Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, folkens, nå har vi tydeligvis hatt mye å gjøre når jeg finner en helgetråd med 4 innlegg på side tre eller hva det nå var...

Herlig helg, flott vær og besøk hos besteforeldre samt date med Stinemor og hennes nydelige lillesnuppe - det er så moro å se hvor forskjellige småtrollene våre er selv om de er nesten jevngamle. Den ene måneden mellom disse to er jo ingen ting når de blir eldre, men nå utgjør den en kjempeforskjell!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :o) Stille og rolig på trådfronten nå for tiden ja! Er visst ikke så flink selv heller lengre, tiden flyr jo, men koselig å titte innom og skravle litt innimellom.

Veldig koselig å møte deg og den flotte gutten din igjen Sponge :o) Synd vi ikke fikk oss sjokoladefondant, det får bli neste gang. Det er sant at det er bra forskjell på våre små nå, utrolig mye som skjer måned for måned! Tenk så mye som kommer til å skje framover :o) Tusen takk for flott gave også!!

Snuppa har begynt å våkne x 2 på natten plutselig, etter å ha sovet fra ca 21 til 06 ganske lenge....mat skal hun jo få, men det er blitt vanskeligere å få henne til å sovne igjen også - gjesp!! Så trøtt på morgenen! Lurer på om jeg skal forsøke å vekke henne for litt mat når jeg legger meg, så får jeg noen flere timer sammenhengende søvn? Skal se det an noen dager, er jo kanskje bare for en liten periode. Hva tror dere?

Ha en fin dag :o)

Skrevet

God dag, damer :)

Her har lillegutt og jeg hatt besøk av sognepresten idag. Hadde dåpssamtale, siden vi skal ha dåp til søndag. Var faktisk veldig trivelig :)

Nå ser det ut til at han endelig holder på å sovne ute.

Fikk barnevognskilt fra babybonus idag.. så får vel henge det på vogna etterpå. Ser ikke helt likt ut som de som produseres av barnevognskilt.no, men det gjør ikke noe. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker skiltene eller om jeg syns de er harry. Føler jeg syns litt begge deler hehe.

Har ellers kommet til side 50 i fotoboken jeg holder på å lage hehe :)

Tror jeg skal hente meg litt is i fryseren snart.. bare få i meg en brødskive eller to først.

Huff, nei, høres ut som noen har mista smokken eller noe her, så får gå ut og se om jeg kan hjelpe til... *håper han sovner fort igjen*

Ha en fin dag!

Skrevet

og der sover han..

Sitter og drømmen om nystekt brød med ananas-hapå, sjokolade-hapå eller sjokella.. husker dere dem?!

Skrevet

Åja...snakket faktisk akkurat om ananas-hapå, har såååå lyst til å smake det igjen! Det var godt det :o) Husker det ihvertfall som veldig godt, men smaker vel sikkert mest e-stoffer...

Skrevet

Utrolig kjipt det ikke er å oppdrive :(

Skulle vært mulig å kjøpt det i Sverige iallfall!

Skrevet

Heisann :) Melder meg inn igjen etter ei rolig helg. Bytur tors+fre, besøk av Hanne og jentungen i helga. Kjempekoselig! Men ei helg går alt for fort, jeg gleder meg allerede til å dra til Stavanger på re-besøk :)

Skrevet

Heisann - skrev langt innlegg i går, men så krasjet hele systemet, så det er ikke blitt lagret. Typisk...

Her er det strålende sol i dag også, men siden vi trillet så inmari lang tur i går (var heldige og fikk besøk som også trillet, så jeg slapp å gå tur alene, hurra!) kan jeg ta huset i dag. Får besøk av pappa i helga og en venninne i neste uke, så det kan være litt greit om huset er en smule presentabelt. Ta litt av støvet i vinduskarmene og kanskje til og med få ryddet de tre bokhyllene i stua slik planen har vært alt for lenge nå? Målet er å få en av dem ut av stua og inn på soverommet, men vi får nå se hvordan det går... Lillegutt sover søtt inntil videre, men vi får se hvor lenge _det_ varer hvis jeg begynner å lempe rundt på kasser osv:)

Skrevet

Å for ein strålande morgon, å for ein strålande dag... og så videre!

Jeg har bare vært våken 1 time i natt, og siden TS på 2,5 er forkjølt sov vi til 8 alle sammen. Det er altså sånn det føles å være utsovet :-) Og ute stråler solen, HL ligger og grynter i vogna si og jeg har skiftet på nesten alle sengene siden det blir storinnrykk i flere etapper i påsken. Neste post på programmet er støvsuging. Ingen planer om å rydde bokhyller i dag i alle fall slik som du Sponge- selv om det rommet vi kaller biblioteket ser helt jævlig ut og er mer som en bod/rotelager å regne for tiden. Men blir det flere slike herrlige netter tar jeg fatt og blir forvandlet til en hvit tornado som suser effektivt gjennom huset før dere aner det :-)

Skrevet

Vel, min store drøm nå er eget kott til dvd'ene slik som dere har...

Skrevet

En strålende dag i Ytre Langtvekkistan også så langt :) Begge jentene sov til åtte, så sklle jeg bare rusle en tur etter å ha levert Lilletrollet i barnehagen og endte opp på en times spasertur helt til gravrøysene et stykke borti her - i strålende sol... rakk dermed åpningstiden på butikken, og fikk handla både middag og kake-ingredienser. Nå har jeg bakt et sukkerbrød, tatt oppvask, rydda kjøkken, lekt med Knøttemor i over en halvtime, bakt to krydderkaker og satt på en klesvask. Nå skal jeg slappe av litt før jeg går enda en tur og henter Lilletrollet i barnehagen, og så tar jeg med jentene på loftet for å rydde gjesterommet så NOE er klart til familien kommer i påska... både svigers og svoger+dame kommer og skal være noen dager i forb. med dåpen. Og når det gjelder dåp så handlet jeg alt så nær som blomster da jeg var på vift igår :) Er dere imponert eller hva? Det er i hvert fall jeg!

Nei, her kan jeg ikke sitte lenger, badet vasker seg ikke selv...

ka-ping! OPP, OPP OG AVSTED!

and a lovely day to y'all! :D

Skrevet

"Arbeidslyst, kom treng deg på- her skal du motstand finne!"

Skal ikke klage på det fine været, men det er utrolig lite en får gjort inne..... Imponert Ka-Ping over arbeidsinnsatsen. Jeg har kun lekt med snuppa og gått en ørliten tur på butikken idag, og nå kommer det besøk ser jeg. Sette-på-kaffen!;-)

Skrevet

*dytte*...

sitter og gir ei stuptrøtt Knøttemor kveldspupp, mens Gubben gir Lilletrollet kveldsyoghurt og forteller at har har vært på skytebanen idag... jaja :)

Skrevet

Jeg er dødsimponert over innsatsviljen i twilight-hjemmene! Her ble bare "vanlig" husarbeid i dag, men jeg har nå fått gjort såpass at jeg kjenner meg fornøyd. I morgen er det også meldt strålende vær, så da skal det tusles tur så guttungen kanskje sover litt lenger enn dagens trekvartersøkter! Må vel sette en brøddeig og få satt på minst en klesvask til i kveld, men nå har i alle fall storegutt tatt kvelden (=fred og ro) og lillegutt har roet seg etter den gedigne gulp-og-hyl-runden han hadde fra fire til syv nå i kveld. Desverre er han våken igjen, men han finner seg visst i to minutter til på pappaens skulder før han igjen er min, bare min. Jeg må slutte å skru på datamaskinen, han våkner hver bidige gang!

Skrevet

Ka-ping må jo rydde gjesterommet etter meg og småen:/ Hehe. Vi har hatt ei fantastisk helg og gleder oss masse til å se knøttet til ka-ping igjen snart:)

Driver nå å legger ei overtrøtt jente som river ut tutten for så å skrike etter den igjen:/ Håper hun sovner til CSI...

Skrevet

Godkveld jenter :o) For en arbeidslyst på et par av dere - jeg er helt imponert! Her blir det bare "overflate" husarbeid hele tiden; inn/ut av oppvaskmaskin, klesvasker og smårydding. Er jammen noe å finne på hele tiden! Har vært ute på deilige trilleturer også de siste dagene, er jo så fantastisk vårvær :o) Egentlig fin tid vi har fått små på, godt at det hele tiden har gått mot lysere og varmere tider.

Snuppa sovnet på 15 min i kveld, og i natt sov hun fra 21 til 06...skal legge inn ønske om at dette fortsetter :o) I det siste har nettene vært veldig forskjellige: fra ingen måltider til mat x 2...gjesp! Godt det går litt lettere å legge henne for kvelden også nå....hm, husker da hun var helt ny da hun tok kveld i 02-tiden...godt det ikke er sånn lengre :o)

I morgen skal vi på dåpssamtale, spent på hvordan det blir. Vi har valgt to faddere som ikke er medlem av statskirken, håper ikke det blir noe snakk om det, vi har ihvertfall ikke tenkt å si noe. Ellers kom div jeg har bestilt til dåpen i posten i forrige uke; servietter med navn/dåpsdato, fine lys og bordkort - begynner å glede meg til dagen nå :o) Skal dere andre døpe, og når har dere dåp?

Rødhette: laster ned programmet for fotobok nå - skal endelig begynne...tror jeg ihvertfall :o)

Skrevet

Lurer litt på om Knøttemor er litt sliten etter helgebesøk av minivenninna fra bibel-beltet... hun har sove nesten i hele dag, og jeg har måttet gått inn til henne TRE ganger etter hun la seg for å putte inn smokken ... jaja. Håper det bare er et blaff - merker hvor avhengig jeg er av at de går greit på kvelden/natta med jentene mine for å ha overskudd nok til å være go'mamma på dagtid :)

Bakte krydderkake i ettermiddag, gubben sitter og sover i stolen etter å ha gomla i seg halvparten, hehe :) Heldigvis bakte jeg to, så det er helt ok. Har satt på en klesvask og rydda badet, nå får vaskinga av sistnevnte areal vente til iomrra - nå skal jeg strikke ferdig babysokk og kose meg foran csi!

Skrevet

...og da var ungene i seng, gubben reist igjen, og kun minutter igjen til CSI;.)

Får så dårlig samvittighet når jeg leser alle innlegg om barnedåp her. Vi er så treige, men bestemte vel delvis idag at 20.mai kan være et alternativ. Vet sannerlig ikke hvem vi skal spørre om å være faddere heller. Broderen er sikker, ellers lurer vi på å spørre kjæresten til mamma. Han er jo på en måte en slags besteforelder, men bor ikke sammen med mamma, da. Noen synspunkter?

Ellers ser jeg fram til påskeferie nå. Gubben klarer visst å løsrive seg fra jobb og ta fri de 3 dagene i neste uke, så da blir det mer tid sammen med oss.

Ser ut til at det blir Ka-Ping-land og utsetting av båt- iallefall den første delen av påska, så er det mulig det blir fjellet og svigers siste del. Frister lite, da vi er 5 stk som i tilfelle må dele 10 m2....

Skrevet

Husarbeidet her i huset står det dårlig til med.. er veeeldig nedprioritert for tida. Men siden vi får besøk på torsdag, i anledning dåp på søndag, så er jeg/vi nødt å få gjort rent nå... blæh! (og ikke bare kattevask da...)

stinemor, gudd løkk :D

Skrevet

liten2 - vi døper ikke i det hele tatt, så du er langt foran oss uansett! Her er CSI sett i halvsøvne og så skulle jeg hoppe i seng helt til jeg kom på brøddeigen, storegutt må jo ha brød til matpakka i morgen! Så her sitter jeg og glipper med øya og ser CSI NY og msn'er og skulle ønske brødene kunne steke seg selv...

Skrevet

Gubben la inn årene halv ti ikveld! Sjokk&vantro... selv har jeg kost meg med csi og pepsi max (kaka spiste gubben opp), og nå har jeg nettopp gitt Knøttemor litt ekstra påfyll. Første gang siden hun var 3-4 uker at jeg har gitt mat på dette tidpunktet :/ Nå må jeg sitte oppe til tørketrommelen er ferdig så jeg får tørre klær til imorra. Gulping er ikke særlig gøy akkurat på den måten heler - føler ikke jeg gjør stort annet enn å vaske klær hele tida.

Nattinatt til alle twilightere :)

klem fra ka-ping

Skrevet

Godmorgen :o) Her gikk vaskemaskinen til jeg la meg, og nå skal jeg sette på en ny...gulp, gulp, gulp og litt ekstra gulp :o) Så flink du er som baker brød Sponge, her hadde brødbakemaskinen fikset deilig brød til vi stod opp - jeg er visst typen lettvint husmor, men det funker her - samboeren er så fornøyd med brødene!

Snuppa har to netter nå sovet fra ca 21 til 06.30...så deilig å føle seg så uthvilt! Har allerede ryddet hus, og nå ble det jammen også tid til litt nett, mens hun har første blunden sin.

Som jeg har fortalt Sponge og Ka-ping på msn skal vi kanskje kjøpe bil denne uka, tjohooo :o) Vi var i budrunde på en bil fra et konkurssalg for en stund tilbake, men vi tapte (eller ga oss da) budrunden. I forgårs ringte de og sa at han som vant budrunden ikke hadde betalt (!), og at vi derfor kunne få den til vår høyeste pris: Ford Focus stasjonsvogn, 2000 modell, for 54000 kroner!!! Må jo være gitt for pengene?!? Vi må ha nye dekk, og vi vet om noen småreparasjoner, men likevel blir det jo billig. Prøvekjørte den i går, så fornøyd :o) Og så deilig å bare kunne sette vogna rett inn i bagasjerommet! Skal ha den på Naf-test i morgen, bare for å være sikker på at vi ikke kjøper "katta i sekken", men kanskje har vi snart stasjonsvogn!!! Hihi...nå føler jeg meg voksen nå :o)

Ha en finfin dag jenter - her er det strålende solskinn og vår, håper dere også har det like fint :o)

Skrevet

God morgen, alle twilightere. Er det ikke deilig Stinemor med barn når de sover natta over...?;-)

Får et overskudd av en annen verden jeg iallefall. Hva bake brød angår, har jeg også brødbakemaskin, men liker ikke fasongen på brødet når det stekes i den! Går jo ikke an å legge det i en brødpose fordi det blir så høyt og "tykt". Blir mye kjøpebrød i perider- nå er DonaldDuck-brødet fra Rema favoritt til guttungen...

Ellers venter jeg på etterlengtet trygdeutbetaling...Ble så "lite" penger sist syns jeg..... Guttungen trenger nye regnbukser! Bittesmå hull i baken på den nyeste så han blir blaut, og den andre er så liten i str...

Skrevet

Bake brød selv? Ikke kapasitet til sånt i ka-ping-heimen... og jeg er glad på deres vegne for rolige twilight-netter over det ganske land, men her har vi hatt den mest slitsomme siden Knøttemor ble født :( Våkna hele tida, pupp inn pupp ut, gulp, rap, stress, vonde skuldre blæææææh.Men det er vel fortjent, siden vi har vært heldige så langt... sukk. Idag har Knøttemor vært i dårlig humør, og jeg som hadde så mange planer har blitt avspist med en trilletur, rydde/vaske kjøkken og lage sjokoladekake... dæng.

Nå hiver jeg i meg lunsj før jeg skal hente Lilletrollet i barnehagen. Og siden det er et helt utrolig fantastisk vær her i ka-ping-land så skal vi gjøre akkurat det samme som igår: sitte på et pledd på verandaen i solveggen, høre hakkebakkeskogen og synge telle-regler heeelt til pappa'n kommer hjem fra jobb :) Livet er herlig likevel egentlig... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...