Gå til innhold

Bergen?


Erisa*

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det noen som bor i Bergen her inne? Hadde vært kjekt å kunne følge hverandre:) Termintreff og sånn etterhvert når magene begynner å stikke frem...

Jeg kommer fra Ålesund, men har studert i Bergen i snart 5 år nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg er bergenser/bor i Bergen og venter barn ca 070108. Krysser fingrene for at det går bra. Det er jo veldig tidlig enda... Skal på ultralyd allerede den 16.05, fordi jeg en gang tidligere har vært gravid utenfor livmoren. Håper da å se at den lille ligger der den skal og ikke feks i en eggleder. Har ikke barn fra før. Litt redd for å glede meg enda, men alle symptomer så langt er normale.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattiss med spire igjen erisa! husker deg fra 1.trim da vi begge var der:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, terminjan08:)

Jeg forstår veldig godt hva du mener, jeg mistet i uke 7/8 sist jeg var gravid, selv om jeg hadde ganske mye symptomer, så jeg er ikke helt happy enda... Gleder meg til å komme over uke 8, da skal jeg til ul jeg også pga SA sist. Ser jeg et lite hjerte som slår da, tør jeg nok å glede meg litt mer....

 

vi får håpe det går bra med oss begge to, at spirene graver seg ned på riktig plass og blir der til januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er en jente som studerer til arkitekt i bergen og har som du, akkurat funnet ut at en lille spire er på vei.

Terminen min er rundt 5 jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL allerede i overimorgen! Det er grusomt spennende... Har en mengde symptomer og alt synes normalt, men jeg er så veldig redd for å glede meg på ordentlig :-( Tror jeg vil ta det grusomt tungt om noe er galt nå. Begynner å bli "voksen" og føler at jeg ikke har tid til å mislykkes nå! Spes ikke hvis det også skal bli flere barn.

 

Kryss fingrene for meg!

 

Har du kontaktet jordmor? Forstår at det kan være lang ventetid (4-8 uker) og at det er lurt å kontakte henne tidlig. Det skal jeg gjøre i morgen. På "min" helsestasjon tror jeg det kan være opptil 8mnd. Hører på andre med erfaring at de mye heller går til jordmor enn lege, hvis bare ting er normale. Fordi de får mye bedre oppfølging der i forhold til det de lurer på osv. Jeg er av typen som må vite alt! Ikke interessert i et klapp på skulderen og "det går sikkert bra". Jeg vil vite hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du 2 dager lenger på vei enn meg! Kjekt om vi kan bli en liten gjeng fra Bergen, som etterhvert også kanskje kan treffes... Jeg trenger forresten en arkitekt til ett lite oppdrag... ;-) Kanskje vi kan slå to fluer i en smekk? Trenger du en jurist? He-he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere får kontakte meg om dere trenger komplett ukompetente medisinske råd, jeg er nemlig 3.års legestudent;)

 

Har du vært på ultralyd nå, terminjan08, eller når var det du skrev at du skulle det?

Syns det virker så skummelt med exu, håper virkelig du slipper det denne gangen!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha

Dette er jo helt fantastisk, her kan det bygges hus etter loven samtidig som alle holder seg friske.

Hadde vert kjempeartig med litt kontakt fremover, er første gang for meg så alle disse fremmedordene som brukes og ting man kan eller ikke kan er litt fremmed for meg. Så litt komplett ubrukelige råd motas med takk. ti hi

Har ingen sommerjobb så hvis terminjan08 trenger litt hjelp til hus så skal en ikke se bort fra det nei. tam tam

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har time hos legen for UL (ultralyd) om nøyaktig en time.... dere skal få rapport!! Krysser fingrene for at svangerskapet ikke er exu (utenfor livmor).

 

Ja jeg trenger arkitekt!! Så snart som mulig i grunnen. Dvs til et "hage-/uteområdeprosjekt". Er stort langt på vei ferdig med selve huset , men ute er det katastrofe og endel arkitektoniske utfordringer. Vi eier en perle av et 60'talls hus med fantastisk utsikt og potensielt fint uteområde. Her kan du få boltre deg med gode ideer!

 

...Og når gravide kvinner skal bygge innenfor lovens rammer (og generelt samles flere på samme sted) er det helt klart ønskeligå ha medisinsk kompetanse tilstede. (ps så har jeg en spennende jobb knyttet til helse og er mer enn normalt interessert i arkitektur!!)

Mao en god kombinasjon dette :-)

 

Håper vi kan treffes alle tre i nærmeste fremtid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen

 

Klart jeg kan se på hagen høres ut som en strålende tomt.

Lykke til i dag, skal tenke på deg.

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... så var altså den lykken over :-(

 

Skal på utskrapning fredag. Har ikke abortert, men trolig noe som heter blæremola. Det innebærer at morkaken begynner å dele seg og blir til mange blærer (type drueklase) og at celledelingen for fosteret aldri starter. Det har med andre ord aldri vært noe liv der. Til gjengjeld har jeg hatt ekstra kraftige graviditetssymptomer fordi denne delingen av morkaken produserer enda mer hormoner enn en vanlig graviditet...

 

Det jeg vet fra forrige graviditet og "denne" (som altså på en måte ikke har vært) er at jeg har lett for å bli gravid/unnfange, men en egen evne til å "pådra meg" relativt sjeldne tilstander. Blir spennende å se hva det neste blir...

 

Er på jobb og har ikke hatt anledning til å føle på dette enda, men venter meg en reaksjon etter utskrapning. Av erfaring vet jeg at hormonene vil rase i bakken - og følelsene med...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så trist, terminjan08! Det var virkelig leit å høre!!! Jeg har selv hatt en SA og vet hvordan det er i den kjelleren....

 

Huff, nå ble jeg lei meg! Håper du har noen som kan støtte deg og som forstår hvor vondt du har det!

 

Mange trøsteklemmer fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei teminjan08

Vet ikke hva jeg skal si jeg ble så fryktelig lei meg. Har som sagt ingen erfaring på dette området men forstår at dette ikke på noen som helst måte er noe hyggelig.

Når det er sagt så syntes jeg du virket som en uttrolig hyggelig dame og jeg håper du fremdelse vil holde kontakt. Slik jeg forstår det så forsøker dere videre og da er det jo fint å ha noen i bergen, som kan hjelpe med hage og sonn.

Tenkt på deg i hele dag er fryktelig lei meg på dine vegne.

Vennlig hilsen svampen( et fryktelig navn jeg har funnet meg men det var det som falt inn der og da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til utskraping på KK i morgen. Har lest litt om temaet og ser dessverre at vi nok vil måtte vente ett helt år før det er forsvarlig å prøve igjen. Mange tester skal tas underveis, fare for ondartet svulst, ev bruk av cellegift osv. Dere kan selv søke på tema her inne (og på google/kvasir) og finne en tråd på forumet har. Jeg orker fortsatt ikke la det synke inn. Orker ikke spekulere i hvor ille det kan være før jeg har snakket med legene på KK om det. En ting jeg tror gjør det litt lettere for meg er at jeg aldri har tatt for gitt at det skulle gå bra og bli barn av dette, selv om "alle" har fortalt meg at det går bra i 99% av tilfellene... Akkurat dét har jo vist seg å hjelpe meg veldig lite (",) Men det er klart at innerst inne har jeg sett barnet for meg i alle livets faser og situasjoner, gitt det navn, ammet og stelt... Slikt klarer vi kvinner vel ikke lå a være?

 

Lurer på hvor mange det er - statistisk sett - som klarer å pådra seg både exu og blæremola i 2 av 2 svangerskap. Tror jeg må begynne å tippe lotto! Men det spørs om det gjelder flaks også, eller bare uflaks.

 

Dere skal få høre hva som skjer videre, etterhvert, etter KK.

 

Innser mer og mer hvilket under det faktisk er når alt går bra. Krysser alt jeg har for at dere skal slippe å oppleve noe av det samme som meg. Glad jeg fikk tidlig UL i det minste. Har lest om de som oppdager dette relativt sent fordi det også utvikler seg et foster og molaen derfor ikke har blitt lagt merke til på UL. Da må mola og foster fjernes, siden et slikt svangeskap ikke kan gjennomføres. Det må være mye verre! Å tro du har vært gravid lenge og til og med sett liv på UL. Hvis det blir en "neste gang" kommer ikke jeg til å tørre å glede meg over at det er liv før jeg ser barnet blir født - levende, overlever spedbarnstiden, osv... Akkurat nå føles det som om mine forutsetninger for at det skal gå bra er veldig små. Hvis jeg er "heldig" kan jeg prøve å bli gravid igjen når jeg er nesten 36 år. Med min historie er ikke det særlig oppløftende...

 

Tar i mot en trøsteklem

 

Vil fortsatt gjerne treffe dere begge! Får aldri nok av oppegående venner :-) Og nå skal det graves i hagen, gitt! Skal få ut noen frustrasjoner der, tenker jeg. Vi kan dele noe tanker på terrassen vår i sommer hvis dere har lyst til det...

 

Klem, klem, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Jeg har lest i læreboka mi i gynekologi og obstetrikk om blæremola, og der står det ikke et helt år, men :"Pasienten kontrolleres med hVG ukentlig til normalisering, deretter hver mnd i et halvt år. Hun bør unngå graviditet i dette halve året".

Så det kan jo hende det ikke trenger å ta så lang tid som et helt år, da, avhengig av hvor lang tid det tar før det normaliseres. Fattig trøst, men...

 

Ja, og hyppigheten i Norge: 1 pr 1500-2500 fødsler. Så du er nok litt unik... Stakkars deg at du må oppleve dette!

 

Forstår godt hva du mener med det om å knytte seg til den lille spiren, jeg prøver så godt jeg kan å bremse meg selv nå, for jeg er så redd for å miste igjen, men allikevel: jeg drømmer om å amme, synge for babyen, sukk.. Sorgen over å miste er fryktelig stor, og jeg kan bare innbille meg hvordan det vil være å miste for andre gang.

 

Jeg vil også gjerne møte deg:) Jeg tenkte at vi må prøve å arrangere et treff i sommer en gang, og da hadde det vært koslig om du kom! Du får følge med på siden her inne:)

 

Og hvis det er noe medisinsk du lurer på, så kan du sende meg en melding, så skal jeg prøve å svare:)

 

17.mai klem fra meg:) Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Erisa!

 

Jeg er fra Bergen og bor i Bergen. Har termin ca 20.januar, og har faktisk en mann fra Ålesund. ;) Dette var mye morro til felles! ;) Hvordan går det med deg for tiden da (symptomer o.l.)? Hadde vert kjekt å blitt bedre kjent ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

 

Fra meg skal du få verdens største trøsteklem. Somsagt er ikke jeg noen lege men en arkitekt, så de fakta er vel "spire i magen " best på.

Så mine ord til deg nå blir nok en skikkelig lang trøsteklem og du skal vite at jeg tenker veldig mye på deg, har aldrig sett eller hørt deg før, men jeg liker måten du forteller meg din historie og du har all min respekt.

Klart vi kan ta prat på verandaen til sommer hadde vert strålende.

 

Klems svampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er i Bergen også.. Men har akkurat funnet ut at jeg er gravid, så tar nok en tur til legen før jeg engasjerer meg så altfor mye.. Litt skummelt når det er så tidlig..

 

Men er interiørkonsulent, trenger en arkitekt til påbygg på huset (må jo ha soverom til baby og større gang så vi får plass til vogn...) og bor sammen med en jurist. Så hvis dette går bra, så kan vi bli en fin gjeng her i byn! -Og helsepersonell er selvsagt også bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er skumle de første ukene! Håper det går bra med deg, Birthe:)

Kjekt at vi er en gjeng fra Bergen, jeg ser for meg treff i august kanskje? Da begynner vi vel å få små kuler på magene:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...