Gå til innhold

November: Guttebebis!


♥BergensJente m/ Keiser♥

Anbefalte innlegg

Kan jeg få spørre deg om hvordan det gikk med deg igår? Gikk det greit med pumping og sånt? Og hvordan gjorde du det med ammingen?=o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Ja det gikk som en drøm faktisk! :) Gav han mat klokka seks før jeg dro og pumpet meg 23, 04 og kl 11 i dag. Så gav jeg han mat igjen klokka to (tok siste drink kl ett). Så virker som alt har gått bra, har masse melk igjen nå heldigvis.. Guttene mine hjemme og hadde hatt det kjempe fint. Tror samboer var litt stolt for at han hadde alt ansvaret selv i går..

Det blei en rolig fest i går da, men fytti så godt!! Det anbefales på det sterkeste! Det var faktisk godt å være aleine med venninnene mine en kveld og ikke bare være mamma liksom! Men lengta veldig etter gullet på slutten da..

Men det hjalp med gode råd i går, da fikk jeg ihvertfall en viss peiling..

Skal du ta deg en tur ut snart eller? =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk det jo veldig greit da!! Jeg skal på fest på lørdag, så jeg gleder meg veldig mye.. Holder på nå å venne han til mme, som han kan få når jeg ikke kan amme han. Men foreløpig tar han ikke flasken..:o( Men satser på at det skal ordne seg til lørdag. Hva ga du småen din i mellom tiden?

Jeg hadde pumpet meg slik at jeg hadde masse mm i frysen, men så gikk strømmen når vi var på vinterferie, så da ble alt ødelagt.. Så etter det har jeg ikke orket å pumpe meg igjen..

Jeg regner med at jeg kommer til å savne småen mye jeg også. Men skal bli godt å få seg en kveld med jentene..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff da.. Så kjedelig med mm! Jeg har nesten ikke pumpa meg før (kjedelig!), så han fikk mme i går og i dag. Han nektet for et par uker siden med flasken han og. Så vi laget klar ei flaske hver kveld i noen dager, og til slutt tok han den heldigvis. Så nå liker han den godt, men puppen bedre heldigvis! :)

Ja vi har godt av en jentekveld altså! Håper du koser deg like mye som jeg gjorde.. =) Skal han være hjemme med pappan da eller? Gleder seg vel han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det skal gå greit med mme til slutt.. Gir ikke opp..:o)

Sambo er bortreist, så det er min mor som skal sitte barnevakt på lørdag.. Så da er han i trygge hender, og jeg kan slappe godt av.. Hadde selvfølgelig gjort det og hvis sambo hadde han..

Regner med jeg kommer til å ringe en del hjem, for å høre hvordan det går, men skal gjøre mitt beste for å kose meg..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du må ikke gi deg! :) Da kan jeg tenke meg mora di ble glad når hun fikk lov til det! Moren min venter veldig på at vi skal spørre ihvertfall, tror ho synes vi kunne trengt barnevakt litt oftere.. He he..

Du må si fra hvordan du hadde det etter helga da.. Det rare var at jeg faktisk bare ringte hjem en gang! "Glemte" de nesten noen timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun gleder seg til å passe han. Men hun er veldig spent på hvordan det går med mme tilvenningen.. Har sagt til henne at han ikke tar flasken enda, men at vi øver hver kveld..

Han bare tygger på tuten, eller bruker tungen til å skubbe tuten vekk.. Så føler vi har ett stykke igjen.. Har du noen gode "triks" på hvordag jeg kan få han til å ta flasken?

Skal fortelle hvordan det gikk med oss etter helgen..:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har vel egentlig ikke det.. Akuratt sånn holdt Sondre på og! Bare leiket med tuten liksom.. Den dagen vi fikk det til ventet vi til han var skikkelig sulten, og så gikk jeg ned i kjelleren slik at han ikke så meg, for han vet jo at hvis han bare griner litt så kommer jeg frem med puppen! Han skreik litt samtidig som han leika med tuten, i 2 min, også plutselig så tok han den! Og lå med store øyer og kikket på pappaen sin! =) Syntes det var veldig rart å få melk fra han.. He he..

Men det har dere sikkert prøvd.. Men jeg har bare gitt han flaske en gang, han vil helst ikke ha den av meg..

Hvor i Bergen er du fra da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som prøver å gi han flasken, så det blir kanskje litt feil det.. Skal få storesøster til å prøve å gi han i dag, og se om det går litt bedre..:o)

Pappaen har ikke fått prøvd enda, for han er bortreist, og jeg begynte ikke tillvenningen før han dro.. Skulle kanskje ha gjort det..

Jeg bor på ett sted som heter Søreide, ett lite stykke utenfor sentrum av Bergen.. Er du kjent i Bergen? :o)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får håpe det hjelper når hun gjør det da.. Har du ei stor jente også? Stas å få ei lillesøster? =)

Ikke så veldig kjent, men har en svoger som er fra eidsvågneset (tror det skrives sånn) og ei venninne i Hylkje.. Er veldig fint i Bergen! Var der på juleaften for 3 år siden, og det regnet! Så det ble en annerledes jul, her i Telemark har vi bestandig hvit jul.. Men fikk pinnekjøtt da, og det er så godt.. Nam nam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!! I går tok han flasken.. Selv om det var jeg som ga han den.. (storesøster fikk det ikke helt til) Han drakk ca 70 ml, og han sov helt fra kl 1900 til kl 0230.. Så utrolig lenge siden han har hatt så lang soveøkt, så det var godt.. Så i kveld skal han få litt mer mme, skal prøve å gi han 100 ml..:o)

Jeg har en jente ( Stina) på 10 år fra ett tidligere forhold. Hun synest det er kjempe stas med en lillebror.. Og det er mye god hjelp i henne, hun er flink til å hjelpe til med Magnus.. Så jeg er veldig heldig..:o)

Hadde du flere barn også?

Eidsvågneset er på andre enden av byen enn hvor jeg bor.. Og det er Hylkje også.. Men hvis du kom med fly til Bergen, så bor jeg ikke så veldig langt unna flyplassen..

Ja, det regner ganske mye her i Bergen, denne høsten og vinteren har vært helt tragisk. Det har bare regnet og regnet og regnet.. Så nå håper jeg snart på at det kommer vår og sol, og varme!!

Pinne kjøtt er min favoritt også, det er så utrolig godt.. Gleder meg til påskeaften, for da skal vi ha det igjen..

Heldig dere som har snø til julen.. Er det veldig kaldt der du bor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra! =) Jøss det var lenge, deilig da..

Så koselig med ei stor jente da, når hun er så stor er det vel kjempe stas med små søsken. Og de vil vel hjelpe til også, og klarer det fint! Husker jeg elsket å passe babyer rundt den alderen..

Føler du at gutten din får i seg nok når du bare ammer han?

Jeg lurer på om jeg må gi han litt ekstra. Føler han er sulten så mye oftere enn før den siste tiden, og har ikke den store magen lengre. Men det døgnet han fikk flaske var han liksom mye mettere. Gulpet og bæsjet hele tiden, og den kule magen.. Hmm.. Skal på kontroll på mandag, så er spent på hva han veier da.

Å nå fikk jeg vann i munnen her! Selger de det i butikken enda tro? Turte ikke spise kålrabistappen i julen, så kunne tenkt meg å laget det igjen. Det er jo så nydelig..

Nei det er egentlig ganske mildt her heldigvis. Vi har masse snø på vinteren (men smeltet nesten alt nå) og veldig fint og varmt om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld gikk det ikke så bra med flasken.. Han var så trøtt allerede i seks tiden, så han bare gråt når jeg skulle gi han flasken.. Så han fikk bare i seg 30 ml mme, og ikke noe mm før han sovnet.. Så jeg regner med at han kommer til å våkne igjen i elleve tiden for mat igjen..:o(

Jeg tror nok ikke at han får i seg nok mm om kvelden, for da hadde han sikkert hatt lengre soveøkter om natten.. Så jeg har tenkt å begynne å gi han mme hver kveld nå, også etter helgen.. Ihvertfall fram til jeg kan begynne å gi han grøt.. Har du startet med det?

De pleier å selge pinnekjøtt i butikkene her mot påsken. For det er mange som har det da.. Jeg spiste kålrabistappe både på julaften og nyttårsaften, og Magnus reagerte ikke i det hele tatt.. Heldigvis, for jeg viste ikke at jeg måtte passe meg for det.. Har bare holdt meg unna vanlig kål jeg.. Trodde det var bare det som ga magevondt..:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er sikkert lurt. Jeg har ikke startet med noe ekstra enda, vurderer å begynne med litt grøt på kvelden istedet for mme. Hadde egentlig spm mål å vente til 5 mnd, men jeg vil jo heller at han skal være mett og god.=)Hvor ofte spiser din om natten nå? Min sovner 19 og spiser igjen 01,03 og 05 nå, og vil opp 7. Men da vil han ikke ha mat igjen før 9! Så der har han misforstått litt.. He he. Men noen ganger hopper han over det klokka 3, bestandig gjort frem til nå i det siste.

Å da gleder jeg meg til påsken, nam nam.. Jeg har jo holdt meg unna alt som heter noe med kål, men tror ikke jeg hadde trengt det, for virker som han tåler alt! Han har aldri vært plaget med magevondt.. Så nå spiser jeg løk, kål og det meste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helt flaske og smokk nekt her i gården.. Han vil ikke ha noe.. Så nå må jeg gi han mme slik de gjorde det på sykehuset. Han får det med en liten kopp.. Så da går det greit..:o)

Når jeg ikke gir han mme, så kan han våkne så ofte som din, det gjør han som regel. Men i natt så sov han lengre igjen, sov til ca to, så fikk han igjen i halv seks tiden. Og så stod vi opp rundt syv.. Da var han klar for dagen..:o)

Det blir spennende å se hvordan det går i morgen.. Både gleder og gruer meg.. Håper han sover lenge da, slik at min mor slipper å gi han mat. At jeg heller kan gjøre det selv når jeg kommer hjem..

Så at de hadde pinnekjøtt på butikken i dag.. Så vi må kjøpe snart slik at vi får til påskeaften..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi uff da. Og så rett før du skal ut da.. Men så lenge du får det til med kopp så er det vel greit.. =)

Ja det er veldig opp og ned med nettene, mini sov faktisk lengre i natt også. Har begynt å gi han mat fra begge puppene nå, virker som jeg har litt mindre melk nå.

Sondre sov ihvertfall mye lengre når ikke jeg var der. Han sov fra 19 til 4, kjente vel ikke melkelukten min..

Håper det går fint i morra, og at du klarer å glemme de hjemme litt og koser deg masse..=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.:o) Det gikk kjempe fint i går. Jeg storkoste meg med venninnene mine, og småen hadde vært kjempe snill. Han tok flasken i går, så det hadde ikke vært noen problem å få i han mat. Og jeg pumpet meg litt på fredagen og litt lørdagen, så mamma hadde litt mm å gi han når han våknet..

Det var godt å være litt vekke hjemmefra uten barn, men kjenner på meg i dag at det blir lenge til neste gang.. Er litt trøtt i dag.. Så nå har jeg tenkt å gå å legge meg ,selv om klokken ikke er så mye..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Nå er jeg her igjen.. =) Har vært bort ei natt nå, hadde eksamen i går. Så morro at du hadde det bra og at mini har vært snill! =) Gjør godt en slik kveld altså.. Hadde han våknet like ofte som når du er med han?

Har du begynt med grøten nå eller? Får ikke bestemt meg om hva jeg skal jeg. Gullet er sannsynligvis allergisk mot melk, så da er det vel best å vente sier de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..:o) Håper det gikk fint på eksamen din da!! Hva studerer du?

Han hadde ikke våknet så mange ganger, så det var jo greit. Men nå de siste nettene, har han begynt å våkne mye.. Når han legger seg i syv tiden, så kan han våkne igjen i ti tiden, så ett, tre, fem og seks igjen, før jeg må stå opp med han kl syv.. I dag var han lys våken kl seks, da lå han å pratet noe voldsomt i sengen sin, men sovnet heldigvis litt igjen, så stod vi opp litt over syv. Så det er litt slitsomt. Men heldigvis så har han seg en lur igjen i halv ni- ni tiden, så da sover jeg også. Så i dag sov han helt til kvart over elleve, så det var veldig godt.

Har gitt han smaksprøve på grøt, men han er ikke noe begeistret for det.. Puffer det bare ut igjen med tungen.. Han er skikkelig kresen..:o) Og har prøvd å få i han litt mme om kvelden, for har tenkt kanskje han får for lite næring. Men det vil han heller ikke ha lengre.. Men gir meg ikke, skal prøve igjen i kveld..:o)

Hvordan har dere funnet ut at han er allerigsk mot melk? Og hvordan er soverutinen til småen din nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på radiograf, men er egentlig i permisjon nå, men har gjort meg ferdig med høst semesteret (hvis jeg består eksamen på tirsd), slik at jeg kan være hjemme med Sondre helt til januar.. =)

Så ofte han våkner da, blir vel litt slitsomt. Skal han ha mat hver gang? Så du har egentlig ikke fått i han grøt enda da eller?

Han har sovet litt bedre igjen de siste dagene, har passet på å amme han mere nå, slik at han blir mettere på dagen. Fikk ihvertfall det tipset på HS. Den pludringen på morran kjenner jeg til! Sondre også ligger og skravler for harde livet grytidlig på morran! Så klar for dagen, men det er ikke jeg. Men han kan ligge fra kvart over seks til sju og prate, før han blir utålmodig og vil opp.. =) Men han er bare oppe et par timer før han blir trøtt igjen, så da legger vi oss begge to i sengen.

Han har atopisk eksem og en forferdelig kløe, sannsynligvis allergi for ett eller annet. Klorer seg til blods. Har tatt prikk test, men det var for tidlig. Men på onsdag var vi til homeopat, og han var 50 % sikker på at det var melk, så da får jeg prøve å holde meg unna det. Håper det er noe han bare har nå som baby! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt det må være å kunne gå hjemme så lenge.. Regner med at jeg begynner igjen i oktober en gang.. Heldigvis leeeeenge til enda..:o)

Magnus har spist hver gang når han har våknet, men ikke så mye. Men i dag oppdaget jeg at han hadde fått en tann, så håper på at det er derfor han har vært så mye våken.. Jeg har ikke tenkt på at det kunne være tennene, for han har ikke vært sutrerte eller noe..:o)

Huff, så fælt at han har fått atopisk eksem da! Datteren min har det også, ganske kraftig også.. Hun hadde det fra spedbarns alder av.. Da hadde hun det mest i ansiktet.. Hadde på henne sokker på hendene når hun sov, så hun ikke skulle klore seg så mye.. Men det er helt forferdelig å se på at de klør...:o( Nå er det mest på hendene og føttene.. Men huden hennes er veldig tørr, så hun må smøre seg med fuktighetskrem, på hele kroppen hver dag..

Og vi bruker den sterkeste kortison kremen, men hun blir ikke så veldig bra, må bruke den hele tiden.. Kan ikke ta opphold, for da blir det helt fælt igjen..

Får håpe at det hjelper å holde han vekke fra melk, at det blir bedre da..

Jeg har ikke fått startet skikkelig med grøt nei, han er veldig kresen.. Men en dag begynner nok han å like det og..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart.. Jeg kan lese svaret mitt her hjemme.. Men jeg har sett det samme på andre innlegg, ser at de har svart, men ser ikke innlegget.. Virker som om det har vært litt problemer på siden i det siste..

Men her er det jeg skrev til deg, kan skrive det rett av: Åh, så godt det må være å kunne gå hjemme så lenge.. Regner med at jeg begynner igjen i oktober en gang.. Heldigvis leeenge til enda..:o)

Magnus har spist hver gang når han har våknet, men ikke så mye. Men i dag oppdaget jeg at han har fått en tann, så håper på at det er derfor han har vært så mye våken.. Jeg har ikke tenkt på at det kunne være tennene, for han har ikke vært sutrete eller noe:::o)

Huff, så fælt at han har fått atopisk eksem da! Datteren min har det også, ganske kraftig.. Hun har hatt det fra spedbarns alderen av.. Hun hadde det i ansiktet når hun var liten baby.. Jeg hadde sokker på hendene hennes når hun sov, så hun ikke skulle klore seg så mye... Men det var helt forferdelig å se hvor plaget hun var av det.. :o( Nå har hun det mest på hendene og føttende.. Huden hennes er forderdelig tørr, så jeg bader henne i en olje som heter Badeolje Naf, og smører henne med en krem som heter Locobase( fåes kjøpt på apoteket) over hele kroppen, hver dag.. Må bruke den sterkest kortison kremen på henne, men hun blir ikke så veldig bra.. Kan ikke ta opphold, for da blir det helt fælt igjen.. Får håpe det hjelper å holde han vekke fra melk, at det blir bedre da..

Jeg har ikke fått startet skikkelig med grøt nei, han er veldig kresen.. Men en dag begynner han nok å like det og..:o)

Vet du når de kan begynne å spise banan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så artig! Det var tidlig! =) Er det fortann han har fått? Vet ikke helt hvor de får først jeg..

Ja det er ikke noe gøy, blir så fortvilet. Og så er det ingen av oss som har det, så vi er ikke så veldig kjent med det. Det var lurt med de sokkene! Har sett etter tynne vanter men har ikke funnet, men da skal jeg prøve sokker.. Huff så hun har det enda, stakkars.. Er hun allergisk for noe eller er det eksem alene?

Vi bruker den naf vi også nå, virker kjempe bra. Også bruker jeg aderma til å smøre med. Har du prøvd den? Veldig bra. Trodde Sondre var bra for eksemen jeg nå, så vi sluttet med kremen på fredag, og da kom alt tilbake i går kveld. Så da er det bare å smøre igjen.

 

Nei jeg er ikke sikker på banan. Tror ihvertfall det er seks mnd, men er ikke sikker. Har ikke gitt han noenting enda jeg, men han er veldig glad i medisinen sin, så han kommer nok til å like grøt også! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått venstre fortann i underkjeven. Og kjenner at den høyre er ikke langt unna. Har kommet litt opp.. Så det blir sikkert flere netter med lite søvn.. Men nå vet jeg i det minste hva som er på gang.. Litt lettere å takle natten da..:o)

Stina er allergisk mot katter, men det kan ikke være det som gir henne utslett, for vi har ikke katt.. Så hun har det nok latent i kroppen.. Er en del eksem i familien, men jeg har det ikke. Så hun har bare vært veldig uheldig å fått det.. Har ikke prøvd den aderma, så skal prøve den.. Men ellers så tror jeg at jeg har prøvd det meste som går ann å prøve..

Håper småen din vokser det av seg.. Jeg håpet i det lengste at hun skulle bli kvitt det i fire års alderen, men så heldig var vi ikke..:o(

Jeg skal til hs i morgen, så da skal jeg høre med henne om jeg kan begynne å gi han banan.. Mange som sier jeg kan gjøre det, men vil være på den sikre siden..

Kan jeg spøre hvilken medisin har får?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...