rødhette* Skrevet 28. mars 2007 #26 Skrevet 28. mars 2007 Så flinke dere alle sammen er! Her i huset er det butikk-brød, gitt.. Men har lyst på brødbakemaskin.... (dog, har eg. ikke plass til den da.. hehe) Stasjonsvogn, og å kunne sette vogna rett inn i bagasjerommet (slippe å ta av hjul, slippe å ha bagen i baksetet... ooooooo! *sikle*), blir det sannsynligvis til sommeren her. Men vi må nok ut med 3x så mye som dere, stinemor. Høres ut som et røverkjøp Klesvasken gjør jeg på dagen, jeg er opplært til at vaskemaskina ikke skal stå på når man ikke er tilstede (og jeg føler jeg ikke er tilstede nok på natta), så jeg må gjøre den da. Noe som minner meg på at jeg må få satt på en maskin nå, så jeg får duken jeg vil ha på salongbordet rent. Litt flink føler jeg meg nå, da... Vi får besøk i morgen, og så på fredag også, i forbindelse med dåpen på søndag. Så i helga blir det fullt hus her. Så jeg har bært opp masse greier på loftet nå som har blitt stående i gangen og aldri kommet seg opp på loftet. Og jeg har støvsugd hele huset - hvert eneste rom, inkl. trappa. Støvsugd senga tilogmed. Har en liten pause nå, skal støvsuge sofaen etterpå, og vaske toalettet, vasken på badet og slikt. Min kjære får vaske badgulvet når han kommer hjem. Heldigvis har lillegutt vært flink og sovet godt ute i vogna nå hele tida, sånn at mamma kunne få gjøre rent i fred. Han sovna nesten med en gang, faktisk, og har ikke hørt én lyd fra han
SpongeBob Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #27 Skrevet 28. mars 2007 Hei, folkens - jeg _har_ stasjonsvogn! Og tror ikke vogna har vært inne i den ennå, men det er inmari praktisk:) Labrador, hus og fast jobb, er i grunn så etablert at det er direkte skummelt... Når det gjelder brødbaking føler jeg at rosen er litt ufortjent, min store innsats er å helle en pose Møllerens Kornbrød-melblanding i kjøkkenmaskinen, ha i gjær (tro meg, lønner seg å huske gjær, har prøvd uten...) og vann og vips - brøddeig. Putte dem i form og steke sånn når det passer mellom legging/lesing/amming osv og hurra! ferskt brød. Jeg orker ikke kjøpebrød lenger, og er enig i at brødbakemaskinen lager rar form på brødet - den brukes stort sett når jeg har lyst på loff til frokost... Problemet mitt er at jeg er så inmari bortskjemt med godt brød fra tiden jeg bodde i Oslo, så "Donaldbrød" og butikkbakte varianter holder bare ikke... Ikke spiser Storegutt det heller! Her har vi hatt en travel dag, Lillegutt har stort sett bare fått små dupper i bilsetet på vei mellom alle stedene som bare _måtte_ besøkes. Et av dem var helsestasjonen, opp rett under 200g denne uka også så nå skal vi ikke tilbake før til 3-mnd-kontrollen. Hadde ellers et skikkelig Twilight Zone-øyeblikk i dag, i femtiden ringte en representant for departementet som finansierte det siste prosjektet jeg jobbet med før permisjonen, og jeg klarte å ha en 20 minutters jobbsamtale med én gutt ved puppen og én som gjorde sitt beste for å rive ned tv'en mens han prøvde å ta telefonen for å snakke med bestemor... Nå mangler det bare at jeg klarer å være fri for gulp når jeg skal presentere rapporten om noen uker, så skal jeg være fornøyd:)
DiddiDaddi Skrevet 28. mars 2007 #28 Skrevet 28. mars 2007 Sponge: flott vektoppgang på lillegutt, nå blir det nok ordentlige "smilehull" på hendene ) Og jeg er helt imponert over at du tenker jobb allerede...er nok lenge til hodet mitt er på plass der! Rødhette: godt jobba med all vaskingen før dåpen! Er ikke bare bare å få tid til ordentlig rengjøring, ihvertfall ikke her, vi må snart ta oss på tak og rydde rotrommet - skal jo bo folk her under dåpen, kan absolutt ikke se sånn ut ) Snuppa har endelig tatt kveld, etter en skikkelig "auau vondt i magen" ettermiddag/kveld. Har ikke spist nå spesielt jeg, men det er en uke siden hun hadde storarbeid sist, så kan vel være det som presser på. Hun gråt og gråt under kveldsstellet, men da hun fikk tran smilte hun og var fornøyd...snodige gode jenta mi ) Hun har forøvrig oppdaget hendene sine i dag, kikker støtt og stadig på de og ser virkelig undrende ut - gøy å se på ) Går vel enda litt tid før hun skjønner at hun kan bruke de til noe. Veldig bra gave igjen Sponge, hun likte lydene fra hendene godt! Var på dåpssamtale i dag, vi og to andre par. Det var ordentlige greier altså...vi fikk seriøst inn med teskje hva som skulle gjøres og hva vi skulle si, hvor vanskelig er det liksom? Også måtte vi synge flere salmer...hehe, de to fra kirken sang av hjertens lyst, mens vi satt der og mumlet, ganske komisk ) Meldte min stakkars bror som frivillig til å lese en tekst under gudstjenesten...han er tøff da, så det gjør nok ikke han noe...men han er ikke medlem i statskirken, så litt underlig blir jo det...men er man fadder så er man fadder ) Ang brødbakemaskin: vår baker normal utseende brød, men har sett mange andre rare varianter. Disse passer både i pose, og har en fornuftig størrelse å spise av. I starten lagde jeg med forskjellige meltyper og hele korn, men nå har jeg virkelig fått sansen for ferdigposene - spesielt den nye som heter "Fibra" er god, og den tror jeg er ganske sunn også ) Nå er det straks House - det har jeg lært av noen her å se på, godt tips, syns det er en bra serie )
rødhette* Skrevet 28. mars 2007 #29 Skrevet 28. mars 2007 stinemor, kjipt med sånn kveld Er ikke ofte det er skikkelig rengjøring her heller - husarbeid har ikke vært 1. prio etter lillegutt ble født, akkurat.. Men nå som vi får fullt hus hele helga, må det vel se ordentlig ut Hørtes ut som litt av en dåpssamtale.. hehe.. ganske ulik vår, heldigvis! Presten ba for lillegutt når han var her, det var det eneste sånn "typisk kristne" innslaget i vår samtale, egentlig. Og det var bare han som ba, ikke jeg.
SpongeBob Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #30 Skrevet 29. mars 2007 Deres unger blir bedt for, mine har små "smykker" som henger over sengen med buddhistiske tekster i til beskyttelse:) Mye av samme tanken går jeg ut fra, men disse fungerer som uro også... Men for å være ærlig - det beste med å ikke døpe er at jeg slipper storvasken! Fikk begynt så smått i går kveld, men trenger uansett ikke å bekymre meg så voldsomt for pappa;) Neste uke skal jeg ha to dager alene med lillegutt, så da får vi heller se hva jeg får til mellom amme-øktene! Så får jeg besøk av bestevenninnen min sørfra, og det gleder jeg meg usigelig til! Deretter blir det altså en kjapp jobb-tur nordover, Lillegutt og mamma på tur bør jo gå bra... Men der våkner han, skrivebordet er tydeligvis ikke helt foretrukket som sovested. Merkelig unge:)
Hanne og jentungen Skrevet 29. mars 2007 #31 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har ikke vært her inne på noen dager og lurer fælt på hva som har skjedd? Hvem henger ut hvem osv. Jeg er da litt nysgjerrig:) Ellers har jeg plutselig fått en fangbaby. Koselig det altså, men det gjør dibbing, hus- og klesvask osv litt vanskelig. Huset er nedstøvet og ingen klær er rene:/ jaja, får ta det når pappaen kommer hjem fra jobb:))
SpongeBob Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #32 Skrevet 29. mars 2007 Fangbaby kan være kos i blant det, ja! Hanne - har du fått takkekortene fra Japanphoto? Hvor lang tid tok postgangen? Fikk mail i går kveld om at de var ferdige og skulle sendes til meg, og lurte på når de kan være framme her. Må få sendt dem ut snart, og det kunne vært greit å få gjort det i påsken!
DiddiDaddi Skrevet 29. mars 2007 #33 Skrevet 29. mars 2007 Heisann ) Best å holde tråden langt oppe, vi er dessuten flinkere på ukedager enn i helgene. Jeg bidrar visst litt i helgene også, men det er fordi samboern jobber en del i helgene, koselig med litt dibing når snuppa sover da. Nå sover hun ute i vogna...ihvertfall litt til håper jeg. Vi har vært på kafe, og egentlig hadde hun nok tenkt å være våken litt lengre da jeg puttet henne i vogna - men hun protesterte ikke ) Etter den trilleturen i går med hylskriking (husker ikke om jeg skrev det i forrige innlegg), nødpupp på jernbanestasjonen og videre hylskriking hjem, var jeg spent da jeg puttet henne i vogna i dag. Har lagt vekk voksiposen nå, er alt for varmt, var bare litt treg med å bytte - kanskje derfor hun var så misfornøyd i går? Fangbaby høres koselig ut ja, snuppa har blitt litt for utålmodig for det nå, og ikke vil hun sove noe hos oss....jaja, plutselig er hun fangbaby hun også - og det blir tid til lite annet. Venter spent på svar ang bilen nå...krysser fingrene intenst )
selfangerkjerringa Skrevet 29. mars 2007 #34 Skrevet 29. mars 2007 Glanyhet: vi får igjen på skatten!!! Jeg gikk halve fjoråret med for lav skatteprosent så jeg frykta baksmell på ca 5-6000 - men neida... vi får igjen, BEGGE to!!! wow! Dårlig nyhet: Knøttemor går ikke opp i vekt Var på kontroll idag, og hun har faktisk gått NED siden forrige gang. Da hun var 7 uker veide hun 5770g, nå er hun 12 uker og veier bare 6030. Jeg har vondt i magen og er kvalm... stakkar lillejenta mi!!! Skal inn på kontroll-veiing på tirsdag igjen, og hvis hun fortsatt ikke hra snudd og lagt på seg igjen så må vi inn til St.Olavs for nærmere undersøkelser. Vær så snill og gi meg ros og kos og si at jeg ikke er en dårlig mamma? *snufs*
DiddiDaddi Skrevet 29. mars 2007 #35 Skrevet 29. mars 2007 Kjære ka-ping, skjønner godt du fikk vondt i magen! Men dette går bra vettu!! De kan jo gå litt opp og ned i vekt, og hadde de vært veldig bekymra ville de jo ha veid på nytt tidligere enn tirsdag. Du er en kjempegod mor, og dette ordner seg ) Uansett vil dere jo få god hjelp på St.Olavs om det skulle bli nødvendig! Kos dere masse i lag, og pupp i vei!! Sender en god trøsteklem din vei )
Hanne og jentungen Skrevet 29. mars 2007 #36 Skrevet 29. mars 2007 Ka-ping: selvsagt er du ingen dårlig mor, det vet jeg med sikkerhet. Det kan hende det er så enkelt som reflux og det har INGENTING med dine evner som mor å gjøre. *sender trøste-sms nå* Sponge: Vi har ikke henta kortene fra JapanFoto enda. Av en eller annen merkelig grunn innbilte jeg meg at de ekstra 30 kronene gjorde det verd å heller hente dem på butikken. Hva tenkte jeg egentlig?
SpongeBob Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #37 Skrevet 30. mars 2007 Ka-ping - dette ordner seg! Unger går opp i vekt i forskjellig tempo, dere er fanget opp til utredning hvis det ikke løser seg av seg selv, jentungen leker og koser seg og viser alle andre tegn til å trives og kunne dessuten umulig fortsatt den vektoppgangen hun hadde en stund - da hadde du sittet der med en liten flodhest på fanget om et års tid:) Det går så bra, så, som Stinemor sier ville de nok tatt affære kjappere enn ekstraveiing neste tirsdag hvis de var virkelig bekymret. Har hun ikke vært forkjølt også, forresten? Brystbarn spiser jo mye dårligere når de er tette i nesen. Hanne - skjønner tankegangen, men har ikke peiling på hvor i geografien det skulle befinne seg en Japanphoto-butikk, så det ble post på meg. Venter i spenning på om gubben får med seg kort til UK eller ikke, skjønner du, de reiser herfra mandag morgen. Eller søndag kveld, mulig de må kjøre til byen søndag for å få min kjære far med flyet - det er visst VM i skreifiske i Lofoten i helga, så hurtigbåten _og_ ekstrabåten de har satt inn er stapp fulle... I alle fall. Sitter her i min ensomhet (oh, glory!) en fredagsmorgen, min kjære har puttet begge guttene i bilen og tatt barnehageturen i dag, så nå skal jeg dusje og se om jeg får redd en seng så min førnevnte pappa har noe å sove i. Rydde litt også, kanskje?
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #38 Skrevet 30. mars 2007 hei jenter. har vore det fantastiske været her i vest hele uka og da skal fortsette slik ,jippi.Idag kommer mannen hjem fra jobb og blir heime i hele 16 dager,blir jo helt bortskjemt eg,he he. Har ei veldig trett B.E i bæreselen på magen da vi sto opp 0645 idag siden ho etter amming kl 06 la en megabæsj i bleien som eg ikke hadde samvittighet til å bli liggenede en time til vanlig oppståertid kl 0730.Ellers har uka flydd avgårde synes eg. Var hos legen med B.E onsdag siden ho gulper opp masse slim,men det var ingen fare siden slimet satt i halsen og ikke i lungene. Ka-ping: ikke bekymre deg for vektoppgangen til jenta di,her har vi hatt sprutgulper og megabæsjer 3 dager på rad nå og ikke skjønner eg at B.E i det hele tatt kan ha mat igjen i den lille magen sin,men så lenge ho virker blid og fornøyd er alt sikkert i orden. ser ikke ut til at B.E vil sovne ,snart har eg vel en overtrett baby her og det blir et styr uten like.
selfangerkjerringa Skrevet 30. mars 2007 #39 Skrevet 30. mars 2007 Takk for tilbakemelding, jenter. Jeg er langt fra hysterisk ang. dette med vekta hennes, men må innrømme at det er litt vondt ja. Hvert minste avvik fra normalformen hennes blir i mitt hode fortolket dithen at hun har problemer som varierer fra refluks til kreft. Jeg elsker jentene mine til månen og tilbake og vet ikke hva godt jeg kan gjøre for dem... bare tanken på at noe kan være i veien som jeg ikke kan rette på er helt forjævlig!!! Gi meg en forkjølelse eller skrubbsår når som helst, DET greier ka-ping-mamma fint å rette på Dette dermiot... *grøss*
rødhette* Skrevet 30. mars 2007 #40 Skrevet 30. mars 2007 Kikker inn, mellom besøk og handling og baking av rundstykker. Har besøk av mamma, broren min, bestevenninna mi og ungen hennes på 1 år. Så her er det fullt hus. Greit å få rundvask, for det trengtes. Så godt med en unnskyldning. Det måtte vi gjort uansett, for mamma ville jo hilse på barnebarnet sitt, så besøk ville vi fått uansett. ka-ping, du er da absolutt ingen dårlig mor!!!! Og det bør du vite selv
SpongeBob Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #41 Skrevet 30. mars 2007 Og ammeputa di ligger... samme sted som den har ligget siden ca juli... Svampes spådomsservice slår til igjen! Min ligger på loftet, si fra hvis jeg skal stappe den i en eske og sende den:) Her feires det - lillegutt sovnet pent i vuggen med bare littegranne overtalelse! Så nå skal jeg vente med å støvsuge til han er våken igjen - kanskje prøve bæreseletrikset til Issy? Lunsj må jeg vel forresten også fikse meg...
DiddiDaddi Skrevet 30. mars 2007 #43 Skrevet 30. mars 2007 Her ble det ikke sunn bakst, her ble det muffins ) Endelig helg dere! Stappet i meg så mange at jeg rent fikk dårlig samvittighet...og nå har jeg og snuppa vært på Linken (Sponge vet vel kanskje hvor det er) - å trille barnevogna opp alle de bakkene var god trening, kjenner jeg er støl i bein og rygg, så nå kan jeg stappe i meg noen flere muffins ) Søndag begynner dessuten medlemskapet mitt på treningssenteret igjen - gleder meg sånn!! Skal begynne litt forsiktig, men etterhvert blir det timer. Er visst bra barnepass der, så jeg kan bare trille dit, la snuppa sove ute også hører barnepassen etter babycallingen mens jeg trener - genialt! Snuppa er litt sutrete for tiden, blir fort sliten liksom, så deilig om hun får seg en god blund i vogna nå. Lurer på om det kan ha sammenheng med at hun plutselig holder mye på med hendene? Er vel kanskje naturlig at de blir litt grinete og sliten når de har utviklet seg på et vis? Noen som har erfaring? Jeg hadde ihvertfall blitt sliten om jeg plutselig hadde oppdaget en ny kroppsdel og skjønt at jeg kunne bruke den til noe...hehe ) Sponge: du er kanskje en racer i engelsk? Eller noen av dere andre? Jeg må nemlig ringe hotellet jeg skal bo på i Hellas, og jeg er litt i tvil om hvordan jeg best kan formulere meg. Jeg skal leie trille på hotellet, allerede bestilt gjennom Apollo, og jeg må bare dobbeltsjekke at trillen faktisk kan brukes av så små babyer - altså at den kan legges ned i ryggen. Noen som har gode ord for vogn/trille og "legges ned i ryggen" og evt noen gode formuleringer jeg kan bruke? Takker for hjelp ) Ka-ping: Hvordan går dere med dere? Blir det mindre gulping når måltidet tar enda lengre tid? Er jo ikke så lett å få opp rap, min modell raper stort sett aldri... Rødhette: Håper dåpen blir fin, kos dere med familien!
selfangerkjerringa Skrevet 30. mars 2007 #44 Skrevet 30. mars 2007 Stinemor: takk for omtanke Hun gulper akkurat like mye... Rapinga er hun ikke så flink til, jeg prøver jo å rape henne men det som kommer opp er en liten burp, og så masse gulp. Jeg har pvørd aktivt med rådene fra helsestasjonen, men det virker ikke som det har noen effekt. Menmen - jeg skal prøve å bekymre meg minst mulig i helga Har funnet amme-puta etter hjelp fra "de som seeeer" hihi... Sponge er skeptisk tror jeg, men rådet derfra hjalp meg faktisk å finne puta. Så nå håper jeg på mindre skulder/nakkevondt under amming og dermed mer ro for både meg og Knøttemor. Nå skal jeg rydde litt mens eldstejenta synger for minstejenta, så kjører vi til mormor og morfar - de skal passe Lilletrollet mens vi er på dåpssamtale med Knøttemor. Og så skal jeg og gubben kose oss med blåbiff til middag ikveld, helt alene
selfangerkjerringa Skrevet 30. mars 2007 #45 Skrevet 30. mars 2007 Sponge: Kid er for langt unna, dessverre... og SpongePappa har bare godt av å kjøre vogn under div. værforhold! digresjon
Hanne og jentungen Skrevet 30. mars 2007 #46 Skrevet 30. mars 2007 Jeg fant verdens beste SjokoladeKjeks-oppskrift i dag så i helga blir det baking:) Komme på besøk?
SpongeBob Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #47 Skrevet 30. mars 2007 Hanne - send oppskrift! Har god erfaring med dine oppskrifter fra tidligere (gulrotkake - nam!). Smakesprøver mottas i posten! ka-ping - godt å høre at du fant den, hvis jeg hadde rett i at den lå der den hadde ligget siden juni/juli, så kan jeg jo begynne på spåsiden, jeg også? Stinemor - trille heter "buggy" på britisk engelsk, i alle fall, og jeg hadde vel sagt noe om at "my daughter is very young, only four months, so I need to know that it is suitable for young children, can she lie completely flat in it? Does the backrest come far enough down?" - men jeg vil nok ikke ta for gitt at det er mulig å få det der...
Hanne og jentungen Skrevet 30. mars 2007 #48 Skrevet 30. mars 2007 Sponge: Det skal jeg gjøre vet du:) Det er forresten den som står på baksiden av Hershey's Chocolate Chips:) Vi fikk tips om denne da vi bodde i Tyskland (gikk på amerikansk internasjonal skole), men så er den tomme pakken blitt borte. Det rare er at ingen har skrevet ned oppskriften:/, men i dag fant jeg den igjen på ultra:))
selfangerkjerringa Skrevet 31. mars 2007 #49 Skrevet 31. mars 2007 nammis... jeg kommer, Hanne! Må bare kapre flyet borti gata her og tvinge dem til å kjøre sporenstreks til Stavanger! MOHAHAHAHAAA! Følg med nyhetene ikveld, jenter: Dramatisk flykapring i formiddagstimene - gal kvinne skylder på ammetåka: "jeg må ha sjokoladekjeks!"
SpongeBob Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #50 Skrevet 31. mars 2007 Jeg får vel prøve å lure redningshelikopteret til enliten stans her så jeg kan kapre det - Stavanger og sjokoladekjeks frister... Her skal det bakes brownies med sitronostekakefyll i dag, det er ikke så verst det heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå