Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tidee med ny tråd? Jeg synes liksom "tirsdagstwilight" begynte å bli lang... Dessuten er det jo fredag, selv om helg og uke går litt i hverandre når man har permisjon og ikke jobber mandag til fredag er det jo litt stas med helg likevel!

Her har vi endret planer, i stedet for å få mamma på besøk skaljeg være dumdristig og begi meg til byen med begge mine sønner. Båten går 1630 og jeg gruer meg som en hund til de 90 minuttene! Men det blir trivelig med besøk hos mamma og jeg skal få gjort en del praktiske ting - nye sko til eldstemann osv. Oppdaget plutselig hvorfor han har vært så klar for våre sko i stedet for sine egne når vi skal til bhg om morgenen - vinterskoene hans er alt for små... ka-ping, hvis du har kommet deg ettter gårdsdagens peppersuppe kan vi kanskje starte "dårlig mor"-klubb?

Stinemor: kos deg med besøk! Min bestevenninne kommer hit i påsken, og jeg gleder meg mye mer til besøk av henne enn av faren min, som kommer helga etter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg skal skrive mer senere, men har Sigrid på fanget. Planen for lørdag er å slappe av, men på søndag skal vi på skøyter med min søster og niese:)

Skrevet

Kjeresten min sga ha feri neste uga, så d bler ei laaaange helg;) Har någen kanskje någen idear ka me kan finna på å kosa åss såm ein familie? Har tenkt litt på ei nått på hotell;)

Skrevet

Æsj. Jeg satt her ved pc'en og plutselig hoppet et ekkelt insekt ned på pulten. Jeg liker ikke insekter i det hele tatt. Jeg tok et glass og satte over det fram til samboeren min kommer hjem. Orker ikke tanken på å ta det:/

Skrevet

Deilig med helg, ja! For mitt vedkommende betyr jo det at "gubben" kommer hjem og jeg får litt hjelp her hjemme....3 åringen merker godt at pappa er borte, og bruker det litt mot mammaen sin når han er rett lune....Sjalu ja!

Jenta sovna omsider i vogga her, så jeg skal få rydda og ordna litt, så må vi på handlerunde. Guttungen skal i sin første barnebursdag idag, og jeg har enda ikke fått tak i gave...var en tur i går for å sondere terrenget,men endte da opp med baby-gym til "snuppa"! Hun var strålende fornøyd med å ligge i gulvet å se på de fine lekene, så her var det på tide.

Skrevet

Du kan jo ta en tur til Østlandet. Telemark feks. Se etter alle sossene!! :-)

Skrevet

Anonym: hvis du ikke tør å signere med ditt eget nick har du ingenting på denne tråden å gjøre.

Skrevet

Ja, det er greit når gubbene omsider innfinner seg hjemme, gitt! Nå blir det amputert familiehelg på oss siden jeg skal til byen med de to små helt til i morgen kveld, men min kjære setter vel pris på litt alenetid hjemme også. Og hos mormor er det mer enn nok avlastning for meg, så jeg tror det er en grei løsning når jeg allikevel har såpass mye som må organiseres for storegutt.

Lillegutt sover søtt, så jeg har fått tatt et raid og ryddet/shinet/satt på oppvask- og vaskemaskin osv - - nå tenkte jeg å pakke litt supplies til helga. Man må jo faktisk ha med seg en del når man reiser med to under 3 år! Er bare så glad jeg slipper å ha med bikkja på båten...

Og best av alt - jeg kan skaffe ny forsyning Green&Black sjokolade! *sjokolade...*

Skrevet

Takk, Hanne, som om jeg skulle sagt det selv:)

Skrevet

Langt nede på side 2. Hva er vel det?

Skrevet

Jeg har hatt mye å gjøre idag... lite tid til dibbing. Har vært på shopping med ei venninne (ja. Hanne, du vet hvem det er hehehe) og knotten hennes på 4 uker. Vi skulle egentlig på trilletur, men det har vært overskyet idag og masse vind, så jeg tvang henne med meg ut på kjøpesenteret istedet! hihi... vi kosa oss masse :) Så dro jeg rett derfra og på besøk til naboen, stakkar jenta er førstegangs og har ei tulle på estimert ca 4.7kg i seteleie... heldigvis har de fått innvilget ks, det skjer antageligvis i løpet av helga. Så tok jeg med begge ungene på butikken, og siden gubben er syk sto jeg for middagslaging og stell/legg av begge ungene. Mini ligger til puppen nå mens jeg dibber (fordelen med svære pupper - legg ungen i fanget så rekker puppene ned til ungen og hendene er fri til andre ting,hehehe)... rydding GIDDER JEG IKKE ikveld, når minste bukkene bruse er lagt skal jeg finne fram strikketøyet og cola light'en og riktig kooose meg med tv'n :)

Helga blir vel neppe bare kos for meg, med syk gubbe og to søte, men krevende unger - alle stuck inne pga dårlig vær :/ Har stygge planer om å tvinge lillesøs til å passe begge ungene mens jeg vasker hus og kjøper gelegodt til den syke gubben.

Skrevet

Sponge: dette med at unger vokser over natta trodde jeg var bare vissvass, helt til jeg fikk unger selv... jeg skjønte ikke hvor støvlene til Lilletrollet var hen... ikke hos mormor, ikke her, ikke i barnehagen... det sto et par likedan i barnehagen, men de var jo altfor små så de kunne ikke være hennes... men når jeg oppdaget at det ikke lenger gikk med ullsokk i vinterskoa så skjønte jeg at de små støvlene i barnehagen tilhørte jenta mi likevel - hun hadde bare plutselig vokst 1 1/2 skostørrelse... så vi har nettopp vært på støvleshopping :)

ps: hun har KUN brukt de nye støvlene siden vi kjøpte dem for ei uke siden, hehehe :D

Skrevet

Takk, eg gadd ikkje kommentera d eingang;) Men ja nå har eg fått lagt sjønnasen min, va litt øvetrøtte så måtte såvna innte puppen ikvell, men må jo vær låv ein fredag;p Samboaren sidde åppe på pc`en å spele WOW (hate forresten d der hekkans spele), men går greit nå så eg har fått litt dillå her på dib;)

E tivoli på Jørpeland i helgå, så idag har an fått vært me tante på tivoli, ikkje værst for ein liden kar på 4 mnd;)

Imårå tenkte eg at me sgo gå åss ein liden tur, ner i sentrum å bruga litt penger, siden lønnå kåmm idag..hehe;)

Åsså va d då feri for samboaren heilt t neste mandag, eg fremdeles åben for tips t ka me kan finna på;) Hehe..

Skrevet

Jeg bare advarer dere om at jeg ramler innom til et og annet feil tidspunkt...

Nå er enda en jobbeuke over (med vakter så det har holdt), og det er på tide å montere på seg løspuppene og forkleet igjen. Hvis tøtta overlever hårvasken på søndag så skal vi se om vi ikke får avlasta stakkars mor såpass i uka som kommer at hun får tilbake pust og hudfarge.

Skrevet

Og gjett om jeg er glad for at en hel*¤$€%-uke er over? ;)

Og ja, jeg håper at neste uke kan gi meg litt hudfarge og pusten tilbake, og kanskje kan jeg håpe å få tilbake litt overskudd og!

Takk og pris for flott, tålmodig mann sier nå bare jeg! :)

Skrevet

Det var to sjeldne syn her inne:) Jeg kommer forresten til byen om noen uker hvis du vil hvise frem vimsejenta?:)

Skrevet

Jeg satt faktisk og pusla med tanken på å ta båten inn til byen så vi kunne reise utover sammen, Hanne... men så kom jeg på at det kan bli litt tungvindt - da må det TO biler til for å hente oss i tilfelle :/

Skrevet

Jo, men tenk så koselig å shoppe litt sammen først:))

Skrevet

godt poeng :)

Skrevet

Hive meg på denne tråden.... Hehehehe

Her er det bare full rulle... Dagene bare flyr fra meg... sukk.....

I dag skal nest minste i bursdag, de to eldste skal spille fotballkamp og selvfølgelig skjer dette samtidig!!!! På toppen av dette er vi hundevakt for to små....De kom torsdag og min bror henter de igjen på mandag!!... En ting har jeg nå lært, våt hund er den værste lukten som finnes..... fysj...

Mannen jobbeer og styrer med sitt.... Han får ta seg av handling... Litt syttt og klag innlegg...Noe svar fra ullevål vedr utredning av snuppa pga gulping har vi heller ikke fått. Ringte de tirsdag og kjeftet de opp.....

Ønsker dere alle en riktig god lørdag.

Klem fra meg

Skrevet

Hei alle, etter 14 dager som tobarnsmor er jeg endelig våken når andre er det- vi har tydeligvis fått en feilvare som MÅ ha underholdning/bæring/ kontinuerlig pupp mellom midnatt og 06, så mamma er nå en blåhvitblek skygge av seg selv med fremdeles små men veldig mye lengre pupper. Planen for mandag er å bestille time hos kiropraktor, manuellterapeut og alt annet som kan ha en effekt, alternativet er å gi bort ungen eller bli gal og det går jo ikke. Ikke tar hun smokk eller morsmelk på flaske heller, så loitt lei nå. Men det hjelper jo å lese twilighttråden om nettene selv om jeg ikke har hender til å få skrevet noe :-)

Skrevet

Oj, nå føler jeg meg plutselig veldig heldig... jenta vår er sånn på dagtid, og jeg holder på å få betennelse i den ene skuldra (nei jeg overdriver ikke), men jeg får da i det minste sovet om natta... nå har jeg nettopp satt på nok en maskin med gulpekluter og bodyer. Føler omtrent ikke at jeg gjør annet enn å vaske klær for tida :/

Skrevet

må forresten bare nevne at vi har fått resultatet fra verdivurderingen av eiendommen... vi kjøpte for 1.2 inkl innbo, har pussa opp bad og kjøkken, og ny verdivurdering er satt til 1.45!!! Så da blir det refinansiering av lån og binding av renta på 10 år her i ka-ping-heimen :D

Skrevet

Heisann :o)

En rask tur innom, har jo besøk av venninne fra Oslo i helgen, veldig hyggelig :o) Når det i tillegg ble skikkelig vårstemning og sol her, kunne det ikke blitt bedre!

Ka-ping: Så flott med ny verdivurdering, det gikk jo veldig bra :o) Så til betente armer: har selv kronisk betennelse i begge håndledd, albuer og skuldre (siden jeg gikk på videregående), betennelse må du ta på alvor før det blir for ille. Jeg har blitt mye værre pga bæring osv av snuppa, men bæresjalet er det som redder meg. Vi snakket jo om bæresjal her tidligere, men begynner du å plages med armene, kan jeg virkelig anbefale sjal! Så om du har råd: løp og kjøp :o)

tsmamma: huff, høres ut som du har slitsomme netter. Snuppa vår var våken og urolig fram til i 03 tiden da hun ble født, også ble det bare tidligere og tidligere hun tar kveld + at uroen forsvant. Kanskje lille nurket ditt bare trenger litt tid på å finne riktig døgnrytme. Håper det ordner seg snart!

Smaskeli: håper dere får svar fra Ullevål snart, er synd alt skal ta sånn tid i helsevesenet! Bra du har sagt i fra til dem hva du mener!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...