Gå til innhold

majaminpirajaaaaaaaaa...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Se der ja! Der kom innlegget :-)

 

Skal vi holde oss til ett innlegg å skravle i? Kan heller kopiere innleggene om sovingen over til dette innlegget eller noe? Vi ser no...

 

Iallefall, du vil ikke tro det - men igår holdt jeg meg unna absolutt ALT snop til Maja hadde lagt seg (da spiste jeg noen få opera mints ;-) ) Og du skal se at det ga resultat! Maja la seg halv åtte igår og våknet ikke før kl. 4!!! :-)) Og sov videre til kl. åtte :-)

 

Så NO SUGAR skal bli mitt nye motto! Verste av alt er at jeg kuttet ut brus når jeg lå på barsel tvert - og jeg drakk veldig mye brus om dagen før! Så hvis jeg sier til meg selv at SJOKOLADE ER PYTON hver dag nå så skal du se at jeg begynner å tro på det! hahahaha :-)

 

Planer for helga duda? Vi skal treffe kjæresten til onkelen min (vi er en veldig stor og nær familie!) som visstnok skal lage et herremåltid uten sidestykke til alle sammen! Gleder oss til det! Så får jeg heller ta det rolig med kakene etterpå ;-)

 

God Helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg må bare si at jeg har lest, men ikke hatt tid til å svare ennå :o)

Jeg skal stelle småtten for kvelden nå, så skriver svar senere i kveld :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå har jeg endelig tid til å sitte litt, herlighet som jeg har stresset de siste dagene.. Fikk besøk av arkitekt for å få tegnet hvordan vi skal bygge om huset på lørdag (vi vet vi skal plusse på 4 m på lengden på huset og sette på en ark, men trenger litt hjelp til planløsningen), og da måtte jeg jo bruke hele fredags eftan på å rydde og vaske som en gal. Som jeg gleder meg til de tegningene blir ferdig!! Jeg er så spent altså, og gleder meg til å sette igang selv om det blir fryktelig mye jobb.. Heldigvis så kan vi fortsatt bo sånn som huset står nå, så vi slipper å leve et års tid med plastforheng og byggerot :o)

 

Apropos pakken så syntes jeg syns du fortjente noe hyggelig, for du er en veldig hyggelig jente her inne på dib. Og snille jenter vet du... ;o)

 

Ørjan står opp ca kl 06, jeg legger han på formiddagen kl 09 (sover alt mellom 45 min - 1,5 time) og så ca kl 13 (sover også da mellom 45 min - 1,5 time). En av dubbene hans er lang og en av dem er kort, men det varierer hvem det er. Han sover ihvertfall aldri lenger enn til 15, og legger seg for natta ca kl 19. Jeg leste et sted at man burde la ettermiddagsluren være over innen 16, slik at de blir trøtte til kvelden.

Jeg har slitt veldig med å få Ørjan til å sove, tom som nyfødt baby sov han ikke mer enn ca 14 timer i døgnet (så til de som sier at babyer bare spiser og sover - HA!!). Så jeg er litt striks på disse soverutinene hans (til svigermors lille fortvilelse inniblandt, når vi "bare" får vært hos dem 2-3 timer ;o) ).

 

Hehe, jeg kan nesten ikke nekte på at han er verdens skjønneste lille gutt :o) Han er mamma's store stolthet og øyesten, det er helt sikkert!

 

WOW, jeg er ubeskrivelig imponert!! En hel dag uten sjokolade, det er tøft det :o) Men at sjokolade er pyton tror jeg aldri du får til - i så fall må du ta patent på det og bli multimillionær.. ;o)

Men det rare er at hvis man klarer å la være å spise noe en dag, så er suget mye mindre neste dag, har du tenkt på det? Var ei inne på trimdebatten som sa det, og det stemmer jo faktisk fant jeg ut :o) Men så var det akkurat det å la være å spise noe da.. Noe som minner meg på at jeg må fortelle deg at...

 

TA-DA-RAMTATATAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! :oD :oD :oD

 

ØRJAN SOV FOR FØRSTE GANG HELE NATTA I NATT!!! Weeee :oD

La han som vanlig ca 19, han våknet for smokken ca kl 22 og sov så helt til kl 06 :o) (egentlig 05 gammel tid, men helt greit at jeg fikk gjort om den timen første dagen). Jeg våknet med et sjokk kl 05, og måtte jo ned og titte. Da lå han på magen, så jeg snudde han og han sov da en time til. Er det forresten farlig om de ligger på magen nå? Jeg liker det ikke, siden krybbedød-spøkelset fortsatt hvisker meg litt i nakken.. Men jeg syns å huske å ha lest at når de snur seg rundt selv så er det greit?

 

Åssen gikk det med herremåltidet (spurte hun om med vannet rennende i munnen.. ;o) ) ?

Gleder meg til senere i dag jeg, da skal vi til svigers og feire bursdagen til svigermor. Hun er skikkelig husmor og lager flotte middager. Nam :o) Også bløtkake til slutt selvfølgelig! Dobbelt-nam :o)

 

Det er helt greit for meg å holde meg til en tråd :o) Det blir litt enklere kanskje, for det er så fryktelig mye som skal ut vettu.. Som sagt så tror jeg ikke jeg er noe mindre skravlete enn deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe meg så langt dette ble da..!! Hehe, får håpe du har god tid.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå:-)

 

Dytter dette innlegget til første siden, siden du ikke har 'lov' å gå på side 2 :-)

 

Maja har sovet godt inatt, kun ei amming, dvs 8 timer søvn i strekk for Maja før hun sov nye 4 timer - tross utskeielser med kake, men jeg spiste 'bare' 2 kakestykker og de var tynne :-) Så alt ialt ble det kanskje 1 kakestykke ?! :-) Hehe, synes det er en litt sånn Bridget Jones-aktig stil over tråden våres, med inntak av sukker (røyk og alkohol mangler da, men det er tross alt småbarn vi snakker om her inne!) :-)

 

En liten tur i vårsola har vi også vært - Tok Maja i bæreselen, men hadde selvføgleig kledd på henne litt for mye så hun var bra varm når vi kom hjem! Synes påkledningen er vanskelig for tida, fortsatt litt kald og rå luft så hun må nok bare pakkes på :-)

 

Nå skal huset ryddes, klær vaskes, koffertene finnes frem og legge frem klær som skal være fredet til vi drar avgårde. Vi får heller lete etter klær lengst inne i klesskapet før jeg vasker flere maskiner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, pga hemmelig venn? Da var det godt for en ting at jeg bare har vært noen få snarturer innom her da :o) Jeg har ikke sett på den tråden heller, syns jeg er ganske flink som klarer å temme nysgjerrigheten min såpass - *stolt* ;o)

 

Hehe, det er merkelig hvordan disse barna våre responderer på sukkerinntaket vårt altså.. Jeg syns ikke Ørjan reagerer noe hvis jeg har spist kake faktisk, men nå er jeg ytterst forsiktig og tar som du bare en bit eller to.

 

Vi trillet opp til svigers (de bor 5 minutters gange unna), og det var utrolig deilig ute! Skikkelig vårstemning, man kjenner at den vinterdepresjonen man ikke visste at man hadde slipper taket på sånne dager ;o) Ørjan var rimelig varm han og, det er veldig vanskelig med klær syns jeg og. Han har akkurat vært kjempeforkjøla (holdt på i godt og vel 4 uker, jeg er nesten ikke lei snørr..) og jeg er veeeldig påpasselig på at han ikke skal bli det igjen. Så han er veldig ofte litt for varm enn for kald egentlig.

 

Åååh, nå er det ikke lenge før dere drar :o) Tenker dere er spente nå jeg! Og jeg håper dere får en like fin reise med Maja nå som den dere hadde sist, det blir vel noen timer på fly?

Hihi, nå kommer jeg sikkert til å synes det blir lite skravling på meg på Dib mens du er borte, du må hoie på meg så fort du er hjemme igjen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært utrolig deilig å vært ute idag :-) For et flott vær!! Men kjipt med slike forkjølelser som ikke slipper taket... JEg har vært litt redd for at Maja skulle bli forkjølt igjen nå rett før vi drar, men jeg kan ikke sperre henne inne heller ;-)

 

Det er godt mulig at jeg kommer til å bruke dataen der borte, men det blir mest til mailsjekking osv... Kan nesten ikke være i Usa å sitte på datan...det blir for sært - også for meg :-) Men en tur innom for å si hei og hå er nok høyst aktuelt :-)

 

Håper virkelig på en grei flytur! Alt ialt skal vel flyturene (må først til oslo og mellomlanding i Stockholm) ta tilsammen 12 timer. Begynner å få litt reisefeber ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

 

Jeg skriver jeg :-) Maja la seg klokka 8 som hun bruker, men våknet kl. 1 og kl. 6 for pupp. Hun sov heldigvis til kl. 9 da, men er trøtt idag allikvel. Hun våkner av at hun ligger på magen da... skjønner ikke hvordan jeg skal få henne til å holde seg på ryggen! Uten å binde henne fast da, men det har jeg ikke lyst til...

 

Overgangen til somemrtid har da alt i alt gått knirkefritt, hvis hun ikke finenr på noen sprell idag da :-)

 

De dagene hun våkner mye på natten står vi som regel opp kl. 9, og de dagene hun våkner kun 1 gang står vi opp kl. 8. Vil det da si at hvis hun sover hele natten så står vi opp kl. 7? :-P Hehe, blir vel iallefall ei stund til jeg opplever det vil jeg tro :-)

 

Nå har reisefeberen kommet også, så jeg må vel begynne å gjøre noe...kofferten pakker sjelden seg selv og det ligger i kortene at det er jeg som pakker.. :-)

 

Vi snakkes! Det blir en fin dag her idag iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :o)

 

Ørjan våknet faktisk kl 03.30 i natt, da fikk han pupp. Vi sto opp ca 06.30, han er som regel våken rundt kl 06. Så dette er jo langt over all forventning, jeg er fristet til å love høyt og tydelig at jeg aldri skal så mye som se på en sjokolade igjen men det er vel å dra den litt vel langt.. :oP Jeg har forresten gafla i meg to kvikklunsj (på tilbud..), to boller og en del små kakestykker i dag, så jeg skal ikke rope på meg noe i dag altså.. Blir spennende å se åssen han blir til natta da.

Jeg hadde kost meg hvis jeg kunne ligget og dratt meg til kl 07 om morran.. ;o)

 

Jeg har ei venninne som har kjøpt sånn Babysafe eller hva det heter til gutten sin, hun er veldig fornøyd. Jeg vurderer sterkt å kjøpe en sånn hvis Ørjan skal fortsette å turne om nettene.. Man skal visst ikke binde de helt fast, den skal være såpass slakk at de skal kunne sette seg opp visstnok. Jeg vet ikke hvordan en sånn sak ser ut engang, men som sagt så er venninna mi veldig fornøyd :o)

 

Overgangen til sommertid merket jeg ikke noe til faktisk :o)

Han våknet kl 06 på søndag han (05 gammel tid), og da sto jeg liksågodt opp så vi fikk kjørt inn ny tid med en gang :o) Så det gikk helt knirkefritt :o)

 

Jeg kan tenke meg at det begynner å krible litt i magen nå ja! Weee, det blir spennende! Gleder meg til å høre hvordan dere har hatt det, du må hilse tanta di så mye ;o)

 

Her er det like mydelig vær som i går, så jeg har nesten dårlig samvittighet for å sitte her istedenfor å være litt ute i sola mens mini sover.. Kanskje jeg skal tusle meg en tur ut..? Ja, det tror jeg!

 

Vi må nesten prates en gang til før du drar, det er litt for tidlig å ønske deg god tur syns jeg.. Så vi snakkes :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet hjem fra etterselskap til ei venninne sin baby's dåp (puh! fikk jeg det rett?) og selvfølgelig gaflet i meg kake :-) tynne kakestykker da;-) Jeg kommer sikkert til å merke bedring når vi er på ferie, da spiser jeg sjelden eller aldri noe snop... Det var slik når vi var i syden også - jeg spiste ingenting søtt = Maja sov faktisk hele natten enkelte dager! Så jeg skjønner ikke at jeg ikke kan la være å spise søtt...

 

Maja var hjemme med pappaen sin og en onkel - og onkelen skulle prøve seg på å gi henne grøt :-) Joda, kjempegreier det! Men før han hadde fått gitt henne grøten, så skulle han bare fjerne en sånn lekesak vi har foran henne med sugekopp vi fester i bordet. Og hva skjedde? Jo, han traff henne rett i ansiktet så hun hadde begynt å stortute stakkars :-/ Rett i fleisen! Så når jeg kom hjem og inn kjøkkenet satt hun på fanget til pappaen å spiste (det gjør vi svært sjelden fordi hun sitter så makkete!). Så jeg spurte hvorfor han ikke hadde hun i stolen - og da så jeg at jenta var helt rød i kinnet og hun hikstet og hikstet - sånn *jeg klarer ikke å roe meg ned*-hiksting :-) OG selvfølgelig når hun så meg begynte hun å grine igjen :-) Hehe, litt røff behandling ja, men onkelen var jo såååå lei seg :-) Men det er no slikt som kan skje og hun får seg nok flere trøkker opp igjennom stakkars :-)

 

Nå er det ikke så mange maskiner igjen å vaske, skal sette på ei maskin nå og legge sammen Maja sitt tøy som henger på snora hvis det er tørt, må finne frem litt utstyr til Maja som tutkopper og skjeer. Jeg er litt for rolig - stresser ikke rundt slik som jeg vanligvis gjør! Det er litt deilig, men samtidig så får jeg en følelse av at det er ett eller annet jeg glemmer...

 

Imorgen skal jeg på barseltreff en tur, så må jeg kjøpe mer d-vitamin til Maja og pakke resten. Oi, imorgen må faktisk alt være pakket! Jeg rekker ikke å gjøre noe på onsdag, vi tar jo første fly fra Vigra kl. 07.00... Mamma kommer forhåpentligvis innom imorgen og hjelper meg å pakke litt mat som vi skal ha med bortover. De ville forresten ikke at vi skulle ha med pinnekjøtt bort, vi er jo tross alt på ferie, så vi skal ikke tilbringe tid på kjøkkenet! :-) Vi kommer nok til å ta dem med ut på resturant i stedet - har lyst å vise at vi er takknemlig for at vi får komme på besøk - eller kanskje vi kjøper inn grillmat og griller - mannen min er en racer på grilling og grillsesongen har visstnok startet! Nam! Jeg elsker grillmat! :-)

 

Nei, jeg får gå å gjøre noe 'annet' fornuftig :-) Jeg sendte forresten deg en melding inne på profilen din...

 

Snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterpålag er jo bare så godt :o) Når en kan fråtse i gjerne 5-6 (eller mer..) forskjellige kaker, ja da er det bare å hive innpå med god samvittighet ;o) Det skulle vært flere etterpå lag rundt her syns jeg..

 

Hehe, huff, vi vil vel ikke lære - eller kanskje vi desperat håper på at det ikke skal være så galt allikevel...?

Jeg var på symøte i går, og da ble det litt is og kling og bittelittegranne sjokolade.. Klarte jo ikke holde meg unna, og to kopper kaffe ble det også.. Du kan tro jeg satt med mørke tanker da jeg ammet kl 24 i natt, at "her blir det liv i natt, rai-rai".. Han våknet igjen 01.20, da ga jeg han smokken og han sov til litt over 06. Det er helt greit :o)

 

Auda, stakkars Maja.. Og stakkars onkel, litt svart samvittighet han da ;o) Har hun fått noe merke?

Jeg klarte å dunke hodet til Ørjan oppi kanten på en drager i taket her i går, det ble litt sånn "eeeh-eeeh"-gråt, men det tok aldri helt av. Men han gned seg masse i hodet, så det var sikkert ikke veldig godt.. Jeg må innrømme at jeg var såpass teit at jeg prøvde å dunke hodet i dørkarmen selv for å se hvor vondt han kanskje fikk, og om selve slaget ikke var så vondt se sved det en stund etter. Haha, nå tror du vel jeg er litt smårar ;o)P

 

I dag har jeg vært på kontroll med Ørjan, jeg rakk såvidt en tur innom her før jeg dro i stad. Så jeg fikk lest, men rakk ikke svare :o) Vesle gutten min begynner å bli stor, 9400 veide han i dag. Og var 72,5 cm lang, det er vel ikke lenge før jeg må bytte kles-størrelse igjen! Helt utrolig..

 

Grilling høres jo helt nydelig ut, kanskje jeg skulle pusta litt støv av kula og slengt på litt grillmat jeg og? Det er jo så utrolig nydelig vær, så det er ikke noe vits i å vente heeelt til påske syns jeg :o) Det er vel godt å slippe å kokkelere, men samtidig så kunne det jo vært gøy og "brifet" med norsk mat ;o) Jeg vet ikke hvor vant de "over there" er med sånn mat, selv om tanten din helt sikkert har spist det før :o) Hvorfor bor hun i USA forresten, er hun gift med en derfra?

 

Nå håper jeg forresten gullet mitt våkner snart, han sovnet i bilstolen 10 minutter før vi kom hjem og sov mens jeg bar han inn og kledde av ham. Jeg har så dårlig samvittighet for jeg ga han ikke pupp før vi dro fra helsestasjonen, jeg tenkte han skulle få brød og pupp når vi kom hjem så skulle vi sove etter det. Men neida.. Han fikk fruktmos av en avocado og en banan før vi dro (rundt kl 10), han spiste opp 3/4 tenker jeg. Men han har ikke fått pupp siden 06.30 ca, og han trenger væske stakkar.. Uff.. Han fikk litt vann til frukten da men. Jeg får skikkelig dårlig samvittighet hvis jeg får kludret til med maten hans..! Så heldigvis så skjer det ikke ofte. Men litt pupp kunne jeg gitt før vi dro.. :o(

 

Jeg har svart deg på PM, regner med du har sett det :o) Jeg har null snøring på messenger (er det det samme som MSN eller no?), hvor jeg går eller hva jeg skal gjøre.. Men jeg lærer fort :o)

 

Jippi, nå våknet fanten min så nå blir det mat :o)

Snakkes snart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Kom akkurat hjem fra barseltreff, kjekt å få treffe de før vi blir vekk i 2 uker :-) Så måtte jeg innom dataen en småtur før jeg skal pakke :-) Men nå må jeg virkelig sette igang her! Mannen min jobber seint idag også, han sa det så fint når han ringte for å fortelle meg at han ble sen idag: "Så når jeg kommer hjem da, så er det bare å slenge koffertene i bilen så slipper vi å tenker mer på de!" "WHAAAT?! Kommer du sååå seint?"

 

Så, ja, jeg må vel nesten bare si bye bye data! og hello pakking!

 

Vi får ta igjen messenger når jeg kommer hjem, eller så får du helt sikekrt hjelp av noen av de andre her inne :-) Jeg kommer til å titte innom litt sikkert, men det blir ikke samme aktivitet her inne nå i noen uker :-)

 

Vi snakkes! Ha ei riktig så fin påske :-)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...