selfangerkjerringa Skrevet 13. mars 2007 #51 Skrevet 13. mars 2007 Hanne: takk for kommentar på bloggen hihi... føler meg litt datageek nå, men blogging er jo så vanlig at snart har vel svigers også blogg tenker jeg... hehehehe... yeah right
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #52 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har ikke blogg, men må vel kanskje gå til anskaffelse snart:))
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #53 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har forresten hengt opp flere leker i babygymmen nå Hun storkoser seg med de nye og overser de hun har hatt siden første gang hun lå der. Hehe:) Det var fysioterapeuten på barseltreffet som anbefalte å kun ha 2-3 leker hengene forrran de minste. Dette både pga overstimulering og for å kunne stimulere motsatt av eventuelle favorittsider.
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #54 Skrevet 13. mars 2007 Ja, da var denne dagen snart over også. Har vært en bra dag med bytur i det flotte trønderværet, nye sko, garasje(!), foreldrekaffe i barnehagen og midddag hos mamma. Begge ungene i seng og sover søtt, storebror har fått innvilget søknaden om å få en fridag fra barnehagen i morra og sovna med et smil om munnen;-) Det eneste jeg mangler nå er faktisk kjeks og blåmuggost! Ble litt frista av snakket her på tråden i går og idag- lenge siden sist....og et glass rødvin......men jeg har ikke vært på matbutikk idag, så jeg får handle inn til House i morra..... Kjekt at det ordna seg med binding av renta Ka-Ping, og så får vi håpe det løser seg med lånekassen til deg Hanne! Skjønner godt at du er litt fortvila.
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #55 Skrevet 13. mars 2007 Liten2: Satser på at det ordner seg ja:) Vin hørtes godt ut, kjøper du ei flaske til meg også? Hihi:) Da er det CSI:)
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #56 Skrevet 13. mars 2007 Trenger ikke kjøpe vin, for jeg som har hatt tørke i vinninga på vinlotteriet på jobb, vant 4 ganger mens jeg gikk gravid, fikk ei i julegave fra jobb++++ så her er "barskapet" velfylt enda;-)
selfangerkjerringa Skrevet 13. mars 2007 #57 Skrevet 13. mars 2007 Tror jeg er den eneste småbarnsmoren som IKKE lengter etter vin... er faktisk ikke glad i rødvin i det hele tatt. Et par iskalde pils derimot hadde ikke vært så verst
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #58 Skrevet 13. mars 2007 Jeg lengter etter båder rødvin, hvitvin og pils. hehe:) Når jeg kommer på besøk skal vi kose oss med noen pils når jentene er i seng vet du:)
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #59 Skrevet 13. mars 2007 Mest glad i øl jeg også, men til ost er det veldig godt med rødvin syns jeg. Men jeg begynte ikke å like det før jeg var 26-27 år gammel....Passert 30 jeg vettu.....
selfangerkjerringa Skrevet 13. mars 2007 #60 Skrevet 13. mars 2007 øyh! hvor ung tror du jeg er egentlig? fyller tross alt 28 i år... og både gubben og resten av familien min påstår hardnakka at jeg mentalt er på bingokjerring-stadiet i perioder
selfangerkjerringa Skrevet 13. mars 2007 #62 Skrevet 13. mars 2007 Roquefort er en innmari sær ost egentlig.. men mmmmmmm så god! Har spist en svær klump nå Nammis! Men nu er det natten. Trenger krefter til morradagen... Gubben skal være hjemme på tredje dagen pga sykdom imorra, jeg kjenner det skal bli godt å få ham frisk og tilbake på jobb igjen. FRISK gubbe hjemme fra jobb = kos. SYK gubbe = ka-ping i praksis trebarnsmor...
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #63 Skrevet 13. mars 2007 Merkelig fenomen det der med mannfolk og sykdom.....
ts&hl mamma Skrevet 14. mars 2007 #64 Skrevet 14. mars 2007 Hmm, nå fant jeg dere nederst på side 2, så her må jeg ta aksjon :-) Har endelig hatt en natt med mer enn to timers søvn og det var FANTASTISK- hadde helt glemt hvordan det er å føle seg noenlunde uthvilt og ha litt overskudd. Så nå går vaskemaskinen og oppvaskmaskinen, TS er og danser i åpen barnehage med farmor, gubben er dratt på ikea for å kjøpe ny innmat til skyvedørsgarderoben på soverommet (den kollapset her om dagen...) og jeg har ryddet ut alle klærne. Føler meg skikkelig effektiv og skal nyte det så lange det varer. Snart tar jeg fram støvsugeren også!! Var ellers på HS i går med minstejenta HL, hun hadde lagt på seg 580 gram på under to uker, så all den etinga på natta har i alle fall effekt og det er jo greit å vite. Planen er å øve litt med MM på flaske de neste dagene så pappaen også kan komme litt mer på banen og mamma kan få litt mer søvn - det blir deilig! Ha en strålende dag :-)!!
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #65 Skrevet 14. mars 2007 Nå sover B.E i bagen i stua,ho sover utrolig dårlig på dagtid nå,toppen 1 time i slengen og igår ved leggetid ble ho hysterisk. Begynte leggingen kl 20 og var i seng kl 24,da sovnet ho på magen min etter at alt annet var prøvd ut. Og nå på morgenen var det påen igjen med skriking og styr. Virker som ho stresser slik med kveldspuppen og morgen puppen at ho ikke blir skikkelig mett og da blir det bare grining. tenkte kanskje eg skulle prøve å gi flaske,for ho blir så hysterisk under disse skriketoktene at pupp er helt uoverkommelig å få ho til å spise fra. Så idag holdt ho det gående fra kl 08 til 12 før ho sovnet ,våknet igjen kl 13,fikk pupp og sover enda heldigvis for det trenger ho. Når prøvde dere flaske på deres unger? B.E er 4 uker nå så skulle tro det ikke er noen fare angående amming og suging fra puppen forvirring lengre.nNå våkner ho igjen,have to go!
ts&hl mamma Skrevet 14. mars 2007 #66 Skrevet 14. mars 2007 Issy, tror trygt du kan prøve litt flaske nå. Vi starter nå når hun bare er 16 dager. Har god erfaring med å fylle opp litt ekstra MM på kveldstid med eldstejenta som nå er 2,5- da sov hun mye roligere og lengre, så håper det hjelper denne gangen også både her i huset og hos deg :-)
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #68 Skrevet 14. mars 2007 ja det virker som ho er sulten ,men det tar jo evigheter å roe henne når ho er i det lune og kommer ho i nærheten av puppen så bare kaver ho seg enda mer hysterisk opp.Har vore å kjøpt slike anti kolikk smokker til flaskene så får vi prøve å se det ann.
ts&hl mamma Skrevet 14. mars 2007 #69 Skrevet 14. mars 2007 MM, måtte pumpe med nr 1 som ble født 10 uker for tidlig, så er vant til å sitte på melkemaskinen :-)
Hanne og jentungen Skrevet 14. mars 2007 #70 Skrevet 14. mars 2007 Denne tråden er blitt lang:/ Lånekassen endra forresten mening så nå får jeg full støtte. Dvs 10 måneder med stipend:)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå