktisk vår tids største folkesykdom. Og når det blir brukt i mat, brenner/koker stort sett alkoholen bort.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 4. juni 2007 #45 Skrevet 4. juni 2007 ALDRI greit. Det er utrolig skummelt. Har sett mange i psykiatrien som har fått utløst psykoser kun etter en gangs bruk av hasj. Ville ikke gjort det hverken med eller uten unger.
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. juni 2007 #46 Skrevet 4. juni 2007 Ja jeg vet, men som jeg sa så må jo grensen bare gå et sted. Og som de andre sier så går alkoholen ut fortere enn "reven". Huff er ikke noe lett tema nei, skjønner godt tanken din altså. Alt som kan misbrukes her i verden har blitt, vil bli alltid bli misbrukt. Akkurat som vi har MASSE dopavhengige i form av medisiner. Helt utrolig mange som er avhengige på medikamenter, men vi kan jo ikke slutte å gi medisiner for det ? Huff, nei man må nok bare sørge for å ta så godt vare på livet sitt som man kan, og passe på at barna følger i samme fotspor. Det er nok det meste den enkelte kan gjøre tror jeg
2 Hærligheter! Skrevet 4. juni 2007 #48 Skrevet 4. juni 2007 Å røyke hasj,og smugle ekstra mye kjøtt med seg over grensa er da to vidt forskjellige ting! For dem som ikke ser det,bør bruke huet litt mer..
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. juni 2007 #49 Skrevet 4. juni 2007 Aldri greit å bruke narkotiske stoffer...!! Kan ikke forestille meg noe mer harry enn folk som sitter der med reven eller "bongen" sin... Har enda til gode å se noen "ordentlige" folk holde på med slikt..
suseduse Skrevet 4. juni 2007 #50 Skrevet 4. juni 2007 Man blir ikke narkoman av å røyke hasj, og får ikke et behov for sterkere stoffer!!! MEN siden det ER ulovlig så må man som oftest inn i kriminelle miljøer for å få tak i det, og når man først er innblanda i de, er det lett å ta noe sterkere!!!! Er ikke alle som røyker hasj som blir narkomane, og er ikke alle narkomane som begynte med hasj.... Bare så det er sagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå