Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Hehe, kjeder meg litt, satt å grublet litt med meg selv og begynnte å tenke på akkurat dette... Mange sier at man bør vente med barnedåp, slik at barnet kan velge selv... Hva med omskjæring da? Håper ingen føler seg støtt av dette, for det er virkelig IKKE meningen... Grubler og tenker bare litt her, samtidig som jeg kjeder meg, hehe
~sjiraff~ Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Man kan vel ha hvilken religion man vil selv om man er omskåret?
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Regner med at du mener omskjæring på gutter nå. Jeg synes det blir på samme måten, det får gutten heller velge selv når han blir stor nok. Gud, den diskusjonen hadde jeg mange ganger med eks-svigermoren min.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2007 Litt knotete skrevet hehe, dedt har ingen sammenheng med barnedåp... ;-)
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Ja der var vi på den igjen da Vi har diskutert det her før. Omskjæring er mye mindre inngrep, faktisk uten narkose frem til babyen er 14dager. Noen syntes det er unødvendig, men for oss så var det et naturlig valg utifra religionen vår. Akkurat på samme måte som barn døpes Man kan alltid sitte å dømme folk for hva de gjør eller ikke gjør, men kanksje vi alle bør feie for vår egen dør først? Jeg føler meg ikke støtt, men jeg syntes kanskje det er litt unødvendig å diskutere det siden jeg vet hvilke svar jeg fikk fra folk her ved siste diskusjon
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 Jeg er IKKE for omskjæring av kvinner altså! Jeg snakker nå om gutter.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2007 Jeg har ikke dømt noen... Bare filosoferer litt for meg selv...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2007 Men det er vel samme prinsipp?
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #10 Skrevet 2. juni 2007 Ja sønnen min fikk en paracet supp og lokalbedøvelse. Han kjente ikke selve inngrepet, men var lei seg og hadde vondt om kvelden. Da fikk han masse pupp av meg, vi var jo fortsatt på barsel, og det er smertelindrende og jeg fikk en kjempe god melkeprod Han hadde ikke vondt noe mer etter 24timer virket det som.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. juni 2007 #11 Skrevet 2. juni 2007 Det var vel ingen som sa at de ikke brukte bedøvelse, eller? Narkose er faktisk ganske risikofylt, vil heller utføre en omskjæring med lokalbedøvelse (bruker mye krem) enn i narkose!
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. juni 2007 Har ikke fått med meg andre reaksjoner jeg...
pustpes Skrevet 2. juni 2007 #13 Skrevet 2. juni 2007 Stakkars, hvorfor i alle dager la han gjennomgå noe sånt.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #14 Skrevet 2. juni 2007 Omskjæring er grusomt å gjøre mor et barn. Enten det er gutt eller jente. Det er ingenting som tilsier at det er nødvendig eller positivt for barnet. Et stort, rungende NEI til amputering av babydeler uansett hvor små de måtte være..
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #15 Skrevet 2. juni 2007 Nei det er det ikke! Kvinner som blir omskåret blir omtrent kjønnslemlestet og det gjøres for at kvinnen ikke skal nyte sex osv. På menn så er det bevist i forskning at det er rensligere å være omskåret. Også KAN det være at man ikke blir like lett smittet av kjønnsykdommer.
AneB Skrevet 2. juni 2007 #17 Skrevet 2. juni 2007 "Han hadde ikke vondt noe mer etter 24timer virket det som" for meg fremstår 24 timer som jææævlig lenge å ha vondt, spesielt når man ikke er spesielt mye eldre enn 24 timer gammel sjøl...
AneB Skrevet 2. juni 2007 #18 Skrevet 2. juni 2007 Amen Happiness! Omskjæring av jenter og gutter er virkelig ikke det samme!! Er vi virkelig så lite opplyste om dette i Norge? Omskjæring av jenter kalles for en grunn kjønnsLEMLESTELSE!!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #19 Skrevet 2. juni 2007 Skjønner du hvorfor jeg syntes det er unødvendig å diskutere dette HI? Jeg skjønner dere som syntes dette også. Men vi gjorde det vi syntes var best. Selv om det var vondt langt inn i hjertet mitt dagene etterpå.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. juni 2007 #20 Skrevet 2. juni 2007 Sweet Amber: Nå må du sannelig bremse i to sekunder, altså. Vi er nødt til å gjøre det med vår av medisinske årsaker. Det er et bittelite inngrep, utført i lokal bedøvelse og grodd etter et par dager. Jeg tror det blir en lettelse for ham og slippe alle infeksjonene, og tror ikke han kommer til å tenke så nøye over det resten av livet , da han neppe kommer til å være den eneste som er omskåret i spesielt mange situasjoner. Dette er nemlig vanlig både pga religion, helsemessige årsaker og for noen av hygieniske årsaker. Hvis du kaller det grusomt, har du rett og slett ingen anelse om hva du snakker om. Det er neppe noe mer belastende for en som er omskåret av religiøse grunner enn for dem som er det av medisinske grunner.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 2. juni 2007 #21 Skrevet 2. juni 2007 Jeg dømmer ingen, MEN jeg mener at omskjæring av spedbarn og barn burde være totalforbudt!!!!!!!!!!!!! Man gjør et kirurgisk inngrep i en forsvarsløs liten guttekropp, og man har ingen anelse om dette er et valg gutten ville tatt selv, når han ble gammel nok til det. I tillegg er det (selv om det bare varer en kort stund) smertefullt, og dermed ikke noe man bør utsette babyen for. jeg kan helt ærlig ikke skjønne at det er lov! Blir trist og lei meg av å tenke på de barna som blir omskjært pga FORELDRENES religion. At gutter tar et valg når de blir store og VIL omskjæres, det er noe HELT annet.. Jeg har i tidligere diskusjoner hørt argumenter som "mer renslig", "bedre sex", "ser penere ut", og må helt ærlig si at jeg grøsser at de argumentene og syns de er latterlige. beklager, men slik er min mening, og den er urokkelig!! så lenge dette er lovllig i det landet jeg lever i, så må jeg bare akseptere at det skjer, og respektere de som gjør det, men jeg håper at det blir ulovlig med spedbarnsomskjæring, for jeg kjenner hårene reiser seg på armene når jeg tenker på det!! omskjæring av jenter er jo ikke noe å diskutere, det er jo kjønnslemlesting og ulovlig!
6Ymamma Skrevet 2. juni 2007 #22 Skrevet 2. juni 2007 HEEELT enig Sweet Amber!!! Signerer på den! Men hvorfor gjør de sånt? Hva skal liksom skje hvis det ikke blir gjort? Kommer de i "etasjen" under da eller??
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #23 Skrevet 2. juni 2007 Han hadde ikke vondt hele tida i alle de 24timene, men jeg skreiv det fordi det var da det virket som at alt var ok igjen da. Han fikk selvfølgelig smertestillende og alt han trengte.
pustpes Skrevet 2. juni 2007 #24 Skrevet 2. juni 2007 Best at han hadde det vondt i det første døgnet han var født, jommen sa jeg smør.!!! Det må jaggu være en god start på livet! Og så synes du synd på deg selv for at du hadde vondt i hjertet ditt??? Herregud.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #25 Skrevet 2. juni 2007 Nei, det er bare å dra tilbake forhuden. Alle menn vet da det...Og kjønnsykdommer kan man få uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå