Gå til innhold

Er fødsel så fantastisk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tja, har forsøkt å fortrenge min fødselsopplevelse i 7 år nå, ikke faen om det går. Takk og lov at det finnes andre alternativer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, for noen tar det ganske lang tid før ungen føles "fantastisk". Det kommer litt an på hva slags fødsel du har hatt, antar jeg. I mitt tilfelle tok det noen uker før jeg følte noe særlig for babyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel er det mest jævlige jeg har vært med på i hele mitt liv! Det gjør sinnsykt vondt og du tror du kommer til å dø av smertene. Da jeg fødte tenkte jeg at jeg var glad for at jeg får en gutt slik at han slipper å oppleve å føde noengang. Jeg vil aldri føde mer. Og dette fra noen som hadde en ukomplisert fødsel! Jeg tenkte på fødselen i flere dager etterpå og fikk frysninger. Det var rett og slett traumatisk for meg. Nå har jeg glemt selve smertene, men jeg husker likevel hvor jævlig det var. Det er jo fantastisk å få et barn, det er det eneste lyspunktet i helvetet som er en fødsel. Beklager et brutalt ærlig svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri tenkt på fødsel som noe "stort og fantastisk". Særlig ikke etter at jeg prøvde det selv! Henger meg på svaret over, og konstaterer at selv årevis etter min siste fødsel, kan det knyte seg helt for meg når jeg tenker på det, og det var på alle måter en lite god opplevelse.

 

Når så er sagt, er jo resultatet fantastisk. Det er jeg helt enig i. Og nå er jo fødselen fullstendig glemt, det er ikke det jeg tenker på i det hele tatt når jeg ser på de herlige ungene. Så jeg ville gjort det om igjen hvis nødvendig, barna gir så mye glede.

 

Men at å føde er en fantastisk opplevelse? Mange mener mye forskjellig om dette- men min mening er at nei, det er et nødvendig onde man må igjennom for å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...