Gå til innhold

flere som aaaldri kommer gjennom på tlf til BARNAS HUS?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, vet alt om barnevogner gjør jeg da ikke det har jeg da aldri påstått heller. Men noe har jeg da fått med meg. Jobber ikke i med barneutstyr heller, det har du rett i. MEN jeg har jobbet innenfor flere områder service, og i flere butikker som kan kreve mye av en. Så jeg vet hva det vil si å yte service, både til eksisterende kunder og kanskje kommende kunder.

Og ja jeg anbafeler folk tenke på barnets komfort og ta med den beste vogna på reiser. Har gjort det mange ganger selv og aldri hatt noe problem med det. Og skulle den bli ødelagt en gang tar jeg det som det kommer, lillegutt er viktigere en en vogn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA isteden for å bruke tiden her, kan dere heller bruke tiden på andre ting isteden for å slenge dritt.....jeg er HELT enig med damen på Barnas Hus. har selv jobbet i butikk og vet hvordan det er, spesiellt når det er kampanje uker. Mailer blir ikke alltid besvart med engang, det kan ha noe med at personen er ferdig for dagen, og må også undersøke før man igjen kan gi riktig svar. som igjen, når leverandører heller ikke samarbeider, så får butikken skylda, det er tross alt de som selger varerne til kundene. Det er ikke det at de som jobber i butikken ikke gidder, alle i butikken har ikke tilgang til pcn på kontoret, tenk tenk....jeg viser min fortåelse og vet det er kjempeirriterende det med telefonen....dette har jeg sendt en mail om til dem og da svarte de faktisk samme dagen om at dette er noe som blir tatt opp i styre og de prøver å finne en løsning på det. Ting tar tid....mer får vi som kunder ikke gjort....men jeg må si at jeg har alltid fått fin service på Barnas Hus, kommer helt sikkert ann på personen som jobber...når er nok mere hyggelige enn andre! Men så lenge jeg får svar på det jeg lurer på og jeg får en fin pris, så er jeg fornøy!

 

hmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servicenivået i Norge er generelt sett skremmende lavt.

Og når jeg skal bruke 8000,- ++++ på en barnvevogn forventer jeg faktisk å få hjelp fra noen som i det minste er hyggelig og imøtekommende. Og det har jeg faktisk opplevd GJENTATTE ganger på Barnas Hus ikke er. Og da snakker jeg om i butikken, ikke over telefon.

 

Helt enig med deg som skriver at den som jobber på Barnas Hus burde printe ut tråden og ta den med til daglig leder. Det er de som har hovedansvaret, men flere av de jeg har snakket med i denne butikken; både på Alna og i Sandvika burde definitivt jobbet med noe annet enn salg og service...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så stemmer dette med hele inntrykket av butikken... Vanvittig dårlig... Har vært der endel ganger, men nå gidder jeg rett og slett ikke mer...

 

Det som er mest skremmende med Barnas Hus er måten de absolutt IKKE har peiling på bilsikring, på både Sandvika og Alna ble vi anbefalt forovervendt til vår da 6 mnd gamle datter, og argumentet (i Sandvika) var at "de liker jo mye bedre å se forover når de blir såpass store- også har du setet lengre". Når jeg argumenterte med at Trygg Trafikk anbefaler bakovervendt myyyyyyyyyyyyyyyye lengre enn 6 mnd så sa damen at nei, det visste hun ingenting om. Hadde dette vært et engangstilfelle så greit nok, man kan alltids komme over en nyansatt etc etc, men jeg vet at jeg er langt ifra den eneste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver under på elendig service. Få mennesker i butikken og ingen som tilbyr å hjelpe deg... Jeg kjøpte ikke noe og forteller alle jeg kjenner at de ikke må det heller...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å ringe O.Olsen Barn/ Barnas Hus i Stavanger flere ganger i dag, men får hele tiden beskjed om at alle konsulentene er opptatte og om å vennligst prøve igjen senere....tut, tut, tut...

 

Sååååååååå irriterende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vel dere kunne gi dere damer. Som en annen her sa så kan det faktisk ha å gjøre med deres instilling hva dere får for service. Jeg har væt på Barnas Hus mange ganger og har ALDRI fått annet en god service.

Og det argumentet at de burdte gjøre som på Elkjøp å ha et sentralbord for alle butikkene, det kjøper jeg ikke. Det er håpløst når man virkelig trenger hjelp til noe annet enn å vite pris på varer.

Jeg har vært i så mange andre butikker hvor de ansatte er både frekke å Gud vet hva, nei tenk litt på deres egen instilling. Og så kan faktiskt alle ha en dårlig dag. Og det må de få lov til uansett om de jobber i et serviceyrke. Jeg har jobbet i butikk før og jeg kan si dere at det er utroligt mange som kommer inn og er frekke, respektløse og KREVER hjelp(altså på en dårlig måte) Og disse kundene får uten unnantag dårlig service. Det kan jeg love, og mer fortjener de ikke. For det er å bete seg nedverdigene overfor de ansatte i den butikken.

Og visst det er ikke alltid lett å få tak i noen på telefon der, men jeg vet så mange butikker hvor dem er minst like ille. Og hva verre er, at det kunne ta en dag å få tak i noen på det forrige legekontoret. Og der vil jeg påstå at det er viktigere å få tak på noen en i en butikk.

 

Dagens utblåsning fra meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott for deg at du er fornøyd med servicen da :o)

Ang. opplegget som bl.a. Elkjøp kjører på telefonen så fungerer det faktisk veldig bra, de har hjulpet meg med mye mer enn det butikkene har klart. Og er det noe de ikke vet kan de sette deg videre. Et genialt system som fjerner masse telefonkø og irritasjon.

Må også si at du er lite profesjonell hvis du i serviceyrket går inn for å kun gi tilbake med samme mynt som kunden. Noen er umulige, men jeg prøver ALLTID å hjelpe med en hyggelig tone samme hvor sur kunden er. Det er noe man må regne med i den bransjen. Får heller få utløp for sinnet når de har gått. Er ikke dumt å prøve å få folk til å sitte igjen med et godt inntrykk hvis det er mulig.

Og det siste du sier: Er det liksom greit å være ille hvis andre er værre. Hallo??? Legekontoret ditt (som er riktig at er en viktigere instans) er værre så da kan bare Barnas Hus fortsette med å ikke ta telefonen. Noe så teit å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg intensity!!!!!

Helt greit at mange kunder er ufyselige og vanskelige, men jobber man i et serviceyrket må man bare lære seg å leve med det...! Jeg sitter mange ganger og teller til 10 etter kontakt med idiotiske kunder, men jeg kan da ikke gi uttrykk for det...! Begynner de å bli ufine etc. er det lov til å si i fra...!

 

Selvfølgelig finnes det både hyggelige og mindre hyggelige mennesker i alle butikker. Men alle gangene jeg har vært i denne aktuelle butikken har jeg måttet ventet leeenge før jeg i det hele tatt fikk hjelp.

Første gangen jeg var der for å se etter vogn spurte jeg ei jente om hva som var hovedforskjellene på Jane Slalom Pro og Teutonia Spirit. Svaret jeg fikk var at det var to forskjellige merker......! Hvis hun var ny og ikke visste noe om disse vognene hadde det vært helt ok for meg. Men da sier man da at man skal finne noen andre som kan det eller tilbyr seg å sjekke det.....!

 

Vi som jobber med salg og service lever i stor grad av vårt navn, rykte og om kundene er fornøyd eller ikke. Så dårlig service vil til slutt føre til at de sure og lite hjelpsomme butikkansatte er uten jobb...! Det tenker jeg på når jeg snakker med mine kunder ihvertfall....!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nødt til å kommentere denne igjen, jeg.

Jeg har studert salg og markedsføring og jobbet mange år i hotellbransjen, noe som jo er serviceyrket nummer 1. Jeg vet alt om krevende kunder, så det er IKKE her det ligger hos Barnas hus. Man er ikke krevende om man forventer at noen tar opp røret i andre enden når man ringer, eller om man forventer å få svar på E-post. Måten Barnas hus sin ledelse har håndtert telefon problematikken tyder på dårlig kundeforståelse og lite proffesjonalitet. Jeg får svar hver eneste gang jeg ringer til Baby shop, så forstår ikke helt hvorfor Barnas Hus skulle ha noen større problemer med å ta telefonen.

Jeg har aldri vært i en Barnas hus butikk, men inntrykket mitt etter å ha prøvd å nå de på telefon og på e-mail og etter å ha sett internettsiden deres, er jeg ikke interresert i å handle der heller. Syntes alt virker veldig uproffesjonelt, så i dette tilfellet er det IKKE krevende mødre det kommer ann på, men rett og slett kjedens interne rutiner og forståelse for kundeservice.

Nå har jeg sagt det jeg mener , om det saken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke dette forumet om barnevogner???

 

Hva har det med servicen på Barnas Hus og gjøre?????

 

Må dessuten si at jeg har vært innom og handlet uttallige ganger, og har ALLTID fått god service og god hjelp.

 

Har jobbet i butikk før, og det er utrolig mange dumme hendvendelser som kommer gjennom tlf. Mange av disse kunne vært oppklart med ett lite besøk i butikken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst, mener du at de som bor en 6-7 mil unna nærmeste "barnas hus" skal dra til butikken for å spørre om hva en ting koster???

 

Bare et eksempel, altså.. Er enig i at de kunne hatt samme system på telefonen som f.eks. elkjøp, da hadde det ikke vært noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7 mil fra Barnas Hus i Sandvika er ca Hønefoss. Man bruker 30-40 min fra Hønefoss til Sandvika. Hvis man ikke kan kjøre i 30-40 min, mener jeg at man ikke er så interessert i hva ting koster.

 

Det er nå min mening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal respektere din mening, for all del.

 

Men prinsippet er at folk i servicebransjen skal ta telefonen, det er det som blir diskutert i denne tråden...

 

Og jeg mener at det er unødvendig å kjøre for å spørre, når man heller kan ringe for å spørre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at de prøver så godt de kan. De er jo midt i en kampanje også, og det betyr økt trykk med kunder. Og som en annen har nevnt tidligere, så driver ledelsen og finner en bedre løsning på problemet.

 

Hvis de skulle tatt bort tlf, tror du ikke folk hadde ropt opp da også. Det fins alltid noen man ikke klarer og gjøre fornøyd.

 

Så jeg syns denne saken er blitt blåst veldig stort, for ett lite problem som blir løst etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hadde blitt lettere for alle om barnas hus, og andre butikker med mye action, hadde el-kjøp-system, for de er oppdaterte på hva hver enkelt butikk har inne til enhver tid, og vil du reservere, så ordner de det. Prisforespørsler svares også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hadde vært bedre her inne, hvis ikke du hadde svart på alt og gitt feil svar av og til. Kanskje du skulle begynne i en slik butikk og få litt erfaring før du utaler deg og hjelper så mange. Du har jo svart feil på utallige ting og stakkars de som tror på alt du sier. Jeg har erfaring fra brasjen i mange år. Er ikke enig med det du skriver. Du er ikke akkurat noe tfk ekspert... intensity

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha, ja ja for alle de som jobber i barnevognsbutikker er eksperter i motsetning til de som faktisk har brukt vogna.

Vet jeg ga feil svar om en Teutonia engang, det er riktig, men da rettet jeg meg selv og beklaget like etterpå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!!!! Jeg ble lei, og reiste ut der - men det var jo ikke noe bedre! Fikk hjelp, så stakk dama av, og ellers så stod de slengt rundt omkring i butikken og pratet med venninner som stakk innom og var SÅ opptatt!!! Dette var Barnas Hus/ O.Olsen i Stavanger.

Vi har alt utstyr i hus nå, så jeg skal være bra desperat for å besøke den butikken igjen!!!!! Helt håpløst - i alle fall når de er av de dyreste også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig.....!

Samboeren min og jeg kom inn på Barnas Hus i Stavanger - jeg med stor mage, intr. i å kikke på vogner. Vi kunne fint ha kjøpt vogn der og da - og var i aller høyeste grad potensielle kunder. I utgangspunktet var vi på jakt etter alt til en vogn - altså et ganske stort innhugg i lommeboka.

Man blir da litt oppgitt når betjeningen er helt fraværende, og forsvinner hver gang de skal "undersøke om det er på lager..". Gravide kvinner har MYE hormoner i kroppen, men det er noe de burde vite!!! Så etter å ha prøvd 2 ganger i denne butikken, orket jeg ikke mer.

 

Vi endte opp med å kjøpe vognen + alt utstyr i Spania. Betalte vel en 8000,- der (ville vært ca 12.000 i Norge), og fikk nesten klem av ekspeditrisen etterpå. Hun ga tydelig inntrykk av å være glad for å ha solgt en så dyr vogn.... Men uansett hva jeg spurte etter, så ringte hun eller sendte folk ned på lageret (5 etg. ned) for å sjekke.

 

Så det er ikke sikkert det bare er Barnas Hus- servicen i Norge er vel generellt litt dårlig i enkelte bransjer. Foreldre er kritiske til hva barna deres skal ha - og vi bruker mye penger. Det som er skremmende er at betjeningen tar det for gitt at folk kjøper allikevel.....

 

Kanskje vi skulle bli flinkere til å si i fra? Like så å si ifra hvis maten er dårlig på restauranten? Det blir jo ikke bedre av at de aldri får vite om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Barnas Hus skal være seriøse bør de ansette en sentralbord dame eller gjøre noe grep rundt dette. Elendig måte å følge opp kundene sine! Det andre er at det er få av de som jobber der som er dyktige på det de snakker om og som de skal kunne for å jobbe i en slik butikk. Nei, Barnas hus har jeg gitt opp for lengst!! Babyshop har en helt annen service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bull shit!

 

Jeg var innom babyshop med Simo vogna mi kort tid etter at jeg kjøpte den for det ene hjulet falt av hele tiden... Da fikk jeg beskjed om at det var min egen uforsiktighet som førte til det... Det var et par riper på dekselet midt i hjulet... Og vogna var da max 2 uker gammel... Skikkelig sur hurpe!

 

En annen gang var jeg der for å se på et fremovervendt sete til gutten min som var ca 1 år da... Da fikk hu i butikken meg til å føle meg som DEN elendige moren siden jeg vurderte å sette ham fremover!!!

 

Jeg handler ALDRI mer i noen Babyshop butikk om jeg ikke må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt dit noen få ganger, og har alltid fått telefonsvarer. Men, har både gode og dårlige erfaringer med butikken. Syns det er utrolig irriterende å ikke få svar på tlf, og noen av de som jobber der virker ganske uengasjerte. Ikke alltid så lett å få hjelpe, de kan ikke svare osv. Det er Sandvika jeg snakker om nå.

 

Da vogna mi ble ødelagt, forhjulet falt av, så fikk jeg først ikke svar på tlf, så jeg sendte en mail. Fikk svar etter noen timer. Det var bare å komme innom med vogna, for reparatøren var der hver tirs og tors fra 10-15. Jeg troppet opp dagen etter med vogna, men da fikk jeg høre at han ikke var der! Veldig fint... Jeg fikk kortet hans og ble oppfordret om å ringe han direkte for å avtale tid, "for da måtte han være der"!

Jeg ringte, fikk tlf-svarer, la igjen beskjed. Regnet ikke med at han ville ringe tilbake, men over helgen gjorde han faktisk det, langt utpå dagen på mandag. (jeg ringte han tors el fre) Han sa jeg kunne komme med en gang hvis jeg ville, så skulle han fikse det mandag kveld, eller jeg kunne komme tirsdag. Fra kl 08 og utover. Jeg sa jeg kom kl 10-11 på tirsdag, og da jeg kom var han klar til å fikse vogna, og det tok bare noen minutter. Jeg spurte hvordan det var med kvittering, for jeg hadde ikke det, da sa han at det ikke var noe problem, hvis de hadde solgt den fargen i butikken kunne han bare bytte hjulopphenget gratis. Og det gjorde han. Så bra service, omsider... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...