Gjest Skrevet 30. juni 2007 #51 Skrevet 30. juni 2007 Da kopierer jeg spørsmålet jeg stilte her lenger oppe ang homofili: Men hva med homofile dyr da? Det er jo flere homofile i dyreverdenen- Har de også valgt det selv? Eller er de født homofile?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #52 Skrevet 30. juni 2007 Homofile og lesbiske som ønsker et barn vet godt at barna trenger ulike rollefigurer av hvert kjønn. Derfor har man skapt et trygt og solid nettverk rundt seg med besteforeldre, tanter, onkler, venner av ulike kjønn. For alle skjønner at det er viktig. Det er virkelig ikke noe å bekymre seg over. Di som ikke "kan" bli gravide ved samleie, går gjennom en stor, hard og lang prosess for å enten bli gravide eller adoptere, og man sørger da selvfølgelig for at økonomi og trygghet er stabilt. Før og gjennom prosessen har man tenkt gjennom alle mulige scenarier og problemer som kan kan oppstå og man prøver finne en løsning på alt. ALT for at barnet skal ha det best mulig. For det er det som er det viktige her: BARNA!! Jeg tror di heterofile som er imot at homofile skal få adoptere, umulig kan være i krets med noen homofile???? For da hadde man skjønt at DET GÅR BRA!!! Og til og med mer enn bra!! Gå heller ut å snakk med mennesker utenfor deres egen omgangskrets, dere vil garantert få et annet syn på saker. Snakk med homofile par med barn, og få opp øya! En gang i fremtiden vil alle mennesker måtte følge like retningslinjer for å få adoptere, og for deres egen skyld burde dere innen da skjønne/prøve å forstå at barna kommer til å få det godt.( så slipper dere søvnløse bekymringsnetter pga Deres uro) Det er akkurat sånne mennesker som DERE vi er redde for at barna våre skal treffe på, for det er DERE som er problemet. Ps... Hadde jeg fått velge så hadde jeg valgt å være hetrofil,( alt hadde vært mye enklere da) men desverre sånn er det ikke. Derfor må jeg godta den jeg er og bli med på å kjempe for at vi alle skal ha di samme rettighetene. Hva om det hadde vært deg som levde med en av samme kjønn?? ((Edith))
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #53 Skrevet 1. juli 2007 Du kan da ikke påstå at alle dyra er homofile?Jeg har aldri sett et homofilt dyr.Har du ?
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #54 Skrevet 1. juli 2007 Kjære Edith)) Jeg forstår deg godt for du er jo i situasjonen selv. Det er bare det at den samlivsformen du representerer strider i mot naturen selv og ikke bare i mot Guds ord. Det at et sånt par ikke kan få barn av seg selv er bare et bevis på det. Man tenker da at den livsstilen som paret har kan bli en belastning for et eventuellt barn.Fordi den samlivsformen er i et veldig mindretall i samfunnet OG det kan føre til forvirring hos barnet med tanke på dets egen seksualitet og identitet. Disse tingene kan igjen føre til mobbing og psykisk skade hos barnet.Barnet blir nødt til å tenke over om det er homo eller hetro i ung alder noe som barn av hetro par kansje ikke tenker over i det hele tatt. Tenk om barnet velger feil i forvirringen da?Blir homo fordi oppdragerne er homo f.eks.Du vet barn har en stor tendens til å følge i sine foreldres fotspor i det meste her i livet. At du blir opprørt over det jeg skriver skjønner jeg meget godt men ting som er uvanlig bør møte litt motstand , særlig når små barn skal involveres i en verden som stikker seg ut i fra det vanlige.Dette handler om barn som ikke får muligheten til å vokse opp hos sin egen mor eller far og alltid må leve i den vissheten.Kansje best at det barnet slipper å måtte konfronteres med en livsstil som er i mindretall, barnet har sikkert nok med å finne sin egen identitet i rolige omgivelser....
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #55 Skrevet 1. juli 2007 Jeg sier ikke at ALLE dyr er homofile!!!! Men dem mener at det er mere homofili i dyreverdenen enn hos menneskene. Jeg tror egentlig ikke at det er mere homser bland dyr, men jeg vil tippe at det sikkert er omtrent like mye. Hos menneskene er det jo mange som fortsatt er i "skapet" Homofile dyr har jo ingen grunn til å være "skaphomser" Derfor tror jeg det er omtrent like mye homofili i dyreverdenen som hos mennesket og ikke mere hos dyra. mulig jeg har sett homofile dyr- det vet jeg ikke. Det står jo ikke skrevet på dem! Men du har enda ikke svart på spørsmålet! ( eller påstår du at det ikke er homofili blandt dyr? og alle filmene om det bare er trikset og redigert?)
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #56 Skrevet 1. juli 2007 Jeg vet at apekattene gjør mye rart som f.eks å stikke dingsen i rompa på hverandre for å hilse på liksom .Det er ikke dermed sagt at mnsk skal gjøre det samme, Jeg vet også at hundene hilser på hverandre ved å lukte hverandre i rompa(også prøver de å snuse folk i skrittet i tide og utide)- men ikke dermed sagt at mnsk skal gjøre dt samme. Disse skapningene gjør sånne rare ting fordi de er dyr og ikke vet bedre.Tror ikke de er født homofile nei.Dyr yngler jo som bare det , nok et bevis på at de ikke er homo eller lesb.
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #57 Skrevet 1. juli 2007 Nå var det ikke akkurat det jeg snakker om heller da- at dyr snuser hverandre i rompa o.l Men at dyr lever sammen og "parrer" seg selv ved samme kjønn og at disse dyra ikke vil gjøre det med det motsatte kjønn. Dette er jo studert. Mennesker formerer seg som bare det de også, selv om det er mange homofile her i verden. Men skjønner jo at dette ikke passer inn i din verden. For dette er jo et bevis på at homofili ikke er noe man velger. Man kan jo ikke si at en hund velger å leve et homofilt liv! men et medfødt instinkt. Og dermed er det sansynlig at dette også gjelder mennesket. Har du satt deg ned å tatt et bevisst valg om å være hetro? neppe- for du ble nok født sånn. Men om du skal gota dette, så må du jo også godta at det er gud som har skapt de homofile og ikke menneske selv. Og da hadde du nok blitt litt forvirra. Så det er nok best for deg å bare avfeie det hele med at homser velger å være homser og blandt dyr så eksisterer dette ikke. så vil alt være som før.
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #58 Skrevet 1. juli 2007 Det du sier stemmer overhode ikke tittimor. Dersom det finnes tendenser til at dyr fører kj.organet inn i anus på et annet dyr så gjelder denne tendensen utelukkende hanndyr, slik som med apene.Hunndyrene venter bare på å bli befrukta av brunstige hanndyr og kan ikke tilfredstille hverandre .Der falt den teorien.... Alle hunndyr blir gravide så enkelt er det og det er ikke andre hunndyr som befrukter dem og de har garantert ikke fått prøverørsbehandling....
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #59 Skrevet 1. juli 2007 men hva kaller du feks leopard hunnen som lever hele livet sitt sammen med en annen laopard hunne- og begge hunnene nekter å slippe hanndyrene innpå seg!??!
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. juli 2007 #60 Skrevet 1. juli 2007 Kjære vene! Mennesket ER jo et pattedyr! Kan vi ikke enes om den engang, så tror jeg ikke denne diskusjonen er liv laga! Blir helt sjokkert over hvor ignorante enkelte kan være!
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #61 Skrevet 1. juli 2007 saken er at jeg tror på Gud og skapelses beretningen.Andre tror på at vi er dyr.Helt greit for meg at andre tror det.Men jeg står for min overbevisning og mitt syn på homofili.Men jeg har full respekt for den homofile, i mine øyne er de like høyt elsket av Gud som alle andre mnsk. Enig i at denne diskusjonen er liv laga fordi det blir ingen enighet i og med at jeg ikke tror at mnsk er et dyr=) Men også vi som tror det har rett til å tro og mene dette. De som er homofile har full rett og fri vilje til å være det.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #62 Skrevet 1. juli 2007 du har ikke respekt for homofile nei! Du mener de ikke er gode nok foreldre, ikke kan få gifte seg, at de ikke er født sånn og at de er syndige. Er det dette som er "respekt" i følge kristendummen
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 1. juli 2007 #63 Skrevet 1. juli 2007 DET ER DEN DUMMESTE UNDERSKRIFTSKAMPANJEN I MANNS MINNE!!!!! SERIØST!!! DUMME BRØDHODER ER DE ENESTE SOM SKRIVER UNDER!! VI LEVER DA FOR F'EN PÅ 2000TALLET!!!
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #64 Skrevet 1. juli 2007 Det å ha respekt for menneskeverdet trenger ikke bety at man er enig med alle. Jeg har ikke sagt at homofile ikke er gode nok foreldre , da må du lese om igjen opp igjennom tråden. Har heller ikke sagt at de ikke kan gifte seg, tvert i mot, men har snakket om det å prøve å forandre det som, står i bibelen , at DET blir feil.Og således synes jeg det blir feil å vie et homofilt par i kirken.De kan jo vies i tinghus f.eks. og ha sin sermoni på det. Ja jeg mener at de ikke er født sånn og det står jeg for, det er min overbevisning og har ingenting med mangel på respekt å gjøre. Ja i følge bibelen så er det synd å være homo, men jeg sier det igjen : den ene synden er ikke bedre enn den andre.Mye annet omtales som synd som f.eks baktalelse og jeg ser denne tingen på lik linje med homofili som synd.Og begge disse og andre ting er det nåde og tillgivelse for.Mange kristne synder hele tiden ved å baktale andre og hate etc. Det finnes nåde og tillgivelse ellers så ville vel ingen mnsk ha noen sjanse.
LynxLynx Skrevet 1. juli 2007 #65 Skrevet 1. juli 2007 Jeg er nå så rar jeg da, at jeg ikke tror seksuell legning og evne til å bli gode foreldre henger sammen. Jeg vil heller se ti unger i "homofile hjem" enn et barn i et fundamentalistisk kristent hjem.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #66 Skrevet 2. juli 2007 Da skjønner jeg jo at det du er redd for er at det skal bli fler homofile i verden!!?? Det er ikke et valg å være homofil, men det er mange som velger feil partner enten den ene eller andre veien nå idag og, men ingen grunn til at det blir flere med homofile foreldre. Det er vel ikke noe værre å vokse opp som homofil med hetrofile foreldre, enn som hetrofil med homofile foreldre. Nei di adopterte barna vil ikke vokse opp med sin biologiske mor eller far, men di vil få bo hos foreldre/forelder som elsker en for den en er og som vil gi mulighet til først og fremst et LIV, som vil være av samme kvalitet som alle andre adopterte barn, med mulighet til å utvikle seg til den en er. Og ja, rolige omgivelser, finnes blant homofile og! Barn og unge idag finner ut om di er lesbiske eller homofile uavhengige av hvilke foreldre di har. Iløpet av oppveksten finner du ut hvem du er og lever deretter. Hvilke livsstil er det snakker om? At mamma og mamma har sex? At to kvinner kysser åpenlyst? Holder hverandre i hånda, er det det som er belastende for barnet? Å vise kjærlighet for hverandre er da en naturlig del av livet, men hvem man viser kjærligheten til vil vel ikke ha noe å si for hvem barnet ditt velger å dele livet med? Og som sagt over her så er det forsket på om barna til homofile blir mer mobbet, men det er jo motbevist! Tror det er større sjangs for at en gutt som heter Nathander Cassander Balander blir mobbet, enn en gutt som har to mødre som elsker hverandre. Ettersom tida går så er det flere åpne homofile enn motstandere av homofile, så det er DU som blir mer og mer uvanlig og møter mer og mer motstand, og vil snart være i et mindretall. Kanskje barna skal få slippe å komme til det mindretallet og eller? For jeg tror nemlig det vil være mer belastende; med en intolerant og sneversyn mor. Forresten; hva hvis jeg blir sammen med en mann som har dårlig sædkvalitet og ikke kan befrukte meg?? Strider det mot naturen og, og betyr det at vi da ikke skal ha barn? Er du isåfall mot inseminasjon og adopsjon av/for en mann og kvinne som er gift? Siden det ikke går naturens gang..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #68 Skrevet 2. juli 2007 Det er Gud som har skapt oss mennesker.... Han har skapt oss ALLE mennesker, uansett legning, hudfarge og alt det der.. Så hvis de homofile skal støtes vekk og ikke respekteres....da viser dere forrakt for Guds skaperverk... Synes dere homofili er galt rakker dere ned på Guds arbeid.. Gud skapte oss alle, Gud har en mening med oss alle..også de homofile..
*bolla pinnsvin* Skrevet 2. juli 2007 #69 Skrevet 2. juli 2007 Jøss! Endelig en kristen person jeg kan være enig med!
ana baroma Skrevet 2. juli 2007 #70 Skrevet 2. juli 2007 Etter å ha skummet meg gjennom tråden, så må jeg nesten kommentere litt... Jeg er selv kristen, og bor midt i bibelbeltet:) De aller fleste rundt meg, kristne eller ikke, er svært skeptiske til homofili. Forholdsvis unge fedre er så homofobe at jeg blir skremt, og dette er holdninger de påfører sine egne barn. Etter min mening er det disse menneskene som er den største grunnen til at det evt eksisterer mobbing av barn av homofile. Hva som er grunnen til at folk blir homofile skal ikke jeg spekulere i, men jeg velger å tro at Gud har en finger med i spillet her. Han har en plan, og i denne planen inngår det mange filer. Forplantningevnen er ikke grunn god nok til at dette er "unaturlig", fordi det vil alltid være nok hetrofile til å fylle jorden, og det viser seg jo at man har mange kreative løsninger for å omgå den "naturlige" prosessen... Jeg har en homofil i min familie, og han har tilført noe ekstraordinært i slekta, nemlig toleranse og forståelse for at "sånn er det bare". Jeg håper inderlig at jeg skal greie å overføre forståelse og toleranse til mitt barn, og at uansett hvilken fil hun havner i, så skal verden vise henne det samme tilbake. Så jeg vil heller at homofile skal få gifte seg på "ordentlig", også får de som har en mer trangsynt holdning heller være imot:) Gud tar de små steg i denne saken, men det går jo tross alt framover!!
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #71 Skrevet 2. juli 2007 Hei Edith)) Niks er ikke i mot adopsjon for en mann og kvinne som ikke blir gravid på egen hånd, ei heller inseminasjon av mannens egen sæd inn i sin hustru. Det vil da bli en mer naturlig ordning for ungen å vokse opp i og vil ikke gi grobunn for seksual -forvirring og mobbing- og vil heller ikke gå på tvers av det bibelen sier om saken.DERFOR går det mye greiere etter mitt skjjønn. Jeg håper ikke du har rett i at det blir mindre og mindre vanlig med hetrofile foreldre det vil i så fall medføre ekstreme forandringer i samfunnet , ikke minst biologiske forandringer og familiemønster - forandringer(slik som slekt: tanter og onkler, bestemor og bestefar, kusiner og fettere, mor og far...)- sprsmålet om hvor barnet egentlig kommer i fra og hvem som er dets egentlige opphav og blodsbånd vil da kansje gi fremtidens barn og ungdom en identitetskrise av en annen verden.........dette problemet eksisterer allerede i en mindre målestokk blandt barn som vekser opp uten å kjenne sin egen far eller mor og problemet eksisterer allerede blandt adopterte barn.Jeg har følt denne identitetskrisen på kroppen så jeg snakker ikke ut i fra fordømmelse men ut i fra erfaring.....
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #72 Skrevet 2. juli 2007 Neimen så bra at du tror på Gud da....jeg begynte å lure på om alle homofile tror at vi er dyr slik som diskusjonene utartet seg over her og at det er der de henter inspirasjonen til å være homofil og lesb.=) Så lett kan det oppstå misforståelser
*bolla pinnsvin* Skrevet 2. juli 2007 #73 Skrevet 2. juli 2007 Hvis det er meg du refererer til, så må jeg bare si at jeg fortsatt ikke tror på gud. Mente bare at dette var en mye sunnere måte å se ting på forent med sin egen tro.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #74 Skrevet 2. juli 2007 Man kan ikke forby noe utifra hva én har opplevd, synd at du har negativ erfaring fra oppveksten, men det har venninna mi og som har vokst opp i et helt "naturlig" miljø som du kaller det. Vedtak, lover og forandringer må skje ut fra resultat av forskning og bevis, og det må følge utviklingen i samfunnet, ikke ut fra hva din gud mener, eller hva du eller enkelte har erfart. Og så om hetrofile familier går greiere som du sier, er det en grunn til å nekte andre barn og par til å få et godt liv sammen? Som sagt: Nei det vil ikke bli mer mobbing. ( det viser forskning) Nei det vil ikke bli mer identitetskriser. (det viser forskning) Ja det vil bli forandringer i samfunnet. (selvfølgelig) men det er ikke en dårlig ting. Dessuten så sa jeg at det vil bli mindre og mindre vanlig med motstandere av homofile. Ser at vi egentlig ikke kommer noen vei med denne diskusjonen, siden du kun gjentar deg selv, og vrir på det jeg skriver. Det her er en sak mellom mennesker, så slutt å blande inn din bibel og gud. ((Edith))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå