GĂ„ til innhold

November: Guttebebis!

♄BergensJente m/ Keiser♄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er det ja. Lurer veldig pÄ om han ogsÄ er allergisk for katt, vi har nemlig katt. Spesialistene tror ikke han er det, men synes selv det virker mer sannsynlig enn noe mat (har ikke blitt noe bedre etter jeg kuttet ut melk). SÄ nÄ mÄ vi prÞve Ä fÄ noen til Ä passe ho i et par uker og se om han blir bedre av det.

Men vi skal ikke klage, har jo bare hatt det i et par mnd, og datteren din sÄ lenge.

Han gÄr pÄ phenamin allergimedisin, men synes vel ikke akkurat at han blir noe bedre. Har et opphold nÄ etter vi var hos homeopaten pÄ onsdag. Pluss at han fÄr mycostatin kur mot sopp i munnen, vi har hatt sÄnn trÞske. =(

Jeg tror selv det bare er nÄr han er liten siden det ikke er noe som er i familien.

Gleder meg til Sondre ogsÄ fÄr tenner! Han klÞr noe voldsomt for tiden, tygger pÄ alt som er, og sikla renner! =)

Hvordan gikk det med leggingen nÄ som klokken er stilt? Her gikk det faktisk greit. Han sovnet klokka 19 (ny tid) i dag og, trÞtt som ei strÞmpe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo verdt ett forsÞk Ä bort plassere katten en stund. FÄr hÄpe for deres del da, at det kan hjelpe for han.. SelvfÞlgelig, det vil jo bli trist for dere ogsÄ, men barna kommer foran alt...:o)

Fikk sÄnn medisin til stina og nÄr hun var liten, virket heller ikke pÄ henne..

Har ikke hÞrt om trÞske fÞr, sÄ vet ikke hva det er.. Er det plagsomt for han?

Jeg la Magnus kl kvart pÄ Ätte ny tid igÄr.. Da var han veldig trÞtt.. Og han sov helt til halv tre i natt!! NÄ er det lenge siden han har hatt sÄ lang soveÞkt.. Men jeg har vÄknet mange ganger mellom det, er jo ikke vant til at han sover sÄ lenge, sÄ da mÄ jeg sjekket at alt er ok.. SÄ det er litt kjedelig at jeg ikke klarer Ä sove sÄ lenge han sover.. VÄkner du mye selv om han ikke har vÄknet?

Var hos hs i dag, og hun sa at det var helt greit Ä gi han banan nÄ.. Og at jeg kunne godt begynne Ä gi han grÞt, sor han har ikke lagt sÄ veldig mye pÄ seg.. SÄ hun mente at han var klar for det nÄ...

Ga han litt banan i sted, han likte det ikke.. Han ristet pÄ hodet nÄr han fikk det i munnen.. Skal gi han litt grÞt til kvelds og.. Men vi har ikke kommet noe sÊrlig i gang der heller, men vi Þver videre...:o)

Skrevet

Ja det er barna som kommer fÞrst! =) SÄ hadde blitt veldig glad hvis det er pus, mye bedre enn hvis han har mat allergi. Jeg syntes phenaminen virket bra i starten, men nÄ klÞr han like ille uansett. SÄ fÄr se om vi begynner med den igjen..

Det er sopp som jeg fikk pÄ brystet, ogsÄ har han fÄtt det litt i munnen. Har ikke vÊrt plagsomt for han, bare for meg. Men nÄ er det sÄ og si helt bra!

Oi sÄ deilig da! Jeg la Sondre 19.00 ny tid og han sov ogsÄ veldig godt i natt. Mat bare en gang fÞr klokken 7! Deilig.. Jo jeg vÄkner veel da jeg ogsÄ, men sovner veldig fort igjen.. =)

Ja kanskje jeg ogsÄ skal prÞve litt banan! Har bestemt oss for Ä vente med grÞten, han har lagt veldig bra pÄ seg. Veier 8,6 nÄ. SÄ jeg skjÞnner egentlig ikke hvorfoe han mÄ spise sÄ mye pÄ natten ogsÄ! He he..

Hvilken grĂžt er det du gir han?

Fytti sĂ„ nydelig vĂŠr det er om dagene, ihvertfall her pĂ„ Ăžstlandet. Knall blĂ„ himmel og kjempe varmt! Er sĂ„ deilig.. Åssen er vĂŠret i Bergen? Sliter litt med Ă„ kle Sondre nĂ„r vi gĂ„r tur, blir jo sĂ„ varmt oppi vogna..

Skrevet

Det er skikkelig herlig vÊr her og.. Sol og knall blÄ himmel!! Er en fryd Ä gÄ pÄ tur nÄ.. Er ute i flere timer av gangen, har nesten ikke lyst Ä gÄ inn..:o) NÄ har jeg tatt ut posen i vognen, og bruker bare ett ull teppe og dyne i vognen.. Men tar vekk teppet hvis det blir for varmt.. Og jeg har bare body, strÞmpebukse og en genser og lue pÄ han.. Men han blir varm uansett, sÄ ikke sÄ lett Ä vite hva de skal ha pÄ seg nÄ.. PÄ denne Ärstiden det er lett Ä bli syk, for luften kan vÊre litt kald ogsÄ.. SÄ vi prÞver oss fram..:o)

I natt har Magnus vÊrt mye vÄken igjen.. Veldig mye.. SÄ i fire tiden tok jeg han opp i sengen min, sÄ kunne jeg bare slenge ut en pupp nÄr han ga lyd fra seg.=o) Kjente at den andre tannen var kommet helt igjennom i dag, sÄ kanskje han sover litt bedre inatt.. Merker han klÞr en del, for enkelte ganger virker han skikkelig irritert nÄr han biter pÄ ting.. Men fÄr hÄpe det roer seg nÄ nÄr begge tennene er kommet igjennom.. Og at det ikke er flere pÄ vei..:o)

Oi, Sondre veier ganske mye han.. Han er 2 kilo tyngre enn Magnus...:o) SÄ virker som han fÄr nok mat, sÄ da er det jo ingen vits i Ä begynne med grÞt enda for hans del.. Men hs sa at Magnus godt kunne begynne med, siden han ikke hadde lagt pÄ seg sÄ veldig mye siden sist.. I dag laget jeg maisgrÞten litt tykkere, sÄ da tok han den litt bedre.. Men han fikk ikke sÄ mye, begynner rolig.. Er redd for at han skal fÄ vondt i magen..

Har du prĂžvd Ă„ gi Sondre banan, likte han det?

Skrevet

Ja det er faktisk akkurat det samme som jeg har pÄ han! :) Han er ogsÄ veldig veldig varm av seg, sÄ er rimelig varm da ogsÄ. Men synes det blir for lite med noe mindre. Men det er jo sÄ godt nÄ! Vi og er ute kjempe lenge. OgsÄ har jeg begynt Ä ta opp brettet i bagen litt, slik at han blir halvveis sittende nÄr han er vÄken, sÄ da liker han faktisk Ä trille nÄr han er vÄken ogsÄ! Det er deilig..

To tenner! SÄ artig! Han mÄ vÊre veldig tidlig ute vel.. Kjenner ikke antydning engang enda jeg.. Trodde det var pÄ vei pga siklinga og klÞinga, men virker ikke sÄnn likevel.. Ja det er veldig greit Ä ha de i senga, gjÞr det hver natt vi. Eller har han i sin egen seng fÞrst da, men nÄr han vÄkner for mat sÄ blir han i senga resten av natta. SÄ er det bare Ä hekte han pÄ puppen og sove videre! =)

Ja han er en skikkelig kraft kar! Men faktisk ikke noe spesielt lubben, men han er liksom litt muskulÞs.. Ja det er det jeg og tenker, sÄ da venter vi nok litt til. Men gleder meg sÄ til Ä prÞve grÞt! =) Nei har ikke prÞvd banan. Har Magnus begynt Ä like det nÄ?

SÄ en plass her pÄ dib at man skulle begynne Ä venne de til vann litt tidlig, har du gjort det? Har helt glemt det bort jeg.. Men burde vel kanskje prÞve litt snart.

Skrevet

God morgen..:o) Jeg har ikke gitt Magnus noe mer banan.. Har konsentrert meg om grÞten, sÄ nÄ gÄr det litt bedre med den.. Jeg gir den til han pÄ ettermiddagen forelÞpig, for hvis han fÄr vondt i magen av den, sÄ har vi noen timer pÄ oss til han skal legge seg for natten..:o) Men forelÞpig har det gÄtt veldig greit.. Og vi Þker dosen gradvis hver dag..

SÄ i butikken i gÄr at det hadde middagsglass ogsÄ fra 4 mnd. Men tror vi skal vente litt lenger fÞr vi begynner med det.. Er redd jeg kommer til Ä miste melken hvis jeg begynner Ä gi han for mye mat ogsÄ..

Har ikke begynt Ä gi han vann enda.. Men burde kanskje begynne med det.. Gi han litt mens han fÄr grÞt.. ForelÞpig pleier jeg Ä amme han rett etter at han har fÄtt grÞt.. SÄ da fÄr han i seg mye veske ogsÄ..:o)

Hs sa at det var vanlig at tennene kom mellom tredje og Ättende mnd.. Og tannkosten pleide de Ä gi pÄ fem mnd kontrollen.. SÄ Magnus er kanskje litt tidlig.. Leste i boken til Stina, hun hadde ikke fÄtt sin fÞrste tann fÞr hun var Ätte mnd.. SÄ hun var igjen treg.. Stor forskjell pÄ de..:o)

SÄ hadde hun fÄtt de neste tennene i overkjeven tre mnd senere.. SÄ da er det noen mnd til de neste kommer heldigvis..

Dere fÄr ha en riktig god pÄske.. Vi reiser pÄ hytten i morgen tidlig, skal vÊre der hele uken, sÄ det gleder jeg meg veldig til.. HÄper vÊret holder seg like fint, sÄ vi kan fÄ litt farge i ansiktet.. Har vÊrt Ä kjÞpt solbriller til Magnus, sÄ nÄ er han ogsÄ klar for fjellet.. Han ble kjempe stilig med de, og det virker som han synest det var greit Ä ha de pÄ.. Han har ikke prÞvd Ä ta de av nÄr han gÄr med de..:o)

Skal dere ogsÄ bort i pÄsken?

GOD PÅSKE FRA BERGEN!!!!!!!! =O)

Skrevet

Hei igjen!

Er vel pÄ tur du nÄ, heldig... Hvor har dere hytte?

I dag tenkte vi ogsĂ„ at vi skulle prĂžve litt grĂžt, han blir 5 mnd pĂ„ lĂžrdag, sĂ„ da er det pĂ„ tide. OgsĂ„ begynner jeg pĂ„ grete roede kurs til uken, og da skulle man visst ikke full amme. SĂ„ jeg gleder meg til Ă„ prĂžve, skikkelig spent pĂ„ om han vil ha! Åssen er spise rutinene hos dere da? FĂ„r han mer grĂžt enn pĂ„ kvelden? Ja det er vel litt skummelt Ă„ gi for mye mat ja, veldig lettvinnt Ă„ fortsette Ă„ ha nok mm til de..

Ja da kan jeg tenke meg han er en tÞffing! =) Sondre har ogsÄ fÄtt nye solbriller, de med strikk rundt, og han er skikkelig stilig med de.Ser ut som en stor gutt! SÄ nÄ er vi og klare for pÄsketur, solbriller, solkrem og ny vÄr jakke til han.. Vi skal til Sverige, daftÞ camping, men bare fra torsdag til lÞrdag.. Gleder oss skikkelig, men spent pÄ hvordan det gÄr for mini. Vi blir en skikkelig stor gjeng, masse unger, og han er jo vant med Ä ha det veldig rolig.. Men hÄper det gÄr bra! =)

God pÄske til dere ogsÄ, hÄper dere har det kjempe fint! =)

Skrevet

Hei hei..:o)

SÄ var pÄsken over for denne gang.. Har hatt en kjempe fin uke pÄ hytten. Hytten ligger ett lite stykke etter Voss, Oppheim heter det der.. Vi har den sammen med en venninne av meg.. Vi leier den bare pÄ Ärsbasis, sÄ den er ikke vÄr..:o) Har stÄtt litt pÄ snowboard, og har slappet mye av.. Har ogsÄ lÊrt niesen min Ä stÄ pÄ snowboard, sÄ det er jeg stolt av..:o) Ellers sÄ har vi spist myyyye snop, sÄ nÄ mÄ jeg nesten pÄ avvenning.. Har "bare" spist en liten sjokolade i dag.. Men mÄ ta meg kraftig sammen nÄ, sommeren er ikke langt unna, og det hadde vÊrt greit Ä fÄtt av noen kilo til da..

Grete Roede kurs hÞres ikke sÄ dumt ut heller.. Har du mange kilo som skal av? ( du trenger ikke svare hvis du ikke vil):o) Jeg har ca 8 kilo som skal vekk, og jeg bÞr seriÞst stramme opp litt bÄde her og der.. Kan ikke akkurat si at jeg er stram i fisken..:o)

Hvorfor kan en ikke fullamme nÄr en skal begynne pÄ kurset? Er det noen i det at kroppen "holder" igjen noen kilo nÄr en ammer?

Her gÄr det ikke noe sÊrlig med grÞten.. Han liker den ikke i det hele tatt.. SÄ han har ikke fÄtt sÄ mye pÄ kvelden. Men har kjÞpt havre grÞt i dag, sÄ hÄper den faller mer i smak.. Ellers har han fÄtt smakt litt pÄ middagsglass, men de er heller ikke noen suksess.. Han nesten brekker seg nÄr han fÄr det i munnen, sÄ det er ikke noe kjekt Ä gi han det.. Men det har forelÞpig bare blitt noen smÄ smaksprÞver av den sorten.. Hvordan gÄr det med grÞten hos dere? Liker han det?

Hadde dere det kjekt pÄ DaftÞ? Gikk det greit med Sondre ogsÄ? Kan tenke meg han er stilig med solbrillene, det er Magnus ogsÄ.. Han har sÄnne med strikk rundt han ogsÄ..:0)

Ps. HÄper klubbsiden vÄr kommer opp igjen.. I mellom tiden kan vi bruke klubbsiden pÄ BIM..:o)

Skrevet

NĂ„ var den endelig oppe igjen.. Heldigvis..:o)

Skrevet

Hei igjen!

Lenge siden sist nÄ.. :)

SÄ deilig med hytte pÄ fjellet.. Vi har ikke det, men er ofte der likevel..

Jeg vet ikke helt hvorfor man ikke skal amme egentlig, de prata om kvaliteten pÄ melken.. Jeg har gÄtt ned alt jeg gikk opp i svangerskapet, men har 8 kg jeg skulle ha vekk fÞr jeg blei gravid ogsÄ. Men har lyst Ä gÄ ned 15 egentlig da, for da er jeg syl tynn. Men sÄnn var jeg vel sist da jeg var 19, sÄ det er vel bare Ä glemme. Men gleder meg til Ä se hvordan det gÄr, begynte i gÄr!

SÄ rart Ä forskjellige de er, Sondre elsker grÞt! Har gitt han nÄ i ei uke, og han er helt vill etter det. Liker bÄde mais og havre grÞt. Og banan er en skikkelig hit! NÄr vi var pÄ pÄske tur sÄ fikk han ogsÄ smake pÄ litt andre ting. Tanta og onkelen hans gav han ting uten Ä spÞrre meg, likte ikke det da, men er pÄ samboeren sin side sÄ turte ikke si noe. Var de han fikk banan av fÞrste gangen ogsÄ, pluss yoghurt, vanilje saus, jordbÊr saft.. Ikke mye da, men likevel.. Han fÄr ikke det igjen ihvrtfall! Vet du om vi fremdeles mÄ koke vannet vi har i grÞten? Har ogsÄ prÞvd Ä gi han litt vanlig vann nÄ, han drikker det ihvertfall. Han er visst alt spisende gutten vÄr, akuratt som foreldrene! =)

Vi hadde det kjempe fint pÄ daftÞ, flott camping plass! Skikkelig barne vennlig.. Har dere vÊrt der? Jeg har ogsÄ spist masse masse snop i pÄsken, huff og huff.. MÄtte spise fra meg da tenkte jeg siden jeg skulle pÄ kurs i gÄr! Smart tanke gang, ehh..

Skrevet

Jeg hadde vel egentlig Þnsket at jeg kunne tatt av litt mer enn de 8 kiloene jeg ogsÄ, men vet at jeg aldri kommer til Ä klare det, sÄ prÞver fÞrst pÄ de 8...:o)

Det med mat og Magnus er ett kapittel for seg selv.. Han har lÊrt seg Ä snurpe munnen nÄr jeg nÊrmer meg med maten, sÄ det er nesten umulig Ä fÄ i han grÞt.. I dag tok jeg litt malt i grÞten, for Ä se om det var litt bedre.. Vet at hs ikke anbefaler det, men begynner Ä bli litt desperat nÄ.. Men uansett sÄ likte han ikke grÞten noe bedre, sÄ kanskje jeg skal prÞve med litt mere malt imorgen.. Skal til hs imorgen, sÄ da fÄr jeg hÞre med henne om hun har noen triks pÄ hvordan jeg kan fÄ han til Ä like grÞten..

Ga han litt sviske saft i dag ogsÄ, men han bare spytter det ut ogsÄ.. Har funnet ut at jeg mÄ prÞve Ä gi han en del smaksprÞver, sÄ kanskje han blir mer vant med andre smaker, enn bare mm da..

Heldig du som har en gutt som liker det veldig godt..:o) ForstÄr godt at du ikke likte at andre ga han smaksprÞver av andre ting.. Synest godt at de kunne spurt deg om det var greit i det minste..

Jeg koker vannet til grĂžten, og kommer nok til Ă„ fortsette med det.. Men vet ikke om det er nĂždvendig.. Koker du fĂžrst det vannet du gir han som drikke og?

Vi har ikke vÊrt pÄ DaftÞ Camping, men hun som vi har hytte sammen med, hun var der i fjor sommer.. Da var de en god gjeng som reiste ned der. Hun skulle egentlig der i Är ogsÄ, for de likte seg veldig godt der.. Men det ble syden i stedet..:o)

Skrevet

Glemte Ă„ si at vi hadde pinnekjĂžtt pĂ„ pĂ„ske aften.. Åh, det var sĂ„ godt!!! Gleder meg allerde til jul nĂ„r jeg kan spise det igjen...:o)

Skrevet

Å sĂ„ heldige.. Nam.. Fant ikke pinnekjĂžtt jeg.. =(

Ja det er fornuftig Ä tenke sÄnn, bÞr nok det jeg ogsÄ! He he.. Men skal vÊre fornÞyd hvis jeg fÄr vekk de 8 kiloene, kommer nok til Ä merke det.. Hvis man skal slanke seg sÄ er ihvertfall grete roede ett bra opplegg, jeg spiser hele tiden jeg! SÄ jeg har ikke blitt sulten enda, sliter med Ä fÄ i meg alt det jeg skal. Men er jo kvelden som er vÊrst, er jo da det er godt Ä spise.. Dessverre..

Men da var det jo kjempe lurt at du startet litt tidlig med maten da, siden han ikke vil ha noe sÊrlig. SÄ da er det sikkert i orden innen han blir 6 mnd.. Er jo veldig deilig nÄr de tar noe annet enn puppen ogsÄ. Liker han ikke banan heller? Hs er vel hysteriske over det meste, sÄ man kan vel ta mye av det de sier med en klype salt, sÄ hÄpert det blir bedre med malt da.

OgsÄ har Sondre begynt Ä spise mindre om natten!!! =) Er sÄ deilig. Han spiser bare en eller to ganger om natten nÄ, sÄ det er nydelig. Hvordan gjÞr Magnus det nÄ? Har det blitt bedre hos dere ogsÄ?

Ja jeg koker vannet han drikker, flaskene og det meste.. Sikkert best Ä koke vannet til grÞten ogsÄ ja, da fortsetter nok jeg med det ogsÄ.. =)

Hvordan gÄr det med tennene hans? Er det to nÄ?

Skrevet

FÄr hÄpe han vil like grÞten fÞr han er 6 mnd!! Hs sa i dag at jeg ikke mÄtte "tvinge" i han mat hvis han ikke ville ha. Hun sa at enkelte smÄ brukte lang tid pÄ Ä venne seg til andre smaker. Og hvis jeg ga han for mye mat nÄr han ikke likte det, sÄ kunne han fÄ totalt matnekt.. SÄ i dag har jeg ikke gitt han grÞt, han skal fÄ en liten pause til i morgen..;o)

Men kommer til Ä ta malt i den da ogsÄ, selv om han ikke likte den noe bedre med det i..

Magnus sove veldig dÄrlig om natten for tiden.. IgÄr sÄ vÄknet han kl 2130, 0000, 0130, 0400, 0530, og sÄ stod vi opp kl 0700.. Helt pyton!! Nevnte det for hs, og hun sa at jeg kanskje kunne flytte han inn pÄ eget rom nÄ.. NÄ sÄ stÄr sengen hans helt inntil sengen min, sÄ vi ligger rett ved siden av hverandre. Synest det er litt "trygt" Ä ha han sÄ nÊr. Men han lukter meg sikkert godt, og vÄkner av det ogsÄ. SÄ kanskje jeg mÄ rive meg litt lÞs fra han, og la han fÄ sove pÄ eget rom.. Men det blir ikke i natt.. MÄ tenke litt pÄ det fÞrst..:o) En anne ting som hs ogsÄ sa, var at jeg ikke mÄtte vÊre sÄ rask med Ä ta han opp om natten.. Selv om Þynene hans var Äpne, sÄ var det ikke sikkert han var vÄken.. SÄ i natt skal jeg vente til han begynner Ä sutre skikkelig fÞr jeg tar han opp.. Til nÄ har jeg tatt han opp, med en gang han har begynt Ä bevege seg litt i sengen.. Er du ogsÄ rask me Ä ta han opp? Og har du Sondre pÄ samme rom som deg enda og?

Det gÄr veldig fint med tennene hans.. Han har fÄtt to nÄ.. FÞlger godt med oppe nÄ, for tenker litt pÄ om det er de han holder pÄ Ä fÄ ogsÄ.. Men jeg tror ikke det, tror det vil gÄ noen mnd fÞr de kommer.. Er det noen tenner i sikte hos dere da?:o)

Skrevet

Ja da er det vel best Ä vente.. :) HÄper han venner seg til det etterhvert da, er vel noen som ikke vil ha annet enn puppen ganske lenge ogsÄ..

Det der har jeg ogsÄ tenkt litt pÄ, om vi skulle hatt han over pÄ eget rom snart. For jeg har trodd at han har vÄknet mye pga oss.. Men jeg pleier jo Ä ha han i senga fra han vÄkner og skal ha mat. Jeg og har han rett ved siden av der jeg ligger, men er redd jeg ikke fÄr sove hvis han ligger i ett annet rom! Men i natt spiste han faktisk ikke en eneste gang!!!! Helt utrolig.. VÄknet noen ganger, men gav han bare sutten sÄ sov han videre.. Deilig! Jeg tar han ikke fort opp, men passer pÄ Ä hoppe opp og gi sutten nÄr jeg hÞrer han begynner Ä sutre, for da er det greit. Men venter jeg for lenge blir han vÄken virker det som.. Men tidligere gikk ikke det, det er nÄ etter vi begynte med grÞten det har blitt sÄ mye bedre om natten.. Men sÄ slitsomt for deg at han vÄkner sÄ ofte da, spiser han hver gang ogsÄ? Du mÄ gi referat hvis dere legger han pÄ eget rom da.. :-) NÄr er han fÞdt igjen? Sondre er fÞdt tidlig i nov., Ättende..

Har ikke kommet ei eneste tann enda, jeg sjekker hver dag da! :) Trodde det var pÄ vei, men der tok jeg visst feil. Kan tenke meg han er skjÞnn nÄ, med to tenner! =)

Skrevet

NÄ har jeg endelig funnet noe som Magnus liker litt, pÊrepure!! Det er det fÞrste han har fÄtt smake pÄ, som det virket som var god smak pÄ.. SÄ det er hÄp om at han skal like annen mat ogsÄ..:o)

Har ikke tatt Magnus inn pÄ eget rom enda, mÄ forberede meg litt, bli litt vandt til tanken.. Blir sikkert vÊrst for meg, nÄr han skal over pÄ eget rom.. Og i natt sÄ har han ikke vÊrt sÄ mye vÄken, bare to ganger, sÄ det er helt akseptabelt..:o) Har hÞrt at noen sier at barna bÞr legges inn pÄ eget rom fÞr de er 6 mnd, mens noen sier at de skal vÊre pÄ foreldrenes rom til de er ett Är. Men jeg kommer nok til Ä fÞlge det med at han skal vÊre ute av rommet mitt, innen han er 6 mnd..

Magnus er fĂždt den 26, kom to uker etter ul termin..:o) Kom Sondre fĂžr eller etter termin?

I dag har jeg vÊrt ute i nesten hele dag, har vÊrt ett sÄnt fantastisk fint vÊr her.. Sol og skikkelig varmt.. SÄ utrolig deilig.. Og jeg har tatt opp igjen ridingen, sÄ i dag har jeg vÊrt Ä ridd. Har vÊrt sÄ heldig, at jeg kan fÄ lov til Ä ri en kjempe flott hest nÄr jeg vil.. SÄ tanten til Magnus var sÄ snill Ä passet han, mens jeg storkoste meg pÄ ridetur..:o)

Har du noen hobbyer?

;o)

Skrevet

SÄ bra da! Er pÊre pure noe du fÄr kjÞpt pÄ butikken eller? Det har jeg ikke sett fÞr.. Det er jo en begynnelse ihvertfall! :)

SÄ bra at han har vÊrt vÄken sjeldnere om natten nÄ da, det er sÄ opp og ned pÄ nettene synes jeg! Sondre bytter litt pÄ. Fra 19 i gÄr kveld til 7 i dag vÄknet Sondre bare to ganger og sovnet igjen med en gang han fikk sutten. Fikk helt sjokk nÄr jeg vÄkna klokka sju! :) Deilig.. Men natta fÞr spiste han plutselig to ganger igjen.. Jeg er veldig usikker pÄ om vi skal ha han pÄ rommet eller ikke. Har mest lyst Ä ha han hos oss, men sÄ har vi ordnet sÄ fint rom til han! Ny oppusset og fix ferdig med barne mÞbler.. SÄ har jo sÄ lyst til Ä bruke det! SÄ fÄr se litt etter hvert.

Men, i dag har jeg vÊrt pÄ grete roede mÞte igjen, gÄtt ned 2,9 kg pÄ ei uke!!! =)

SpÞrs om jeg er overlykkelig i kveld da! He he.. Morro altsÄ..

Jeg har ingen hobbyer jeg faktisk.. Men det er sikkert kjempe morro Ä drive med hest! Har du gjort det lenge? Synes det ser litt skummelt ut og jeg da, men jeg er nok litt pysete.. Har du hatt egen hest ogsÄ eller?

Da er jo Sondre nesten 3 uker eldre, er nok en del forskjell pÄ de da! :) Han kom 9 dager over, men han ville nok vÊrt lenger tror jeg, blei satt i gang pga sv. forg. Har dere planer om flere igjen nÄ?

Skrevet

PÊrepure og ferskenpure fÄes kjÞpt pÄ butikken. Den med pÊre var god, men fersken var ikke noe sÊrlig.. Smakte ikke godt..

Ja, nettene har vÊrt bra nÄ noen dager.. Skikkelig deilig.. Og sÄ flott for deg da, at sondre sover sÄ lenge uten mat.. Heldig du som kan trÞste han med sutten..=)

Jeg har ikke fÄtt Magnus inn pÄ eget rom enda.. Sliter litt med Ä lÞsrive meg, men har som mÄl Ä fÄ han inn pÄ eget rom i neste uke.. Rommet er rett ved siden av vÄrt, sÄ han skal ikke langt avgÄrde, men likevel veldig vanskelig Ä ta han inn der.. Er sondre sitt rom i nÊrheten av deres?

SÄ utrolig flink du har vÊrt!!!! 2,9 kg pÄ en uke.. Du kan virkelig vÊre stolt av deg selv.. Her gÄr det ikke den veien, men heldigvis ikke opp heller.. SÄ mÄ ta meg i nakken nÄ, Ä sette igang.. Men sjokolade er vanskelig Ä holde seg borte fra..=(

Drev med hester da jeg var yngre, men har aldri eid hest selv.. Har ikke hatt behov for det. Fikk ri sÄ mye vi ville av han som eide den hesten, uten Ä betale for det, sÄ var heldig sÄnn..

Er ikke skummelt Ä ri, bare gÞy!!! Og god trim ogsÄ.. Blir faktisk svett..=)

Er en del forskjell pÄ Sondre og Magnus, har lest her inne at Sondre gjÞr mange ting som magnus ikke gjÞr.. Men han kommer nok etter om ikke sÄ lenge.. Jeg er ikke bekymret for han...:o)

Skrevet

Hei!!!

NÄ var det lenge siden igjen, har ikke klart Ä komme meg inn pÄ sidene jeg pÄ noen dager.. :(

Ja det er helt sykt Ä ha gÄtt ned sÄ mye, jeg merker det faktisk ogsÄ! Deilig.. FÞler meg litt bedre da! =) SÄ i dag er det ny veie dag, og jeg er spent!

Åssen gĂ„r det med dere? Har du lagt han pĂ„ eget rom nĂ„? Vi har ikke gjort det enda. Men han har rom rett ved siden av oss, sĂ„ det er sikkert bare dumt Ă„ vente,,

Sondre er veldig tidlig ute pÄ ting, sÄ det er heller Magnus som er etter "normalen"! Ihvertfall det det stÄr i bÞker og sÄnn.. Men jeg begynte selv Ä gÄ da jeg var 9 mnd, sÄ det kan se ut som han fÞlger meg.. Men det er visst bare gÞy med fÞrstemann hÞrer jeg de sier.. Med neste mann synes de fleste at de kan vente med krabbinga og gÄinga, for det er vel en del mer Ä passe pÄ da. He he.. Men jeg tror faktisk ikke det er sÄ alt for mange ukene til han krabber nÄ, han aker seg bakover i det uendelige nÄ, og har begynt Ä Þve seg pÄ Ä stÄ pÄ alle fire. Klarte det en gang istad, men er litt vanskelig enda..Men er jo endel forskjell i alder pÄ de da, siden han akuratt har blitt 5 mnd, Sondre blir jo straks et halvt Är! Huff og huff sÄ fort som det gÄr.. :(

Da skal jeg kjĂžpe den med pĂŠre, det hĂžrtes jo kjempe godt ut.

Ja det ser jo veldig flott ut Ä ri da, sÄ heldig som fikk lÄne hest da! For det er vel ikke akuratt billig Ä kjÞpe hest, og ha all mat og stell og sÄnn til den. Har jenta di begynt Ä ri ogsÄ eller?

Skrevet

Hei hei..=o) Ja, det var litt problemer med sidene, sÄ Bim ble innvadert fra folk pÄ Dib..:o) Og sÄ gikk det ann Ä komme inn pÄ dib ved Ä skrive .no pÄ slutten i stedet for .com.. var en del rot, men nÄ ser det endelig ut som det er bra igjen.. Jeg fikk "litt" angst nÄr jeg ikke kom inn pÄ dib lÞrdags morgenen.. Hi hi.. Hvem sier at jeg ikke har blitt avhenging?!

Hvordan gikk det pÄ veiingen? Har du tatt av mer? Det skal ikke mange kiloene vekk, fÞr en fÞler seg mye mer vel..=o)

Jeg har lagt han pÄ eget rom nÄ.. I natt var fÞrste natten.. Det var helt forferdelig Ä ta sengen ut fra rommet vÄrt, fÞlte nesten han skulle flytte ut fra huset for godt.. Gjorde skikkelig vondt i meg.. Sikkert verre for meg enn han..=o)

Men han var en del vÄken i natt, men vi fÄr se hvordan det gÄr i natt igjen.. Og jeg har nesten ikke sovet heller i natt, vÊrt inne Ä sjekket han mye.. Selv om rommet hans er rett ved siden av vÄrt, og jeg kan se sengen hans fra sengen min..

Magnus har begynt Ä stÄ nÄ, nÄr vi holder han i hendene, sÄ det er ett framskritt her..=o) Blir veldig koselig nÄr de begynner Ä krype, men blir en del mer hektisk dagene da.. Har du ett barn til? Og hvor gammel er h€n?

Det er faktisk ikke sÄ veldig dyrt med hest, en kan fÄ tak i gode hester for under 10 000, sÄ det er ikke sÄ gale.. Men en mÄ vel regne med fra 2- 3000 kr i mnd for den, sÄ det er jo litt dyrt.. Men jeg kunne ikke tenkt meg egen hest, en blir sÄ utrolig bundet da.. SÄ sÄnn som jeg har det nÄ, fungerer helt topp for meg..=o)

Stina har vÊrt med Ä ri noen ganger, men hun har ikke helt interessen for det.. Men jeg hÄper pÄ at hun skal fÄ det.. Hadde vÊrt kjekt Ä hatt en felles hobby..

Har sondre smakt den med pÊre nÄ, og likte han den?

Skrevet

Ja jeg ogsÄ fikk angst, he he.. Vi fikk internett fÞrst for to mnd siden, og siden det har jeg vÊrt helt hekta pÄ dib. Huff er nesten litt ille! Bruker tiden pÄ det istedet for huset nÄr han sover eller leker pÄ gulvet.. =)

Huff.. Det kan jeg tenke meg var fÊlt! Tror ikke jeg tÞr Ä prÞve Ä flytte han enda jeg.. Jeg gÄr mye i sÞvne og styrer pÄ, veldig ofte jeg begynner Ä leite etter han om nettene, og tenk da hvis han faktisk ikke ligger der! Da kommer vel jeg til Ä fÄ sammenbrudd og skremme vettet av samboeren! :) Men Ässen gikk de nettene etterpÄ da? Kjekt at du faktisk kan se sengen hans fra di da! Og mannen din da, sover like rolig? Min merker ikke noe uansett han tror jeg, sover like godt..

Det koster sÄpass Ä ha hest ja, fytti det var mye! Da mÄ man ha ganske god rÄ.. Men sikkert bedre Ä lÄne ja, er vel bra for han som eier den ogsÄ pÄ en mÄte, da fÄr jo han litt "fri"..

Nei jeg har bare Sondre, men jeg hĂžrer de andre jeg kjenner som har flere barn si det. :) Men jeg skal ha flere! Bare ikke helt enda..

Jeg kjÞpte den med pÊre i dag, sÄ jeg skal gi han den i morgen. Gleder meg! Tenkte Ä begynne med ett mÄltid til pÄ dagen nÄ, enten grÞt eller middag. Er jo sÄ morro Ä gi de nye ting! Har Magnus begynt Ä spise litt mer da?

Jeg gikk ned 1,5 etter andre uken, sÄ totalt er det 4,3.. =) Er jo sÄ utrolig morro.. Men gÄr vel litt for fort ned nÄ, pga amminga. SÄ prÞver Ä spise litt mer nÄ da. Men jeg har faktisk mÄtt gÄ ned en bukse str allerede! Yippi!!

Skrevet

Oi, sÄ mye du har gÄtt ned da!!! SÄ flink du er..=o) Da klarer du nok de 8 kiloene til sommeren ihvertfall.. Jeg henger laaaaangt etter, men lever fortsatt i hÄpet om Ä bli tynn til sommeren.. Hi hi..

NÄ gÄr det greit Ä ha han pÄ eget rom, for min del.. For han har det ikke vÊrt noe problem i det hele tatt.. Sover like greit der, som pÄ vÄrt rom.. NÄ har han bare vÊrt vÄken to ganger for natten de siste nettene, sÄ det er bra.. Men ser fram til han sover rundt.. FÞler det begynner Ä bli tyngre og tyngre Ä vÄkne om nettene.. Tror det tar litt lengre tid nÄ fÞr jeg hÞrer at han er vÄken om natten.. Men han griner aldri om natten, bare litt klaging, sÄ jeg sover ikke sÄ veldig tungt..=o) Mannen min vÄkner lett av Magnus han og, sÄ de dagene han skal opp kl halv syv, fÄr han ligge inne pÄ gjeste rommet.. SÄ fÄr han sove uforstyrret, og jeg synest det er best slik ogsÄ..

Ja, er dyrt, sÄ glad jeg slipper Ä betale for hesten..=)

Magnus spiser ikke noe sÊrlig mer enda.. Det er bare pÊre pureen han liker.. SÄ vi har ikke kommet noe lenger enda.. Men han blir vel sulten nok en gang, og da satser jeg pÄ at han vil ha det...=o)

Sover sondre gjennom hele natten nÄ? Skal du lage middagen selv som du skal gi han?

Skrevet

Ja jeg hÄper jeg klarer det, gÄr jo kjempe fint sÄ langt ihvertfall! =) Du trenger sikkert ikke gÄ ned en gang, mener jeg synes huske du var en S-M nÄr vi hadde gjettelek her, sÄ da er du jo passe! :)

SÄ deilig at han sover sÄ mye bedre da! Jeg bruker ogsÄ lengre tid pÄ Ä vÄkne av han nÄ merker jeg, klarer Ä stenge det litt ute liksom i hÄp om at han roer seg igjen. SÄ dumt han vÄkner sÄ lett da. Samboeren min vÄkner aldri uansett hvor hÞyt han skriker. SÄ vi har ogsÄ ei gjeste seng klar, men har ikke vÊrt behov enda. Men nÄr nattavvenning mÄ til om et par mnd, da vÄkner han nok! =)

Her har det skjedd noe rart nÄ. Sondre vÄkner sÄ ofte og nekter Ä roe seg uten puppen. Huff det er sÄ slitsomt. Litt sutrete pÄ dagen ogsÄ, og han griner egentlig aldri hvis han ikke er trÞtt eller sulten.. Husker du om det var sÄnn da Magnus fikk tenner? Jeg hÄper inderlig det er det, for tidligere sÄ sov han jo nesten hele natten.De to siste nettene har han vÄknet tre ganger.

Her er det helt motsatt nÄr det gjelder spising, han liker alt. Har prÞvd middags glass ogsÄ nÄ, og den pÊre pureen, og han spiser. Spiser alt han fÄr inn i munnen han! Lettvint.. Tror jeg mÄ prÞve Ä lage maten ja, koster jo 12 kr for et glass. Helt sykt! Skal du lage selv?

Tenk nÄ er det bare sju dager til Sondre er et halvt Är. Hvor har tiden blitt av liksom? Er ikke noen liten baby lenger nÄ akuratt.. Men det blir mange nye ting nÄ nÄr de bli et halvt Är, skal vel helst ha tre mÄltider om dagen ogsÄ.

Har det blitt noe mer festligheter pÄ deg da? Jeg skal ut til helgen jeg da, og siste helgen i mai sÄ nÄ blir det litt mye.. Men men, har jo bare vÊrt en gang fram til nÄ, sÄ har sikkert bare godt av det.

Hva skal/ har dere gjort i dag 1. mai da? Her blir det grilling og litt kos bare, er jo helt nydelig vĂŠr..

Skrevet

Hei hei...=o)

NÄr Magnus fikk tennene sine, sÄ var han vÄken mange ganger om natten.. Nesten annen hver time, men han var ikke sutrete.. Han bare fikk litt mat, sÄ sovnet han igjen..

FÄr hÄpe at det er det som er pÄ gang hos dere og da..

Er sÄ slitsomt nÄr de vÄkner sÄ mye..

Her er det fortsatt lite interesse for mat, men han tar flasken innimellom.. FÞler at jeg av og til ikke har sÄ mye melk til han, sÄ da gir jeg han en flaske med mme.. Noen ganger gÄr det greit, men ikke alltid.. Men vet nÄ at han tar den hvis han er sulten..

Skal pÄ fest igjen den 19 mai, sÄ da skal min mor passe han igjen.. Gleder meg til Ä gÄ ut da, og da skal samboeren min vÊre med ogsÄ.. Det blir andre gangen jeg er ute etter han ble fÞdt, sÄ har ikke akkurat tatt helt av pÄ festingen..=o)

Er ikke akkurat mye du har vÊrt ute heller, vi har godt av en tur ut i ny og ne.. Du mÄ bare nyte det..=o)

Ja, det er helt forferdelig hvor fort tiden gÄr, og ser ogsÄ pÄ Magnus hvor stor han har blitt.. Han er liksom ikke baby lenger.. NÄ er jo han veldig med, og skal ha tak i alt rundt seg..

Min bror venter barn en av dagene nÄ, sÄ da blir det spennende Ä se hvor liten en baby egentlig er..=o)

PÄ 1 mai hadde jeg besÞk av en av sÞstrene mine.. Vi hadde avtalt at hun skulle vÊre med Ä ri.. SÄ henne, meg og hun som eide hesten min sÞster ridde var pÄ en lang ride tur.. Skikkelig koselig, for det er jo sÄ fint vÊr her ogsÄ for tiden.. EtterpÄ grillet vi litt, og bare koste oss i solen..

Jeg har tenkt Ä lage middager selv til Magnus.. Lage mye, og sÄ fryse det.. Holder pÄ Ä samle mange sÄnne glass fra nestle som jeg kan fryse maten i..=o)

Vet du om noen gode oppskrifter for de smÄ, hva som er godt Ä lage til de? Og er det noe de appsolutt ikke skal ha?

Skrevet

Ja jeg hÄper inderlig det.. HÞres ganske likt ut, for han sovner med en gang hvis han bare fÄr puppen. Men er sÄ kjedelig Ä gÄ baklengs pÄ en mÄte, han sov jo hele natten fÞr! SÄ hÞydepunktet hver morgen nÄ er Ä se om det har kommet noen tenner, sÄ blir litt skuffet hver dag.. =)

Godt Ă„ hĂžre det er flere enn meg som tar seg en fest! NĂ„ gleder jeg meg faktisk skikkelig. Her er det skikkelig sommer nĂ„, sĂ„ gleder meg til Ă„ sitte ute i sola og drikke og grille! ÅÄÄ.. Det blir godt..

SĂ„ koselig at du skal ut med mannen din da! Det har jeg og lyst til snart.. Kjekt Ă„ ha bestemĂždre som er veldig villige til Ă„ vĂŠre barnevakt!

Ja da blir nok din baby en kjempe stor gutt i forhold kan jeg tenke meg. =) SÄ rart altsÄ..

Nei jeg er ikke sikker, fant noen i ei bok om mat vi fikk pÄ helsestasjonen som jeg tenkte jeg skulle prÞve. Det var vel ei potet, litt grÞnnsaker ( f.eks ei halv gulrot), kokt kjÞtt deig og krÞste sammen med det vannet vi kokte potetene og det i. Men tror faktisk vi kan bruke det meste! Men er sikkert litt slitsomt Ä krÞste alt dette kanskje? Jeg tenkte jeg lager opp den fÞrst, og kanskje med fiske boller. Lage masse. Ja det er lurt Ä samle pÄ! MÄ nok kjÞpe noen flere middagsglass fÞrst jeg da.. NÄ som de blir 6 mnd er det jo sÄ mye mer spennende de kan spise! Morro..

Der sa du noe, det med flaske. Sondre har ikke fÄtt mme og flaske siden sist jeg var ute han. Ups! Da mÄ vi prÞve Ä gi han det i natt, for det mÄ han jo til lÞrdagen! For Ä drikke vann fra den har han ikke villet. Har kjÞpt den tutekoppen vi "pratet" om her tidligere. Den er skikkelig suksess! SÄ nÄ er Sondre blitt en racer til Ä drikke vann. De trenger det vel ikke enda, men er sÄ glad han liker det.

Er du pÄ facebook du ogsÄ eller? Kom meg pÄ i gÄr jeg, sÄ artig som det der er!

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...