Gå til innhold

November: Guttebebis!


♥BergensJente m/ Keiser♥

Anbefalte innlegg

Hun er det ja. Lurer veldig på om han også er allergisk for katt, vi har nemlig katt. Spesialistene tror ikke han er det, men synes selv det virker mer sannsynlig enn noe mat (har ikke blitt noe bedre etter jeg kuttet ut melk). Så nå må vi prøve å få noen til å passe ho i et par uker og se om han blir bedre av det.

Men vi skal ikke klage, har jo bare hatt det i et par mnd, og datteren din så lenge.

Han går på phenamin allergimedisin, men synes vel ikke akkurat at han blir noe bedre. Har et opphold nå etter vi var hos homeopaten på onsdag. Pluss at han får mycostatin kur mot sopp i munnen, vi har hatt sånn trøske. =(

 

Jeg tror selv det bare er når han er liten siden det ikke er noe som er i familien.

 

Gleder meg til Sondre også får tenner! Han klør noe voldsomt for tiden, tygger på alt som er, og sikla renner! =)

Hvordan gikk det med leggingen nå som klokken er stilt? Her gikk det faktisk greit. Han sovnet klokka 19 (ny tid) i dag og, trøtt som ei strømpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo verdt ett forsøk å bort plassere katten en stund. Får håpe for deres del da, at det kan hjelpe for han.. Selvfølgelig, det vil jo bli trist for dere også, men barna kommer foran alt...:o)

Fikk sånn medisin til stina og når hun var liten, virket heller ikke på henne..

Har ikke hørt om trøske før, så vet ikke hva det er.. Er det plagsomt for han?

 

Jeg la Magnus kl kvart på åtte ny tid igår.. Da var han veldig trøtt.. Og han sov helt til halv tre i natt!! Nå er det lenge siden han har hatt så lang soveøkt.. Men jeg har våknet mange ganger mellom det, er jo ikke vant til at han sover så lenge, så da må jeg sjekket at alt er ok.. Så det er litt kjedelig at jeg ikke klarer å sove så lenge han sover.. Våkner du mye selv om han ikke har våknet?

 

Var hos hs i dag, og hun sa at det var helt greit å gi han banan nå.. Og at jeg kunne godt begynne å gi han grøt, sor han har ikke lagt så veldig mye på seg.. Så hun mente at han var klar for det nå...

Ga han litt banan i sted, han likte det ikke.. Han ristet på hodet når han fikk det i munnen.. Skal gi han litt grøt til kvelds og.. Men vi har ikke kommet noe særlig i gang der heller, men vi øver videre...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er barna som kommer først! =) Så hadde blitt veldig glad hvis det er pus, mye bedre enn hvis han har mat allergi. Jeg syntes phenaminen virket bra i starten, men nå klør han like ille uansett. Så får se om vi begynner med den igjen..

 

Det er sopp som jeg fikk på brystet, også har han fått det litt i munnen. Har ikke vært plagsomt for han, bare for meg. Men nå er det så og si helt bra!

 

Oi så deilig da! Jeg la Sondre 19.00 ny tid og han sov også veldig godt i natt. Mat bare en gang før klokken 7! Deilig.. Jo jeg våkner veel da jeg også, men sovner veldig fort igjen.. =)

 

Ja kanskje jeg også skal prøve litt banan! Har bestemt oss for å vente med grøten, han har lagt veldig bra på seg. Veier 8,6 nå. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfoe han må spise så mye på natten også! He he..

Hvilken grøt er det du gir han?

 

Fytti så nydelig vær det er om dagene, ihvertfall her på østlandet. Knall blå himmel og kjempe varmt! Er så deilig.. Åssen er været i Bergen? Sliter litt med å kle Sondre når vi går tur, blir jo så varmt oppi vogna..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig herlig vær her og.. Sol og knall blå himmel!! Er en fryd å gå på tur nå.. Er ute i flere timer av gangen, har nesten ikke lyst å gå inn..:o) Nå har jeg tatt ut posen i vognen, og bruker bare ett ull teppe og dyne i vognen.. Men tar vekk teppet hvis det blir for varmt.. Og jeg har bare body, strømpebukse og en genser og lue på han.. Men han blir varm uansett, så ikke så lett å vite hva de skal ha på seg nå.. På denne årstiden det er lett å bli syk, for luften kan være litt kald også.. Så vi prøver oss fram..:o)

 

I natt har Magnus vært mye våken igjen.. Veldig mye.. Så i fire tiden tok jeg han opp i sengen min, så kunne jeg bare slenge ut en pupp når han ga lyd fra seg.=o) Kjente at den andre tannen var kommet helt igjennom i dag, så kanskje han sover litt bedre inatt.. Merker han klør en del, for enkelte ganger virker han skikkelig irritert når han biter på ting.. Men får håpe det roer seg nå når begge tennene er kommet igjennom.. Og at det ikke er flere på vei..:o)

 

Oi, Sondre veier ganske mye han.. Han er 2 kilo tyngre enn Magnus...:o) Så virker som han får nok mat, så da er det jo ingen vits i å begynne med grøt enda for hans del.. Men hs sa at Magnus godt kunne begynne med, siden han ikke hadde lagt på seg så veldig mye siden sist.. I dag laget jeg maisgrøten litt tykkere, så da tok han den litt bedre.. Men han fikk ikke så mye, begynner rolig.. Er redd for at han skal få vondt i magen..

Har du prøvd å gi Sondre banan, likte han det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er faktisk akkurat det samme som jeg har på han! :) Han er også veldig veldig varm av seg, så er rimelig varm da også. Men synes det blir for lite med noe mindre. Men det er jo så godt nå! Vi og er ute kjempe lenge. Også har jeg begynt å ta opp brettet i bagen litt, slik at han blir halvveis sittende når han er våken, så da liker han faktisk å trille når han er våken også! Det er deilig..

 

To tenner! Så artig! Han må være veldig tidlig ute vel.. Kjenner ikke antydning engang enda jeg.. Trodde det var på vei pga siklinga og kløinga, men virker ikke sånn likevel.. Ja det er veldig greit å ha de i senga, gjør det hver natt vi. Eller har han i sin egen seng først da, men når han våkner for mat så blir han i senga resten av natta. Så er det bare å hekte han på puppen og sove videre! =)

 

Ja han er en skikkelig kraft kar! Men faktisk ikke noe spesielt lubben, men han er liksom litt muskuløs.. Ja det er det jeg og tenker, så da venter vi nok litt til. Men gleder meg så til å prøve grøt! =) Nei har ikke prøvd banan. Har Magnus begynt å like det nå?

Så en plass her på dib at man skulle begynne å venne de til vann litt tidlig, har du gjort det? Har helt glemt det bort jeg.. Men burde vel kanskje prøve litt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen..:o) Jeg har ikke gitt Magnus noe mer banan.. Har konsentrert meg om grøten, så nå går det litt bedre med den.. Jeg gir den til han på ettermiddagen foreløpig, for hvis han får vondt i magen av den, så har vi noen timer på oss til han skal legge seg for natten..:o) Men foreløpig har det gått veldig greit.. Og vi øker dosen gradvis hver dag..

Så i butikken i går at det hadde middagsglass også fra 4 mnd. Men tror vi skal vente litt lenger før vi begynner med det.. Er redd jeg kommer til å miste melken hvis jeg begynner å gi han for mye mat også..

Har ikke begynt å gi han vann enda.. Men burde kanskje begynne med det.. Gi han litt mens han får grøt.. Foreløpig pleier jeg å amme han rett etter at han har fått grøt.. Så da får han i seg mye veske også..:o)

 

Hs sa at det var vanlig at tennene kom mellom tredje og åttende mnd.. Og tannkosten pleide de å gi på fem mnd kontrollen.. Så Magnus er kanskje litt tidlig.. Leste i boken til Stina, hun hadde ikke fått sin første tann før hun var åtte mnd.. Så hun var igjen treg.. Stor forskjell på de..:o)

Så hadde hun fått de neste tennene i overkjeven tre mnd senere.. Så da er det noen mnd til de neste kommer heldigvis..

 

Dere får ha en riktig god påske.. Vi reiser på hytten i morgen tidlig, skal være der hele uken, så det gleder jeg meg veldig til.. Håper været holder seg like fint, så vi kan få litt farge i ansiktet.. Har vært å kjøpt solbriller til Magnus, så nå er han også klar for fjellet.. Han ble kjempe stilig med de, og det virker som han synest det var greit å ha de på.. Han har ikke prøvd å ta de av når han går med de..:o)

Skal dere også bort i påsken?

 

GOD PÅSKE FRA BERGEN!!!!!!!! =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Er vel på tur du nå, heldig... Hvor har dere hytte?

I dag tenkte vi også at vi skulle prøve litt grøt, han blir 5 mnd på lørdag, så da er det på tide. Også begynner jeg på grete roede kurs til uken, og da skulle man visst ikke full amme. Så jeg gleder meg til å prøve, skikkelig spent på om han vil ha! Åssen er spise rutinene hos dere da? Får han mer grøt enn på kvelden? Ja det er vel litt skummelt å gi for mye mat ja, veldig lettvinnt å fortsette å ha nok mm til de..

 

Ja da kan jeg tenke meg han er en tøffing! =) Sondre har også fått nye solbriller, de med strikk rundt, og han er skikkelig stilig med de.Ser ut som en stor gutt! Så nå er vi og klare for påsketur, solbriller, solkrem og ny vår jakke til han.. Vi skal til Sverige, daftø camping, men bare fra torsdag til lørdag.. Gleder oss skikkelig, men spent på hvordan det går for mini. Vi blir en skikkelig stor gjeng, masse unger, og han er jo vant med å ha det veldig rolig.. Men håper det går bra! =)

 

God påske til dere også, håper dere har det kjempe fint! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..:o)

Så var påsken over for denne gang.. Har hatt en kjempe fin uke på hytten. Hytten ligger ett lite stykke etter Voss, Oppheim heter det der.. Vi har den sammen med en venninne av meg.. Vi leier den bare på årsbasis, så den er ikke vår..:o) Har stått litt på snowboard, og har slappet mye av.. Har også lært niesen min å stå på snowboard, så det er jeg stolt av..:o) Ellers så har vi spist myyyye snop, så nå må jeg nesten på avvenning.. Har "bare" spist en liten sjokolade i dag.. Men må ta meg kraftig sammen nå, sommeren er ikke langt unna, og det hadde vært greit å fått av noen kilo til da..

Grete Roede kurs høres ikke så dumt ut heller.. Har du mange kilo som skal av? ( du trenger ikke svare hvis du ikke vil):o) Jeg har ca 8 kilo som skal vekk, og jeg bør seriøst stramme opp litt både her og der.. Kan ikke akkurat si at jeg er stram i fisken..:o)

Hvorfor kan en ikke fullamme når en skal begynne på kurset? Er det noen i det at kroppen "holder" igjen noen kilo når en ammer?

 

Her går det ikke noe særlig med grøten.. Han liker den ikke i det hele tatt.. Så han har ikke fått så mye på kvelden. Men har kjøpt havre grøt i dag, så håper den faller mer i smak.. Ellers har han fått smakt litt på middagsglass, men de er heller ikke noen suksess.. Han nesten brekker seg når han får det i munnen, så det er ikke noe kjekt å gi han det.. Men det har foreløpig bare blitt noen små smaksprøver av den sorten.. Hvordan går det med grøten hos dere? Liker han det?

 

Hadde dere det kjekt på Daftø? Gikk det greit med Sondre også? Kan tenke meg han er stilig med solbrillene, det er Magnus også.. Han har sånne med strikk rundt han også..:0)

 

Ps. Håper klubbsiden vår kommer opp igjen.. I mellom tiden kan vi bruke klubbsiden på BIM..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Lenge siden sist nå.. :)

Så deilig med hytte på fjellet.. Vi har ikke det, men er ofte der likevel..

Jeg vet ikke helt hvorfor man ikke skal amme egentlig, de prata om kvaliteten på melken.. Jeg har gått ned alt jeg gikk opp i svangerskapet, men har 8 kg jeg skulle ha vekk før jeg blei gravid også. Men har lyst å gå ned 15 egentlig da, for da er jeg syl tynn. Men sånn var jeg vel sist da jeg var 19, så det er vel bare å glemme. Men gleder meg til å se hvordan det går, begynte i går!

 

Så rart å forskjellige de er, Sondre elsker grøt! Har gitt han nå i ei uke, og han er helt vill etter det. Liker både mais og havre grøt. Og banan er en skikkelig hit! Når vi var på påske tur så fikk han også smake på litt andre ting. Tanta og onkelen hans gav han ting uten å spørre meg, likte ikke det da, men er på samboeren sin side så turte ikke si noe. Var de han fikk banan av første gangen også, pluss yoghurt, vanilje saus, jordbær saft.. Ikke mye da, men likevel.. Han får ikke det igjen ihvrtfall! Vet du om vi fremdeles må koke vannet vi har i grøten? Har også prøvd å gi han litt vanlig vann nå, han drikker det ihvertfall. Han er visst alt spisende gutten vår, akuratt som foreldrene! =)

 

Vi hadde det kjempe fint på daftø, flott camping plass! Skikkelig barne vennlig.. Har dere vært der? Jeg har også spist masse masse snop i påsken, huff og huff.. Måtte spise fra meg da tenkte jeg siden jeg skulle på kurs i går! Smart tanke gang, ehh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..:o)

Jeg hadde vel egentlig ønsket at jeg kunne tatt av litt mer enn de 8 kiloene jeg også, men vet at jeg aldri kommer til å klare det, så prøver først på de 8...:o)

 

Det med mat og Magnus er ett kapittel for seg selv.. Han har lært seg å snurpe munnen når jeg nærmer meg med maten, så det er nesten umulig å få i han grøt.. I dag tok jeg litt malt i grøten, for å se om det var litt bedre.. Vet at hs ikke anbefaler det, men begynner å bli litt desperat nå.. Men uansett så likte han ikke grøten noe bedre, så kanskje jeg skal prøve med litt mere malt imorgen.. Skal til hs imorgen, så da får jeg høre med henne om hun har noen triks på hvordan jeg kan få han til å like grøten..

Ga han litt sviske saft i dag også, men han bare spytter det ut også.. Har funnet ut at jeg må prøve å gi han en del smaksprøver, så kanskje han blir mer vant med andre smaker, enn bare mm da..

Heldig du som har en gutt som liker det veldig godt..:o) Forstår godt at du ikke likte at andre ga han smaksprøver av andre ting.. Synest godt at de kunne spurt deg om det var greit i det minste..

Jeg koker vannet til grøten, og kommer nok til å fortsette med det.. Men vet ikke om det er nødvendig.. Koker du først det vannet du gir han som drikke og?

 

Vi har ikke vært på Daftø Camping, men hun som vi har hytte sammen med, hun var der i fjor sommer.. Da var de en god gjeng som reiste ned der. Hun skulle egentlig der i år også, for de likte seg veldig godt der.. Men det ble syden i stedet..:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at vi hadde pinnekjøtt på påske aften.. Åh, det var så godt!!! Gleder meg allerde til jul når jeg kan spise det igjen...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så heldige.. Nam.. Fant ikke pinnekjøtt jeg.. =(

Ja det er fornuftig å tenke sånn, bør nok det jeg også! He he.. Men skal være fornøyd hvis jeg får vekk de 8 kiloene, kommer nok til å merke det.. Hvis man skal slanke seg så er ihvertfall grete roede ett bra opplegg, jeg spiser hele tiden jeg! Så jeg har ikke blitt sulten enda, sliter med å få i meg alt det jeg skal. Men er jo kvelden som er værst, er jo da det er godt å spise.. Dessverre..

 

Men da var det jo kjempe lurt at du startet litt tidlig med maten da, siden han ikke vil ha noe særlig. Så da er det sikkert i orden innen han blir 6 mnd.. Er jo veldig deilig når de tar noe annet enn puppen også. Liker han ikke banan heller? Hs er vel hysteriske over det meste, så man kan vel ta mye av det de sier med en klype salt, så håpert det blir bedre med malt da.

 

Også har Sondre begynt å spise mindre om natten!!! =) Er så deilig. Han spiser bare en eller to ganger om natten nå, så det er nydelig. Hvordan gjør Magnus det nå? Har det blitt bedre hos dere også?

 

Ja jeg koker vannet han drikker, flaskene og det meste.. Sikkert best å koke vannet til grøten også ja, da fortsetter nok jeg med det også.. =)

 

Hvordan går det med tennene hans? Er det to nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei..:o)

Får håpe han vil like grøten før han er 6 mnd!! Hs sa i dag at jeg ikke måtte "tvinge" i han mat hvis han ikke ville ha. Hun sa at enkelte små brukte lang tid på å venne seg til andre smaker. Og hvis jeg ga han for mye mat når han ikke likte det, så kunne han få totalt matnekt.. Så i dag har jeg ikke gitt han grøt, han skal få en liten pause til i morgen..;o)

Men kommer til å ta malt i den da også, selv om han ikke likte den noe bedre med det i..

 

Magnus sove veldig dårlig om natten for tiden.. Igår så våknet han kl 2130, 0000, 0130, 0400, 0530, og så stod vi opp kl 0700.. Helt pyton!! Nevnte det for hs, og hun sa at jeg kanskje kunne flytte han inn på eget rom nå.. Nå så står sengen hans helt inntil sengen min, så vi ligger rett ved siden av hverandre. Synest det er litt "trygt" å ha han så nær. Men han lukter meg sikkert godt, og våkner av det også. Så kanskje jeg må rive meg litt løs fra han, og la han få sove på eget rom.. Men det blir ikke i natt.. Må tenke litt på det først..:o) En anne ting som hs også sa, var at jeg ikke måtte være så rask med å ta han opp om natten.. Selv om øynene hans var åpne, så var det ikke sikkert han var våken.. Så i natt skal jeg vente til han begynner å sutre skikkelig før jeg tar han opp.. Til nå har jeg tatt han opp, med en gang han har begynt å bevege seg litt i sengen.. Er du også rask me å ta han opp? Og har du Sondre på samme rom som deg enda og?

 

Det går veldig fint med tennene hans.. Han har fått to nå.. Følger godt med oppe nå, for tenker litt på om det er de han holder på å få også.. Men jeg tror ikke det, tror det vil gå noen mnd før de kommer.. Er det noen tenner i sikte hos dere da?:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det vel best å vente.. :) Håper han venner seg til det etterhvert da, er vel noen som ikke vil ha annet enn puppen ganske lenge også..

 

Det der har jeg også tenkt litt på, om vi skulle hatt han over på eget rom snart. For jeg har trodd at han har våknet mye pga oss.. Men jeg pleier jo å ha han i senga fra han våkner og skal ha mat. Jeg og har han rett ved siden av der jeg ligger, men er redd jeg ikke får sove hvis han ligger i ett annet rom! Men i natt spiste han faktisk ikke en eneste gang!!!! Helt utrolig.. Våknet noen ganger, men gav han bare sutten så sov han videre.. Deilig! Jeg tar han ikke fort opp, men passer på å hoppe opp og gi sutten når jeg hører han begynner å sutre, for da er det greit. Men venter jeg for lenge blir han våken virker det som.. Men tidligere gikk ikke det, det er nå etter vi begynte med grøten det har blitt så mye bedre om natten.. Men så slitsomt for deg at han våkner så ofte da, spiser han hver gang også? Du må gi referat hvis dere legger han på eget rom da.. :-) Når er han født igjen? Sondre er født tidlig i nov., åttende..

 

Har ikke kommet ei eneste tann enda, jeg sjekker hver dag da! :) Trodde det var på vei, men der tok jeg visst feil. Kan tenke meg han er skjønn nå, med to tenner! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig funnet noe som Magnus liker litt, pærepure!! Det er det første han har fått smake på, som det virket som var god smak på.. Så det er håp om at han skal like annen mat også..:o)

 

Har ikke tatt Magnus inn på eget rom enda, må forberede meg litt, bli litt vandt til tanken.. Blir sikkert værst for meg, når han skal over på eget rom.. Og i natt så har han ikke vært så mye våken, bare to ganger, så det er helt akseptabelt..:o) Har hørt at noen sier at barna bør legges inn på eget rom før de er 6 mnd, mens noen sier at de skal være på foreldrenes rom til de er ett år. Men jeg kommer nok til å følge det med at han skal være ute av rommet mitt, innen han er 6 mnd..

 

Magnus er født den 26, kom to uker etter ul termin..:o) Kom Sondre før eller etter termin?

 

I dag har jeg vært ute i nesten hele dag, har vært ett sånt fantastisk fint vær her.. Sol og skikkelig varmt.. Så utrolig deilig.. Og jeg har tatt opp igjen ridingen, så i dag har jeg vært å ridd. Har vært så heldig, at jeg kan få lov til å ri en kjempe flott hest når jeg vil.. Så tanten til Magnus var så snill å passet han, mens jeg storkoste meg på ridetur..:o)

Har du noen hobbyer?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! Er pære pure noe du får kjøpt på butikken eller? Det har jeg ikke sett før.. Det er jo en begynnelse ihvertfall! :)

Så bra at han har vært våken sjeldnere om natten nå da, det er så opp og ned på nettene synes jeg! Sondre bytter litt på. Fra 19 i går kveld til 7 i dag våknet Sondre bare to ganger og sovnet igjen med en gang han fikk sutten. Fikk helt sjokk når jeg våkna klokka sju! :) Deilig.. Men natta før spiste han plutselig to ganger igjen.. Jeg er veldig usikker på om vi skal ha han på rommet eller ikke. Har mest lyst å ha han hos oss, men så har vi ordnet så fint rom til han! Ny oppusset og fix ferdig med barne møbler.. Så har jo så lyst til å bruke det! Så får se litt etter hvert.

 

Men, i dag har jeg vært på grete roede møte igjen, gått ned 2,9 kg på ei uke!!! =)

Spørs om jeg er overlykkelig i kveld da! He he.. Morro altså..

 

Jeg har ingen hobbyer jeg faktisk.. Men det er sikkert kjempe morro å drive med hest! Har du gjort det lenge? Synes det ser litt skummelt ut og jeg da, men jeg er nok litt pysete.. Har du hatt egen hest også eller?

 

Da er jo Sondre nesten 3 uker eldre, er nok en del forskjell på de da! :) Han kom 9 dager over, men han ville nok vært lenger tror jeg, blei satt i gang pga sv. forg. Har dere planer om flere igjen nå?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pærepure og ferskenpure fåes kjøpt på butikken. Den med pære var god, men fersken var ikke noe særlig.. Smakte ikke godt..

 

Ja, nettene har vært bra nå noen dager.. Skikkelig deilig.. Og så flott for deg da, at sondre sover så lenge uten mat.. Heldig du som kan trøste han med sutten..=)

Jeg har ikke fått Magnus inn på eget rom enda.. Sliter litt med å løsrive meg, men har som mål å få han inn på eget rom i neste uke.. Rommet er rett ved siden av vårt, så han skal ikke langt avgårde, men likevel veldig vanskelig å ta han inn der.. Er sondre sitt rom i nærheten av deres?

 

Så utrolig flink du har vært!!!! 2,9 kg på en uke.. Du kan virkelig være stolt av deg selv.. Her går det ikke den veien, men heldigvis ikke opp heller.. Så må ta meg i nakken nå, å sette igang.. Men sjokolade er vanskelig å holde seg borte fra..=(

 

Drev med hester da jeg var yngre, men har aldri eid hest selv.. Har ikke hatt behov for det. Fikk ri så mye vi ville av han som eide den hesten, uten å betale for det, så var heldig sånn..

Er ikke skummelt å ri, bare gøy!!! Og god trim også.. Blir faktisk svett..=)

 

Er en del forskjell på Sondre og Magnus, har lest her inne at Sondre gjør mange ting som magnus ikke gjør.. Men han kommer nok etter om ikke så lenge.. Jeg er ikke bekymret for han...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!

Nå var det lenge siden igjen, har ikke klart å komme meg inn på sidene jeg på noen dager.. :(

 

Ja det er helt sykt å ha gått ned så mye, jeg merker det faktisk også! Deilig.. Føler meg litt bedre da! =) Så i dag er det ny veie dag, og jeg er spent!

 

Åssen går det med dere? Har du lagt han på eget rom nå? Vi har ikke gjort det enda. Men han har rom rett ved siden av oss, så det er sikkert bare dumt å vente,,

 

Sondre er veldig tidlig ute på ting, så det er heller Magnus som er etter "normalen"! Ihvertfall det det står i bøker og sånn.. Men jeg begynte selv å gå da jeg var 9 mnd, så det kan se ut som han følger meg.. Men det er visst bare gøy med førstemann hører jeg de sier.. Med neste mann synes de fleste at de kan vente med krabbinga og gåinga, for det er vel en del mer å passe på da. He he.. Men jeg tror faktisk ikke det er så alt for mange ukene til han krabber nå, han aker seg bakover i det uendelige nå, og har begynt å øve seg på å stå på alle fire. Klarte det en gang istad, men er litt vanskelig enda..Men er jo endel forskjell i alder på de da, siden han akuratt har blitt 5 mnd, Sondre blir jo straks et halvt år! Huff og huff så fort som det går.. :(

 

Da skal jeg kjøpe den med pære, det hørtes jo kjempe godt ut.

 

Ja det ser jo veldig flott ut å ri da, så heldig som fikk låne hest da! For det er vel ikke akuratt billig å kjøpe hest, og ha all mat og stell og sånn til den. Har jenta di begynt å ri også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..=o) Ja, det var litt problemer med sidene, så Bim ble innvadert fra folk på Dib..:o) Og så gikk det ann å komme inn på dib ved å skrive .no på slutten i stedet for .com.. var en del rot, men nå ser det endelig ut som det er bra igjen.. Jeg fikk "litt" angst når jeg ikke kom inn på dib lørdags morgenen.. Hi hi.. Hvem sier at jeg ikke har blitt avhenging?!

 

Hvordan gikk det på veiingen? Har du tatt av mer? Det skal ikke mange kiloene vekk, før en føler seg mye mer vel..=o)

 

Jeg har lagt han på eget rom nå.. I natt var første natten.. Det var helt forferdelig å ta sengen ut fra rommet vårt, følte nesten han skulle flytte ut fra huset for godt.. Gjorde skikkelig vondt i meg.. Sikkert verre for meg enn han..=o)

Men han var en del våken i natt, men vi får se hvordan det går i natt igjen.. Og jeg har nesten ikke sovet heller i natt, vært inne å sjekket han mye.. Selv om rommet hans er rett ved siden av vårt, og jeg kan se sengen hans fra sengen min..

 

Magnus har begynt å stå nå, når vi holder han i hendene, så det er ett framskritt her..=o) Blir veldig koselig når de begynner å krype, men blir en del mer hektisk dagene da.. Har du ett barn til? Og hvor gammel er h¤n?

 

Det er faktisk ikke så veldig dyrt med hest, en kan få tak i gode hester for under 10 000, så det er ikke så gale.. Men en må vel regne med fra 2- 3000 kr i mnd for den, så det er jo litt dyrt.. Men jeg kunne ikke tenkt meg egen hest, en blir så utrolig bundet da.. Så sånn som jeg har det nå, fungerer helt topp for meg..=o)

Stina har vært med å ri noen ganger, men hun har ikke helt interessen for det.. Men jeg håper på at hun skal få det.. Hadde vært kjekt å hatt en felles hobby..

 

Har sondre smakt den med pære nå, og likte han den?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også fikk angst, he he.. Vi fikk internett først for to mnd siden, og siden det har jeg vært helt hekta på dib. Huff er nesten litt ille! Bruker tiden på det istedet for huset når han sover eller leker på gulvet.. =)

 

Huff.. Det kan jeg tenke meg var fælt! Tror ikke jeg tør å prøve å flytte han enda jeg.. Jeg går mye i søvne og styrer på, veldig ofte jeg begynner å leite etter han om nettene, og tenk da hvis han faktisk ikke ligger der! Da kommer vel jeg til å få sammenbrudd og skremme vettet av samboeren! :) Men åssen gikk de nettene etterpå da? Kjekt at du faktisk kan se sengen hans fra di da! Og mannen din da, sover like rolig? Min merker ikke noe uansett han tror jeg, sover like godt..

 

Det koster såpass å ha hest ja, fytti det var mye! Da må man ha ganske god rå.. Men sikkert bedre å låne ja, er vel bra for han som eier den også på en måte, da får jo han litt "fri"..

 

Nei jeg har bare Sondre, men jeg hører de andre jeg kjenner som har flere barn si det. :) Men jeg skal ha flere! Bare ikke helt enda..

Jeg kjøpte den med pære i dag, så jeg skal gi han den i morgen. Gleder meg! Tenkte å begynne med ett måltid til på dagen nå, enten grøt eller middag. Er jo så morro å gi de nye ting! Har Magnus begynt å spise litt mer da?

 

Jeg gikk ned 1,5 etter andre uken, så totalt er det 4,3.. =) Er jo så utrolig morro.. Men går vel litt for fort ned nå, pga amminga. Så prøver å spise litt mer nå da. Men jeg har faktisk mått gå ned en bukse str allerede! Yippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så mye du har gått ned da!!! Så flink du er..=o) Da klarer du nok de 8 kiloene til sommeren ihvertfall.. Jeg henger laaaaangt etter, men lever fortsatt i håpet om å bli tynn til sommeren.. Hi hi..

 

Nå går det greit å ha han på eget rom, for min del.. For han har det ikke vært noe problem i det hele tatt.. Sover like greit der, som på vårt rom.. Nå har han bare vært våken to ganger for natten de siste nettene, så det er bra.. Men ser fram til han sover rundt.. Føler det begynner å bli tyngre og tyngre å våkne om nettene.. Tror det tar litt lengre tid nå før jeg hører at han er våken om natten.. Men han griner aldri om natten, bare litt klaging, så jeg sover ikke så veldig tungt..=o) Mannen min våkner lett av Magnus han og, så de dagene han skal opp kl halv syv, får han ligge inne på gjeste rommet.. Så får han sove uforstyrret, og jeg synest det er best slik også..

 

Ja, er dyrt, så glad jeg slipper å betale for hesten..=)

 

Magnus spiser ikke noe særlig mer enda.. Det er bare pære pureen han liker.. Så vi har ikke kommet noe lenger enda.. Men han blir vel sulten nok en gang, og da satser jeg på at han vil ha det...=o)

 

Sover sondre gjennom hele natten nå? Skal du lage middagen selv som du skal gi han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper jeg klarer det, går jo kjempe fint så langt ihvertfall! =) Du trenger sikkert ikke gå ned en gang, mener jeg synes huske du var en S-M når vi hadde gjettelek her, så da er du jo passe! :)

 

Så deilig at han sover så mye bedre da! Jeg bruker også lengre tid på å våkne av han nå merker jeg, klarer å stenge det litt ute liksom i håp om at han roer seg igjen. Så dumt han våkner så lett da. Samboeren min våkner aldri uansett hvor høyt han skriker. Så vi har også ei gjeste seng klar, men har ikke vært behov enda. Men når nattavvenning må til om et par mnd, da våkner han nok! =)

Her har det skjedd noe rart nå. Sondre våkner så ofte og nekter å roe seg uten puppen. Huff det er så slitsomt. Litt sutrete på dagen også, og han griner egentlig aldri hvis han ikke er trøtt eller sulten.. Husker du om det var sånn da Magnus fikk tenner? Jeg håper inderlig det er det, for tidligere så sov han jo nesten hele natten.De to siste nettene har han våknet tre ganger.

 

Her er det helt motsatt når det gjelder spising, han liker alt. Har prøvd middags glass også nå, og den pære pureen, og han spiser. Spiser alt han får inn i munnen han! Lettvint.. Tror jeg må prøve å lage maten ja, koster jo 12 kr for et glass. Helt sykt! Skal du lage selv?

 

Tenk nå er det bare sju dager til Sondre er et halvt år. Hvor har tiden blitt av liksom? Er ikke noen liten baby lenger nå akuratt.. Men det blir mange nye ting nå når de bli et halvt år, skal vel helst ha tre måltider om dagen også.

 

Har det blitt noe mer festligheter på deg da? Jeg skal ut til helgen jeg da, og siste helgen i mai så nå blir det litt mye.. Men men, har jo bare vært en gang fram til nå, så har sikkert bare godt av det.

 

Hva skal/ har dere gjort i dag 1. mai da? Her blir det grilling og litt kos bare, er jo helt nydelig vær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei hei...=o)

Når Magnus fikk tennene sine, så var han våken mange ganger om natten.. Nesten annen hver time, men han var ikke sutrete.. Han bare fikk litt mat, så sovnet han igjen..

Får håpe at det er det som er på gang hos dere og da..

Er så slitsomt når de våkner så mye..

 

Her er det fortsatt lite interesse for mat, men han tar flasken innimellom.. Føler at jeg av og til ikke har så mye melk til han, så da gir jeg han en flaske med mme.. Noen ganger går det greit, men ikke alltid.. Men vet nå at han tar den hvis han er sulten..

Skal på fest igjen den 19 mai, så da skal min mor passe han igjen.. Gleder meg til å gå ut da, og da skal samboeren min være med også.. Det blir andre gangen jeg er ute etter han ble født, så har ikke akkurat tatt helt av på festingen..=o)

Er ikke akkurat mye du har vært ute heller, vi har godt av en tur ut i ny og ne.. Du må bare nyte det..=o)

 

Ja, det er helt forferdelig hvor fort tiden går, og ser også på Magnus hvor stor han har blitt.. Han er liksom ikke baby lenger.. Nå er jo han veldig med, og skal ha tak i alt rundt seg..

Min bror venter barn en av dagene nå, så da blir det spennende å se hvor liten en baby egentlig er..=o)

 

På 1 mai hadde jeg besøk av en av søstrene mine.. Vi hadde avtalt at hun skulle være med å ri.. Så henne, meg og hun som eide hesten min søster ridde var på en lang ride tur.. Skikkelig koselig, for det er jo så fint vær her også for tiden.. Etterpå grillet vi litt, og bare koste oss i solen..

 

Jeg har tenkt å lage middager selv til Magnus.. Lage mye, og så fryse det.. Holder på å samle mange sånne glass fra nestle som jeg kan fryse maten i..=o)

Vet du om noen gode oppskrifter for de små, hva som er godt å lage til de? Og er det noe de appsolutt ikke skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper inderlig det.. Høres ganske likt ut, for han sovner med en gang hvis han bare får puppen. Men er så kjedelig å gå baklengs på en måte, han sov jo hele natten før! Så høydepunktet hver morgen nå er å se om det har kommet noen tenner, så blir litt skuffet hver dag.. =)

 

Godt å høre det er flere enn meg som tar seg en fest! Nå gleder jeg meg faktisk skikkelig. Her er det skikkelig sommer nå, så gleder meg til å sitte ute i sola og drikke og grille! Ååå.. Det blir godt..

Så koselig at du skal ut med mannen din da! Det har jeg og lyst til snart.. Kjekt å ha bestemødre som er veldig villige til å være barnevakt!

 

Ja da blir nok din baby en kjempe stor gutt i forhold kan jeg tenke meg. =) Så rart altså..

 

Nei jeg er ikke sikker, fant noen i ei bok om mat vi fikk på helsestasjonen som jeg tenkte jeg skulle prøve. Det var vel ei potet, litt grønnsaker ( f.eks ei halv gulrot), kokt kjøtt deig og krøste sammen med det vannet vi kokte potetene og det i. Men tror faktisk vi kan bruke det meste! Men er sikkert litt slitsomt å krøste alt dette kanskje? Jeg tenkte jeg lager opp den først, og kanskje med fiske boller. Lage masse. Ja det er lurt å samle på! Må nok kjøpe noen flere middagsglass først jeg da.. Nå som de blir 6 mnd er det jo så mye mer spennende de kan spise! Morro..

Der sa du noe, det med flaske. Sondre har ikke fått mme og flaske siden sist jeg var ute han. Ups! Da må vi prøve å gi han det i natt, for det må han jo til lørdagen! For å drikke vann fra den har han ikke villet. Har kjøpt den tutekoppen vi "pratet" om her tidligere. Den er skikkelig suksess! Så nå er Sondre blitt en racer til å drikke vann. De trenger det vel ikke enda, men er så glad han liker det.

Er du på facebook du også eller? Kom meg på i går jeg, så artig som det der er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...