Gå til innhold

blir et glass vin i kveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er poenget med å drikke vin da?? Jeg tør ikke sånt jeg. Komme på fødestua og stinke alkohol. et glass vin luktes godt alikevel. Nei, har jeg holdt meg unna alkohol i snart 1 år, så skal jeg jaggu meg klare noen måneder til....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler da for pokker ikke om å ikke klare å holde seg unna. Det handler om å hjelpe barnet ut. Og kjære vene: "stinke alkohol" etter et glass vin...grow up. Det er så ut av proposjon.

Til deg lenger opp her: Forskningen til fødselsoverlegen på Lillehammer er ny, og derfor også kontroversiell - hvor mange som følger etter gjenstår å se.

Risikoen ved (et svært lite) alkoholinntak er forøvrig større i tidligere perioder av svangerskapet.

Skrevet

Da vil jeg bare spørre deg anonym, hva med pethidin man får som smertestillende. Tror du det er så mye bedre? Det sitter i babyen inntill 14 dager etter fødselen. Jeg sier ikke at du kommer til å bruke det, Men sykehusene har det som alternativ til smertelindring og det syntes ikke jeg høres bra ut. Babyen burde jo få bestemme hvordan smertelindring vi skal ha også da:?

Skrevet

Og hvem er Myndighetene ? Utdannet leger og jordmødre, hele gjengen, da vel ?!? Har sikkert veldig mye bedre peiling på om du kan ta ett glass vin, eller ikke, enn ei jordmor som har hatt kontroll med deg og barnet ditt opp gjennom hele svcangerskapet...!!!

Blir helt overraska over hvor fantastisk fanatiske og veslevoksne noen av dere er !! Er dere alle utdannet innen helsevesenet ? Det er jeg ! Skulle tro det var det verste overgrepet det var snakk om ! "Ville du gitt ungen din ett glass vin ? " Teite, teite spørsmål !! Oppfordrer alle herved til IKKE å svar på fanatikerne, de bare ergrer opp til krangling, og det er kanskje akkurat det de er ute etter.

Skrevet

Ja, hvis jeg hadde STINKET alkohol etter ett glass vin, hadde nok jeg også holdt meg unna det...!! Kjære vene.....

Skrevet

Bare en liten ekstraopplysning..

Det gis faktisk rødvin til nyfødte..

Jøder gir rødvin til guttebabyene før de skal omskjæres, og da er de ikke mange dagene gamle.. De gir dem ikke særlig mye, nei, men hadde det vært SÅ farlig ville de nok sluttet med denne skikken.

Skrevet

de sier at rødvin er greit å drikke få ganger i svangerskapet. og de sier at fødselen skal gå bedre. det er sånn gammeldags greie men trur det er langt i fra farlig...

Skrevet

Du kan trygt kose deg med et glass rødvin i kveld!!!Ingen fare...

Gjorde nettopp det selv kvelden før jeg fikk min sønn...Og det virka jo..

Og d var en rutinert jordmor som skjenka i glasset mitt..

Herregud,snakk om å være fanatiske..Dere må jo ikke frike helt ut..

Slapp av og nytt dere et lite glass...Er jo ikke snakk om mengder...

Skrevet

Er jo en stor forskjell på å drikke i svangerskapet, og så nærme termin da. Alt er klart for at babyen skal komme, tror ikke jeg hadde tatt det så tungt.

Kos deg;)

Skrevet

Fikk faktisk lyst til og ta et glass vin,men no er det så synd at jeg ikke er så veldig glad i rød vin da...skal skal ikke...

Skrevet

dette skjønner jeg ingenting av...skrev det i et annet innlegg om rødvin her og, at alkohol faktisk ble brukt som et svært effektivt riehemmende middel når damer før kom inn til føden ved for tidlig fødsel.(dette er en faktaopplysning, ikke bare noe jeg har hørt). hvordan og når har dette blitt snudd til et kjærringråd om at det har stikk motsatt effekt, og burde ikke jordmødrene vite bedre???

Skrevet

Er kanskje mest en placeboeffekt dette med vinen, hvis man tror det virker kanskje det gjør det:) Og det som får en til å hygge seg og slappe av kan sikkert virke bra uansett, f.eks på formen til å gjennomføre fødselen.

Det er veldig bra og et stort fremskritt at man har funnet ut at alkohol er skadelig og at det er så godt kjent. De aller aller fleste er kjempeforsiktige, og det er utmerket. Men hvorfor disse helt hinsides overdrevne pekefingrene da? Den som kommenterer heter jo "anonym" uansett, så da må det jo være den samme gærningen hver gang da, hehe.

Synes argumentet "ville du gitt et glass vin.." er litt artig, hvordan høres det ut i disse variantene:" ville du gitt babyen en neve tyrkisk pepper"?, "ville du gitt babyen tre pølser med lompe med masse sterk sennep?" Ganske mye man ikke ville gitt babyen som man spiser selv.

Skrevet

Skulle gjerne tatt emg et glass vin selv i går kveld jeg, men ikke for å sette i gang noen fødsel. hehe...

Vi kjøpte nemlig ny familiebil i går og vi er stor fornøyde.... Men da får vel jeg vente ca. 70 dager til det vinglasset... Da er nok jeg ganske klar for å føde også.

Skrevet

Hallo! Alkohol setter ikke i gang fødsel!!! Men om trua er sterk så.... Ungen kommer ut når den er klar!

Og jeg er ganske fødeklar selv, men kommer ikke til å slenge i meg all slags dritt for å føde noen timer før, så ikke si at jeg ikke vet hva jeg snakker om :)

Skrevet

Veldig godt argument det siste du sier der, ramløsa. Men jeg tror ikke vinen er placebo, ellers ville ikke jordmødre anbefale det. Det påvirker livmoren på en eller annen måte. Jeg har opplevd mange ganger å sette i gang treg mensen med vin, og har fått forklaringen på hva som skjer en gang (husker ikke detaljene).Og det er jo mange andre måter å slappe av og lage stemning på, som ikke utløser fødsel.

Skrevet

har født før..tok ikke de smertestillende jeg ANONYM...

Skrevet

Malin82ღღfødeklarღ

ja dem sm røyke skade ungen sin..men ikke du som skal drikke..HALLO..hør sjøl kor dumt det blir

Skrevet

heisan;)

må absolutt de som skal drikke vin legge det ut her da, når de vet de får slike reaksjoner..er det det de vil ha???

er det for å lette på samvittigheten vist mange svarer at det er greit med vin liksom?? bare lurer jeg???

Skrevet

Tror nok du har missforstått noe vesentilg Ramløsa! Tyrkisk pepper eller pølse med sennep går ikke over i blodet, og har derfor heller ingen effekt på barnet (annet enn at lakris kan gi økt blodtrykk da), dette er val allmenn kjent eller??

Alkohol derimot overføres direkte til barnet gjennom morkaken, og barnet får promille på lik linje med mor...

Jeg legger meg ikke opp i om folk drikker eller røyker i svangerskapet, men det er så ufattelig mange dårlige argumenter ute å går! Hvorfor ikke bare si det som det er; at man gjør det utelukkende fordi man har lyst.

Tror virkelig ikke man lurer andre enn seg selv, vi vet såpass mye om dette nå i 2007!

Skrevet

Hehe, utrolig at så mange klarer å hisse seg opp over at noen vil ha seg et glass vin helt mot slutten...

Skrevet

Ehem, nå tror jeg ikke du vet helt hva du snakker om heller, Marlin... Alle stoffer går over til fosteret gjennom morkaken. Sukker, e-stoffer, osv, osv.

Skrevet

D e jo ikke snakk om mengder da møkka anonym!

Skrevet

Å enda mer utrolig at de som hisser seg slik opp for det ikke klarer å signere med nick!

Skrevet

Men kjære deg, smertestillende FÅR vi jo under fødselen på sykehuset, alkohol ville de aldri tilbudt oss fordi de VET det ikke er bra for babyen og ikke vet hvilke skader det kan medføre. En kommentar til de som skal "angripe" de anonyme for ikke å bruke nick...har det så mye å si fra eller til for dere?

Skrevet

Det irriterer meg at de tydligvis må gjemme seg bak anonymknappen for å tørre å si noe her. Så ja, det har noe å si for meg.. Men det er min mening!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...