Hanne og jentungen Skrevet 12. mars 2007 #26 Skrevet 12. mars 2007 Liten2: Så herlig å ha begge i seng på denne tiden:) Antar du nyter det?
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #27 Skrevet 12. mars 2007 Å, ja! Litt tid for seg selv er godt. Skal se om jeg får prøvd å få henne til å ta flaske snart, så kan jeg kanskje sette igjen henne til barnevakten(mormor) neste gang jeg skal på "syforening" også, det hadde vært ekstra bonus....
selfangerkjerringa Skrevet 12. mars 2007 #28 Skrevet 12. mars 2007 Og da er begge MINE iseng. Knøttemor er riktignok våken enda hører jeg av bablinga, men det varer neppe lenge. Nå logger jeg av - skal nelig tilbringe kvelden sammen med nevnte blåmuggost (selbu blå, den SKAL prøves når du kommer, Hanne, den er dritgod) og lese ut Dødens Codex til imorra for da skal søs ta over. Vi er hakk i hæl i samme krimserie, forskjellen er bare at jeg leser serien for femte eller sjette gang, mens hun er førstereisgutt på den fantastiske ferden Gøy å høre henne kommetere ting fra bøker som jeg selv har et så spesielt forhold til Nattinatt jenter! klemmer fra ka-ping-heimen
SpongeBob Skrevet 12. mars 2007 #29 Skrevet 12. mars 2007 Hei sann - har en snei "Selbu blå" liggende i kjøleskapet som jeg ikke har fått prøvd ennå - dn kommer altså ka-pinganbefalt?
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #30 Skrevet 13. mars 2007 hellu! Fant tråden nede på side 2 så eg tenkte eg fikk starte dagen med å skyve den opp på side 1 igjen. Igår hadde vi besøk av helsesøster og B.E har lagt på seg 720gram på 3 veker så ingen fare for at ho ikke får nok mat. Nå veier ho 3905gram.Etterpå kom da en del jobbveninner på besøk og det endte med en stresset B.E som ikke ville ha mat i 15 tida og dermed var sirkuset igang. Ho var hysterisk og holdt det gående helt til kl 21 før ho sovna av utmattelse,stakkars lille gullet mitt.Hadde ei veninne her som hjalp til med bæring og trøsting da det sto på som verst. Pappaen tok legginga så eg fikk i meg litt mat. Og da sov ho jammen fra 23 til 04 før ho ville ha mat. Etter det fikk ho vondt i magen og våkna igjen kl 05 og måtte få ligge og sove på mammas mage til 0630 før ho kune flyttes over i vogga si igjen,men 0730 våkna ho atter engang og mammas mage var det eneste som hjalp og der sovna vi begge to til kl 0830. Nå har pappaen tatt ho med seg på trilletur slik at eg får slappet litt av. Eg synes ho surkler slik i halsen, og av og til når ho gulper kommer det store limete klumper opp,akkurat som om ho har mye gammelt gulp ho ikke klarer å kvitte seg med og som ligger og irriterer. Nå er barnedåpen i boks,4 faddere og datoen blir 27 mai. 10 april skal vi på 6 ukers kontroll og det skal bli kjekt.
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #31 Skrevet 13. mars 2007 Heisan jenter. Fin start på dagen idag hvor jeg tilogmed kom meg i dusjen uten problem. Ikke alltid det lar seg gjøre med 2 som skal stelles,men guttungen sov og da ble det badegolvet på minstejenta- som har blitt så flink til å sove om natta.... Guttungen er levert i bhg, og jeg skal pakke jenta i vogna og ta bussen til byen. I ettermiddag er det foreldrekaffe i barnehagen, så denne dagen får bein å gå på den også;-)
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #32 Skrevet 13. mars 2007 Issy*har blitt mamma*: Det høres ut som en kjip natt. Godt du har venninner som kan bære og en pappa som triller, det hjelper for en sliten mamma:) Her er nettene blitt rene rutinene. Legger henne mellom 21 og 22, da sover hun til alt fra 3 til 6 for så å våkne mellom 8 og 10. Vi har altså ikke hatt det slik siden fødselen, hehe. I to uker rundt jul skreik hun fra midnatt til sola stod opp, da sovna hun på mammas mage på sofaen:)
SpongeBob Skrevet 13. mars 2007 #33 Skrevet 13. mars 2007 Hei, her har vi hatt en glimrende morgen, må jeg si! Vel, den begynte ikke helt 100%, lillegutt våknet i fire-femtiden og lot seg ikke legge igjen (slitsomt...), men hang i puppen og hadde tydelig luft i systemet (utrolig som de kan lage lyd til tider!) og var generelt utilpass. Pappaen har ikke klart å rive seg løs fra oss denne uka (fortsatt dårlig samvittighet?), så da han skulle kjøre storegutt i bhg kl 0830 tok han med seg en gryteklar lillegutt i bilsete - dermed fikk han en skikkelig dupp og mammaen fikk seg en deilig dusj i fred og ro. Så nå har jeg nybarberte legger og er innsmurt med body butter og har rene klær og har fått satt på klesvask og oppvaskmaskin og laget skikkelig frokost til meg selv og alt! Og det til tross for at de kom tilbake akkurat da brødskivene poppet opp av risteren - lillegutt er vant til "påtår" når vi kommer fra biltur og var veldig fornøyd med pupp og så ny lur. Så nå ligger han og sover så søtt (så lenge det varer) og jeg koser meg med en tekopp og har det riktig så greit. Og Selbu blå anbefales forresten herfra også!
DiddiDaddi Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #34 Skrevet 13. mars 2007 Heisann jenter ) Issy: Uff, hørtes ut som en slitsom kveld. Her hadde vi det ofte sånn de første ukene, mye kveldsuro, og det tok på kreftene selv om snuppa sov på natta. Men jeg kan ihvertfall trøste med at det blir bedre og bedre ) Her har vi av og til litt uro nå, men ingenting i forhold til før. Liten2 og Sponge: Høres ut som ting begynner å gå seg til, det er deilig det! Men fremdeles må vi vel regne med litt uro og nattevåk osv ) Vi har vært på gruppetime på helsestasjonen, va koselig gruppe. Min jente og tre gutter, var visst stort sett bare født gutter her i januar! Martine var blitt 5600 gram og 58 cm lang, storjente ) Navlestumpen viser enda ingen tegn til å falle av, så helsesøster ringte føden. De har gitt oss nye tips for å få den av, og skjer det ikke noe på en uke, skal vi tilbake til legen på helsestasjonen. Så det er bare å være hardhendt med den framover.... I tillegg har jeg reagert på at hun helst vil ha hodet en vei, uansett hvor mye vi prøver. Hun snur begge veier, men klarer ikke snu så langt til den ene siden. Helsesøster mente vi bare måtte fortsette å stimulere henne fra "feil"siden hennes, men i tillegg har vi fått time til fysioterapeut for å sjekke at det ikke er noe som hindrer bevegelsen. Er jo greit å få sjekket motorikken ) Nå skal jeg straks avgårde på min 6 ukers kontroll, som har blitt 10 ukers fordi jeg skal ha spiral. Håper og tror alt er ok nå ) Ha en fin dag da!
selfangerkjerringa Skrevet 13. mars 2007 #35 Skrevet 13. mars 2007 Skriver bare litt i full fart for å forhindre at tråden havner for langt baki bakleksa her... har vært i banken idag for å refinansiere lånet, vi valgte 850 000 på fast rente innenfor 60% av boligens verdi, og de siste 150 000 av lånet på flytende rente. Flott løsning Vi tok 25 års nedbetaling, har ikke råd til 20 enda. Forhåpentlig endrer det seg når jeg får meg jobb en gang etter permisjonen... Nå er det middag som står på plakaten - orket ikke å finne på eller lage noe fancy idag, så jeg får litt hjelp av toro til å lage pizza. Ha en flott tirsdag ettermiddag, jenter!
SpongeBob Skrevet 13. mars 2007 #36 Skrevet 13. mars 2007 Ka-ping; Gratulerer med nytt lån! Og det blir pizza her også, ja - men her kommer folket hjem!
DiddiDaddi Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #37 Skrevet 13. mars 2007 Da har jeg vært til min kontroll, alt ok, og spiral på plass. Bivirkninger kunne være kviser....og jeg har jo kviser fra før (blir visst aldri ferdig me puberteten...hehe), spent på om det blir værre. Han sa det kom til å komme sammentrekninger som var som etterrier når den var på plass, og jepp - nå husker jeg hvor riene gjorde vondt...au! Det går forhåpentligvis snart over...blir jo som prevansjon det også )
DiddiDaddi Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #38 Skrevet 13. mars 2007 Åja...grrrrr, fikk irriterende beskjed i dag!! Vet ikke om dere husker at jeg plagdes med pcn min i høst, og i begynnelsen av desember leverte vi den inn til reparasjon. Det skulle ta max 14 dager, og garantien gjaldt, så vi skulle ikke betale noe. Nå er det gått snart 4 mnd siden vi leverte den inn, og i dag ringte en uhøflig og sur dame og sa at det kom til å koste ca 5000-6000 kr, og at garantien ikke gjaldt mer enn ett år!!!! Jeg ble helt sjokkert!!! Må bare ha mange utropstegn, så sjokket ble jeg ) Vi ringte deretter mannen vi har vært i kontakt med hele tiden, og han skulle ordne opp i dette....betale gjør vi jo ikke, for han har lovet at det skulle gå på garantien, og vi har sagt vi ikke vil reparere om vi må betale, da kjøper vi jo heller ny. Men nå reparerer de jo sikkert ikke den...søren...liker den bærbare pcn min! Pc til 9000 kr, 2 år gammel....det ble drøy årsbetaling!
SpongeBob Skrevet 13. mars 2007 #39 Skrevet 13. mars 2007 Høres nesten ut som da vi leverte printeren til service fordi den fusket. Fikk beskjed om å ta vekk alle ledninger og tonerkassettene, slik at ikke noe skulle bli borte underveis. Etter seks uker fikk vi beskjed om å hente den, de hadde funnet ut at feilen var at ...det ikke var tonerkassetter i. Og den feilen dekket ikke garantien, mente de, så de ville ha oss til å betale tre ganger det printeren kostet for "feilsøking" og reparasjon - og nye tonerkassetter...
DiddiDaddi Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #40 Skrevet 13. mars 2007 Åh...så mange "dumme" folk det er overalt da - skal visst ikke være lett å reparere duppeditter, de vil vel helst alle skal kjøpe nytt nå for tiden!
DiddiDaddi Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #42 Skrevet 13. mars 2007 Hehe....jepp, jeg lar meg lure ) Blir nok ny bærbar pc her!
selfangerkjerringa Skrevet 13. mars 2007 #43 Skrevet 13. mars 2007 O-blåmuggost-elskende SvampeDronning!!! Du som bor i grisgrendte strøk som meg - har du tips til gode sider for nettshopping? Lager liste på bloggen min
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #44 Skrevet 13. mars 2007 Åh, nå kunne jeg tatt livet av alle saksbehandlerne i lånekassen:/ (les egen tråd)
selfangerkjerringa Skrevet 13. mars 2007 #45 Skrevet 13. mars 2007 Trøsteklem til Hanne! *lese lånekassetråd nå*
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #46 Skrevet 13. mars 2007 Takk og lov for at jeg har en samboer som jobber, men det går jo kraftig ut over hans studier. Åhhh, nå er jeg skikkelig frustrert, men mest fordi jeg ikke forstår hva som skjer.
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #47 Skrevet 13. mars 2007 Iiiiik. Prøvde å ringe min mor i Langtvekkistan, men der var det kun en dame som snakket langtvekkistansk. Jeg la på jeg.
DiddiDaddi Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #48 Skrevet 13. mars 2007 Uffda Hanne, leste tråden, håper det ordner seg. Har ingen erfaring med det, betaler bare på lånet nå, men sender en trøsteklem jeg også ) Saksbehandlere skal ikke være så lett å forstå seg på nei.... Er dere forresten med i mor-barn undersøkelsen? Vi er med på den, syns det er viktig å bidra til forskning. Nå har jeg blitt med på en til, fikk skjema på helsestasjonen i dag, en stor undersøkelse om morsmelk og miljøgifter. Det er jo veldig spennende og aktuelt, og ganske urovekkende hvor mye miljøgifter vi faktisk har i oss. I en undersøkelse som ble gjort for bare litt siden viste det jo seg at gravide her i området har mye miljøgifter i seg, var vel forskning på arktiske strøk. Dette er vel ditt område Sponge? Er dere med på morsmelkundersøkelsen?
selfangerkjerringa Skrevet 13. mars 2007 #49 Skrevet 13. mars 2007 Hehehe hushjelpa kanskje? Eller din nye langtvekkistanske adoptivsøster?
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #50 Skrevet 13. mars 2007 Ja, det kan jo hende. Kanskjed de har adoptert uten å fortelle oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå