Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 OMG i dag er jeg sinna.... kunne faktisk drept veninna mi.. eller veninne og veninne.. ;( en gang for mange uker siden satt vi og pratet om babynavn.. saa spurdte hun om hva jeg hadde tenkt paa.. saa sa jeg mine valg.. Hannah om det ble jente... Lukas om det ble gutt.. dette maatte hun seff kommentere med at de navnene likte ikke hun.. og det var ikke navn hun selv ville valgt.. eller tenkt paa.. Og Lukas?? det var da et hestenavn.... Ble ikke saa overrasket over disse kommentarene.. da dette ikke er foerste gangen.. men ble liksom litt lei meg ogsaa siden jeg synes disse navnene er kjempe fine!!!! Jeg spurdte henne hva hun hadde tenkt paa.. ettersom hun vet at hun venter jente... da sa hun at hun hadde tenkt paa Emma.. Dette navnet har jeg aldri likt.. et soett navn seff.. men har liksom aldri likt det.. MEN imotsetning til henne.. saa sa jeg at det var pent.. og sa ikke noe mer.. Men idag da.. flere uker, ja mndr senere.. kommer vi inn paa babynavn igjen.. og hun lurer paa om jeg har komt paa noen andre/flere. Jeg sier som saa at nei jeg staar forsatt med di samme.. og har bestemt meg for disse.. Og jeg er saa glad for det og for jeg og samboeren er saa enige om disse navna!!! Saa spoer jeg henne om hun har tenkt paa noen nye.. saa sier hun at hun har begynnt aa tenke paa Nora. Saa pent sier jeg.. og sier at det var jo kansje litt kjekkere med Nora siden det er litt mer spesielt eller mindre brukt her .. for Emma har jo trossalt ligget paa mest brukte navn flere aar paa rad... dette var hun enig i og mente ogsaa at Emma kansje ikke var det rette allikevell.. Saa sier jeg.. jaja... det er uansett bra at vi ikke tenker paa de samme navnene! Da kommer hun plutselig med: vi har faktisk tenkt paa Hannah og da.... Jeg kjente det begynnte aa boble inni meg!!!! Hva i hel.... ???? hun likte jo ikke dette navnet engang??? Hvorfor skulle hun vurdere dette navnet som var det ENESTE navnet jeg hadde valgt.. en ting var viss hun faktisk hadde tenkt paa dette navnet foer jeg hadde sagt noe.. men hun sa jo faktisk til meg at dette var kjedlig, og ikke noe hun ville valgt naar jeg fortalte d.. men NAA har hun plutselig begynnt aa vurdere det til hennes lille jente.. Jeg sa klart i fra at hun fikk ikke velge dette navnet,for dette var bestemt om vi skulle faa jente... da sa hun bare at dette var ikke noe vi bestemte.. vi hadde da ingenting med hva de ville kalle deres barn!!! Hallo??? Hun har tuuusen andre navn aa velge mellom ?? Hvorfor ta dette navnet som jeg har bestemt meg for... Jeg trodde ikke noen folk var saa onde... Iallefall ikke en veninne!!!!! Hun har termin 8 uker foer meg.. Er saa sinna og lei meg.. og viss hun faktisk velger dette navne.. saa kommer jeg ikke til aa snakke til henne mer... overreagerer jeg?? Hun mente jeg var taapelig for aa blande meg inn i hva navn deres barn skulle faa.. men da sa jeg.. velg hva som helst!! Bare ikke dette.. Jeg hadde da aldri valgt et navn, viss en veninne hadde vurdert dette sterkt eller bestemt seg for det.... Vet ikke hva jeg skal gjoere.. Eller hva mer jeg kan si til henne.. Jeg sa viss hun velger dette navnet er det bare for aa vaere en fitte.. men hun ser vel ikke hva hun gjoer galt i det!!! Vi har jo ingenting med hva deres barn skal hete.. det vet jeg jo det!!! Men dette er jo noe annet..Hun sa det spilte vel ingen rolle om det var vi som kom paa navnet foerst eller ikke...... grrr...... takker for alle raad jeg kan faa.. og noen troestende ord. og noen tilbakemld om hva dere synes...... Huff er helt fortvilt og lei meg...
LynxLynx Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Uff. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Kan ikke dømme om du overreagerer eller ikke, men fortvila er du jo uansett. Sender en klem i posten, jeg!
Luna** Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Skjønner hva du mener. Litt unødvendig å ta deres navn, når hun i tillegg ikke synest noe om de for en stund siden.... Forstår deg godt!
Mammaaaaaa Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Syns ikke du overreagerer i det hele tatt! Sinnsykt dårlig gjort da!!
mamma for 2.gang Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Jeg synes det er en uskreven regel at man holder seg unna venninners valg av navn jeg=)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 kjempe dårligt gjort dette her...jeg diskuterer ikke navn me mine veninner pga jeg re livredd for de tar navnet mitt:)du kaller din lille sjønne jente for hannah hvis du får ei prinsesse skal garantere di litla jente blir mye sskjønnere å kommer til å kle navnet best for hun har ekte ærlige foreldre...så drit i hva "veninnen"din har valgt...hun er rett å slett falsk å feig å skikkeligt dritt!!!!!
minime<3 in belly Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 For ei forbanna fitte ja.... Man stjeler jo rett og slett ikke navn på den måten... Kjedelig at hun får barn før deg.... Sånn sett så håper jeg at dere får en liten gutt, så slipper dere problemet... Men om hun vet at hun får en jente og om hun velger Hannah hadde jeg blitt mektig forbanna.... Vi har et vennepar nå som har fått en sønn og jeg spurte henne om hva barnet skulle hete og da fikk jeg høre: Adrian eller Oline... Med en gang jeg hørte navnet Adrian ble jeg lei meg jeg spurte... for det er et navn jeg kunne tenkt meg å brukt... Men de fikk en sønn og han heter Adrian. Men nå skal jeg også si det at vi har kommet frem til et PERFEKT guttenavn til gutten våres. Så Adrian er ikke på topp lenger.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 23. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2007 Nettopp!! det jeg ogsaa sa tidligere til typen.. det er faen meg en uskreven regel.. jeg kunne ikke tro min egne oyne naar hun faktisk ikke forsto at jeg mente det var galt av henne aa ta dette navnet.... Skulle likt aa sett hennes reaksjon viss jeg hadde stjelt hennes navn... Men det hadde liksom aldri falt meg inn... Jeg vet jeg ikke eier dette navnet.. men saa lenge hun ikke vurderte eller tenkte paa dette navnet, FOER jeg sa at jeg gjerne ville ha d.. saa mener jeg dette er "mitt navn" .. og viss hun velger det ..stjeler hun det fra meg... Vet ikke hva jeg skal gjoere.. er helt fortvilt og redd for at hun skal velge dette navnet... Noen som har vert borti den samme situasjonen.. noen som kan hjelpe meg... ?? gi meg raad..
Gjest MMJ Skrevet 23. april 2007 #9 Skrevet 23. april 2007 Altså, skjønner deg, men, jeg har sagt min datter skal hete Mia eller Annika... Hvis en av mine veninner også synes dette navnet er det fineste, så får de velge det, kommer ikke til å bli sur. Hadde vært værre om det var min søster det var snakk om som ville kalle barnet det samme som meg
NorgeKorea Skrevet 23. april 2007 #10 Skrevet 23. april 2007 Men i alle dager? Blir nesten litt satt ut av svarene du har fått, jeg. Jeg er tydeligvis helt uenig i det meste dere så langt har skrevet :-) Når man skal velge navn på barna sine, velger man et navn man liker selv. Navn blir ikke oppbrukt eller opptatt. Om jeg liker navnet Kari, er det uvesentlig for meg om halve nabolaget og slekta (evt. venninners barn), heter det. Og hvis jenta mi het Kari, ville jeg ikke blitt lei meg om andre jeg kjenner hadde valgt dette navnet. Snarere tvert i mot, hadde jeg blitt smigret over at ei anna skjønn lita jente også fikk navnet Kari. Det er vel koselig at andre synes navnet "du" har valgt, er fint? Navn kan ikke stjeles, mener nå jeg ;-)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 23. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. april 2007 hmm ja men jeg vet jo at det er mange i verden som heter Hannah eller Lucas.. og at dette ikke er navn JEG eier.. men jeg vil gjerne finne et navn som ikke de naermeste jeg kjenner har.. aa min veninne sa klart og tydlig i fra til meg at hun ikke likte di navnene jeg hadde valgt, og at hun ikke hadde valgt disse selv.. Og naa kommer hun med at hun plutselig vurderer d.. hadde vert noe annet om det var en bekjent... men dette er en veninne.. eller var en veninne.. kansje... Og hun vet jo hva jeg foeler om dette.. men allikevell saa driter hun i det. og da er det jo bare for aa saare meg... Noen synes sikkert dette er ok.,. slik som deg.. men jeg gjoer ikke.. og har fortalt henne dette.. saa hun burde jo da ta hensyn til det.. Hadde hun tenkt paa dette navnet fra foer saa hadde jeg ikke sagt noe.. men aa komme naa plutselig ETTER at jeg har sagt at dette navnet vil jeg ha dersom jeg faar en jente, det blir bare ondskapsfullt... mener jeg.... Selvfoelgelig vil jeg at andre skal synes navnet vi har valgt er pent.. men det viktigste er jo hva vi mener da.. Men jeg synes det er feil av henne aa plutselig ta dette navnet, da vi hadde bestemt oss for dette.. Vi er jo alle ulike.. men jeg mener hun boer ta hensyn til det jeg foeler..
Skurvelurven Skrevet 23. april 2007 #12 Skrevet 23. april 2007 Man stjeler ikke andres babynavn. Det var til og med en egen episode tilegnet dette temaet på Sex og Singelliv, hysterisk morsom! Man kan selvfølgelig være uheldig å velge samme navn, men å forandre mening totalt og velge et navn når en annen venninne har bestemt seg for å kalle barnet sitt det, det er bare lumpent!
mamma.no Skrevet 23. april 2007 #13 Skrevet 23. april 2007 Kill the bitch...! Hun er IKKE verdig å bli omtalt som venninne fra din kant uansett om hun vegler Hannah (NYDELIG NAVN!!!!) eller ikke. La oss satse på at hun hiver seg på 10 på topp og lar det bli med det (forbanna drittjente!). Lykke til videre med din lille Lukas eller Hannah )))
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 23. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. april 2007 Takk for svar.. har naa faktisk funnet ut at jeg tror det beste er aa kutte kontakten.. hun har gjort og sagt myyyyyyyyye stygt tidligere, som jeg har tilgitt... men dette tror jeg var draapen.. Jeg trenger ikke henne.. hun er bare en som saarer isteden for en veninnme som stoetter og hjelper... Men hun slipper ikke unna om hun velger navnet.. da kommer jeg til aa klikke...
lisepia Skrevet 23. april 2007 #15 Skrevet 23. april 2007 Hei hei. Jeg skjønner deg godt jeg!! Synes ikke du overreagerer... Jeg har oxo ei sånn "venninde"... Hun har allerede tatt mine navn, så jeg "var nødt" til å velge nye.. Vi snakker ikke sammen mer, og det er jeg glad for... så nå får hun ikke vite de nye navn... sender deg en klem og håper du får beholde dine navn... klemz
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 23. april 2007 #16 Skrevet 23. april 2007 Navnet tilhører vel deg da du sa det først.. slike ville reglene vært blandt meg og mine venner i allefall
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 23. april 2007 #17 Skrevet 23. april 2007 meg og en venninne har bestandig likt d samme jentenavnet, nemlig Maria, og begge har vi sagt at vi vil kalle en evt datter for d...(jeg fordi jeg ville kalle opp etter mormoren min, hun fordi hun synes d er et nydelig navn ) Jeg synes ikke d hadde vært noe problem om vi begge gjorde d, men hun er litt imot at begge skal bruke navnet...Men likevel tror jeg ikke vi hadde blitt uvenner pga d...Nå har d seg sånn at hun fikk en gutt tidligere i år, mens jeg venter jente..men sambo likte ikke Maria navnet, så her kommer d en liten Leah istedet... Så her løste d seg ganske greit Men når d skjer på den måten du beskriver så er jeg enig m deg....hadde nok blitt litt irritert og frustrert i en sånn situasjon jeg og...men d er jo dessverre ikke mye du kan gjøre m d da...Utenom å bryte kontakter som du sier, da vil d vel heller ikke si noe om døtrene deres blir hetende d samme, hvis dere ikke kommer til å ha kontakt liksom....
tjoa Skrevet 24. april 2007 #18 Skrevet 24. april 2007 Venninne? Hadde det vært en "virkelig" venninne hadde hun ikke valgt samme navn som dere....Kunne aldri falt meg inn å kalle mitt barn med samme navn som noen venners barn....
Gjest Skrevet 24. april 2007 #19 Skrevet 24. april 2007 Vet du hva? Jeg er egentlig veldig uenig med deg. Vi har også tenkt på et navn som et vennepar av oss har valgt, men det er fordi vi liker navnet. Og dersom din venninde har begynt å like hanna, så må hun da få velge det om hun vil. "Jeg sa klart i fra at hun fikk ikke velge dette navnet,for dette var bestemt om vi skulle faa jente... da sa hun bare at dette var ikke noe vi bestemte.. vi hadde da ingenting med hva de ville kalle deres barn!!!" - Jeg er helt enig i dette svaret hennes ... dere har ingenting med hva de kaller barnet sitt! Alle må få velge det de selv syns er finest. Vi har nok mer eller mindre bestemt oss for et navn ingen av våre venner har brukt, men dersom noen allerede hadde brukt det hadde ikke det hindret meg i å gi mitt barn det navnet jeg synes er finest. Jeg går ikke ned til nest fineste navnet bare fordi ei venninde synes det er dumt at ungene heter det samme.
*dragonfly* Skrevet 24. april 2007 #20 Skrevet 24. april 2007 Jeg greier ikke å forstå dette. Jeg tenkte med en gang jeg leste innlegget at du er nok svært ung, og det stemte nok litt. (ikke ta det ille opp...) Jeg har også venner som har valgt samme navn som meg. Jeg har bitt i meg det sure eplet og valgt et annet navn i reserve. Det er ikke verdens undergang. Tenk om venninna di egentlig hadde bestemt seg for Hanna første gangen du fortalte det men at hun ikke ville si det, så endte skuffelsen hennes med å si at hun ikke likte navnet....? Dere er jo tydeligvis gode venner og da kaster man ikke bort et vennskap på dette? Kunne drepe henne liksom??? Da er navn veeeeldig viktig tydeligvis. Prøv å tenk på det som om at hun velger ikke dette navnet fordi hun vil ergre deg, men fordi hun liker det. Håper dere finner ut av det!
Gjest Skrevet 24. april 2007 #21 Skrevet 24. april 2007 "Noen synes sikkert dette er ok.,. slik som deg.. men jeg gjoer ikke.. og har fortalt henne dette.. saa hun burde jo da ta hensyn til det.." Nei, når det er snakk om navn må hun ta hensyn til hva hun mener er best for sitt barn, ikke hva du mener! Og en liten ting til ... vi har forandret mening angående navn maaaange ganger i løpet av graviditeten ... særlig når det gjelder guttenavn. Jeg ser ikke bort ifra at vi kommer til å endre mening i tida som kommer heller ... så at hun ikke likte det før er ikke noe argument!
prøvekluten+3små Skrevet 24. april 2007 #22 Skrevet 24. april 2007 ..ahdde kommet til å kalt babyen min hanna likevel jeg,om det var det du hadde bestemt deg for...å si d til så mange som mulig hva dere har planlagt,så kan ho sitte der å se dum ut
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 24. april 2007 Forfatter #23 Skrevet 24. april 2007 jeg sendte mld til henne igaar om at jeg seff ikke kunne bestemme hvilket navn deres jente skulle faa... men hun skulle vite det, at viss vi faar en jente, saa skal hun hete Hannah. Dette har vi bestemt for lenge siden, og dette har vi fortalt til de vi kjenner, venner og familie. saa far det vaere opp til henne hvilket navn hun velger til sin lille.... Jeg velger aa tro at hun ikke er saa dum at hun tar dette navnet.. jeg har jo allerede fortalt slekt og venner.. for LENGE siden hvilke navn jeg har bestemt meg for... og vi har jo noen felles venner.. og tror ikke de synes noe mer om at hun tar det navnet, naar de visste at jeg allerede hadde valgt d..
prøvekluten+3små Skrevet 24. april 2007 #24 Skrevet 24. april 2007 ja da er nå du først ute,og hun den som blir seendes ut som en hermekråke da;o)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #25 Skrevet 24. april 2007 Kan forstå at du syns det er litt leit, men at du blir så sint at du har lyst til å drepe henne er jo ganske skremmende. Et slikt nivå av aggresjon virker en smule overdrevet i forhold til hva det gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå