Gå til innhold

Hvordan ligger det an med vekten??


mam71

Anbefalte innlegg

uke 25 + 4, ut i fra startvekt har jeg gått opp 5 kg, men ut i fra det jeg veide etter jeg hadde gått ned litt etter kvalmen er det 7 kg... :) men tar det ikke så tungt, er jo ikke all verden, akkurat, og er ikke skikkelig pløsete eller noe, så..! ;) er egentlig ganske fornøyd, tror jeg..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28+4 har lagt på meg 16 kg. Syns det er litt drøyt, men jeg både trener og spiser sunt. Hørt om ei som har lagt på seg 30 kg i løpet av hele svangerskapet, og hun er ca 163cm. Jeg er ikke stort høyere, men bare d forsvinner etterpå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 26 hadde jeg lagt på meg 7 kilo, nå er jeg i uke 28 og magen er større men jeg gidder ikke veie meg hjemme. Synes det holder å veie på kontrollene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel lagt på meg 7 kg til nå (er i uke 29). Veldig rart å bikke over alle vektgrenser!! Men jeg tror det er viktig å huske på at dette er veldig individuelt, noen legger på seg mye i starten, andre i slutten... Selv er jeg så liten at jeg får kommentarer på det hele tiden. Litt kjedelig med alt maset om det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 26 og lagt på meg ti kilo. Syntes det er ganske mye. La på meg 10.5 kg gjennom hele svangerskapet sist. har jo enda igjen 14 uker. Men jeg trives og er i god form og det er det viktigeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26+2 og har lagt på meg 10kg. Jeg synes også det var litt mye men jordmor mente det var helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble 11 kg på 26 uker her også... heheh... de sier jo 1/2kg i uka er bra... så da er vell det normalen da... 11kg liksom det høres jo så mye ut men det vises jo ikke på andre steder enn magen å puppene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27+0 idag og har gått opp nesten 7kg. Syns selv det høres mye ut, og er så rart & gå opp SÅ mye på kort tid når man ikke er vant til det... Men ser selv at jeg bare har lagt på meg på magen & puppene (noe voldsomt og,hehe) og alle andre sier det. Blir vel værre med de kiloene som renner på nå etterhvert, men jeg tror at det er bestemt sånn ca hvor mye man skal gå opp. Spiser ikke noe mer enn jeg pleier heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

litt usikker på hva jeg veier nå, er i uke 26+5 men i første dag i uke 25 hadde jeg gått opp en kg. ennå ul nå sist tirsdag viste at han var litt større enn gjennomsnittet...

gleder meg sånn til å se han!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+2 nå, gikk ned noen kilo i første trimester da jeg var syk, men nå veier jeg 7,5 kg mer enn jeg pleier. Jeg er veldig liten, så jeg får stadig kommentarer om at magen er enorm. Men ifølge jordmor er alt normalt, og da er jeg bare superførnøyd! Er andregangs nå, 2 1/2 kg til så veier jeg det samme som like før fødsel med storesøster:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veide meg idag... 13 kg nesten no...e 29+3..ska te legen å idag...grue meg litt..lagt på meg 5 kg på litt over 1 mnd...i som har vært så flink...sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lagt paa meg 3 kilo - uke 25. Vel, har vaert paa kontroll igjen og gaatt ned to kilo.....(og vokst 6 cm) saa naa har lagt lagt paa meg 1 kilo tilsammen..... er 29 uker naa. Kan virke som er luksus-problem for noen, men jeg er virkelig fortvilet jeg... Har sv diabetes igjen (arvelig belastet) saa jeg kan ikke spise saa mye, og jeg maa holde meg til visse typer mat. Det er ogsaa viktig at jeg holder meg i physisk aktivitet. Maa spise oftere sier legen, men man maa da ha tid til aa gjoere annet enn aa spise ogsaa.... Har ketoner i urinen igjen (har hatt det de siste tre kontrollen) som sannsynligvis betyr at jeg ikke spiser nok. Proever saa godt jeg kan og legge paa meg jeg, men.....jeg vil ogsaa unngaa og starte med insulin... hva skal man gjoere da? Lillegutt var saa tynn naar han ble foedt syns jeg - haaper saa gjerne at denne babyen ikke er saa tynn.... Noen som har noen raad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker hadde jeg lagt på meg 6 kg.

Sist gikk jeg opp 3 totalt hele svangerskapet, så dette er skremmende i forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veid meg siden slutten av april men hadde da gått opp 7,5 kilo i uke 29. Så har vel gått opp en kilo til nå tenker jeg. Begynner på uke 31 i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor på her om dagen og da hadde jeg gått opp 11 kg og jeg er i uke 30 nå. Har gått opp 10 kg de ti siste ukene, og det mente jordmor at var litt på kanten. Hun sa jeg måtte holde meg unna godis og brus... Litt fortvilet her nå. Min svigerinne har gått opp 18 kg og har termin en uke før meg. Jordmoren hennes sa bare at hun så kjempe godt ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32, og har lagt på meg 12 kilo. Er egentlig ganske fornøyd med det!! Ligger på rundt 70 kg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...