selfangerkjerringa Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Etter oppfordring fra Hanne lages herved ny tråd!
Hanne og jentungen Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Og jeg klipper og limer inn mitt siste innlegg her: Denne tråden er blitt lang:/ Lånekassen endra forresten mening så nå får jeg full støtte. Dvs 10 måneder med stipend:)))
Hanne og jentungen Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 ka-ping: har sendt deg pm forresten:) Og hvai h#¤%%¤ er alle disse røde strekene som kommer under ordene når jeg skriver?
selfangerkjerringa Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2007 hei - det lurer jeg også på! Trodde bare det var den rare pc'n min egentlig...
selfangerkjerringa Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2007 Hanne: pm lest og besvart
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Det ordner seg for snille jenter....det løste seg med lånekassen Hanne? Her har guttungen fått være hjemme fra barnehagen idag, og vi har hatt besøk av en tidligerere kollega av meg og sønnen hennes som er jevngammel med min. Full baluba med sjokolademuffins innabords.... Trillet en liten tur i regnværet på tidlig-ettermiddagen. Nå er middagen fortært og aksjon-finne-igjen-golvet-under-alle-lekene igang... Snuppa har stort sett sovet igjen idag. Vært oppe og vaket litt. Hadde en sånn dag på søndag også, så det er vel en økeperiode vi er inne i. Litt mat og mye søvn....?!;-)
Hanne og jentungen Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 *Sjekker nå* Først trodde jeg det var pc'en, så trodde jeg det var stavekontroll, men jeg har da ikke så mange skrivefeil. Vi har forresten oppdaget en ny ammestilling, ny for oss iallefall. Sigrid har tildels hatt puppenekt på høyre pupp, men i tvillingstilling suger hun mer effektivt enn noensinne:)
Nysgjerrige Nils Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Heisann. Jeg er mammaen til ei lita jente på 7 uker som har sniklest tråden deres siden BIM. Lurer bare på hvor det ble av Gullemor...?
selfangerkjerringa Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2007 Gullemor og Gullejenta har det fint Er bare litt travle for dibbing for tida...
Nysgjerrige Nils Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Godt å høre! Selv dibber jeg gjerne mens jeg ammer - til tider føles det som hele tida ;-)
SpongeBob Skrevet 14. mars 2007 #11 Skrevet 14. mars 2007 Hei, folkens, og spesielt hei til mor 07 - alltid trivelig med nye "fjes". Her har vi hatt en spennende dag, vært på 6-ukerskontroll (58,5 cm, 4990g) og dermed fått hele søvnrytmen ødelagt. HS mente dessuten at det at han nærmer seg 6 uker og sover såpass bra på natta (20-06 eller så, med to ammestopp) er grunnen til at dagsøvnen plutselig har blitt mye vanskeligere. Han sover i bilen de to turene til og fra bhg, og når vi er hjemme blir det stort sett en langdupp midt på dagen, men sånne dager som i dag (med time på HS 1230) blir alt bare rot. Nå sovnet han helt utslitt i sekstiden, så det blir spennende å se hvordan resten av kvelden går seg til! tsmamma - fantastisk at du har fått deg litt søvn og typisk deg at du bruker overskuddet til å rydde. Slapp av og la gubben ta husarbeidet!!!!! ka-ping - du har min fulle sympati. Syke menn er ingen god ting å ha i huset, det skal gudene vite. Jeg må jo flire, sliter fortsatt med etterdønningene av influensaen og får hauger med sympati av alle utenfor husholdet, her i huset går det mest i klager over at jeg hoster så høyt! hanne: Lånekassen har altså motbevist sin identitet som djevelens verk? Så ...utrolig!
Hanne og jentungen Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 Ja, søvnrytme ja. Jeg hadde jo en unge som sov 3*3 timer på dagtid, men det er det slutt på nå. Jeg er heldig hvis hun sover 1 time sammenhengende:/ Lånekassen er et eget lite kapittel som jeg kan komme tilbake til:)
SpongeBob Skrevet 14. mars 2007 #13 Skrevet 14. mars 2007 Og som selvoppnevnt leder i "Bad Mamas" vil jeg herved innrømme at mitt største problem med at JM er våken såpass mye på dagtid er at jeg ...ikke vet hva jeg skal gjøre med ham! Han er liksom for liten til at jeg kan bygge togbane med ham og han har svært lite utbytte av å lese bøker, så det blir liksom mest til at jeg prøver å få ham til å rape og holde blikket mitt mens jeg prater med ham til han blir lei og snur seg bort. Og hva gjør man etter det, liksom? OK, teppe på gulvet er jo en plan, men han nekter plent å ligge flatt den første halvtimen eller så etter amming (jeg mistenker svak lukkemuskel i magesekken, ja), så dermed bir det mye tid med barn-på-arm eller barn-på-fang. Åkkei, er litt sliten etter dagen jeg også...
ts&hl mamma Skrevet 14. mars 2007 #14 Skrevet 14. mars 2007 Hehe Sponge, jeg avslører meg selv gang på gang skjønner jeg :-) Men det var bare så deilig å ha litt overskudd for once. Og gubben er i gang med å bygge sammen skuff etter skuff til skyvedørsgarderoben, så han bidrar definitivt. Litt skeptisk i forhold til natta som kommer, siden HL har vært særdeles urolig hele ettermiddagen, litt pupp, etterfulgt av ekstremt mye hyl og hard jobbing med å fylle bleien. Sukk.... Vi får se hvordan det går! Hanne: Gratulerer så mye med Lånekassen, de er ikke akkurat så enkle å ha med å gjøre alltid, så det var topp at det ordnet seg:-) Ha en fin kveld
selfangerkjerringa Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 14. mars 2007 Hanne: jeg aner rituell bålbrenning i hagen neste helg for å kvitte oss med onde ånder fra både svigermor og lånekassen... Sponge: Kjenner til "problematikken"... armene mine knekker, og jeg slites stadig mellom samvittigheten og egne fysiske behov. Skal jeg unngå betennelse i begge skuldre? Eller skal jeg sørge for masse kroppskontakt for Knøttemor? Og hvor mye mental stimuli skal et sånt lite barn egentlig ha? huff... Men heldigvis så har hun plutselig funnet ut at hun liker å ligge under babygymmen. Det er "heldigvis" ikke bare fordi armene mine får littmindre vondt og jeg faktisk kan stikke på do og tisse ALENE på dagtid mens gubben er borte, men også fordi da får jenta litt stimuli gjennom figurene hun prøver å få tak i. Farger, lys, lyd, former - de MÅ jo være godt med litt variasjon fra å glane rett inn i en pupp eller det rare fjeset til mamma?
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #16 Skrevet 14. mars 2007 Da var ungene i seng, noe senere idag enn vanlig. Jenta har sovet så mye idag at kveldsstellet ble litt forskjøvet, ergo også på storebror... Har lest 3 kapittel i Dustefjerten(hovedbok i bokklubbens barn) og den falt i smak til tross for at det ikke er bilder i den. Nynorsk, da, men jeg leser bare på egen dialekt, så det er ikke noe problem... Mormor derimot gav opp da hun prøvde for et par kvelder siden... Babygymmen er blitt en suksess her i huset også. Kjøpte den i forrige uke, helt klart på tide. Jenta prater og ler så det holder, og kan ligge lenge og beundre alle de fine lekene. Deilig som Ka-Ping sier, å kunne gå på do alene, ha armene fri til litt anna. Lese dagens avis på dagtid- ikke om kvelden etter at ungene er i seng..... SB, du får håpe dagduppene går seg til litt. Det har det iallefall gjort her. Jenta her har også hatt en tendens til å bruke barnehage-levering/henting til soving, og det var alt, men det har snudd, så det er håp!;-) Nå sovner hun igjen etter levering og har hovedduppen da, pluss en til litt senere på dagen ifm trilletur feks.
Hanne og jentungen Skrevet 14. mars 2007 #17 Skrevet 14. mars 2007 Selv om jeg planlegger en unge eller to til så misunner jeg IKKE dere som allerede har to. Hehe. Foreløpig er det mer enn nok med hun ene jeg har:) Heldigvis, *bank i bordet*, trives hun som bare det under babygymmen. Hun kan prate med seg selv og ta tak i og smake på lekene i opptil en time. Da få iallefall mammaen dibbet litt, spist frokost, legge sammen klær, sette på klesvasker osv (og ikke minst gå på do alene) Når det gjelder stimuli så mistenker jeg at twilightbabyene blir mer enn nok stimulert, iallefall ikke understimulert:))
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #18 Skrevet 14. mars 2007 nå sover B.E endelig. Ho har egentlig vært ganske grei ikveld,bare 3 skriketokter der ho skrek seg helt bort for deretter å sovne som en stein i 10 min,men nå ser det ut som søvnen tok ho. Pappaen ser tv og eg tar siste dibbingen før natta. Har vore da dritværet her idag så ingen trilletur desverre,får håpe på bedre vær imorgen.
DiddiDaddi Skrevet 14. mars 2007 #19 Skrevet 14. mars 2007 Godkveld jenter! Dere har vel kanskje tatt kveld alle sammens, men for en gangs skyld er jeg faktisk ikke kveldstrøtt ) Er litt godt å være oppe en stund etter at snuppa har tatt kveld. Hanne: så fint lånekassa skjønte at de hadde tatt feil ;o) Bra du får penger nå! Jeg ammer forresten også "vanlig" på en side, og bruker tvillingstilling på den andre, gjort det nesten siden vi kom hjem fra sykehuset. Prøver jeg i vanlig stilling på venstre pupp blir det bare styr, men ligger hun i tvillingstilling er det aldri noe problem - underlig! Men bra det funker ) Sponge: Her var det også mye styr med dagtidsoving, helt til snuppa skjønte at det er deilig å sove i vognen. Hun har sovet spesielt godt de siste dagene når det har regnet nå voldsomt, tror lydene er beroligende. Er det samme når hun er på badet sammens med meg når jeg dusjer, da storkoser hun seg. Liker nok lyden ) Kjenner meg også igjen i det dere sier om hvordan de skal "underholdes", og hvor mye stimulering de egentlig skal ha. Når hun har vært våken ett par timer begynner jeg virkelig å lure på hva vi skal finne på...men synging er en vinner her ) Gleder meg til hun oppdager hendene sine og skjønner at de kan brukes til noe, enn så lenge puttes de bare i munnen. I går natt ville hun spise 3 (!) ganger, håper det var for litt øking, for jeg var virkelig trøtt i morges. Til vanlig er det jo mye soving på natten, har nok blitt litt bortskjemt! Håper dere alle får en fin natt, så får vi sende hverandre gode tanker når vi sitte våkne i natt ) Sov godt!
Zummi Skrevet 15. mars 2007 #20 Skrevet 15. mars 2007 Dere to skulle ikke tilfeldigvis ha Firefox med sin overivrige stavekontroll vel? (høyreklikk "noe", velg språk/languages og velg så norwegian bokmål)
Hanne og jentungen Skrevet 15. mars 2007 #21 Skrevet 15. mars 2007 Zummi: Du hadde rett:) Nå er det fiksa...
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #22 Skrevet 15. mars 2007 Nok en flott morgen etter ei natt med søvn. 2 måltider på 11-12 timer er ikke til å klage over! Lurer på om begrepet "søvn avler søvn" gjelder for mødre også, jeg er trøttere jo mer jeg sover! Må unne meg en liten dupp på sofaen kjenner jeg før en ny runde med klær skal brettes... Ellers har jeg blitt underholdt av en 3 åring som synger "Mari, du bedåre, har du kjøpt deg nye skor?" fra vi sto opp kl. 07.30 til han gikk inn døra i bhg for en halv time siden, og da er det vel ingen tvil om hva jenta her heter heller...
selfangerkjerringa Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #23 Skrevet 15. mars 2007 Funka ikke her dessverre. Teksten står innstilt på norwegian, like fullt har jeg disse røde strekene.
SpongeBob Skrevet 15. mars 2007 #24 Skrevet 15. mars 2007 Lillegutt sover søtt på sofaen og jeg burde sikkert ta meg en lur selv, men i stedet hadde jeg lyst på en tur innom nettet og en kopp te og slikt... Når dagen starter bra (=han sovner greit før 10 og får sovet litt) går dagen seg stort sett veldig bra til, da blir det ordentlig soving hele veien. Og det kan jo være greit siden SpongeDad har forlatt oss og blir i byen til i morgen... Lenger klarer han ikke å holde seg unna, hehe, synes det er direkte festelig at han er så oppslukt av familien sin for tiden;) Her er dagens eneste virkelige prosjekt å få ryddet litt og å lage morsdagskort til svigermor - i UK har de nemlig morsdag nå på søndag, så da må jeg jo få til noe fra gutta i Norge. Synes jeg så gubben ordne slikt selv - er det noen her som har menn som faktisk holder orden på bursdager og slikt i sin egen familie? Nei, nå er jeg slem... Får løpe ned i kjelleren og orge klesvask før lille snupp finner for godt å ville underholdes igjen - takker forresten for alle andres innspill der. Vi skal altså ha babygym om en stund...
selfangerkjerringa Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #25 Skrevet 15. mars 2007 Sponge: du er ikke alene nei. Gubben min husker sin egen bursdag - fordi det tilfeldigvis er samme dato som forlovelsesdagen vår, og det står inni ringen hans, hehehe liten2: hehe, vi har noen sånne runder med synging vi også Best var den morgenen hun sto og sang foran speilet, danset rundt og veivet med armene som en ballettdanser. Jeg ba henne speede opp litt siden vi skulle rekke barnehagen, og jenta repliserer: "du må vent litt, æg e itj ferdig enda, mamma. Det e meir musikk igjen sjø" jaha - har du musikk i hodet idag, spør jeg. "nneeeei, i arman vel, ser du itj det?"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå