Gå til innhold

Bergen?


Erisa*

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Først fortalte vi det til foreldrene våre! Så gjettet en søster det.. Så i helgen har alle fått vite det. Jeg har vært så kvalm, og ingen har sett meg på flere uker. Har prøvd alt for å bli kvitt kvalmen, uten å lykkes...

Morgenkvalme er oppskrytt, jeg klarer ikke lukten av middag; steking, grilling, ol... Spiser litt mat og må ta meg sammen for å klare å beholde maten.

 

Jeg har teknt å bestille ultralyd på den nye klenikken i Bergen. Der hvor de har 3D og man kan få det på DVD.

 

Jeg tenker at det er greit at familien vet det.. Greit å ha noen å ringe til om det skulle gå gale..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sånn tenker jeg også. Når jeg mistet sist var det utrolig godt å ha mamma og gode venninner som støttet meg. Er fælt å skulle bære noe slikt alene. Dobbel glede, halvert sorg:)

Vi tenkte også at vi skal prøve sånn 3D-ultralyd til høsten en gang. Det blir sikkert spennende!

 

Men først skal jeg til tidlig ultralyd, allerede i morgen! Tenk at det er allerede! Gleder meg sånn:) Håper alt ser bra ut.. Den lille spiren er vel plutselig blitt litt stor allerede, 2-3 cm tror jeg. Det er jo ganske stort - i alle fall når man tenker at for 2 mnd siden fantes den ikke i det hele tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempe rart at noe vokser inni der.....

Skal til legen på fredag. Gleder meg til det!

Jeg leste at omtrent i disse dager blir det til et foster. Litt rart i grunn.

Men det blir nok mer virkelig etter hvert.

For meg er dette fortsatt kjempe uvirkelig. Andre får barn og blir gravi... Ikke jeg. Voksne blir gravid (jeg er 28... )

 

Jeg har vel kommet frem til at jeg ikke har kontroll over situasjonen og det liker jeg ikke. Er nok litt kontroll freak på alle områder. Liker ikke å ikke vite hva som skjer til en hver tid.

 

Lykke til i Morgen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempebra på ultralyd:) Hurra!

 

Er litt kontrollfreak selv, må jeg innrømme, så det er litt nifst å begi seg ut på noe man har så liten kontroll over som det å være gravid! Men litt fint også:) Ikke alt er avhengig av hva jeg kan prestere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre!

 

Ja, litt skummelt å være gravid! Håper der går mer opp for meg når jeg har vært hos legen - og på ultralyd.

Veldig uvirkelig ennå..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Så flott at det gikk bra med deg på UL! Det gleder meg. Jeg vet hvordan det er å få motsatt beskjed...

Først to uker etter min utskrapning (som var den 18. mai) kom endelige resultater av analysene. Overraskende nok kom de da frem til at det hadde vært en missed abortion, ikke blæremola, og i tillegg at jeg var en mnd lenger på vei enn jeg hadde trodd. Dvs at fosteret var ca 9 uker og jeg i 11 svangerskapsuke. Det forklarer hvorfor jeg hadde så tidlige og sterke graviditetssymptomer. Da jeg trodde jeg var 1-2 uker på vei, var det altså 5-6. Det gjør ting litt mer logisk. Dette innebærer også at vi slipper vente 6-12mnd med å prøve igjen. Vi kommer likevel til å vente en stund, for å få "roet hodet litt". Akkurat nå er jeg sykemeldt. Både kroppen og hodet er ganske nedkjørt og det er vel ikke til å se bortfra at "alt dette" har vært medvirkende i så måte.

 

lykke til, til alle dere her inne som fortsatt venter på noe godt...

 

Klem fra ikke-akkurat-termin-i-januar-lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, tok sin tid før jeg så dette, ja!

 

Så flott å høre, da, terminjan! Altså, ikke kjekt at det var en MA, men det var jo mye bedre enn alternativet! Så da blir det kanskje prøving igjen i sommer, da?

Jeg er 12+0 i dag, og det er stort! Livmoren har bikket opp fra bekkenet, og det er plutselig plass til blæren igjen. Luksus!!

 

Håper du blir fort gravid igjen, hvis det er det du er innstilt på:) Du får holde oss oppdatert, selv om du ikke får termin i januar akkurat:) Blir vel kanksje heller april?

 

Lykke til med prøvingen! God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...