Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 24. april 2007 Forfatter #26 Skrevet 24. april 2007 hehe mente vel ikke akuratt det jeg skrev.. men var saa sinna og lei meg i det oyeblikket,at det var den overskriften som ble valgt... Men overdrev nok litt med aa si sann :P Hormonene er paa topp for tiden, og jeg har vel en tendens til aa si en del ting jeg ikke mener naar jeg er sinna eller lei meg... Men aa drepe en person, ville jeg jo seff aldri gjort!!!
Camilla_22 Skrevet 24. april 2007 #27 Skrevet 24. april 2007 jeg og en venninne av meg har termin samtidig og vi har lyst på mange av de samme navna.. så vi har bestemt oss for å si det høyt og rett ut til hverandre når vi har funnnet det ut.. vi venter jente begge to.. så likt eller ikke likt.. like gode venner skal vi være alikevell.. men når hun sier at navnene er stygge.. hmm, jaja tenker ikke mye før hun snakker.. Lukas og Hannah er kjempe fine navn!!!
stjernegull - fødeklar :) Skrevet 24. april 2007 #28 Skrevet 24. april 2007 Hvis din venninne er her inne på BIM, skjønner hun i hvert fall helt sikkert hva du synes om saken, du ligger jo inne med bilder på din profil. Så hvis jeg var deg ville jeg snakket ærlig med henne og spurt hvorfor hun absolutt skulle velge det navnet nå, etter at hun for mange uker siden sa at hun ikke synes om det navnet, da du fortalte at dere ville kalle barnet det. Det høres ikke som om dere har så sterkt vennskap likevel, når du går ut på denne måten med det. Skjønner jo frustrasjonen din, men som andre sier her; Dette er da ikke verdens undergang. Å miste et vennskep, hvis det er bra, er derimot nærmere verdens undergang! Fint navn, forresten!!!
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 24. april 2007 #29 Skrevet 24. april 2007 Jøss da! Dette var noget overdrevet...... sjekk de hormonene da ;-) Gjør litt narr av deg nå men dette var vel en smule overdrevet reaksjon vel? Mulig det ligger mye mer bak dette og dersom du seriøst snakker om å 'drepe henne' så ville jeg nok kuttet ut dette vennskapet..... jøss....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #30 Skrevet 24. april 2007 må si jeg synes du overreagere alt for mye.... drama queen eller??? drepe henne??? hva er det for no å si da... hallo... å så om hun har sakt at hun ikke likte navnet tidligere, hun har jo sikkert tenkt en del på det navnet siden du hadde nevnt det, å så har hun rett å slett vent seg til det, og synes det er fint... å det er jo kjempe fint at hun har gjort det.. sambo min har valgt jente navn å jeg guttenavn, å jeg måtte virkelig venne meg til det jente navnet, synes ikke noe om det egentlig, men nå er jeg så vant med å si det å bruke det, at jeg synes ikke prinsesse vår skal hete noe annet enn det... det er kjempe fint. å nå skal du kutte ut venninna di for at hun synes navnet er fint å at de har lyst til å vurdere å ha det selv, hadde jeg vært venninna di så ville jeg ikke hatt deg som venninne jeg, om det ikke ligger masse annet i tillegg bak denne saken da, som du ikke nevner her.
lamsen&lillevenn;) Skrevet 24. april 2007 #31 Skrevet 24. april 2007 herregud dere skjønner vel at hun ikke mente dette helt seriøst...har ingen problemer med å skjønne deg candycupps,har selv vennepar som har langet ut etter vårt guttenavn...nå er ikke dette et problem siden vi får jente...nei vetduhva, man holder seg unna venners navn, såpass kreativ må det gå an å være...
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 24. april 2007 #32 Skrevet 24. april 2007 Dette blir bare for dumt for meg altså. Gode venner bryr seg ikke om slike smådetaljer, det er ikke sånn at en bytter ut venner for et godt ord. Men ok, dette er jo deres mening da.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 24. april 2007 Forfatter #34 Skrevet 24. april 2007 vet at det kansje er ganske vanskelig for mange her aa forstaa.. og dette innlegge skrev jeg i sinne.. kommer selvfoelgelig litt kommentarer som blir litt vel overdrevet.. mente jo ikke bokstavelig talt at jeg ville drept henne... hehe:P Men som noen har nevnt her, det ligger MYE bak.. og det trodde jeg, at jeg skrev ogsaa... ? hmm.. uansett.. viss jeg skulle fortalt alt om henne, kunne jeg nok sittet i flere dager aa skrevet.. Hun er ikke noe god veninne.. og etter lang tid... og flere aar, saa har jeg endelig innsett dette.. Hun er en som tror hun er bedre enn andre, og tenker man ikke eller mener slik som henne. ja da er man ikke mye smart nei.. Hun har helt siden vi var liten vert paa denne maaten.. og mange har lurt paa hvorfor jeg har gidda aa holde ut med henne... Huff har liten lyst til aa skrive et timeslangt innlegg her.. men kort fortalt.. hun har saaret mange oppover. Og meg har hun saaret maange ganger.. Vi har vel hatt vaare tuuuusener krangler.. men har alltid vert den som har tilgitt.. Jeg snakker ikke saa mye med henne lenger, for hun skal flytte.. har kjoept seg hus med samboeren. Og hver gang vi snakkes maa hun jo selvfoelgelig kommentere at hun ikke forstaar hvordan vi skal klare oss.. vi som har saa lite penger.. og vi som bare bor i en liten leilighet under svigers osv osv.... Nei jeg tror bare at jeg kommer til aa klare meg mye bedre uten henne. for alle de kranglene vi har hatt oppover, og alle de gangene hun har saaret meg. saa foeler jeg at jeg har det best uten henne. Jeg vil heller ha veninner som stoetter meg, ikke rakker ned paa meg og som ikke er der for aa saare.. Jeg er nok veldig hormonell for tiden.. men det maa da vaere flere enn meg som buser ut med usaklige og overdrevne kommentarer, naar de er forbanna og lei seg... Og selv om det er vanskelig for mange aa forstaa.. saa ble jeg faktisk veldig lei meg og saaret over at hun ville velge det navnet jeg og typen min hadde bestemt oss for, om vi faar en liten jente.. Jeg er uansett gla for aa hoere alle ulike meninger! Men som sagt.. det er nok vanskelig aa forstaa alle disse foelelsene jeg har, utifra dette innlegget jeg skrev.. men det ligger saa myye myye mer bak... dette var liksom bare draapen....
kreps-76 Skrevet 24. april 2007 #35 Skrevet 24. april 2007 Jeg skjønner deg godt jeg, slik du beskriver vennskapet deres. Hun høres slett ikke ut som noen god venninne, uavhengig navneuenigheten. Når hun ikke tilfører deg noe godt, trenger du heller ikke kontakt med henne, og vil sikkert få det bedre uten henne. Jeg hadde foresten også blitt skuffet, hvis jeg hadde valgt navn til barnet mitt, som venninna mi hadde "snappet". Det falt meg heller aldri inn å velge det samme eller veldig like navn, med andre barn vi har mye kontakt med, til mine barn. Fordi det er jo litt kjedelig med samme navn, innen familie og nær omgangskrets.
Kufiolilla Skrevet 24. april 2007 #36 Skrevet 24. april 2007 La "vennskapet" dø ut ettersom dette ikke er første gangen hun er kjip...og kall jenta di Hannah!
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 24. april 2007 #37 Skrevet 24. april 2007 er en uskreven regel som sier at du ikke kaller babyen det samme som vennene dine sine barn. har en svigerinne og en svoger som hadde bestemt for mange år siden at hvis de en gang fikk gutt så skulle han hete .... vi fikk gutt før dem og jeg synes at navnet de hadde bestemt var kjempe fint, men synes det hadde vært for dumt å "stjele det". vi fant ett annet navn. jeg har og alltid sagt at hvis jeg får jente skal hun hete ... og hadde blitt kjmpe skuffet hvis noen i nær omgangskrets hadde kalt jenta si for det samme. men har flere venner som har gutter som heter benjamin f.eks. men jeg personlig har nok en sperre der.... velg hannah! kjempe fint navn. og er dere ikke venner lenger spiller det for så vidt ingen rolle om det er to små sjarmtroll som kommer til å hete hannah:0)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #38 Skrevet 24. april 2007 He he, ja jeg merker at enkelte tydeligvis har mer hormoner enn andre ;-) Men pleier du å overreagere sånn ellers også, når du ikke er gravid? For i så fall kan det være en god ide å forsøke å jobbe litt med sinnet ditt nå før fødselen, for med en liten unge trenger man ofte tålmodighet og sinnsro, og vil bli utrolig sliten dersom man skal bli rasende for alle små ting som kan irritere en.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #39 Skrevet 24. april 2007 men hvis hun ikke egentlig er noen venninne, og dere ikke kommer til å ha kontakt skjønner jeg ikke helt hvorfor det er problematisk om dere velger samme navn?
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 25. april 2007 Forfatter #40 Skrevet 25. april 2007 uhm. fordi hun var jo en veninne. paa en maate.. men ikke en god en .. alsaa hun var jo en av de naereste veninnene, men hun var egentlig en veninne, jeg burde ha kvittet meg med. har bare aldri innsett det..... jeg hadde jo ikke bestemt meg fullt aa klart for aa ikke prate mer med henne da jeg skrev innlegget... mye jeg skrev var i sinne... og tanker og meninger jeg hadde der og da.. dette var bare noe jeg vurderte... har naa kommet frem etter mye tenking, og svar fra andre her at jeg skal bryte kontakten... Poenget er bare at vi begge kommer fra en liiiiten plass, og vi kjenner de samme folka, har mange felles venner.. og da er det jo ikke saa kult at vi kommer med samme navn paa barna vaare, uansett.... skjoenner? kommer fra en liten bygd, hvor alle kjenner alle.. og hvor kult er det da.. naar hun faar en jente, og si hun kaller henne Hannah.. saa kommer jeg 8 uker etterpaa.. og si jeg faar en jente.. saa spoer alle hva min skal hete.. joda Hannah... ehmm.. blir liksom litt rart..
lisepia Skrevet 25. april 2007 #41 Skrevet 25. april 2007 hei candycupps. jeg synes ikke du skal "forsvare" deg ovenfor de herinne som ikke er enig med deg... Vi er mange som er enig, uansett om vi er ung eller gammel.. og det er også noen som ikke er enig, men som forstår deg... Jeg har alltid trodd at BIM var til for at vi skal kunne støtte hverandre, uansett om vi er enig eller ikke.. har sett mange herinne som har stoppet med å skrive fordi de har blitt kaldt dum, barnslig osv.. Noen ganger er jeg selv redd for å spørre om ting eller si ting... Jeg er enig med deg jeg candycupps. klems
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 25. april 2007 Forfatter #42 Skrevet 25. april 2007 hmm er vel ikke det at jeg foeler behovet for aa forsvare meg saann heller.. men foeler bare for aa forklare litt er seff glad for aa hoere ulike meninger jeg! forventa ikke at alle ville vaere enige med meg... men jeg syns det er heeelt greit, men syns ogsaa det da er greit, aa komme med saklige meninger og forklaringer enten man er enig eller ikke.. Foeler noen innlegg blir saa unoedvendige... spesielt mange anonyme som kommer med "teite" innlegg som det ikke finnes noe hjelp eller raad i... Ikke staar de for de rare utsagnene sine heller ved aa vaere anonym... plager egentlig.. Men jeg ble ogsaa litt provosert over at mange tok noen spesielle ting saa bokstavelig ment..ting som liksom ikke var viktige... det virket som om de hengte seg opp i den ene setningen jeg skrev.. som at jeg "ville drepe henne".... det var jo ikke bokstavelig talt ment heheh trodde da folk skjoennte det..... Noe de fleste gjorde da Og anonym som spoer hva som egentlig er problemstillingen min dersom jeg ikke skal ha kontakt med henne allikevell osv.. det virker bare som om de ikke leser alt som staar.. bare noe.. og daa foeler jeg bare trang for aa forlare.... Irriterer ogsaa med di som kansje bare skrive : "gud for en barnslig diskusjon osv" og thats it... underskrevet med anonym da seff Viss folk synes diskusjonen eller det jeg mener er saa teit og barnslig, saa trenger dem vel ikke lese da ? Jeg faar da ikke noe hjelp eller raad ut av noen saanne smaalige teite kommentarer... Men jeg vil gjerne hoere meninger fra alle.. uansett om de er enige eller uenige.... Men da mener jeg folk boer forklare hvorfor de mener,som de mener.... ikke bare si at jeg er barnslig, teit eller noe saann.. Men det vil vel alltid vaere folk som maaaaa vaere saann... som ikke har noe bedre aa komme med.. og som ikke toer aa staa for det de mener... er da DE som er barnslige da, mener naa jeg Saa poenget mitt er vel ikke aa forsvare meg.. gjoer nok kansje litt det ogsaa alsa... men vil bare forklare meg...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #43 Skrevet 25. april 2007 Nettopp derfor man ikke skal fortelle noen om evt navn man har tenkt på.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 25. april 2007 Forfatter #44 Skrevet 25. april 2007 jepp.. lett aa vaere etterpaa klok... Men jeg hadde uansett ALDRI trodd at en veninne ville ta et navn jeg hadde bestemt meg for.. men tok feil der ja... Saa har laert en lekse der ja....
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #45 Skrevet 25. april 2007 For oss var det et poeng at barnet vårt skulle få sitt "eget" navn, så vi valgte å ikke bruke et navn noen i nær familie eller omgangskrets har. Vi ventet med den endelige avgjørelsen til etter fødselen, så vi hadde ikke bestemt navnet så fast som dere tydeligvis har. Men jeg håper virkelig jeg ikke hadde reagert slik du gjør dersom noen vi kjente hadde valgt et av navnene vi hadde sagt at vi vurderte. Ut fra hva du skriver håper jeg det er de andre dårlige opplevelsene du har med henne som gjør at du tar sånn av nå, for ellers virker du en smule agressiv, og kan få det slitsomt når du etterhvert får barn i trassalder osv. Ser at du ikke liker at ikke alle sier seg 100% enige med deg, men sånn er det her inne. Vi kan jo uansett ikke vite alt om saken, så rådene/svarene du får trenger jo ikke passe for deg. Ta til deg det du føler er nyttig, og glem resten :-)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 25. april 2007 Forfatter #46 Skrevet 25. april 2007 hmm men ser jeg jo at DU heller ikke har lest alt jeg har skrevet... jeg skrev faktisk nettopp at jeg var GLAD for aa faa ulike meninger.. enten om folk er enige eller uenige..... Det er bare det at jeg gjerne vil at alle skal vaere saklige, og gjerne forklare hvorfor de mener det de mener.. istedenfor aa bare kaste ut med kommentarer som om at jeg er barnslig eller at de ikke skjoenner hva jeg har problemer med.. Jeg ser at det er flere som er uenige med meg, men flesteparten av disse har forklart seg. og da er det jo helt greit da:) vet jo at ikke alle tenker likt Men jeg syns bare det frustrerende med di personene som hiver ut unoedvendige kommentarer.. og som ikke kan forklare sin mening.. og som skriver seg som anonym.... :D Viss du leser, saa ser du at jeg faktisk skrev NETTOPP at jeg er glad for alle meninger.. om de er imot mine meninger, eller om de er enige.... Men du har rett i at jeg boer heller fokusere paa det som jeg mener er nyttig og heller glemme det andre.. hehe:P
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 25. april 2007 Forfatter #47 Skrevet 25. april 2007 forstaar bare ikke hvorfor folk hele veien maa gjemme seg bak den anonym knappen?! .....
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 25. april 2007 #48 Skrevet 25. april 2007 Har da ikke så mye å si om venninna velger samme navnet.. D er jo du som har tenkt på d først uansett.. å d vet sikkert de fleste du kjenner?=) Jeg har 3 venninner der barna heter Emil, Emil å Emilie..Fantasi?? Nei, men de er fortsatt venninner.. Skjønner frustrasjonen din, JA, mn likevel=)
Bdancer Skrevet 25. april 2007 #49 Skrevet 25. april 2007 Jeg er helt enig med deg. Spesielt når hun først ikke syntes det var noe fint. Men hva synes hun om at det kanskje blir to jenter som heter Hannah? Uansett om hun har termin før deg, så har du valgt navnet først. Og da blir den hun som hermer, gjør slik at det blir 2 Hannah'er. Men siden hun ikke er så sikker i navnevalg som deg, kan vi jo håpe hun ombestemmer seg. Og som du sier: du har jo ikke monopol på det navnet, så det er ikke så mye å gjøre noe med da. Kanskje like greit å prøve å ikke bruke så mye sinne og energi på det. Håper det ordner seg:)
nr 2 i oktober? Skrevet 25. april 2007 #50 Skrevet 25. april 2007 helt enig!!! er ikke noe som er så irriterende som forståsegpåere som bare kritiserer en som person i stedet for å kommentere saken... støtter din rett til å være sinna og hormonell. jeg er hormonell selv.... hvis ikke vi gravide skal støtte hverandre engang??? skal man ikke få lov til å bli skuffa og fortvila da? jeg sier en del ting litt sterkere enn jeg mener jeg også for tia, synes det er helt utrolig at ikke voksne mennesker skjønner at du ikke faktisk mente at du skulle fysisk drepe henne. er dessuten kjempeenig angående navn... kunne ikke tenke meg å kalle mitt barn for det samme som noen i slekta eller omgangsvenner. det blir mindre å velge i, men det får heller være. ja, jeg er ung jeg også, men tror ærlig talt ikke at det har noe som helst med saken å gjøre. så endelig - mitt råd til deg er, kall ungen din hannah om du fortsatt liker det best når du treffer jenta (om det blir jente), hold deg unna venner som bare gir deg bekymringer, og prøv å hold navn for deg selv i fremtia, - eg tør ikke si "mitt navn" til noen....... stoooor klæm fra hormontrollet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå