Gå til innhold

Mamma og pappa / underskriftskampanje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm er det derfor de prøver å forandre på det som står i bibelen også da , angåenden homofili?Det er jo ikke riktig å forandre på det Gud har sagt om den saken vel?Men att de skulle få gifte seg på tinghuset er jeg helt enig i ..og at de har lov til å velge å være homo el.lesbsik er jeg også heelt enig i.Alle har fri vilje og den ene synden er ikke bedre enn den andre.

Det med å få barn kan jo damene gjøre uansett om de er lesbisk og da blir det jo deres barn.Men mennene har et problem der, naturen selv setter stopper for at homofile menn skal få barn .Hørte om de to mennene som fikk tak i en surrogatmor og befrukta henne med den ene av mennenes sæd og fikk tak i en annen kvinnes egg enn surrogatmorens og slik fikk de barn...Det vil jeg påstå er rene barnemishandlingen jeg da.Ungen skal altså vekse opp i full biologisk forvirring.....Hvem er det da man tar hensyn til ?Ungen eller mennene?

Skrevet

Tja.. Jeg på min side synes det er langt bedre at barn vokser opp med to foreldre av samme kjønn enn at de vokser opp i sterkt religiøse hjem. Det ene lærer dem fordomsfrihet, det andre å dømme andre.

Skrevet

Jeg er enig i det at bibelen er veldig klar på dette med homofili. Og dette er nok en vanskelig sak for de som er homofile og kristene. Hvilke regler kristendommen og kirken har i forhold til dette skal jeg ikke blande meg oppi, siden jeg ikke er kristen eller medlem av kirken.

Men jeg mener at det burde være en selvfølge at de homofile har de samme rettighetene som "oss" i følge norsk lov. Der kan man skille mellom norsk lov og "kirkelov"

En enslig mann eller kvinne kan bli vurdert som adoptivforelder. men så fort man har en partner av samme kjønn så går det ikke. Dette mener jeg er feil.

Skrevet

Jeg er for så vidt enig i at man bør skille mellom norsk lov og kirke lov som du kaller det.Fordi den norske lov skal favne om alle i Norge uansett tro eller livsstil mens "kirkeloven" gjelder den som er kristen.

Men når det gjelder det med adopsjon av barn så er det IKKE en rettighet, det kan være et ønske men det er ingen rettighet for de som ønsker.Fordi ved en adopsjon så er det barnets beste som er det aller aller viktigste.Det er helt feil å gjøre adopsjon av små barn til en kampsak for homofile!!!

Vet du at det er strenge regler for adopsjon ?Folk må ha god økonomi, god plass, god psyke, være stabile folk , ikke skille seg spesiellt ut når det gjelder religion eller legning.Dette syns jeg er helt riktig fordi barnet er allerde adskilt fra sine røtter og skal få en ny familie.Det å skille seg veldig ut i fra samfunnet forøvrig kan bli en belastning for et allerede såret lite barn.

Skrevet

Jeg mener jo ikke at alle homofile skal få adoptere..

-MEN at dem kan bli vurdert på lik linje med andre.

og det er bra at det tas hensyn til alle disse punktene- men hva de foresatte gjør bak sovromsdøra spiller jo ingen rolle- det er jo noe barnet ikke tar del i om man er hetro eller homo.

Når et par går så langt og er igjennom en slik lang prosess som det er med å adoptere så er de nok veldig bra skikket til å gi barnet nok kjærlighet og trygghet selv om mor og far heter Kari og Mari. =)

Skrevet

Jeg vet om folk som ble utelukket som adoptivforldre fordi de var medlem av en trosbevegelse og kun derfor.

Man kan regagere på det men når jeg tenker over det så syns jeg i grunn det er bra at ikke alle med allslags overbevisning og livsstil skal få adoptere.Barnet kan føle seg annerledes og bli enda mer sårbar enn det allerede er , dessuten kan det gi grunnlag for mobbing.Det er slike ting man vil unngå.Altså alt til barnets beste.Folk som skal ha barn i fosterhjem må sørge for at barna har bra nok klær somer på lik linje med andre barn, at de følger moten på lik linje o.s.v.Tanken er at de ikke skal skille seg ut.Når det gjelder homofile og lesbiske så er de veldig i mindretall her i landet og vil bli sett rart på av mange og derfor er det ikke bra for adoptivbarn å plasseres i en sånn "setting".Har ikkeno med åssen de homo el lesbiske er som personer å gjøre, om de er full av omsorg og kjærllighet betyr da ingenting i denne sammenhengen.

Skrevet

Det er gjort undersøkelser som viser med all tydelighet at barn av lesbiske og homofile ikke er mer utsatt for mobbing enn barn som leveer sammen med en mor og en far. Dette velger religiøse å ignorere gang på gang. Man vil liksom ikke høre på fakta.

Skrevet

til HI!

Håper ikke at du støtes av at jeg sier FUCK YOU AND BURN IN HELL

Skrevet

Nå er du urimelig " piazava" - fikk du ikke med deg at jeg fortalte om folk som ble nektet adopsjon fordi de er medlem av en trosbevegelse????

Da kan du ikke absolutt angripe dem i ett og alt

Skrevet

Men å stå for hvem du er det kunne du ikke`?

Jeg har lest gjennom tråden, men velger å ikke komme med noen synspunkter om saken, men å skrive slik som anonym må jeg si er ganske feigt, hvertfall når du skriver det du skriver.. Snakk om intoleranse...

Skrevet

Skal omformulere meg litt ifht det forrige svaret mitt, som kanskje var litt hissig. De som (uavhengige av religion) ikke mener at homofile og lesbiske bør adoptere støtter seg ofte på at barna kommer til å bli mobbet. Dette har man jo undersøkt gang på gang og funnet ut at ikke stemmer. Da blir det et tynt argument.

Jeg synes absolutt det er grunn til å nekte dem som er f.eks smiths venner, jehovas vitne, osv å adoptere. De gruppene er jo mye mer stigmatiserte i samfunnet og har en mye mer spesiell livsførsel enn det homofile og lesbiske har. Ja, mange homofile har en utagerende livvstil, akkurat som mange heterofile har. Adopsjonsprosessen er meget streng og siler ut mange, altså sitter man igjen med "kremen", enten det er hetero - eller homofile som blir vurdert.

Samlivsbruddraten er oppe i 50 % for heterofile også, så det blir heller ikke noe argument å si at heterofile forhold er så mye mer stabile.

Skrevet

Mer enig med deg nå ja=)

Kansje man kan si at religiøse gruperinger og homo-bevegelsen er i samme båt da når det gjelder sprsmål om adopsjon?

Men en ting er nok fortsatt et lite minus for de homoe og det er det med kjønsrollemønster.Der er også et poeng som adopsjonsanvarlige må ta stilling til .Barnet skal jo lære å være det det er; nemlig gutt eller jente.Og barnet trenger å lære hva som er naturlig når det gjleder forelskelse senere i livet.Men det er klart dersom menn adopterer gutter så går det vel på et vis og damene adopterer jente.Men motsatt blir jo problematisk vel...men men det går vel ann å finne løsninger selvsagt, det er bare det at når man skal få lov til å adoptere så skal det ikke være ting som man må finne løsninger på, alt skal være perfekt.

Skrevet

Et spørsmål til deg trubbel and bubbel:

Tror du homofili er medfødt eller noe man blir?

Skrevet

1. Jeg synes absolutt at homofile er bedre egnet til å adoptere enn de fleste religiøse grupperinger. Da snakker jeg ikke om vanlige kristne, muslimer, etc, men (som jeg nevnte over) Smiths og Jehovas.

2. Et barn med homofile foreldre vil jo ikke nødvendigvis bli homofil selv! Det er jo som å si at alle barn av heterofile vil arve foreldrenes legning og slik vet vi jo alle at det ikke er. Forelskelse er ikke noe man lærer seg, forelsket er noe man blir. Husker tydelig at jeg var forelsket i nabogutten da jeg var liten og jeg tviler på at det var noen som hadde "lært" meg dette, det bare var der.

3. Når det gjelder kjønnsrollemønster skjønner jeg ikke helt hva du mener. Noe a la mor vasker og baker, far er på jobb? Uansett hvordan du mener det faller det jo på sin egen urimelighet. Hva da med alle de som er alenemødre/fedre? Skal de da gå og ha dårlig samvittighet for at de ikke lærer barna sine kjønnsrollemønstere?

4. Jeg har ei venninne som har vært samboer med verdens godeste jente i 6 år. Hvis de vil gifte seg og få barn kommer jeg til å støtte dem fullt ut. Blir helt lei meg av å tenke på alle fordommene de må kjempe mot. De har ikke gjort noe galt. De ble forelsket i hverandre og vil leve sammen med hverandre. De har de samme drømmene og behovene som resten av oss. Å få barn er det største jeg har opplevd og jeg unner dem virkelig å få oppleve det samme som jeg har gjort. Lesbiske eller ei.

Skrevet

Jeg tror ikke homofili er medfødt men at det er noe man velger å bli

Skrevet

Hallois

Ja religiøse gruperinger er jo så mangt, godt det finnes litt restriksjoner angående hvem som får adoptere.(punkt 1)

2.Mye av det vi gjør og tillater oss å gjøre kommer av tankene vi har i hodet og tankene har vi fått fra stimuli/påvirkning fra omgivelsene

3.Enig med eg der, jeg er selv barn av alenemor og har vært i den situasjonen selv i mange år tidligere.Kan love deg at det med kjønnsrolle-mønster har plaget meg!!!Med ansvar for gutt og uten erfaring med å ha far i min egen oppvekst så var det der veldig vanskelig å takle.Så jeg snakker av erfaring min venn.=) Det er ikkebare bare å oppdra barn aleine.Så akkurat der er jeg litt fleksibel, disse vil jo være to om oppgaven og det er jo en stor fordel.Men det med å ha tenåringer er ikke lett asså.De trenger å få sin egen identitet og dersom en gutt skal oppdras av to damer f.eks så kan de vente seg stor frustrasjon og opprør fra om med 11-12 års alderen, gutter trenger mannlig forbilde så enkel er den saken......

4.Ja jeg unner også folk den store lykken å få barn.Men ingen kan kreve dette med å adoptere.Får man barn på naturlig måte så er det helt greit, lettere for barnet dersom foreldra er dets naturlige opphav.Men igjen må jeg si at det med identitet er veldig viktig for et lite barn, sann mine ord!

Skrevet

Men hva med homofile dyr da? Det er jo flere homofile i dyreverdenen- Har de også valgt det selv?

Skrevet

Har vel ikke sett en homofil hval, men finnes sikkert det også.

Men sett endel naturprogrammer om homofili i dyreverdenen.

Skrevet

Det er veldig vanlig og det er ikke bare at de har sex med hverandre, noen arter som feks apene og leoparden har samme (homofile)partner livet ut

Skrevet

Hallo

Jammen godt at ikke vi er pattedyr da!Vi er heldigvis mennesker skapt i Guds bilde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...