Gå til innhold

Onsdag/torsdagstwilight :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

liten2: Nå ble jeg nysgjerrig nå! Send meg pm eller sms med navnene deres, så finner jeg kjapt ut om jenta deres går i barnehage sammen med jenta mi :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk på vgs kjørte en i klassen min til og fra skolen i traktor. Hehe:)

Gullemor: Bare spør ka-ping, jeg vet av bitter erfaring at familiedisputter bare blir verre over tid hvis man ikke ordner opp i dem. Det hele har, etter nesten 10 år med null kontakt, endt opp med relativt ok kontakt med mine besteforeldre, et labert forhold til min tante og et hatforhold til min ekle onkel.

Min mor, som jeg er veldig glad i og har et godt forhold til, kom med en fantastisk irriterende kommentar i dag. Hehe. Det var altså ikke til meg, men på tlf med min søster. Søsteren min er 4 måneder på vei med sin datter nummer 2 (ja ka-ping, enda ei jente) og har nå fått bekkenløsning. Da søsteren min fortalte dette på telefonen presterte mor å si: "Nei, det kan ikke stemme, ingen i vår familie har jo hatt det!"

Skrevet

Her er det en gammel mann som kjører traktor til butikken hver torsdag - jeg synes det er litt stilig, jeg. Og traktor virker som en bedre og bedre idé. I dag måtte jeg parkere ved politistasjonen og gå de siste 300 m til bhg med to små fordi veien ser ut som noen planlegger å sette potet der i morgen... Kjørte i går og hadde følelsen av at eksosanlegget ble liggende igjen i et av de verste gjørmehullene, ikke noe særlig! Men de skal visst få gruset snart...

Hanne: Selv de mest fantastiske mammaer kan si teite ting innimellom:) Men ikke vi Twilight-mammaer, da...

ka-ping: skal du spå i manglende legghår? Jeg mener, litt mer Harry Potter over å spå i legghårformasjoner og slikt, _manglende_ hår er det verre med i følge meg...

tsmamma: Hvordan har natten vært?

Stinemor: ditto? Planlegger jo stadig at jeg skal bli flink og ansvarlig mamma og begynne å stå opp til nattammingene så Knotten får rape skikkelig, men gjett om jeg sovner...

Skrevet

Stinemor og Sponge: Rape til nattammingene? Hva er det? Nei, da er jeg så trøtt at jeg knapt orker å løfte henne tilbake i egen seng:)

Skrevet

Hei hei,

joda, takk som spør, natten var ikke så aller verst faktisk, føler vi beveger oss i riktig retning i alle fall og det er godt. Har litt underskudd å ta igjen for å si det mildt!

I dag har jeg ellers vært på flyplassen og overlevert bilen, for så å med tårer i øynene se den sette kursen mot Ålesund som et sølvfarget lyn. Etterpå var jeg hos Skoda forhandlern og forhandlet litt - så det ser ut som det kanskje blir en Octavia, får lande i løpet av helga. Min kjære mann tok meg med på fin lunsj etterpå (riktignok med mitt kredittkort, men tanken var god!!), så nå er jeg mett og fornøyd etter club sandwich med aioli og en herrlig sjokoladefondant til dessert. Hanne Louise var med men sovnet som en stein etter litt pupp, så hun oppførte seg eksemplarisk. Håper hun fortsetter sånn!

Lurer ellers på å plukke fram babygymmen etter storesøster - hvor tidlig begynte dere med sånne sysler forresten ?

Skrevet

Har jo ennå ikke kommet så langt som babygym... Her er jeg en kjapp tur innom jobb for å hente noe papirer og rydde mail før Storebror skal hentes i bhg, og lillegutt er meget bestemt på at han er alt for stor til å sovne på skrivebordet, takk. Men jeg tror nå ikke han klarer å holde øynene oppe særlig mye lenger:) Han er forøvrig iført utedress, for det er kaldt på mitt ubrukte kontor og han presterte en gigagulp på den søte lille jakken han hadde på seg. Og i dag var såklart dagen jeg _ikke_ hadde med fullt skift til ham!

Skrevet

Hvis han ligner på den snertne mammaen sin er jeg sikker på at han sjarmerer alle - uansett gulp :-)

Her jobbes det videre med garderobeløsning - etter litt feilmålinger måtte gubben returnere til Ikea med det aller meste i går ettermiddag fordi det var en halv centimeter for høyt ifht taket, så vi ligger etter skjema for å si det mildt. Alle klærne våre ligger nå i en gigantisk haug på gulvet i gangen, forsåvidt også en slags måte å få oversikt over garderoben på!! Må vel rydde litt før jeg henger det inn - og kanskje kapitulere og kaste levis 510en i str 27 som jeg har beholdt for å huske at også jeg en gang var slank`tidlig på nittitallet, sukk.,.... nå går det mest i svart stretch her i gården.

Skrevet

Kan jeg få minne om hvor tynn du var tidlig i dette årtusenet, sånn rundt den tiden du traff tspappa? Og at vi var helt enige om at det ikke var videre kledelig? Levi's 510 er forresten en særdeles ukledelig modell... Nei, da, opprydding i klesskapet er ikke det dummeste, bortsett fra at det er lett å bli revet med. For et års tid siden fikk en venninne overtalt meg til å gi alle de klærne som var for store til fretex, og siden den gang har jeg jo gått både opp og ned i vekt, fo rå si det mildt:) Kunne godt hatt noen av de buksene liggende, for å si det slik... Men det betyr vel bare at jeg har stort shoppingbehov før jeg eventuelt skal ut i verden og være representativ igjen:)! Den snertne mammaen er nemlig ikke videre snerten for tiden, det går mye i de deilige cargobuksene og kosebuksa i fløyel som SpongeDad faktisk foreslo at jeg burde erklære som "gravidtøy" og la gravid svigerinne arve. Dette er mannen som knapt la merke til at jeg hadde hvit kjole da vi giftet oss! Overdelene er stort sett dekket i snørr/gulp/mystiske flekker som har det med å dukke opp ti minutter etter at jeg har tatt på meg genseren, og da synes jeg ikke det er tid for å skifte ennå siden toppen "praktisk talt er ren". Skremmende...

Om en måned skal jeg faktisk ut av dvalen og representere litt hvis alt går som det bør med lillegutt og meg, det er en skikkelig skummel tanke! Ser for meg presentasjon med to svære melkeflekker på puppene og gulp nedover ryggen;)

Skrevet

Jeg hiver meg IKKE på klesdebatten... Siden jeg har gått rundt enten overvektig, gravid, ammende eller en kombinasjon av disse de siste 10 årene, så er garderoben min ganske trist.

Jeg sitter her og har akkurat oppdatert prinsessebloggen med litt bilder, har spist kveldsmat, og er egentlig på vei i seng - trist nok kl ti en fredagskveld... men jeg har vært i skikkelig dårlig form helt siden jeg fikk satt inn spiralen idag; mageknip, hodepine og generlt uggen i kroppen. Og siden jeg blir trebarnsmor imorra (baby, 3-åring med barnehagefri og gubbe med feber og vondt bein) så trenger jeg ei god natts søvn.

ps: etter å ha sett Erik og Margete fra barne-tv på Beat for Beat ikveld, så har jeg ENDA mer lyst til å havne på fest sammen med de to :) De virker så genuint fulle av energi og "toillfakte" at jeg blir like imponert hver gang jeg ser dem...

Skrevet

Det verste er at jeg tenker på deg og familien når jeg ser dem - hvordan tar lilletrollet det at Erik skal slutte i barnetv?

Skrevet

ojoj... det kan bli litt trist tror jeg :/ Lilletrollet er STOR fan av Erik! Lurer på hvem de finner som erstatter? Håper ikke det er hun treige, usympatiske med sørlandsk aksent de hadde der i jula, hun var ikke særlig populær i ka-ping-heimen, verken hos voksne eller barn.

Skrevet

Et av mine britiske glossy magazines hadde nettopp en artikkel om barnetv-presenters og hvor smart det er av programskaperne å sørge for at de er "mammavennlige" unge menn... Morsommere å se på "Tikkabilla" med Paul enn med Justin, for å si det slik:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...