Gå til innhold

majaminpirajaaaaaaaaa...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hehe, der skal alt være i orden skjønner jeg :) Skal vedde på at hun egentlig koser seg veldig med å styre litt ;)

 

Og jeg styrer ikke voldsomt i det hele tatt.. Uten å avsløre for mye så bor jeg sånn til at jeg har ikke alt jeg skulle hatt tilgjengelig ved utgangsdøra.. ;) Men den blir garantert sendt i morra, jeg tror ikke mannen kommer hjem tidsnok så jeg får sendt den i dag. Så du får den før du reiser, og du skal få dine første "skikkelige" hint der :)

 

Et spørsmål til; liker du å pynte deg?

 

Vi har det veldig bra, så koselig at du spør :)

Utrolig hvor fort tiden går, nå har vi alle barn på rundt 8 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, om jeg liker å pynte meg... både ja og nei :-) Sjelden jeg gjør det, og om jeg gjør det, så blir jeg aldri så pyntet som venninnene mine allikevel :-) Rart det der! :-)

 

Idag har vi vært på barseltreff, men jeg måtte gå tidlig siden jeg skulle til tannlegen å fjerne noen sting. Hadde det kjempekoselig, så var kjipt å være den første som gikk! Håper vi rekker å treffes en gang til før jeg drar! Det er jo ikke lange stunden så skal hun ene begynne på igjen å jobbe - og noen uker etter det igjen så skal vi også begynne på igjen å jobbe. RArt det der, plutselig er babyene så nærme ett-års dagen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig hvor fort tiden har gått.. Syns ikke det er lenge siden jeg fikk greie på at jeg var gravid jeg :)

 

Det er så koselig med disse barseltreffene, vi er 7 stk i min gruppe og vi har det topp når vi er samlet. Vi har det bare en gang i måneden ca vi da, og noen har begynt å jobbe igjen (2 stk som fikk i mars og 1 i mai, de har begynt igjen). Det er moro å følge opp barna på samme alder og, vi får håpe det fører til litt tettere bånd opp i skolealder også. Men det blir nok vanskeligere å holde treff når alle begynner å jobbe igjen.

 

Hva skal du gjøre med Maja når du jobber da? Barnehage, eller dagmamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke at det er lenge siden jeg gikk gravid! SAvner det innimellom, men så fort jeg blir litt småkvalm så tenker jeg 'hva er det jeg tenker på!' Men har jo lyst på to 'litt' tette da :-) Må bare jobbe litt - savner det også :-)

 

Jeg skal ha Maja hos svigermor. Jeg jobber turnus og skal også jobbe redusert stilling, så det blir ikke den alt for store belastningen på henne! Hun ønsker iallfall selv å være dagmamma - så tror nok at alle blir glad med ordningen :-) Du da? skal du ha dagmamma eller barnehage? (høres vel kanskje ut som om jeg fisker etter hint! hihi)

 

Vi er bare 3 stk på barseltreff vi - men har det jo veldig kjekt fordiom :-) Maja og to gutter. Ene gutten er propell slik som Maja, mens den andre er veldig reservert og kan begynne å grine bare Maja ser på han stakkars :-/ Så jeg prøver å holde klåfingrene hennes unna han da :-) Heldigvis så storkoser de to andre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ ER PAKKEN DIN SENDT :)

 

Leverte den med en gang posten åpnet, så regner med du får den i morgen eller overimorgen :) Så nå kan du glede deg, det gjør jeg ihvertfall!

 

Hehe, fisk så masse du vil du :) Men jeg kan si såpass at jeg ikke skal ut i 100 prosent stilling igjen. Veldig greit å kunne bruke familie hvis man har mulighet til det, og hvis man har et godt forhold skulle jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende! Gleder meg veldig til overraskelsen :-)

 

Ja, det er veldig greit å bruke familien - svigremor har 3 gutter så hun er jo sjeleglad for endelig å få ei jente :-) Vi har et veldig godt forhold - heldigvis! Men når hun kom på barseltreff på sykehuset første dagen og fortalte at de hadde kjøpt en seng å ha hjemme hos seg til Maja måtte jeg minne henne på at 'du vet vel hvor Maja bor, sant?' Hehe, må jo bare le litt av besteforeldrene også da - de tar jo litt av til tider - første barnebarnet så da blir det vel bare sånn :-)

 

Deilig at du kan være hjemme da! Selv gleder jeg meg til å begynne på igjen å jobbe - selv om jeg gruer meg til en mer stresset hverdag :-(

 

Hehe, tenkte nettopp over hvor rart det egentlig er å skravle slik med deg når jeg ikke vet hvem du er enda :-) Snakk om å blotte seg for en 'fremmed' da :-) Men så utrolig kjekt også - siden jeg er skikkelig skravlesjuk! Mannen har vært vekke denne uka pga arbeid og kommer ikke hjem før imorgen.

 

Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok litt stas med jente da kan jeg tenke meg :) Det er rart med disse små nurkene og bestemødre altså, de vekker et eller annet merkelig i dem.. ;) Har ei svigermor som er bittelitt på tuppa selv, dette er andre barnebarnet men hun er like gal fordet. Mannen sier hun skulle hatt medisiner eller noe, for hun er så på tuppa at hun bokstavelig sitter og rister når hun ser de..hehe..

 

Vi har nok ikke råd til at jeg skal gå hjemme på fulltid (disse byggeplanene..), men jeg skal starte i det små - kanskje 30-40% og så øke stillingen etterhvert. Har heldigvis en grei sjef :) Det er liksom så tidlig med barnehage nå syns jeg, selv om jeg absolutt ikke dømmer de som gjør det altså. Men det blir litt feil for meg.

 

Hehe, du får trøste deg med at jeg er en snill fremmed :)

Og at vi kanskje ikke er så fremmede for hverandre som du tror...... ;)

 

Go'nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har jo skjønt at du ikke er sååå fremmed da:-) MEn jeg er utrolig spent på hvem av damene her inne du er!

 

Jeg tygger veldig på den med byggeplaner da...

 

Nattinatt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har fått 3 forholdsvis OK hint i pakken din :)

Det blir spennende å se om du trenger flere hint for å tippe meg.

 

Hvis du er riktig snill i dag så skal du få vite om jeg har rosa eller blått sengetøy på barnesenga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah! DET har jeg lurt på det! Men nesten som jeg ikke tør å spørre :-) Jeg hadde nemlig en lærer en gang som bestemte seg for at vi ikke skulle få ha utetime dersom noen av oss etterlyste utetime - for skulle vi få ha utetime nemlig, måtte det skje på hans initiativ :-) Prøv å la 26 elever være samkjørte på det da ;-) Det endte alltid med at en elev spurte om det blei utetime idag og 50 øyne stirret olmskt på han/hun og ssshhhh'et på vedkommende... - det ble selvfølgelig ikke utetime den gangen heller! :-) Men jeg kan jo alltids ymte frempå at det hintet har jeg veldig lyst på :-)

 

Ellers idag så skal jeg møte mormoren og oldemoren til Maja. Vi skal ordne litt gaver til familien der borte. Søskenbarna mine vil gjerne ha stratos, troika og seigdamer og så må vi kjøpe litt laks og fiskekaker bl.a. Og siden det er påske når vi er der borte skal vi ha med oss pinnekjøtt og lage til de. Jeg har riktignok ikke laget pinnekjøtt alene før, men vi skal vel få det til :-) Kjøttet lager jo seg selv... :-)

 

Du får ha en riktig fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello lille snupp, har du vært snill i dag da? Fortjener du et lite hint..? ;)

Hehe, nå føler jeg meg nesten som han lærer'n din.. :P Men du må ikke være redd for å si ifra, jeg syns du har vært riktig så tålmodig jeg :)

 

Så koselig med sånne forberedelser da, jeg tenker de vil se vesla mest mulig før dere reiser. Ååååååå, nå fikk jeg lyst på Troika!!! Jeg elsker Troika! Typisk når butikker og alt er stengt.. Grrr..

Pinnekjøtt ja.. Du skal få såpass til hint at det er ikke vanlig mat i min familie.. Jeg har smakt det et par ganger, og det er litt...vel...la meg kalle det uvant mat for ei jente der jeg er ifra. Men det er ikke vondt egentlig, bare veldig veldig uvant :P

Jeg syns det er tøft at du tør å prøve deg jeg da :) Det er ikke bare bare foran x antall sett forventningsfulle øyne (ikke for å gi deg enda mer prestasjonsangst altså..)

 

Men tilbake til hint (nå har du jo allerede fått ett), og fargen på pysjen er.............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BLÅ :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh! For en pakke vi fikk - du er jo helt utrolig! Tuuuusen tusen takk :-)

 

Mannen min var helt sjokkert over "de snille damene her inne" og mente at jeg måtte ha den snilleste hemmelige vennen av dem alle :-)

 

Jeg har fundert litt på hvem du kan være - det viste seg at hintet om byggeplaner var et blindspor - for den jeg visste om som hadde byggeplaner her inne deltar ikke i hemmelig venn :-)

 

Jeg er langt fra noen detektiv - men har lett litt i innleggene her inne. Jeg har kommet frem til at det står mellom Luni, Marianne og Theo eller patrick.

 

Jeg har allerede en skravletråd gående med Luni og jeg tror ikke det er henne - synes ikke det skrives på samme måten - men du kan jo ha kamuflert deg godt :-)

 

Patrick har jeg forstått det slik at hun bor i en by - jeg kan jo alltids ta feil for jeg er ikke helt stø på geografien min.

 

Men siden også hunden min fikk påskeegg så tror jeg at min hemmelige venn er Marianne og Theo :-) Og jeg googlet plassen du er fra (fant det på hjemmesiden vår) og det så ikke ut som om alt var rett utenfor utgangsdøren deres nei :-) Og av andre innlegg jeg har lest av deg så synes jeg skrivemåten din passer inn på den måten du skriver her :-) Og ikke minst humoren :-) Og patrick og luni skriver vel flere innlegg enn 1-2 pr. dag...

 

Stemmer det? (Og hvis jeg tar helt feil, så unnskyld! Men da må jeg nesten få noen flere hint! Jeg suger vel som detektiv... :-) )

 

Igjen - tusen takk for ei fantastisk fin gave! Jeg har sett på den bodyen til Maja, men siden vi skal ut å reise så har jeg måttet avstå fra all shopping - men nå har hun fått den :-)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi svarte visstnok på likt, eller dvs, jeg var litt treig for jeg fikk mange telefoner mens jeg satt å skulle prøve å skrive til deg:-) hadde jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du likte pakken da :)

 

Og vet du...........................Hihi, jeg er ikke Marianne og Theo ;)

 

Gotcha :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting!! :-)

 

Jeg har lagt å grublet i natt skjønner du, for jeg var neimen ikke sikker på at det var Marianne og Theo, men smilefjesene til luni og patick er ikke de samme som brukes her, det har marianne og theo. Hmm... tenke, tenke....

 

JEG TRENGER FLERE HINT!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeeeeeeeeeeeeeeee, det er meg vettu :o)

 

Jeg har jobbet skikkelig hardt for at du ikke skal skjønne det var meg :oD

Sist gang ble jeg nemlig avslørt på smilefjes, at jeg svarte på andre innlegg samtidig som jeg svarte på hemmelig venn-innleggene, og på skrivemåten. Det skal bli deilig å bli meg selv igjen ;o)

Men jeg skjønte jeg måtte være flink til å gjemme meg når jeg så hvem jeg fikk tildelt som venn :o)

 

Signerer med anonym så du ikke skal se det med en gang, hahaha så ond jeg er ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spyr jeg nesten ut alternativer, men kan du være mamma'n til Jørgen også? Men hun bor jo vel i oslo? aaaah!! Kjenner fortvilelsen bre seg :-)

 

Har jeg gjettet deg i de alternativene jeg har nevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :-)

 

Du fikk meg til å svette et øyeblikk ja :-) hehe :-)

 

Jeg kjente deg overhodet ikke igjen på måten du skrev nei, så du må ha lagt ned litt arbeid på å kamuflere deg! :-) Men nå skal du få slippe å tenke på det, hehe :-)

 

Men du har virkelig styret på med gave da, ble helt sjokkert jeg! Portoen var jo skyhøy også!

 

Men artig at vi har skravlet i en annen tråd også da :-) Du var nok ikke så fremmed nei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, uff ja :o) Jeg har slettet en ti-tolv neser på smileyene mine kan du si.. Og jeg var fryktelig forsiktig med å lage smileyer i sove-innlegget vårt, jeg glemte meg litt bort i det ene innlegget så da lagde jeg ikke et eneste et i det etterpå ;o)

Jeg tenkte at å skrive med deg på et annet innlegg utelukket meg litt.. Det er utrolig moro å ha klart å lure deg :oD

 

For å si det sånn så elsker jeg å ordne litt med sånne ting til andre, det er jo så moro :o)

Håper alt falt i smak, jeg var litt usikker på marsipanegget siden du ikke er veldig glad i nøtter. Og bodyen må nesten sambo ta æren for :o) Vi bor i ei bygd i Buskerud, ca en times tid fra nærmeste shoppingsenter så han måtte ordne den for meg. Han syns det var litt rart å gå i den rosa avdelingen på H&M :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, du har jo vært veldig flink da med å holde meg på pinebenken :-) Jeg hadde igrunn deg som mitt sterkeste alternativ - men så trodde jeg at min hemmelige venn måtte ha hund siden hunden også ble omtalt som barn :-) Og jeg kunne virkelig ikke finne ut om du hadde hund - jeg har skummet meg gjennom innlegg helt til side 20 for å prøve å finne det ut - så derfor falt det heller mot marianne og theo - siden jeg vet at hun har hund :-) OG siden smileyene var likt slik hun skrev... Hahaha, må le når jeg tenker på hvor pinsom nøyaktig du må ha vært når du skulle skrive innlegg og tenke på smileysene :-)

 

Men har du hund da? Wallie ble helt i hundre over griseøren og smackosen er også en favoritt, så hun satt pent og tigget hele kvelden :-)

 

Og bodyen falt i smak ja :-) OG alt det andre du sendte! Jeg spiser faktisk marsipan dersom det er sjokolade på :-) Og troika som du nevnte igår er jo bare digg! Men når jeg må tygge nøttebiter da faller jeg litt utafor og klir :-) Maja har lekt med sin første ballong også, det var sååå utrolig stas! Hun klemte og bet og styrte på - synes det var så artig!

 

Igjen - tusen takk for flotte gaver! Jeg er nesten målløs :-) MEn siden jeg er veldig skravlete av meg så klarer jeg jo ikke å sette punktum uten å måtte si noe mer :-) Men nå trykker jeg på lagre-knappen altså:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeehmmm.. Er store muligheter for at jeg er minst like skravlete som deg tror jeg :o) Haha, ser for meg metervis med tråder jeg nå.. ;o)

 

Det var en voldsom jobb med å holde meg selv hemmelig altså, også så mange innlegg jeg hadde lyst til å svare på når jeg akkurat hadde postet denne tråden..! Typisk :o) Så da gikk jeg inn neste gang Ørjan sov og svarte på andre innlegg . Men da kunne jeg jo ikke svare på denne igjen da.. Uff :o)

 

Jeg har hatt hund, i flere år. Jeg overtok ei tispe som hadde vært omplassert 4 ganger, og hadde henne i 5 år. Hun hadde Boarder Collie i seg, og var litt hyper og litt lumsk rundt barn og fremmede menn. Så jeg satte valpekull på henne i håp om at morsinstinktet skulle roe henne ned litt, men hun ble bare mye verre. Så det endte med at jeg måtte avlive henne, det er noe av det verste jeg har vært med på.

Vi beholdt en valp, som ble en diger langåra hannbikkje på over 40 kg. Nydelig hund, men bekkenløsning og kollikk de første mnd etter Ørjan var født gjorde at han ikke fikk det stellet og trimmen en hund som han trengte (han var masse plaget med våteksem, så pelsstellet var veldig viktig på han), så jeg valgte å omplassere han. Heldigvis ville min søster ha han, så nå han har det kjempefint med ei tispe hun har fra før (han er kastrert, så hun slipper å tenke på eventuelle konsenkvenser ;o)). Jeg hadde han i ganske nøyaktig 5 år også, det ble så tomt og trist når han dro. Men når jeg ser åssen ting er her nå så angrer jeg ikke, for jeg hadde fortsatt ikke hatt tid til å stelle han skikkelig tror jeg.

 

Hehe, jeg spiser også bare marsipan dersom dte er sjokolade på :o) Jeg elsker egentlig alt som har vært i kontakt med sjokolade!

Ørjan og er veldig glad i ballongene sine. Kjempemoro :o)

 

Det var veldig hyggelig å være din hemmelige venn, deilig å ha en skravlekompis ;o)

Og det var bare hyggelig å kunne sende deg noe, du fortjente alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare svare over ditte 'spyr ut alternativer' innlegget slik det forsvinner :-P

 

Fortjente og fortjente fru Blom :-) Men det er iallefall utrolig kjekt å få en så flott pakke :-)

 

Jeg merker at det blir litt så som så med hunden vår - hun får mye kos og oppmerksomhet, men hun har også lagt på seg stakkars. Litt for lite trim siste måneden og det faktum at hun spiser alle rester etter Maja (nam! havregrøt) setter spor. Jeg var plaget med bekkenløsning i svangerskapet jeg også, men forsiktig trim stabiliserte det. Så jeg har gått mange turer med hunden fri slik hun kan springe og jeg kan tusle meg sakte bortover... Nå med vognen så var jeg veldig mye ute å gikk første 6 månedene. Men så begynte Maja å nekte å ligge i vognen så turene ble kortere og så ble jeg satt litt tilbake av bekkenløsningen - Ei sinnsyk tung vogn og bratte bakker setter spor... Og da - i tillegg når man blir syk på omganger så må det bare bli slik for hunden stakkars! Men nå har vi startet opp å gå tur igjen og det er utrolig godt! :-) De få dagene vi har før vi reiser iallefall - men så tar mamma'n min over :-)

 

Vi har fått så utrolig fint vær idag - da må man jo nesten bare bli glad! Har tørket klær ute for første gang på aldri så lenge! Men nå må jeg nesten vekke Maja - vi skal ut å handle noen småtterier til slektningene - det ble ikke noe av den andre gangen vi skulle...

 

Når sover forresten Ørjan siste luren sin? Lurer på om Maja har sin alt for seint nemlig. Hun sover fra kl. 16.00 til ca.17.30. Og da legges hun ca. kl. 20.00 På formiddagen sover hun en gang mellom 10.30 - 11.30 - hun våkner av at hun bæsjer seg ut som regel.

 

Ps. Var inne på hjemmesiden 'vår' og så bilde av gutten din. Han er jo aldeles nydelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...