selfangerkjerringa Skrevet 31. mars 2007 #51 Skrevet 31. mars 2007 brownies med sitronostekakefyll? Sitter du og har the munchies etter røykinga igår eller? men det hørtes utrolig godt ut da!!!
Hanne og jentungen Skrevet 31. mars 2007 #52 Skrevet 31. mars 2007 Det ble ikke kjeks i dag, jeg glemte eggene...
selfangerkjerringa Skrevet 31. mars 2007 #53 Skrevet 31. mars 2007 Da var det bra jeg ikke kom meg til flyplassen likevel!
ts&hl mamma Skrevet 1. april 2007 #54 Skrevet 1. april 2007 føles litt perverst å sitte her midt på natta og ha craving på brownies og sjokoladekjeks etter å ha lest tråden, men det hørtes sinnsykt godt ut. Oppskrift, Oppskrift!!!!! Trøster meg med noen småsjokolader mens jeg sitter her og pumper pupp 2, siden HL nøyde seg med å tømme nr 1 i raskt tempo før hun kveilet. Kl 4 var første nattrunde, så dette begynner definitivt å bli levelig. Og godt er det- for tre netter siden kjørte hun show fra 02 til 07 uten pause. På et tidspunkt vurderte jeg å legge henne i vogna og sette henne ut på parkeringsplassen så den første og beste forbipasserende kunne ta henne med, så Ka-ping, du er definitivt IKKE en dårlig mor. Da TSHL pappa stod opp den morgenen ble han møtt av en smågråtende kone som hadde slengt ungen i sofaen og bare klarte å uttrykke seg i særdeles usammenhengende setninger. Men han skjønte tegningen og ringte sporenstreks på jobb for å avlyse første møte så jeg fikk litt søvn. Etter det har det bare gått oppover :-) Ha en flott søndag twiligthers!!
SpongeBob Skrevet 1. april 2007 Forfatter #55 Skrevet 1. april 2007 Kan bekrefte at jeg har cravings, men det er nok pga amming, ikke røyking, ka-ping! Må ha mat-mat-mat hver time ca, omtrent som min sønn, og da er det særdeles greit å ha en tallerken med små brownie-godbiter stående... ts&hl mamma - jeg er glad pappaen i huset tar seg av deg, den der hørtes ikke noe særlig ut. 02-07 er ikke min sterkeste tid, for å si det slik! Her har vi nå kommet dithen at jeg ikke helt får med meg hvor mye eller hvor ofte det spises om nettene, så jeg kjenner meg skremmende utsovet. Det som hjelper mest er nok at Storegutt har begynt å vente til etter 7 med å stå opp - etter halvannet år hvor han konsekvent har våknet før 6 kjennes det som tidenes slaraffenliv selv om lillegutt av og til våkner tidligere, jeg slipper i allefall å stå opp og underholde minstemann! Og i morgen drar SpongeDad og Storegutt på ti dagers ferie, det blir helt sprøtt å være uten min førstefødte så lenge! Noen av dere tobarnsmødre som har erfaring med det og kan gi meg gode råd? Ser for meg at innen neste helg kommer jeg til å bryte ut i krampegråt hver gang jeg ser lekekassen hans... Storegutt er forresten sylte forkjølet i dag, så han har fått starte dagen med "Shrek" og pysj. Lillegutt ligger og sover i vognbagen (som står i stua), Spongedad sover søtt på soverommet og pappaen min koser seg med barnebarn og DVD. Kan bl.a. komme av at vi har tidenes drittvær utenfor! Blir nok ikke verken trilletur eller hagearbeid i dag, for å si det slik...
DiddiDaddi Skrevet 1. april 2007 #56 Skrevet 1. april 2007 Godt å høre at nettene er bedre ts&hl mamma, det fortjener du nå ) og alle vi andre også! Sponge: det blir sikkert veldig rart uten Storegutt hjemme ja, men de kommer nok til å ha det helt supert på ferie, og SpongeDad og Storegutt får jo masse kvalitetstid sammens ) Her ser jeg heller ikke for meg trilletur eller uteaktiviteter nei, for et drittvær! Det var påskeværet sitt det...vi skal ikke på hytta før neste fredag, så innen den tid har det kanskje blitt bedre - håpe håpe, selv om værmeldingene ikke er så gode. Måtte akkurat å putte smokken i snuppa, som har seg første luren for dagen - så underlig, hver dag holder hun ca 1 time etter at vi har stått opp, så må hun ha en dupp på ca 1 time, kunne nesten stilt klokken etter henne ) Var såvidt jeg fant smokken, utrolig så langt unna munnen et sovende barn kan klare å gjemme smokken sin?!?
DiddiDaddi Skrevet 1. april 2007 #57 Skrevet 1. april 2007 Ah...sovende mann, sovende barn, espresso, sjokoladebit, Magasinet fra i går og ruskevær ute...nå skal jeg krype under pleddet på sofaen og ha litt kvalitetstid helt alene ) Ha en fin dag jenter!
SpongeBob Skrevet 1. april 2007 Forfatter #58 Skrevet 1. april 2007 Lillegutt sover fortsatt, storegutt blir mer og mer utflytende... Sovende mann som bare skal få fortsette å sove, tror jeg, men den espressoen hørtes jo bare ut som en god idé! Kanskje jeg skal se om jeg får fyrt opp maskinen? På langt nær så avansert som den dere har, men den lager j noe drikkbart i alle fall:) Så kan jo sjuklingen min få varm sjokolade også...
ts&hl mamma Skrevet 1. april 2007 #59 Skrevet 1. april 2007 Hei der i uværet! Her skinner solen og det er riktig vårlig i solveggen, jeg har ryddet kjøkkenet, satt på både oppvask- og vaskemaskin og har nå tenkt å lese lørdagsaviser mens jeg ser på at min mann lager frokost til hele svigerfamilien som er på påskebesøk. Etterpå har vi store planer om tur - og kanskje et besøk på Stavanger museum og rovdyrutstillingen :-) Kanskje jeg til og med får stukket innom et hagesenter og handlet litt til krukkene ute - tjohei, blir riktig energisk av all denne sovingen! Ha en strålende dag!
selfangerkjerringa Skrevet 1. april 2007 #60 Skrevet 1. april 2007 Oj så flinke dere er! Jeg sitter og dibber litt mens Knøttemor ligger under babygymmen - med de nye sokkene på, som mamma strikket ferdig igår Når hun tar formiddagsduppen sin etterpå skal jeg hive i en rundstykkedeig, og mens den hever lager jeg ei sjokoladekake til barnedåpen. Etter rundstykkene må skinkesteika ta over ovnen, vi får foreldrene mine over på søndagsmiddag. God påskesøndag alle sammen!
Gjest Skrevet 1. april 2007 #61 Skrevet 1. april 2007 Heisan, jenter! Har ikke vært av de aller mest aktive her de siste dagene, men de går da så fort unna timene i døgnet... Gubben har kommet hjem, storesøster på 11 har kommet, så nå er familien komplett ei drøy ukes tid! Minstejenta er nede for telling i vogga- mens de 2 største ser tv i hver sin etasje... Skal straks begynne å forberede middag til i dag- Baccalao! Nam-nam! I morra setter vi kursen til Ka-ping-land, og blir 4 dager ved sjøen før vi snur og kjører til fjells... Kunne tenkt medg å vært i ro på et sted, men dessverre.....
selfangerkjerringa Skrevet 1. april 2007 #62 Skrevet 1. april 2007 liten2: hva med en liten kaffe-deit på coop'en en av dagene? Søs jobber der man-ons, jeg er hjemme med begge jentene mens gubben er på jobb, kunne vært greit med litt sosial omgang
Gjest Skrevet 1. april 2007 #63 Skrevet 1. april 2007 Avtale! Fin trilletur, det!;-) Har mobilen med, selv om mobilforholdet i dumpa der vi holder til er litt dårlig innomhus. Tirsdag f.eks?
SpongeBob Skrevet 1. april 2007 Forfatter #64 Skrevet 1. april 2007 Kos der på tur! Her er mann og barn reist, så jeg er "alene" (= har bare baby hjemme) og nyter den store stillheten. Værmeldingen viser sludd og snøbyger og en kjapp kikk ut av vinduet bekrefter at jeg nok burde trukket til sydligere strøk denne påsken... Men innepåske med bestevenninnebesøk kan jo være kos det også? Har hamstret appelsiner og kvikklunsj og skal fylle på med kokesjokolade i morgen, så her kan bli mer brownies og andre gode ting utover - vidunderlig å ha ammingen som unnskyldning for konstant kaloriinntak! Og apropos konstant inntak - gjett om lillegutt har økedag! Han har tilbragt dagen ved puppen, så det skvulper skikkelig i ham når jeg prøver å få ham til å rape innimellom:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå