Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #26 Skrevet 2. juni 2007 Beklager, det var ikke meningen i det hele tatt...
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #27 Skrevet 2. juni 2007 "Gud har sagt at vi skal omskjære" sa min eks-svigermor. Nå fikk jeg jente da, så det ble aldri noe problem når barnet ble født. Men det var masse bråk rundt det da jeg var gravid. Som om det var deres valg...
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #28 Skrevet 2. juni 2007 Nei da men som sagt så er det MYE større inngrep når de blir eldre med narkose osv. Det er egentlig ikke en stor ting når de er så små... selv om folk ikke hører på det øret hehe
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. juni 2007 #29 Skrevet 2. juni 2007 Men hvorfor gjøre det uten at det er medisinske årsaker, vil vel tro at disse små guttene har en del smerter i dagene derpå? Det ville jeg aldri påført gutten min uten at det var medisinsk grunn for det, at han ville hatt det vondere uten å bli omskjært.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #30 Skrevet 2. juni 2007 Å lage diskusjon? Men det er da ikke gøy å bare diskutere middag og late menn? Ikke si beklager, det er vel meningen med diskusjoner på disse sidene og i ALLE gode diskusjoner skal noen være uenige..
pustpes Skrevet 2. juni 2007 #31 Skrevet 2. juni 2007 Ja, men da velger de selv!!! DET er forskjellen!
AneB Skrevet 2. juni 2007 #32 Skrevet 2. juni 2007 Dette er jo ikke mer unødvendig å diskutere enn alt mulig ant vi diskuterer her bare fordi vi er uenige, og de fleste er mot. Vi krangler jo så fillene fyker om det er snakk om forover/bakovervendt bilstol, røyk/alkohol og mange andre ting...
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #33 Skrevet 2. juni 2007 Han fikk en god start på livet ja! Selv om han ble omskåret
nati, knotten & lille karamell Skrevet 2. juni 2007 #34 Skrevet 2. juni 2007 Da burde du kanskje ha latt vær å svare da! Jeg syntest det burde være en menneskerett og ikke kunne tukle med en annen persons kropp. Hvem har gitt deg rett til å utføre et inngrep på din sønn egentlig? Nei, jeg syntest absolutt at dere foreldre som har behov for å kutte i barna deres burde vente til barna var så store at de kunne ta en fornuftig avgjørelse på dette selv!
så var vi 4 Skrevet 2. juni 2007 #35 Skrevet 2. juni 2007 Ja det burde de få velge selv hvis det er av rituelle årsaker det gjøres. Men så er det veldig vanlig å gjøre dette med smågutter i mange land så kommer vel an på hvor du bor og hva du tror. Men jeg er mot det ved rituelle begrunnelser. Jeg er også mot mange andre ting som går på religion, så dette faller bare inn i listen over 'ting man faktisk ikke burde gjøre mot sine egne barn'
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #36 Skrevet 2. juni 2007 Jo jeg synes faktisk det er en stor ting selv om det er kjapt og kan gjøres med lokalbedøvelse. Det er RESULTATET (altså forhud borte og det er en ugjenkallelig avgjørelse) som er stort, ikke selve inngrepet. Det er noe man burde få bestemme selv, det mener jeg helt og fullt.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 2. juni 2007 #37 Skrevet 2. juni 2007 Men kjære Happiness♡*en jente&en gutt* er det liksom slik at dette er unødvendig å diskutere, fordi du har gjort dette og mange er imot det, og dermed tar du det som kritikk mot deg? skal man ikke diskutere det pga du er redd for å få dårlig samvittighet? bare et oppriktig spørsmål!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 2. juni 2007 #38 Skrevet 2. juni 2007 Trubbel: åja men DA så, hvis GUD har sagt det, DA stiller det seg jo helt annerledes... sorry asså, måtte bare.. hehe godt du har bein i nesen og at DU bestemmer over DINE barn, ikke din svigermor
alcaa Skrevet 2. juni 2007 #39 Skrevet 2. juni 2007 Lurer litt... hvor mange av dem som blir hysteriske av omskjæring har null problemer med f.eks. kosmetiske operasjoner av typen silikon og sånt..?
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #40 Skrevet 2. juni 2007 Jeg har ikke dårlig samvittighet! Det er unødvendig å diskutere når folk ikke kan være saklige og ikke kan sette seg inn i andre personers situasjon. Sist det ble diskutert så ble jeg kalt så mye stygt, at jeg mishandlet sønnen min osv. Men jeg står hvertfall for det jeg har gjort. Og hadde det vært SÅ ille, hadde det vært mishandligng: Hadde vi da fått det utført gratis på a-hus etter fødsel??
Gjest_1001 Skrevet 2. juni 2007 #41 Skrevet 2. juni 2007 De som nevnte at omskjæring burde totalforbys burde tenke seg om en gang til. Om ikke kvalifisert helsepersonell skal få lov til å omskjære barn må man ty til andre metoder for å få barna omskjært. Så dere ikke på nyhetene da? Der små barn hadde blitt omskjært av ufaglærte? Fikk infeksjoner og kunne få store problemer senere fordi det kunne bli gjort feil. Nei. Man skal ha tilbudet. Men om man benytter seg av det er en annen sak. Min gutt er ikke omskjært. Og min mening om det har jeg heller ingen planer om å legge ut om. Folk får passe sine egne saker så godt de kan i stedet for å legge ut om _de_ synes noen er dårligere foreldre eller ikke pga at de velger anderledes. Ha en fin kveld alle sammen!
OsloMor Skrevet 2. juni 2007 #42 Skrevet 2. juni 2007 Omskjæring av jenter og gutter er IKKE det samme. Kjønnslemlesting heter det når man lemlester en jentes kjønnsorganer. At folk kan være så utrolig snevre at de ikke kan aksptere andres religionsritualer uten å beskrive dette som ren barnemishandling. MAKAN!!
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #43 Skrevet 2. juni 2007 Kan jeg lure på om svigermora di har noe svar på hvorfor menn kommer med forhud om den skal av likevel..? ;P
nati, knotten & lille karamell Skrevet 2. juni 2007 #45 Skrevet 2. juni 2007 Happiness♡*en jente&en gutt* Det er sjelden at en person her inne klarer å provosere meg, men det klarer du. Syntest det er skammelig at du bruker he he og smilemunn når du snakker om omskjæring!
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #46 Skrevet 2. juni 2007 Ja, ikke sant. Utrolig bra grunn. Blir sur fortsatt når jeg tenker på det. Har ny svigermor nå, som ikke er religiøs.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. juni 2007 #47 Skrevet 2. juni 2007 Hva har det med saken og gjøre?? Silikon er jo noe man eventuelt selv velger å få.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #48 Skrevet 2. juni 2007 Er fortsatt litt usikker. Eller mener du hvilken religion?
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #49 Skrevet 2. juni 2007 Man tar vel ikke silikon på unga sine? Det er anderledes når man kan bestemme selv...
AneB Skrevet 2. juni 2007 #50 Skrevet 2. juni 2007 Kan man sidestille omskjæring av små babyer med kosmetiske operasjoner av "typen silikon og sånt", alcaa??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå