mamseeeen Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 noen andre som har prøvd dette like før termin? fikk nettopp meling fra ei veninne som tok et glass rødvin i går kveld, og i natt fødte hun ei jente:-) 6dager før temin! jeg har termin i morgen, så i kveld blir det sterk mat, et glass vin og sex..kanskje jeg også føder snart da:-)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Hmm, vet ikke om jeg tørr det jeg. Var på sykehuset igjen i går, ble strippet for tredje gang, og hadde sex i går kveld... Men bare kynnere Kanskje det er verdt å prøve med ett glass vin alikevel
mamseeeen Skrevet 28. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2007 e litt skeptisk æ å, men æ e så sliten no..sitt bare å skrik om dagan! har vondt i ryggen og magen hele tida... prøvd sex i går æ å, men d bare ført te ei dårlig natt me lite søvn pga kynneran!! så litt sterk mat og 1glass vin te kvelden ska prøves hær! :-) og motivasjonen e itj akkurat stor når absolutt all rundt mæ føde, og æ sitt hær fortsatt å ruge! :-(
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 sykinga..alkohol liksom..den kommer når den e klar for F..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #6 Skrevet 28. april 2007 Ja tenker å sånn..alkohol..hallo det er skadelig for babyen..
ღDidrikmamsenღ Skrevet 28. april 2007 #8 Skrevet 28. april 2007 Jævla anonymfaan!!! Fikk faktisk tips fra jordmora i går om å ta ett glass vin så ha dåkker t helvette bort i fra tråd`n viss dåkker ikke klare å svar me nick!!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #9 Skrevet 28. april 2007 Malin82ღღfødeklarღ hormona eller???...tipse jordmora om alkohol??? ja da e jo ho å rar da.. har du dårlg samvittighet eller noe,siden du blir så sinna??
Gjest Skrevet 28. april 2007 #10 Skrevet 28. april 2007 Visste at disse kjedlige anonym-moralist-folka dukket opp på dette innlegget. Min JM sa til meg også, litt på spøk da, gå hjem og lag en god middag til kjæresten og drikk et glass rødvin, så hopper dere i loppekassa etterpå, så kommer nok baby. Jeg har ikke selv drukket mye vin i mitt svangerskap (kanskje 2 glass tilsammen), men jeg mener at folk må få bestemme selv!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #11 Skrevet 28. april 2007 ja det mener jeg å...da må dere jo få la babyen bestemme selv da smartinger..ellers er det jo dere som bestemmer for babyen..stakkars lille baby..
mamseeeen Skrevet 28. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2007 hehe:-) er i mot alkohol under svangerskapet jeg også... men som malin82 skriver så blir man faktisk "anbefalt" sex og vin hvis man er moden og vil prøve å få fortgang på fødselen... ei veninne av meg hadde sterke kynnere, men ble sendt hjem fra føden med et godt råd fra jordmora... ta et glass vin og ha sex, i løpet av få timer var hun på føden me 4cm åpning! alle disse avføringsmiddlene folk prøver for å få satt i gang fødselen er faktisk værre... det kan føre til styrtfødsel og gjør at livmora ikke får slappet av slik at bebisen får oksygen... ofte sprøver de og stoppe like fødsler på føden! dette er det ingen som tenker på...
Regnbuemor til 2 Skrevet 28. april 2007 #13 Skrevet 28. april 2007 Har ei veninne som "satt i gang" sin fødsel med vin. Meeeen man kan jo ikke vite om vinen var grunnen til fødsel da. Tenk om det skjer noe under fødselen, da er det lett å skylde på det ene glasset...?? Og tenk å komme på føden å lukte alkohol....?? Tror jeg hadde latt det være. Selv gikk jeg tolv dager over sist. Babyen kommer når den er klar den. Kanskje bedre å finne seg i det enn å prøve seg på "alle mulige triks". Men for all del, det er sikkert ikke sååå krise å prøve altså. Tror bare ikke jeg ville gjort det selv:) Lykke til. Håper Tora kommer snart!!
Gjest Skrevet 28. april 2007 #14 Skrevet 28. april 2007 Lykke til fra meg også. Håper Tora kommer slik at du slipper å vente så lenge!!!
mamseeeen Skrevet 28. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 28. april 2007 takkar... skal ut i go været å gå en lang tur nå..kanskje det hjelper:-) ??
Mamma Mirabell Skrevet 28. april 2007 #16 Skrevet 28. april 2007 klarer du å leve med samvittigheten din vist det skulle skje noe under etter fødsel med lille Tora ? Jeg hadde i alle fall tenkt med meg selv at det kunne være på gga vinen.. alkohol er skadelig for fosteret... babyen kommer når den er klar og ikke før... man går ikke mer en 14 dager over uanset så det får man da klare men for all del, bare å kose seg det vist det er ditt valg, det bestemmer man selv
ღDidrikmamsenღ Skrevet 28. april 2007 #17 Skrevet 28. april 2007 D e ikke hormona nei, men æ e så jævli lei tå dåkker patetiske anonyme som ikke tørr å stå for d dåkker skriv! Skjønne ikke koffer dåkker må kommenter innlegg på dein måten dåkker gjør fer så å signer me anonym. Stå fer d du si da for pokker å stå fram me nick!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 28. april 2007 #18 Skrevet 28. april 2007 Va ut å gikk en lang tur i gårkveill, men d resultert bare i kynnera. Har 3 cm åpning einda æ da, lure på om æ ska prøv å nipp i en vin i kveill å sjå om d funke ja. Har ikke smakt alkohol i d hele tatt i svangerskape, så tror ikke d skade me litt vin for å si d sånn.. Værre me dæm som røyke under hele svangerskape, dæm skade babyan sine dæm!
mammaen te Noa:) Skrevet 28. april 2007 #19 Skrevet 28. april 2007 Folk tar jo heilt av her. Skulle trodd det var snakk om abort i niende måned å ikke et glass vin. Ro dere neeeeed 5 hakk.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 28. april 2007 #20 Skrevet 28. april 2007 ja er helt enig...1 glass vin tar ikke babyen skade av...skal barnet liksom få FAS av 1 glass vin...nei, tror ikke det!!!Som noen skriver her oppe, disse avføringsmidlene folk tar er verre...det var min mening;)
shayan_jente_04.04. Skrevet 28. april 2007 #21 Skrevet 28. april 2007 Jeg fødte prinsessa mi 04. april og snakker av erfaringer------------> ungen kommer når h*n er klar! Jeg prøvde alt av kjerringråd som er untatt alkohol, og kan med hånda på hjerte si at ingenting hjalp, ikke en gang lange gåturer...og jeg var rett og slett desperat (slet med extrem synfyse bekkenløsning ) , jeg vet hvor slitne dere er, men det er ingenting som hjelper. Jeg ble satt i gang pga bl , ble strippet litt først, hadde selv 2 cm åpning, men det hjalp ikke, så legen tok vannet. Smør dere med tålmodighet, selvom det er lettere sagt enn gjort. Ønsker dere alle fødeklare masse tillykke!!!! kos fra en stolt 3 barns mor
Morango 29.05.2007 Skrevet 28. april 2007 #22 Skrevet 28. april 2007 Vin får bli en personlig sak, det legger jeg ikke bort i. MEN jeg ville ikke valgt lakserolja som igangstarter til fødselen. Finnes noen skrekkeksempler på harde fødsler på grunn av det. Huff
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #23 Skrevet 28. april 2007 Til enkelte anonyme her: herregud for en overhysterisk, patetisk gjeng dere er. Helt ute av proposjoner. Ikke bare det: dere har ikke en gang peiling på medisin, men elsker å lire av dere moralistisk edder og galle. Mistenker at det er dene eneste grunen tilat dere svarer på innlegget. Det er en grunn til at jordmødre tør og anbefale et glass vin, og så skal dere noksagter sitte der og overprøve dem. Så en kommentar til de som sier at ingenting hjelper, og at babyen kommer når den kommer: Detter er også individuelt, som alt annet. Vi har ulike kropper og ulike babyer. Det er forøvrig ikke bra å gå altfor langt over tiden. Fødselsoverlegen på Lillehammer, som har forsket lenge på dette, uttalte i vinter at han anbefalte sykehus å sette i gang fødsel en uke på overtid, ikke la det gå lengre. Han mente tallet på alvorlige komplikasjoner og dødfødsler ville gå ned da. Kjenner ei som ble satt i gang da hun var to fullgåtte uker, og på vei inn i den tredje. Barnet hennes fikk hjerneinfarkt, og det var krise en god stund. Så ja til å prøve ut f.eks vin for å sette i gang. Alternativet kan være farligere.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #24 Skrevet 28. april 2007 Ble en del slurvefeil i farta der. Raskt og engasjert... Så ikke kom draksende med usakligheter som "sier du, som ikke vet forskjellen på og / å engang" : )
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 28. april 2007 #25 Skrevet 28. april 2007 Dette med vin har jeg ingen greie på, men ville si en ting til dette med å gå på overtid. Det er et stykke til sykehus med barneavd. her jeg bor, vi har jo et lokalsykehus, men ingen fødeavd. Hørte senest i går at de setter igang gravide her ganske kjapt etter termin, nettopp fordi vi mangler barnelege og avd. Vet likevel ikke om jeg hadde forsøkt vin for å sette igang fødselen, liker ikke egentlig vin, så tror ikke det, men det er meg. Forresten anonym, alkohol idet hele tatt frarådes i svangerskapet, så ved å anbefale vin er det jordmødre som overprøver myndighetenes anbefalinger, siden du så pent sitter her og kaller alle andre Noksagter. Dersom det å gå over termindatoen hadde vært så farlig som du vil ha det til, hadde alle sykehus fulgt samme praksis som her. Håper ungen bestemmer seg for å komme ut nå, hovedinnlegger, med eller uten vin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå