selfangerkjerringa Skrevet 25. april 2007 Forfatter #26 Skrevet 25. april 2007 Gubben har faktisk eget do han... der har han et bladstativ med Jakt-blader og sånt hehehe... Takk for anbefalinga ang. de solbrillene forresten, har lurt veldig på å kjøpe dem selv. Koster jo litt, men virker ganske bra. MEN funker det med strikk på brillene til en veeeldig stilbevisst 3-åring tro?
ts&hl mamma Skrevet 25. april 2007 #27 Skrevet 25. april 2007 Hmmm, ikke godt å si. Men TS på 2,5 tar på seg sine rosa og sier "se mamma, så kul jeg er". Så her funker det og de 199 kronene var en god investering :-) Som svampedama sier har de dem på tilbud til 99 nå.
rødhette* Skrevet 25. april 2007 #28 Skrevet 25. april 2007 Tilbud til 99 kr??? Vet de har vært på tilbud på et apotek til 149 kr, mener jeg å huske... Må sjekke om det er apotek1 i nærheten (f.eks. Lillestrøm), for å være sikker!
rødhette* Skrevet 25. april 2007 #29 Skrevet 25. april 2007 næh, ikke det.. nærmeste er Jessheim eller Lørenskog...
rødhette* Skrevet 25. april 2007 #30 Skrevet 25. april 2007 Sjekka akkurat tilbudsavisa til apotek1 på nett, og babybanz'en var ikke med der...
ts&hl mamma Skrevet 25. april 2007 #31 Skrevet 25. april 2007 så det akkurat jeg også. Men er helt sikker på at en eller annen kjede hadde dem på halv pris for en liten stund siden for jeg hadde akkurat kjøpt nye til Ts og ble litt sur. Kanskje det var mars tilbudsavisa ?? Hmmm, la oss konsultere Svamp som sikkert er mindre i ammetåka enn meg :-)
rødhette* Skrevet 25. april 2007 #32 Skrevet 25. april 2007 Jeg mener vitusapotek hadde de på tilbud for ei stund siden.. men det er visst ikke nå lengre, det tilbudet. Får kjøpe til full pris jeg.. blir bedre enn de for store, som jeg måtte stramme med sikkerhetsnål :s
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #33 Skrevet 25. april 2007 Har forresten et ekstra par rosa babybanz hvis du ikke finner :-)
DiddiDaddi Skrevet 25. april 2007 #35 Skrevet 25. april 2007 Gode tips om solbriller her, må jo få kjøpt et par til vesla før vi drar til Hellas - begynner plutselig å nærme seg ) Snuppa har vært så flink lenge til å legge seg i 19-20 tiden og sove til ca 02 før neste måltid...men i kveld da vi skulle ut, våknet hun akkurat før vi skulle ut døren, og var umulig å få til å sove igjen. Så utrolig typisk!! Nesten så jeg tror hun hadde fått med seg at vi skulle bort! Besteforeldrene fikk litt av en tørn før hun endelig ga seg over og gikk med på å sovne igjen...men vi hadde en veldig fin kveld ) Deilig å komme seg ut sammen, og jeg er sliten i kjeven etter å ha smilt/ledd så mye! Gutta fra Rognan er helt herlig, spesielt på slutten når de stripper - så komisk ) Lenge siden jeg har vært så her lenge oppe, så nå er det bare å ta kveld. God natt jenter!
Gjest Skrevet 26. april 2007 #36 Skrevet 26. april 2007 Heisan! Det går lenger og lenger mellom hver gang jeg er inne her og skriver noen ord. Hverdagene her er jo ganske like, selv om hver dag med jenta bringer nye smil og gleder inn i livet. Utrolig hvor fort tida går når de er så små. Har jo vært gjennom det en runde før jeg som er andregangs, men likevel...for noen små under vi har skapt! Mat-/soverutiner er på plass- stort sett, men det turnes bra i senga om kvelden. Nærmere Pippi Langstrømpe klarer hun ikke å komme enda, men føttene befinner seg alltid i hodeenden etter at hun har sovna- uten dyne på! Ellers skal hun helst sitte oppreist, og napper tak i klær for å trekke seg opp når hun ligger i fanget. Har ikke rulla rundt enda, men det er nok ikke lenge til. Har endelig bestemt dato for barnedåp, og det betyr at jeg får det travelt- kun 3 uker til...og da skal vi reise bort 2 helger i tillegg! Gjør det enkelt vi, da, kun den nærmeste familien og siden vi er trøndere er den enkleste og beste festmaten sodd, og det "lager seg selv" mer eller mindre. Mest spent på diskusjonen med sambo om hvilken dåpskjole som skal brukes, jeg vil ha min! Sønnen er døpt i hans families....
SpongeBob Skrevet 26. april 2007 #37 Skrevet 26. april 2007 Dåpskjole er i alle fall en problemstilling jeg slipper, hurra! Har hatt nok problemer med babysjal fra alle sider av familien, å huske hvem som hadde hvilket og få fotografert de søte små med "riktig" sjal osv... Her ble øyeblikkelig grumlet fra vuggen da jeg kkom inn på TZ, men *krysse fingrene* kanskje det holder? Sitter og følger med på klokken siden jeg har biscotti (porsjon nr 2) i ovnen og er fantastisk flink til å glemme å ta dem ut... Må kanskje gi etter og kjøpe sånn ringeklokkedings etterhvert? Må innrømme at jeg ikke husker hvem som hadde banz på tilbud, Stinemor, hjelp - det var de som er i Glasshuset og også på CityNord. Kjøpte nye for to uker siden, så det var definitivt i april. Storegutt fikk turkise og er meget fornøyd med dem, men later til å mene at det er dykkerbriller, for de er i følge ham "like Daddy's"... Må ellers legge til at strippende menn fra Rognan høres mest ut som et mareritt for meg, men så ble jeg heller aldri grepet av "Alt for Rognan"-feberen heller... Litt for mange kvelder på utesteder i Salten som ung, kanskje jeg er ødelagt for livet? Ser bare for meg pubertetsbart og steinvaskede jeans...
Gjest Skrevet 26. april 2007 #38 Skrevet 26. april 2007 Har faktisk vært oppe til diskusjon her om hvorvidt vi i det hele tatt skulle døpe jenta, men det ble litt merkelig syns vi med 2 døpte og 1 ikke døpt unge.... Hvordan er det forresten med "håravfall", jenter? Jeg mister i bøtter og spann, kan ikke ta hånda gjennom håret uten å sitte med minst 30-40 hårstrå i hånda. For ikke å snakke om å vaske det, nesten "ekkelt" å dusje med alt det våte håret som klistrer seg til kroppen, og sluket tettes nesten etter hver dusj. Kan ikke huske det var så ille etter førstemann. Har mye og tykt hår, så er ikke bekymret for tapet, men fy så ekkelt....
SpongeBob Skrevet 26. april 2007 #39 Skrevet 26. april 2007 Mister ikke så mye hår, nei, men har en del andre barsel-ettervirkninger jeg gjerne kunne vært foruten... Nå har jeg tynt og flatt hår i utgangspunktet, så kanskje det bare er fordi du har så mye hår (misunnelig) at det merkes så godt? Men det gir seg vel, når bare alt håret du _skulle_ ha mistet i svangerskapet har tettet sluken din. Ellers har vi fått et usannsynlig drittvær her, masse vind og regn. Håper de er inne i bhg, for en gangs skyld, det blåser jo småstein ute!
SpongeBob Skrevet 26. april 2007 #40 Skrevet 26. april 2007 Og forresten - rødhette*: beklager at jeg forsvant så brått fra msn i går. Bikkja fikk det litt for komfortabelt på føttene mine og nappet ut modemkabelen...
selfangerkjerringa Skrevet 26. april 2007 Forfatter #41 Skrevet 26. april 2007 Kjapp update: Knøttemor har vært på helsestasjonen og fått vaksiner idag. Og hun er veid og målt: 6500g og 63cm Ikke verst (17 uker gml idag), hun har altså gått opp 250g på to uker Endelig i positiv retning! Herlig å slippe å bekymre seg for en baby som ikke legger på seg...
Gullemor Skrevet 26. april 2007 #42 Skrevet 26. april 2007 Vi var på tremånederskontrollen på tirsdag og Ingvild ble målt, veiet og vaksinert. Hun er 65 cm (lang!) og 6855 g. Vaksinene gikk veldig greit; kun bittelitt sutring. Hun hadde ingen annen reaksjon enn at hun muligens sov enda litt mer enn vanlig. ka-ping: Syns du roter litt med alderen på minimais! Hun er da ikke mer enn 16 uker (Ingvild er 14 og to uker yngre...). Regner du sånn som Bim; én uke foran "oss andre"? Hehe! Som dere skjønner, er jeg ikke uten nett likevel. Vi har sagt opp det h......... f&%/&/))( abonnementet vi hadde og gått til en annen leverandør, men har da "gamleleverandøren" et par uker til... Talast!
SpongeBob Skrevet 26. april 2007 #43 Skrevet 26. april 2007 Nå begynner jeg virkelig å grue meg til tremånederskontroll neste uke - alle her er så flinke til å få med seg alle tallene, selv bare ramler jeg sammen av lettelse over at han fortsatt er "godkjent". Leste Ellie83 sitt innlegg om problemene de har og kjente at det knøt seg i magen på meg - Storegutt har nok lagt inn noen traumer der, ja. Men så langt ser jo Lillegutt ut til å få i seg nok, blir spennende å se hvordan han ligger an. Diskuterte litt klesstørrelser og slikt med Rødhette* i går - er det noen her som har sjekket ut de nye organisk bomull-klærne til H&M? Fikk en sparkebukse til Lillegutt som er kjempesøt, men nesten fravokst (typisk nok brukt én gang...) og lurer på å kjøpe mer. Han har ellers sovet masse i dag, så jeg ser mørkt på kommende natt - han kan da umulig sove _så_ mye og så sove hele natten i tillegg?
rødhette* Skrevet 26. april 2007 #44 Skrevet 26. april 2007 ts&hl mamma, takk for tilbud - men lillegutt har fått turkise babybanz kjøpt på rudo idag (til kr 149,-) Sponge, ja du burde virkelig beklage for igår. Jeg satt og gråt mine bitre tårer for at du forlot meg helt plutselig *knis* liten2, intet håravfall her. Men så ammer ikke jeg heller.... Jeg får selv med meg alle tallene.. men så er vi og veier hver måned rundt 12., for moro skyld.. Jeg bekymrer meg ikke over vekta hans. Og det har da heller ikke du grunn til Sponge, for din lille gutt er jo større enn min, selv om min er eldre De er så fine alle sammen, vettu Var på h&m idag, kikka bare bort på de organisk bomull-klærne.. Hadde ikke råd å kjøpe noe unødvendig nå, så gikk ikke bort og kikka ordentlig på dem.. Ville bare blitt frista til å kjøpe. Var på shoppingtur idag - handla bare ting til lillegutt og ingenting til meg (bortsett fra mat til oss). Handla solbriller, solskjerming til nybilen, sokker, utejakke og boks til å ha smådelene til tåteflaskene i, i oppvaskmaskina. Ja, og en skikkelig myk koseklut med bamsehode midt på, som en gave til lillegutt fra meg Og ikke bekymre deg for natta, Sponge. Her er det iallfall sånn at det gjør iallfall ikke noe værre. Enkelte dager har lillegutt sovet helt til 16.30 (4 1/2 time på det lengste!), og han sovner fort fordet, når vi legger han kl 19 Godt å høre alle 3-mnd-kontroller har gått så bra, ka-ping og gullemor. Vi skal jo ikke ha før 7. mai (blir jo 4-mnd-kontroll... hmf). Heldigvis har rødhettemannen fri den dagen, så han skal bli med. Jeg skal sitte i et annet rom og være trist og nervøs og alt slikt, mens pappaen hans blir med lillegutt inn for å få sprøyte.... Stinemor, sender maaaaaaaaaaaaaaange varme klemmer din vei!!!!
rødhette* Skrevet 26. april 2007 #45 Skrevet 26. april 2007 PS: Gullemor, nå som du fortsatt har nett, har du iallfall ingen unnskyldning for ikke å få meldt deg på hemmelig venn.... Dere andre også...
DiddiDaddi Skrevet 26. april 2007 #46 Skrevet 26. april 2007 Nå kommer det endelig en liten oppdatering etter vårt sykehusbesøk i dag...og det gikk ikke som jeg håpte... Skulle på UL av hoftene først, og vi kom inn 1 time og 15 minutter etter vi skulle - holdt på å bli smågærn!!! Er det mulig?!? Ille nok å måtte vente så lenge som voksen, og ikke noe enkelere for snuppa. UL-legen mente det så helt fint ut, så vi gikk fornøyd til kontroll av barnelege...men der gikk det ikke riktig så bra. Lillesnuppa mi har hoftefeil ( Hadde det blitt oppdaget tidligere hadde det holdt med putebehandling i 3 mnd, men siden hun har hatt det så lenge kan hofteleddet ha forskøvet seg ut av posisjon allerede, og da må hun ha skinne/gips før hun kan ha pute. Dermed måtte vi opp på røntgen igjen for å sjekke det...og ny venting...sukk, snuppa gikk nesten i oppløsning på det tidspunktet. Jeg var også fryktelig sliten og sulten, og tålmodigheten ovenfor røntgenavdelingen var på bristepunktet da - noe en stakkars radiograf fikk erfare. Forresten, det var ikke synd på henne, hun oppførte seg ikke slik man skal i jobben sin, og jeg sa kraftig i fra...hehe, sulten, sliten og med morsinstinkt, da skal folk bare passe seg!!!!! I morgen (forhåpentligvis) skal ortoped se på bildene, og kanskje blir det gips/pute allerede fra i morgen, evt over helgen....veldig spent!! Mye praktisk å tenke på nå, får bare ta det etterhvert. Også vi som skal til Hellas om en uke, kunne ikke skjedd på værre tidspunkt... Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har oppdaget det før, har jo merket at hun har vært litt stiv i en fot, men har bare tolket det som en normalvariasjon - trodde jo ikke det skulle være noe galt! Syns veldig synd på snuppa, men hun venner seg nok til det snart...også hun som hadde begynt å rulle og all motorikken som skal på plass...nå blir det annerledes...huff. Jaja, dette kan ihvertfall fikses! Det er mye annet og værre som kan skje - vi må bare tilpasse oss. Ettermiddagen var heftig her, lillesnupp var fryktelig sliten! Hun har skreket mer på et par timer i ettermiddag enn totalt hele livet stakkars. Ingenting hjalp! Tilslutt klarte jeg å koble henne på puppen mens jeg bar henne - da fikk hun endelig litt mat i magen, ro i sjelen og nå sover hun søtt. Nå er det bare å vente spent på morgendagen. Ble litt langt dette innlegget, men det var jammen godt å få skrevet ned hva vi har opplevd i dag. En føler seg ganske hjelpesløs når noe feiler det kjæreste en har...små og store har hatt litt av en dag her. Takk for fine sms fra dere jeg har "snakket" med, det varmer )
rødhette* Skrevet 26. april 2007 #47 Skrevet 26. april 2007 stinemor, som jeg skrev i sms... IKKE ha dårlig samvittighet! Du er mamma. Mammaer skal ikke gå og lete etter "feil" hos barna sine, så det er da helt naturlig at du ikke oppdaga noe før. Som du selv sier, så er det noe som kan ordnes. Så dette går bra. Selv om det selvfølgelig er tøft... Bare ikke ha dårlig samvittighet. Du er så glad i snuppa di at, hun får all den kjærlighet hun kan få! Du er en kjempegod mamma, skal du vite
SpongeBob Skrevet 27. april 2007 #48 Skrevet 27. april 2007 Stinemor, som rødhette* sier: Det er _ikke_ din jobb å lete etter hoftefeil hos datteren din! Det er jo som å si at jeg ikke skal bry helsevesenet fordi mammaen min er lege, eller at en rørlegger har ansvar for røropplegget i huset til ungene! Tvert imot er hun heldig som har en mamma som slåss med radiografer (synes jeg ser deg, og skjønner deg meget godt... Bra du sier fra!) for ehnnes skyld, og kommer til å følge opp behandling på best mulige måte. Det hun blir hindret i nå kommer hun til å ta igjen, og som jeg skrev på sms, så mye spirit som den ungen har tror jeg hun kommer til å ta det som kommer med stil. Klart det er fælt å måtte bruke gips og/eller pute (spesielt nå med Hellastur og vår og sommer i anmarsj), men det går jo over! Skjønner godt om du ikke er interessert i et treff i helgen med alt dette å bekymre seg for, men si fra hvisomatte, OK? Jeg vet jo hvor dere bor:)
Gullemor Skrevet 27. april 2007 #49 Skrevet 27. april 2007 rødhette*: Jeg har ikke lett etter en unnskyldning for ikke å melde meg på til "hemmelig venn", har jeg??! Hihi! ) Fristen er vel ikke før 1. mai, og det_er_jo etter_selvangivelsen, og den har jeg da ikke ofret en tanke engang! Smør deg med tålmodighet, hette*-mor, og ikke bekymre deg for påmeldingen min, du; den er i rute! I dag morges tok jeg forresten vekk håndkle-rullen under brystet til Ingvild da hun lå på magen på stellebordet, og hun lå lenge på magen og holdt hodet kjempefint, mens hun lente seg på begge underarmene. ) Flinke jenta! Stinemor: Jeg signerer det de andre sier; du er mamma og din oppgave er jo ikke å se etter feil på snuppa. ) Klemmer til dere fra oss. Skal ut og gå tur i dag med FrøkenB (tilhørte egentlig februarklubben, men ble brått medlem av januarklubben). Vi skal gå rundt Semsvannet i Asker. ;o) Det blir koselig i dette fine været! Ha en fin fredag, ladies and gentlemen - and others! )
SpongeBob Skrevet 27. april 2007 #50 Skrevet 27. april 2007 Dumme Damer! JA! nå har jeg registrert meg på facebook, og dermed ble jeg så opptatt av å se hvem andre jeg kjenner der inne at jeg glemte browniene i ovnen, så de er alt for stekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå