Gå til innhold

November: Guttebebis!


♥BergensJente m/ Keiser♥

Anbefalte innlegg

Håper tennene hans dukker opp snart.. Så får han bedre netter, og ikke minst du.. Og smilene blir om mulig enda mer sjarmerende..=o)

 

Jeg er faktisk litt glad for at det ble slik, at jeg fikk Magnus på høsten.. For nå har jo vi kommet oss i noelunde form, og de små er blitt såpass store at det går greit å ha barnevakt til de.. Så da kan vi nyte våren og sommeren mye mer føler jeg.. Gleder meg til lange kvelder på terrassen, med god mat og drikke..=o)

 

Jeg blir kanskje tante i dag, for samboeren til min bror har rier nå, men de er ikke så veldig tette enda.. Så enten i dag eller i morgen skjer det, regner jeg med.. Gleder meg sånn til å se den lille...=o)

 

Skal prøve å lage litt middag til han en dag, kanskje han vil like det.. Men blir jo litt rart å begynne med middag i stedet for grøt.. Igår prøvde jeg å blande malt i mais grøten, han spiste litt, men ikke så mye.. Vet du hvor en kan få kjøpt grøt med vanilje smak? Har lest noen steder her at det finnes, men har ikke funnet den noen steder.. Den høres veldig god ut, så jeg kunne tenkt å fått prøvd den på han..

 

Jeg er på facebook, har blitt hektet der og..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg kan tenke meg de er skjønne med et par tenner. Ååå.. =)

 

Ja det kan du si, tenk å akuratt født nå. Er jo mye lettvinnerere nå, deilig å ha kveldene for seg selv også. Her blir det nok ikke så mye grete roede i sommer når det gjeldet mat og drikke, må jo bare drikke litt øl og grille på verandaen. Er jo ikke sommer uten det.

 

Så spennende med tante barnet, har h*n kommet nå?

 

Håper han liker middag da, kanskje det er det han har ventet på! =) Hs sa det var akuratt det samme om vi begynte med grøt eller middag når de var så store. Den med vanilje tror jeg har gått ut av produksjon, Mener de har pratet om de her, at de har kjøpt inn masse før det gikk ut. Dumt da, for den er sikkert god. Men du kan vel snart gi han 6 mnd mat? For da er det jo så mye mer å velge i, de grøtene der høres jo ganske gode ut faktisk..

 

Har blitt litt hekta på det jeg også nå, ganske artig egentlig! Skjønner ikke så mye enda da, men jeg kommer meg..

 

Hva jobber du med til vanlig du da? Begynne å jobbe igjeb til høsten? Og hvordan gikk det med bhg plass? Vi har fått, tror det er kun fordi jeg er student, så det var flaks.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt kl to ble tantebarnet mitt født.. En stor gutt på 4250 gr og 50 cm.. Det hadde vært litt dramatikk, hun hadde sluttet å få pressrier når hodet var kommet ut, så da måtte de hjelpe henne å få han ut.. Og han hadde ikke pustet med en gang, men når han fikk tilført oksygen, så gikk det bra.. Heldigvis...=o)

 

Skal ikke tenke så mye på slanking i sommer jeg heller.. Skal kose meg med øl og masse god mat på terrassen.. Håper på at vi får en like fin sommer som i fjor..

 

Var å letet etter den med vanilje på meny i dag, men de hadde den heller ikke. Så da har den nok gått ut av produksjon, for ingen har den.. Veldig dumt..=o( Skal spørre hs neste gang jeg skal til henne om jeg kan gi han 6 mnd mat, selv om han ikke er det.. kan ikke tro at det kan spille noen rolle, blir jo bare snakk om noen dager fra uansett..

 

Jeg jobber som tannlege assistent.. Har jobbet for samme tannlege i snart 7 år nå, så jeg begynner å bli litt lei.. Så skal se om jeg finner meg en ny jobb før jeg er ferdig med permisjonen.. Hadde vært greit å funnet meg en jobb som er litt nærmere her jeg bor..

Vi har ikke fått bhg plass, så vet ikke hva vi skal gjøre til høsten enda..=o( Regner med vi må ha dagmamma, men han kommer ikke til å bli levert til hvem som helst.. Må se om jeg kan få tak i en som noen kan gå god for.. Har allerede dårlig samvittighet for at han må begynne hos dagmamma.=o(

Dere er utrolig heldig som har fått plass.. Da vet dere ihvertfall at han er i trygge hender..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så artig da! Gratulerer.. =) Har du mange tantebarn du eller? Vi har 9 vi nå, og det er like morro hver gang det kommer en ny.. Akuratt som fødselen min det der, stakkars, da hadde ho det nok ikke greit..

 

Tannlege assistent høres så ålreit ut synes jeg! Er det det også? Men er kanskje vanskelig å få jobb? Du må ikke ha dårlig samvittighet for det da, det må jo bare bli sånn.. Lete litt så du finner en dagmamma du er kjempe fornøyd med! Gruer meg når jeg må begynne på skolen og jobbe igjen, huff.. Det er jo så deilig nå! Men hadde sikkert blitt lei av å gå hjemme også, etter det året her..

 

I går var jeg ute da, det var så gøy! Lenge siden jeg har hatt det så morro uten Sondre.. Skikkelig suksess! Blei mye mer i farta denne gangen også. Men glemte å pumpe meg da, så var skikkelig sprengt i dag når jeg våknet.. Også sliter jeg veldig i dag med å klare å spise grete roede mat.. :( Frister jo mest med gate kjøkken mat, brus og potetgull...

 

Men de to siste nettene har Sondre vært som vanlig igjen, bare våknet en gang! =) Håper det fortsetter, deilig.. Føler meg litt mer uthvilt da, enn de siste nettene som han våknet tredje hver time, og spist.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det!! Har ikke vært å sett han enda, men regner med å få gjort det i uken..=o)

Så du hadde en slik fødsel du også.. Det må ha vært skikkelig ekkelt for dere.. Kan ikke forestille meg hvordan det må ha føltes.. Tok det lang tid før sondre begynte å puste?

 

Det er greit å jobbe som tannlege assistent, men kunne godt tenkt meg og gjort noe annet etter hvert.. Og jeg klare ikke å venne meg til det å assistere når tenner skal trekkes.. Da blir jeg som regel dårlig..=o)

Det er vel ikke så veldig vanskelig å få jobb som tannlege assistent, og det er ikke alltid de krever at du er utdannet som det heller.. Mange lærer deg opp selv..

Tror du det blir lett for deg å få jobb når du er ferdig utdannet?

 

Så kjekt å du koste deg i går da!! Jeg gleder meg også utrolig mye til jeg skal på fest igjen.. Kommer nok sikkert til å bli mer i farten jeg også da.. Slapper litt mere av nå når de har blitt litt større tror jeg..=o)

Hadde det gått greit for pappaen og mate Sondre i natt også da?

He he, ikke så lurt å glemme å pumpe seg nei.. Gjør litt vondt når det sprenger på!!

 

Grønnsaker og sunn mat er aldri godt dagen der på.. Jo fetere det er jo bedre smaker det.. Og jeg føler jeg aldri blir mett dagen der på.. Bare stapper innpå.. Så jeg hadde ikke klart å holdt meg unna sånn mat..

 

Hvordan går det med eksemen til Sondre? Det viser seg at Magnus har atopisk eksem han og.. Men det er ikke så mye, så han er ikke plaget av det.. Heldigvis.. Men jeg bader han bare en til to ganger for uken, og bruker olje i vannet hans, så han ikke skal bli tørr.. Også smører jeg han flere ganger for dagen.. Har kjøpt den aderma kremen.. så han er ganske fin.. Håper det ikke kommer til å bli mere senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke så lenge, men det virket lenge. De løp ut med han med en gang han kom ut og gav han oksygen, men fikk han inn igjen ganske fort, og da skrek han. Det var deilig følelse det, for vi trodde jo at han var død.. Hvordan synes du det var med keisersnitt? Hører det er mange forskjellige opplevelser. Men jeg tror jeg vil prøve å få det neste gang, har fått litt fødsels angst nå.

 

Jeg slappet også helt av i går, det gjorde jeg ikke sist. Ringte ikke hjem på lørdag en gang, bare sendte mld! Så er litt godt når de blir større også da.. Det hadde gått kjempe greit! Han hadde bare våknet en gang og fått mat. Så begge to var kjempe fornøyde. Tror pappaen liker å være litt alene med han og få styre som han vil! =)

 

Ja jeg er også sånn. Stappe i seg fet mat helt fra man våkner om morran og fram til kvelden. Så sleit veldig på søndagen, men klarte å spise ordentlig ihvertfall. Men tok meg masse potetgull på kvelden, og fytti så godt som det var! =)

 

Sondre klør nesten ikke for tiden, så det er bra. Når det stod på som værst så fulgte vi rådet ditt og hadde sokker på hendene hans, og det hjalp skikkelig. Fikk roet seg med en gang. Eksemet er bra så lenge vi smører med adermaen morgen og kveld, men så fort vi glemmer det så kommer det fram igjen. Vil prøve å få tatt ny prikk test snart. Er det vanlig å bli bedre på sommeren? Hvordan har dattera di det, er det noen årstider som er værre? Bra du kjøpte den, håper dere blir like fornøyde som oss.. =)

 

Søstera mi og familien var i Bergen i bryllup i helgen, festen var på fløyen. Var visst helt nydelig. Og mammaen min er der nå. Er fint der altså.. Har lyst å prøve å ta en tur snart vi også, men da må det være fint vær! :)

Æsj, må du være med på det også.. Blodet spruter vel da? Det kan jeg tenke meg er ekkelt å se på ja. Er ikke så lett å få jobb når jeg er ferdig tror jeg. Hadde jeg bodd i de store byene så går det greit, men her er det få og små sykehus, med lite radiografer. Så er spent på hvordan det går.

 

Har dere vært til fotografen enda? Skal til torsdagen vi. Tror det blir både halvt år og ett år. Hvordan skal dere gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 1/2 års dagen i dag..=o)

Huff, det må være en forferdelig følelse når de løper avgårde med babyen.. Jeg var veldig bekymret selv når jeg lå å skulle føde, var så redd for at det skulle skje noe i de siste minuttene.. Men fikk heldigvis ks til slutt.. Jeg kan anbefale ks.. Det er ikke så gale vondt etterpå.. Bare litt de første dagene, og det er litt vondt å komme seg ut av sengen.. Men det blir fort bra, så jeg ville helller hatt det enn å føde på vanlig vis.. Er litt pysete jeg..=o)

 

Bra at han ikke klør så mye.. Vinteren er den værste tiden.. Eksemet pleier å bli mye bedre om sommeren.. Og når det har vært mye sol her hjemme, og vi har vært å badet mye i salt vann, da blir stina helt fin i huden.. Det samme når vi har vært i syden.. Da trenger vi nesten ikke smøre henne i det hele tatt, så deilig.. =o)

 

Leste i en tråd her at du også hadde røykt før.. Går det fint nå når du er ute på fest? Klarer du holde deg vekke fra røyk? Jeg må innrømme at jeg har veldig lyst på røyk innimellom, men har klart å holde meg vekke.. Blir for dumt å begynne igjen, nå når jeg har holdt meg borte så lenge..

 

Bergen er en veldig fin by, når været er bra.. Men i går og i dag har været vært helt forferdelig... Det bare regner og regner.. Så nå er ikke byen noe å anbefale.. Det er veldig fint på fløyen på godværs dager, for da har en utsikt over hele byen..=o) Ja, dere må ta dere en tur, så skal jeg vise dere byen!!

 

Vi har ikke vært hos fotograf enda.. Med stina var jeg bare når hun var ett år.. Så vet ikke helt hva vi kommer til å gjøre denne gangen.. Har faktisk ikke snakket om det..

Hvor skal dere til fotografen? På Fame?

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Det var koselig! =) Tenk at de er et halvt år allerede. Helt sykt hvor fort det har gått..

 

Ja det var ikke noe artig. Men men, det gikk jo bra! Tok du ks på Stina også? Ja jeg må få det neste gang, skal mase alt jeg kan. Sondre satt fast også, så da er det vel stor sjans for at det skjer neste gang også tror jeg.

 

Ja det var det jeg syntes jeg har merket, godt å høre! :) Jeg er spent på hvordan han er når han nermer seg året. For jeg har hørt det er noen som kun har spedbarns eksem, så jeg håper på det!

 

Det gikk bra å ikke røyke sist, men denne gangen klarte jeg ikke la være. Fikk en marlboro light, men det var så sterkt! Så klarte bare to trekk, så nå er lysten helt borte igjen.. =) Har du tenkt å fest røyke eller? Det er det eneste jeg savner med røyken, er så deilig med røyk når en drikker. Men nå skal jeg aldri gjøre det mer. Det var ikke sånn som det en gang var! Kanskje like greit..

 

Ja det høres bra ut! =) Da skal jeg si fra hvis vi kommer.. Dere burde ta dere en tur til Bø sommerland en gang også! Vi er nærmeste naboen nesten, så er så koslig her om sommeren..

 

Ikke fame, men den andre kjeden som hadde noe tilbudsgreier. Husker ikke hva den het. Men skal ha fem- seks bilder, så blir nok dyrt. Tror vi fikk det ene for 200 eller noe. Men gleder meg veldig! Håper bare han smiler.. Han smiler hele dagen, men når kameraet kommer synes han det er så rart så da blir han helt alvorlig. He he..

 

Det er dårlig vær her også om dagen, så kjedelig! Håper sommeren kommer fort tilbake nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tok ks med stina også.. Så nå når jeg skulle ha Magnus så viste legene at det kunne ende i ks, men likevel lot de meg ligge så lenge med rier..

Du må bare stå på ditt når det gjelder ks.. Og les mye om det før du går til samtaler, slik at du vet fordeler og ulemper med det.. Hva som kan gå gale.. For de kommer sikkert til å prøve å overtale deg til å føde på vanlig måte..

 

Nei, har ikke tenkt å begynne å fest røyke igjen.. Men er enig med deg, savnet røyken da jeg var ute sist.. Er liksom noe som mangler når jeg drakk.. Men skal holde meg unna.. Er jo flere og flere som slutter for tiden, så blir dumt å starte igjen.. Men kommer sikkert til å prøve en gang.. I ett svakt alkohol påvirket øyeblikk..=o)

 

I sommer har vi ingen planer for ferien, skal bare ta ting på sparken.. Men har lyst en tur til Tusenfryd.. Elsker berg og dal baner..=o) I fjor var det ikke ett tema engang å reise der, for da kunne jo ikke jeg prøvd en ting, og det hadde vært så kjedelig.. Men i år er jeg klar!!

 

I dag var det endelig fint vær igjen, men kald vind.. Så i dag har jeg vært å ridd igjen..

Og vet du, i morges når jeg veide meg, så veide jeg akkurat det samme som før jeg ble gravid.. Så det går nedover her og.. Men håper på at jeg kan ta av mere også..

Går det fint med deg også? Har du tatt av mye nå? =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så fælt å ligge så lenge med rier da, slemme legene.. Ja får lære masse om det, og stå på kravene!

 

Ja ikke sant. He he. Det var da jeg også tok de trekkene av røyken! Var ikke akuratt helt edru da.. :)

 

Ja i tusenfryd er det kjempe gøy! Lenge siden jeg har vært der, men er vel mye av det samme enda..

 

Var på veie møte på tirsdag, har mistet totalt 6,4 kg på fem uker! =) Men så flink du også har vært da! Er det de åtte kiloene du pratet om? Jeg er strålende fornøyd om dagen, alle kommenterer at jeg har gått ned så mye.. Så da blir jeg glad! Rart det har så mye å si egentlig, men..

 

I dag har vi vært og tatt bilder, tror de blei kjempe fine.. Han lå naken på et hvitt skinn med hvit bakgrunn. Gleder meg så til å se de, men tok dessverre to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke tatt av alle de 8 kiloene, er nok 4 igjen av de.. Men tror det kommer til å bli vanskelig å bli kvitt de, for kroppen min har nok 57 kilo som sin trivsels vekt.. Og her er jeg altså nå.. Men skal prøve å få de av, og helst litt mere også..=o)

 

Du er jo kjempe flink, så du kommer nok snart til å nå målet ditt..=o)

 

Var ute en tur på byen på lørdag.. Gikk veldig fint, småen var hjemme med pappaen.. De hadde kost seg masse, og Magnus tok flasken kjempe fint.. Og jeg klarte å holde meg vekke fra røyk..=o) Men var kraftig redusert på søndag. Så på lørdag når vi skal i 50 års dag. da har jeg bestemt meg for å være sjåfør.. Orker ikke være redusert to helger på rad..

 

Kan tenke meg bildene ble fine.. Du må legge noen ut på album siden, så kan jeg se dem..=o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er akuratt det, er redd for at kroppen min også snart har funnet sin trivsels vekt.. Så da blir det vel værre å rase så fort ned i vekt.. Men men.. =)

 

Å så artig! Klarte du å feste mer enn sist eller? Gleder meg til neste gang allerede jeg.. Må bli et par ganger ihvertfall i sommer! Hadde du det gøy da?

 

Beggynner å stresse litt ang i morra jeg nå.. Er jo ikke vant med å ordne for andre enn meg selv, så nå blei det plutselig veldig mye.. Tre bunader, og så tenkte jeg å ordne et par flasker i morra i tilfelle jeg ikke får satt meg til å amme. Og så er det vogn, foto app osv.. Huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte å feste godt denne gangen og.. Var ikke hjemme før halv fem...=o) Så det er ikke rart jeg var trøtt dagen etterpå.. Og det var veldig artig ute, vi var først å spiste god mat, og så på ett utested etterpå.. Synest det er så gøy å treffe folk igjen.. Var nesten ikke ute når jeg gikk gravid..

Kommer nok til å ha meg noen turer på byen i sommer jeg og.. Må ta litt igjen..=o)

 

Jeg har ikke bunad..=o( så jeg har ikke noe sånt å ordne på.. Men ønsker meg veldig en.. Jeg har tenkt på å skaffe meg en når stina skal konfirmeres. Så skal hun også få da.. Var så dum å valgte vekk bunad når jeg skulle konfirmere meg, og angrer som bare det enda.. Hvilken bunad har du? Jeg kommer enten til å skaffe meg Askøy bunad, eller sogne bunad.. Har ikke helt bestemt meg enda for hviken jeg vil ha..

 

Må lage noen flasker i morgen jeg og.. Men lurer på en ting.. Tar du pulveret i vannet når du lager mme, eller tar du det med utenom vannet? =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så morro! Blir misunnelig jeg nå.. =) Har veldig godt av sånne kvelder innimellom.. Nei jeg var også lite ute da jeg var gravid, så er litt å ta igjen som du sier..

 

Så rart det der er, husker jeg også var litt små sur for at jeg fikk bunad og de andre fikk penger. Skjønte ikke noe da. Så jeg er veldig glad nå for at familien min overtalte meg. De vet jeg ikke helt hvordan ser ut, tror kanskje det er sognebunaden tante barnet mitt har. Men det blir artig, hvor mange år er det til hun skal konfirmeres? Jeg har øst telemark, og samboer vest telemark. Sondre har fått en mellom ting tror jeg, den er skikkelig flott!

 

Jeg tar det i vannet jeg.. Hører de sier det ikke er like godt, men blir så mye styr hvis man tar det med hver for seg. Gjør det noe om de får den uten å bli varmet opp tro? Blir vel ganske varm av å ligge i stelle vesken også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet faktisk ikke om det gjør noe om vi ikke varmer den opp.. Så jeg kommer nok til å spørre på en restaurant eller noe, om de kan varme flasken for meg.. Angrer nå at jeg ikke bare kjøpte sånne ferdige nan på butikken som jeg kunne tatt med.. Hadde vært lettere det..=o(

 

Jeg vet ikke hvordan bunaden din ser ut, men skal google den etterpå.. Så da får jeg nok sett den..=o)

 

Dere får ha en kjempe fin dag i morgen.. Jeg har kjøpt flagg til Magnus i dag, så det skal han få veive med i morgen..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting til.. Kan du se inne på Facebooken om du kan se hele profilen min nå? Prøvde å ordne den, men vet ikke om jeg fikk det til.. Har tatt vekk slik at alle kan se den, og bildene mine.. Tror jeg ihvertfall..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, hadde jo vært så mye lettere. Huske det til neste gang da! =) Var flink i starten til å ha noen putter på lur, men har visst glemt det nå.

 

Jeg kom ikke inn på profilen din nå. =) Hadde du giddet å se om du kommer inn på min? Har prøvd å forandre på det jeg også. Skummelt hvis alle kan se det.

 

Så søtt! Har kjøpt to flagg jeg også.. Så får se om de blir hos han eller hengende på kalesjen. Gleder meg jeg nå!

 

Ha en kjempe fin dag dere også! Håper vi får bra vær.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke inn på profilen din.. Så du er trygg.. Kommer bare inn på hvem som er vennene dine..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne å så på bunaden din.. Men det var 3 forskjellige, så vet ikke hvilken du har.. Men de var flotte alle tre, spesielt to av de..=o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...