Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter.

nå sitter eg her med jenta på ene armen og skriver med den andre armen.vi var på herlig svigersbesøk torsdag, fikk middag og ettermiddagskaffe . B.E ble beundret av alle.pappaen er hjemme denne veka også,deilig,men neste veke er det ingen bønn da lyte han i arbeid igjen,men det går sikkert bra. alt har roet seg her,litt luftplager har ho,men ikke skriking i mer enn 10min av gangen og det må vi vel bare takle og leve med. mandag kommer helsesøster på hjemmebesøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stinemor: takk for råd! Men tipset om bæresjal vet jeg ikke om er duganes... jeg mistenker nemlig at feil ammestilling er hovedproblemet :/ Leter febrilsk etter ammeputa mi, håper virkelig jeg finner den! (ikke ALT som er kommet til rette etter flyttinga enda...)

Smaskeli: stå på! og ikke gi dere! min erfaring med både helsevesen og trygdeetat er at en må mase og mase og mase. Man får ingenting gratis.

Skrevet

tsmamma: de feilvarene har heldigvis en tendens til å fikse seg selv når de bare finner ut at man skal sove på natta. Snuppa her sov heller ikke om natte, men den siste måneden (om ikke mer) har hun sovet i egen seng fra 22 til 06 med en mating midt inni der.

Her gråtes det heller ikke mye, men når hun først setter i gang er det nesten umulig å stoppe henne. Snuppa kan faktisk underholde seg selv i lengre perioder, det er herlig de stellene hun ikke gidder å sove:))

Skrevet

takk for oppmuntring - det høres vidunderlig ut at det ordner seg etterhvert - jo før jo heller hvis det er opp til meg! Natt til i dag var et lavmål der jeg ikke var innom senga før 0645, men kanskje det snur nå- satser på det :-)

Ha en herlig lørdag!

Skrevet

Jeg husker ikke helt når hun begynte å sove på natta, men det skjedde helt plutselig. Hs spurte meg når på døgnet jeg fødte, for babyer som er født på morgenen sliter ofte mer med døgnrytmen. De sover jo veldig mye de første 12-14 timene etter at de er født og hs mente dette kunne være grunnen til at Sigrid, som er født 10 på morgenen, slet med å få normal døgnrytme.

Skrevet

Hanne Louise er født 0849, så det høres logisk ut :-)

Skrevet

vel, det høres ikke helt ulogisk ut siden Knøttemor ble født (eller rettere sagt dratt ut av hullet i mammas mage, hehe) kl 1957, og har stort sett sovet hele natta siden vi kom hjem. I starten fra ca 23 til 06/07, nå fra 21 til 03 og igjen til 08.

Skrevet

Tsmamma: Fint navn forresten. Hehe:)

Kanskje min helsesøster hadde et poeng da:)), eller :// for de som føder på morgenen...

Skrevet

Hanne (og andre som skulle finne på å være interessert...):

jeg har begynt å blogge :) fikk ideen av ei venninne med baby. Utrolig enkel og grei måte å holde folk oppdatert på! Sender url'en til bloggen min på pm :)

Skrevet

Hanne: vil gjerne vise fram lilleskatten -når kommer du? :)

ka-ping: blog er genialt, jeg gjorde det endel før, nå er jeg gått over til mer "video-blog" -altså ta mms bilder av ting som skjer, og skrive kommentarer :)

Nå er alt klart til dåp i morra, hele kåken er nyvasket og ryddig -klær er strøket (ja, jeg fant dåpsantrekk!!) og bord er dekket og pyntet. Det ble kjempefint, og jeg synes det er ganske stas og kunne dekke opp til så mange hjemme hos oss selv :)

Nå skal jeg legge ned min slitne kropp, opp om ikke mange timene igjen -lang dag i morra!

Skrevet

vims-74: lykke til med dåpen imorra :) Gleder meg til å få rapport!

jaaaa jeg vet det er sent... men jeg ble sittende og prate med gubben, og så fikk jeg litt snusen i de blog-greiene, og så skulle jeg bare legge sammen litt gulpekluter og så fant jeg ut jeg skulle strikke litt på bullbuksa til Lilletrollet... jarra! So much for getting to bed early :/

Skrevet

Legge seg tidlig? Der har jeg desverre samme tendens som lilletrollet til tsmamma - man legger seg jo ikke om kvelden, da er det så mye annet å finne på! Håper ting ordner seg for dere snart, søvnmangel er ikke til å spøke med... Her har ting sakte men sikker tkommet seg i en form for rytme, hvor lillegutt sovner sånn etter åtte en gang og da stort sett sover til jeg finner på å legge meg, så puppes det en gang eller så i løpet av natta og så er det storegutt som bestemmer når vi skal stå opp. Blir i alle fall litt søvn på mammaen av det, men humøret er fortsatt ikke det gode gamle, nei. Man blir litt ...sur... av å være totalt tobarnsmamma, har jeg funnet ut!

Verst var jeg i går kveld, da vi kom fra bytur. Lillegutt var en engel hele dagen og båtture, mne begynte såklart å hyle fem minutter fra kaia og ga seg egentlig ikke før vi var vel i hus. Storegutt var sliten etter lang dag og nye støvler (Pirat-Peter-støver, en kjempehit!) og hadde kjørt dullt show hele båtturen. I tillegg hadde jeg barnesetet, en bag og en ryggsekk - og gubben presterte å sovne og ikke møte oss på kaia...

Snill nabo bar bagen opp for meg (bor bare 200 m fra båten), så jeg tenkte at det fikk gå og begynte på turen oppover, hvorpå storegutt fant ut at nå var det jo egentlig sengetid! Dermed la han seg ned for hver femte meter resten av turen... Hadde noen svært velvalgte ord til min elskede, søvndrukne mann da vi vel var i hus, ja!

Han står nå på kjøkkenet og lager middag og kake - tror dere det kan være en sammenheng?

Skrevet

oj, middag og kake... mmmm... men det skulle nå sannelig bare mangle etter å ha bajsa på leggen så grundig!

Her i huset må jeg vent med å cashe inn betalinga for å ha gått med på å kjøpe båtvogn - gubben er syk, kun oppegående gjennom intensiv repsils+pinex-behandling.

Sponge: snart kommer epost med invitasjon til prinsessebloggen.

Skrevet

Ka-ping: du må visst invitere meg:)

Skrevet

Skal kikke etter mail etterpå:)

Var det smaskeli som hadde fått for seg at lukten av våt hund var den verste i verden? Vil bare opplyse om at det er en vanlig misforståelse. Faktisk er det lukten av våt hund (gjerne labrador...) som har vært ute og løpt og rullet seg i alt som finnes av fermentert fisk/tang/faenskap i fjæra. Det presterte bikkja mi å gjøre da jeg var seks uker på vei med LT, hun sov i gangen i en uke og ble tatt med ut fire ganger om dagen for å snøbade. Hun stinket sånn at jeg med hormonluktesans ikke orket å dusje henne engang!

Her har lillegutt hatt en svært urolig dag, men har omsider tatt kvelden for nå. HAn har sikkert ikke spist nok i følge seg selv, men nå har i alle fall puppene mine fått en halvtimes fred og ro så de kanskje inneholder noe som helst annet enn luft igjen... For å si det slik, det er lenge siden jeg har vært så flatbrystet som de siste timene! Blir en spennende natt!

Skrevet

Side 2!?

Ja, jeg kan ta på meg litt av skylda...har ikke vært inne her idag. Helgene går farlig fort unna, og det er så mye som skal rekkes over når hele familien er samlet sånn annahver helg.

Bare "drittvær" i helga også, så vi har bare vært inne.

I dag fikk jeg sove lenge! Det må være den første gangen siden snuppa ble født....Pappan sto opp med 3åringen idag etter litt om og men..... Han sover egentlig lenge, men idag var kl 07.10 da han kom inn på rommet vårt. Klarte å drøye den til 07.50, men da var det umulig å ligge rolig lenger!

Snuppa har sovet i hele dag! Helt merkelig. Hun sover 1-2 lange dupper i løpet av dagen- that`s it-men idag har hun bare vært oppe og vaket....Spiser litt, men ikke på samme glupske vis som før, smiler og ler litt, leker, finner totten(!) og sovner..... Tror ikke hun er syk eller noe, men veldig ulikt henne.

Skrevet

Liten2: Hun har sikkert en sovedag. Begrepet er ikke mitt, men et hs kom med. På samme måten som de har økedager kan babyer også ha sovedager.

Sitter og ser på bad boys 2, det vil si min samboer ser på, mens jeg bare gløtter bort på tv'en. Var ikke helt min type film:/

Vims: Sigrid og jeg kommer til byen 22. mars og drar utover til ka-ping utpå kvelden dagen etter. Har altså hele torsdagen til kaféavtaler:)

Skrevet

og vi sitter og ser western :) the quick and the dead.

Hanne: jeg hadde sendt invitasjon til feil epostadr... NÅ skal du ha fått invitasjon :) Jeg vil helst ha begrenset tilgang på sider der jeg legger ut bilder av ungene, derfor invitasjonene :) og når det gjelder den byturen din - skulle ikke du dra utover til oss på kvelden den 22.? Jeg holder forresten på å sjekke mulighetene for å komme innover jeg og, som vi prata såvidt om :)

sponge: fjæreblaut labrador høres ganske enkelt guffent ut. Og når det gjelder flate bryst så syns jeg fortsatt det ser utrolig fiffig ut om morran når jeg har hatt bare ei natt-amming som jeg har glemt å fordele på begge puppene, og så gitt frokost fra samme.... da blir den ene HELT tom og den andre full til bristepunktet! Jokke sin klassiske kommentar dukker opp i hodet mitt: "snodig! forskjellig størrelse!"

Skrevet

Regner med at det er "sovedag", ja, for hun er jo frisk og opplagt når hun er oppe og "vaker"...Godt til mammaen, da, for humør og form er ikke all verden i dag.

Jenta har jo også oppdaget "totten", så behovet for å bruke mamma som smokk og dermed ete seg stappmett er nok borte. Måtte faktisk pumpe meg i formiddag, 100 ml i frysern og enda spiste hu av det samme brystet rett etterpå...

Skrevet

Ka-ping: Jeg blir i byen ei natt, det har vært planen hele tiden. Er så mange der som jeg vil vise henne fram til. Planen er altså å komme utover til dere torsdag 23.

Jeg legger ut bilder jeg, men bare de helt uskyldige:)

Skrevet

Hanne: okei, da misforsto jeg ikke likevel :) Jeg trodde du kom utover på torsdagen, og det gjør du jo ... ble bare litt forvirra når du skreiv 23., for torsdagen er 22. :)

Ang. bilder og tilgang så vet jeg at jeg er mer hysterisk enn folk flest der, hehe :) Men jeg har blitt litt mer skeptisk etter opptil flere tilfeller fra bim/dib der desperate og forstyrrede folk har "stjålet" barn ved å ta bilder fra folks hjemmesider og late som om barnet er deres eget. Særlig skadelig på noen måte er det vel neppe, men jeg liker ikke tanken på at muligheten fins for at noen skal gjøre det samme med bildene våre :/

Skrevet

Jeg er kanskje litt naiv jeg da, men jeg viser ikke bilder som på noen måte kan misbrukes på noen ondskapsfull måte (ja, bortsett fra den du nevnte da).

Når det gjelder de datoene må jeg nok sjekke billettene. Har hele tiden trodd 22. var onsdagen.

Skrevet

oj... ja da må du sjekke ja - jeg håper du kommer på torsdag og ikke fredag :/

Skrevet

Jeg kommer torsdag 22., men blir da i byen til fredag 23. Jeg har vært litt forvirra på datoer og ukedager. Må nesten tilbringe en dag i byen.

Skrevet

Alternativet er at jeg kommer rett ut til dere, men drar inn til byen på søndagen istedet for mandagen. En dag må jeg på ett eller annet vis fåt til i byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...