Gå til innhold

Hva med en egen tråd for oss på overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde termin søndag 22 april. Er 5 dager siden...jeg er så møkk lei at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er 4 andre jenter som har sendt meg mld om at den lille babyen deres har blitt født...når blir d min tur? Ei hadde 9 dager før termin, ei hadde 16 dager etter termin og de andre sånn ca rundt termin...

BLÆH...er skikkelig frustert jeg selv om jeg vet at jeg må tenke positivt..får verken sove om natta og sliter m halsbrann om kvelden. MØKK LEI!

Lillegutt du må komme snart ellers går mamman din på veggen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om man kan gjøre noe for at det ikke skal stoppe opp.

Skulle ønske jeg visste, for i går kveld hadde jeg regelmessige kynnere og begynte å få et lite håp men idag....INGENTING!!!

Men hvis det var sånne du må puste deg gjennom er det kanskje noe på gang snart...?

Skrevet

Hadde termin i går, og her har det ikke skjedd stort!

Fikk førstemann 5 dager før termin, så hadde et lite håp om å slippe å gå over.. Skulle egentlig til jordmor nå også, men så måtte hun dra avsted med en fødende.. Skikkelig kjipt. Hadde håpt på å bli strippa, eller i det minste få vite om kynnerene har gjort noe for modningsprosessen.

Hadde 1 cm åpning og var nesten avflatet forrige fredag, så det hadde vært fint å vite, men nå må jeg visst vente til mandag :(

Skrevet

Det som er møkk er at jeg vet ikke en gang om proppen min har gått...ell om hvordan kynnere ell rier kjennes ut...hatt veldig lite med kynnere gjennom svangerskapet...oxo har jeg hørt at man ik trenger å få rier før vannet går...tørr jo nesten ik bevege meg utenfor leiligheten alene hvis vannet går...dette er min første så er litt skummelt.

Men lillegutt klamrer så skikkelig fast der inne...

Skrevet

Er det masse liv i magen hos dere??

Her er det full turning dagen lang..men samtidig...6 dager over. Merker at jeg begynner å bekymre meg for om babyen har det bra...? Hun har vel det siden hun rører seg osv, men jeg tenker at det kan umulig være sunnt å ligge i magen altfor lenge heller??

Skrevet

Ja, baby er heilt turbo der inne ennå. JM sa at dette var et godt tegn med aktiv baby og at det er dersom det er lite liv man skal ta affære. Håper bare ikke det betyr at han liker seg så godt der inne (har god plass) at han ikke kommer ut på lenge ennå...

Skrevet

Er liv her ja...spesielt når jeg er sliten å vil sove..om kvelden. Da er d fullrulle der inne hehe...lurer på om han blir like aktiv når han kommer ut...har arva genene etter pappan sin kanskje. Begynte å løpe han før han nesten kunne gå når han var liten...spiller fotball vøtt...kanskje jeg har en liten fotballstjerne i magen =)

Men er vel ik bra at han er for aktiv heller? hva er en mellomting?

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle slippe å komme inn på en slik tråd, men nå er jeg 2 dager på overtid :-( Så her kommer jeg også! Venter og venter... Lykke til alle dere på overtid, det trenger vi :-)

Skrevet

Hade termin igår, och nu av någon anledning så tror jag att det ska börja när som helst. Lite som du säger Vimsa att man är lite nervös för att gå ut ifall vattnet plötsligt skulle gå. Grejen är ju att det kunde det ju ha gjort förra veckan lika gärna som nu...

26/4 var min ul-termin, kanske mens-terminen stämmer bättre??? Isåfall är den 29/4... Två dagar till, ok, så långt kan jag väl sträcka mig då =)

Har ni andra fått flyttad termin? Vilken stämmer oftast egentligen?

Skrevet

Min termin var egentlig satt den 19 april..men så dro jeg på ul og da ble d den 22. Ja selvf kunne vannet gått like mye forige uke som den kan nå...men d tenkte man ik så mye på da hehe...iallefall ik jeg...kanskje man kan prøve å hoppe litt rundt, kanskje han sklir ut da? hihi =)

Skrevet

haha. ja! hoppade faktiskt lite i trappen igår. bara på skoj då... men det hjälpte inte för fem öre! tror inte vi kan göra så mycket, de är bestämda de små liven =)

jag tar mig en tur ut i solen, borde ju hjälpa att hålla sig i rörelse iallfall.

Skrevet

Ja d hjelper å holde seg i bevegelse...=0) Kose deg ute i solen (0=

Skrevet

11 dager over i dag og vært på overtidskontroll. Var så klar for å bli satt i gang i dag. Så sier legen at: nei, det blir nok ikke før på tirsdag.

Gjett om ei så va skuffa då..!! Men så skulle han ta ultralyd, å så såg han det at blodtilførselen ikke var helt så den skulle, for morkaken å navlestrengen begynte å bli "gammel". Så derfor skal jeg settes i gang 07.15 i morgen.

Gruer meg som en helt!!!

Skrevet

Nei, ikke gru deg..;)

I morgen får du baby!

Jeg tror det kommer til å gå kjempe fint for deg :)

Ønsker deg masssssse lykke til i morgen! :)

Skrevet

takk for det.. ja, eg må jo bare prøve å huske på ka premien e :)

ingeting så e bedre enn det øjeblikket der.. :) men akuratt nå tenker eg bare på kor vondt eg kommer til å ha det om noen timer.. hhe

Skrevet

Jeg er 2 dager over.. lei!!!! Min baby beveger svært lite på seg, men har vært til kontroll, faktisk på termindatoen. Hjerte banket som bare det. Er litt redd, og håper bare at riene begynner snart. lettere å passe på at ungen har det bra på utsiden.

Skrevet

2 dager på overtid og er også utrolig lei av å gå her og vente. I dag stråler sola og det er nydlig ver ute, vanligvis pleier jeg å springe på fjellet og ha masse overskudd. Nå føler jeg meg som en gamling som knapt kan gå og humøret er på bånn.. Var hos JM for 2 dager siden og baby har det fint og har god plass... Skal på overtidskontroll om 5 dager og da skal JM strippe meg.

Har prøvd alle kjerringråd, men ingenting hjelper, tror det ikke har mye effekt så lenge baby ikke er klar.

Ja, dette vart syte-innlegg, men måtte bare få sagt det....

Skrevet

To dager over her også, dritt lei av å vente nå!!

Jeg tror babyen kan være klar, bare kroppen som ikke vil ut i fødsel. Dette sa jm også, at babyen kan være klar som bare det, men at det er mormunnen som ikke vil åpne seg. Sånn som min søster, hun gikk helt til de satt henne i gang to uker over, babyen var jo klar og svær og morkaken hadde begynt å smuldre opp. Men kroppen sendte henne likevel ikke i fødsel. Før i tiden når gravide ikke ble satt i gang, så hendte det jo at de gikk gravide helt til babyen døde der inne, og man kan jo ikke si det var fordi babyen ikke var klar for å komme ut...

Så jeg tror ikke at "babyen kommer når den er klar" som alle sier, alltid stemmer...

Skrevet

-3 dager på overtid... Ingen tegn i natt heller :-( Fordi om vi gikk oss en lang og tung tur sent i går kveld! Men men, skal ut å nyte sola nå, så går vel denne dagen også :-)

Skrevet

Så da kan det hjelpe med en lang gåtur (om baby er klar, og det har jo JM sagt at han er) i finveret... Jeg skal iallefall ut og gå nå, helt til bekkenet skriker om nåde....

Skrevet

Hei!!

Godt med en egen tråd for oss ja, for ser ikke ut som det er så mange av oss i aprilklubben som ikke har født ennå... Jeg er 8 dager over termin idag, og holder på å gå på veggene... Blitt lurt av maserier og sterke, regelmessige kynnere et par ganger de siste dagene, og det er så utrolig nedtur når ting bare stopper opp... For de er jo skikkelig ubehagelige! Har blitt strippa 2 ganger hos jordmor allerede, er moden, har 2 cm åpning og forkorta livmorhals på bare 1 cm.. Men det hjelper tydeligvis ingenting. Sist fødte jeg 16 dager før termin, og hadde i min villeste fantasi ikke tenkt tanken på at jeg kom til å gå 2 uker over denne gangen. Og det er skikkelig nedpsykende.. Det verste er at med bekkenløsning klarer jeg ikke gjøre noe særlig heller, så dagene blir ekstremt lange. Lei av å forklare 3 åringen min om at mamma ikke kan fordi hun har vondt etc. Vil ha ut denna ungen NÅÅÅÅ!!!! Gleder meg sinnsykt til å begynne å gå turer etc igjen. Vel, vel, det var dagens syting.. Prøver å trøste meg med at overtidskontrollen på sykehuset er på mandag, og at jeg sannsynligvis blir satt igang på onsdag.. Og da vil vi hvertfall ha babyen i hus neste helg. HURRA! Lykke til alle overtidsdamer, måtte vi bli tilsendt fødestøv og vibrasjoner i bøtter og spann!!

Klem

Skrevet

Hei alle....nå er d min 6 dag over termin...skjedde ikke noe inatt heller...når kommer den lille...uff...sitter å venter til samboern min slutter på jobb klokka 4 så skal han ut å lufte meg hehe...blir jo gal av å bare surre rundt. Har oppvask osv å ta så da går jo sikkert tiden litt. Men hvor morro er vel d da...

Noen flere som sliter m utflod? er sånn blank gøgge som kommer hele tida..uff ekkelt!

Jeje man må vel bare vente da...skal til lege igjen neste torsdag. Har d ik skjedd noe da må d vel skje at de setter igang om ik mange dagene etter...har heldigvis sovet godt inatt å ikke vært så mye oppe på do. Så d har vært digg =)

Hilsen lille meg!

Skrevet

Hei vimsa83

Ja jeg sliter også med helt blank utflod men noen ganger så kommer det ikke det engang. blir bare litt vått i trusa....

Jeg lurer på om jeg skal dra til føden i kveld når min jordmor begynner på jobb.... men må jo ringe dit å spørre først å høre om ho har tid senere til å sjekke å strippe meg =)

Er 4 dager over no.... blir fortvilet ja men man må jo bare vente det er jo det som er det værste......

Skrevet

Hei katjasofie fødeklar.

Ja man kan ikke annet enn å vente...eller å ringe føden som du sier hvis man lurer på no...har aldri hatt noe problemer jeg så har ikke trengt å prate m de enda..har en flink lege å vært på ul 5 ganger hehe..så alt er nok som d skal..men synes alle stripper seg jeg, har ik gjort d enda...er d noe man må høre om selv ell sier legen/ jm ifra?

klem til dere alle fødeklare.

Skrevet

Ikke no action her heller..7 dager over i dag!

Har skjønt det sånn at de stripper deg på overtidskontrollen?

Hmm, ikke helt sikker altså, men da er du jo på sykehuset hvis det skulle sette i gang noe..! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...