Gå til innhold

Våknet klokka 6 idag!!! Endelig en løsning?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

veldig fin dagbok forøvrig

 

Sove mer er vel det som har fungert best her. Men det er ikke så lett å gjennomføre da han stort sett våkner etter 20 min. Sover 3 x 20 min i løpet av dagen, og legger seg i 8-9 tiden. De gangene vi har sovet sammen med han på dagtid har han sovet lengre.. Men jeg kan jo ikke ligge i sengen halve dagen heller..?

 

mer mat har ikke fungert her.

 

takker for tipsene, og er nesten glad det ikke bare er jeg som har det sånn

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hjelper litt å vite at det ikke bare er en selv som er i denne situasjonen. Det hjelper ikke å endre på stedet han sover heller? Sove ute, trille, sove med hodet hevet, med vinduet på rommet oppe? Bare slenger ut forslag i hytt og pine jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter sommertid våknet hun 06.10. Det hadde vært greit det, men klokka var jo egentlig bare 05.10 etter vintertid, så jeg vet ikke om det var så bra allikevel jeg...

 

-carina-: håper du hadde en bedre natt med Karsten i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsten er også sånn at han sover 30-40 minutter på dagtid x 3. Men om jeg sover sammen med han så sover han lenger. Det som har fungert her er faktisk at jeg sover sammen med ham den første luren. Det er godt både for mor og barn. Siden jeg har vært våken og ammet litt på natten er det kjekt å få seg bittelitt ekstra søvn. Han står opp (før klokkestilling) 06 +/- en halv time. Er våken en time/halvannen og så er det sove igjen. Da er det greit å sove sammen. Da sover han borti to timer faktisk. De neste rundene får han sove alene. Men da sover han sjelden lenger enn de 30-40 minuttene... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg vel: Jeg svarte deg litt lenger oppe i tråden her... :o)

 

Hoppetussa:

Ingen bedre natt sist natt, nei... Stakkaren er ikke i form. Våknet da jeg kom hjem i halv ett tiden. Hadde feber og var pjusk, så jeg lot ham faktisk sove sammen med meg, jeg. Han var våken først en time. Så sov han frem til 0630. Men da var han våken 5-10 minutter hver halve/hele time og gråt av smerte/plager... Så det ble ikke mest søvn på mor. Men Sten tok ham på morgenen, så sov jeg tre timer til. Så jeg er ikke så verst uthvilt, altså! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble jeg skikkelig sur på samboeren min, for han lot vekkerklokka ringe tre ganger fra 05.20 og utover, Ingrid våknet på den andre ringinga. Han skulle stå tidlig opp og fikse noe på bilen før han dro på jobb, men hva endte det med?

 

Jo - Ingrid og jeg måtte stå opp 05.30(og jenta var gretten hele tida på morgenen) - han orket ikke stå opp og fikse bilen og sov til 06.30. Grrrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har hun sovet "helt til" 06.10!!! Lot henne prate litt, så vi stod ikke opp nærmere halv sju - så deilig!!!

 

I dag våknet hun 05.50, men jeg er jammen fornøyd med det også, jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi - hi - har lest meg gjennom hele tråden, og kan ikke annet enn å konstatere at det er GODT å høre at andre også sliter på det området! Ikke missforstå, jeg unner INGEN å ha så lite søvn, men det er virkelig godt å få bekreftet at en ikke er alene her i verden ...

 

"Veslestompen" her i huset syntes at det å sove er fullstendig bortkastet, være seg om dagen eller om natta. Den siste måneden har vi gitt ham homøopatmedisin for å roe seg på kvelden, og det har ført til at innsovingen da tar mellom 15 og 30 minutter - mot to timer! tidligere. Har jo sjekka alt mulig hos leger, fått drøssevis av tips fra helsesøster, men ikke noe fungerer. Han våkner minst tre ganger om natta, tar mårran en gang mellom fire og seks. Sover elendig om dagen, i værste fall 15 minutter to ganger. I beste fall sover han en timer to ganger. Ser vel en sammenheng mellom god søvn på dagen og rolige netter, men det virker som om han har "maur" i kroppen når han skal sovne inn ... Er så trøtt, så trøtt, men NEI - jeg skal IKKE sove!!!

 

Utrolig slitsomt å være foreldre da. Han får jo veldig sutrete perioder om dagen. Men - vi legger oss hver kveld med troen på at I MORGEN blir det sikkert bedre :o) Og, en eller annen morgen i framtiden så vil det jo bli bedre ... og den morgenen kan jo være alt i morgen ..? ;o)

 

Nå har han hatt sine 20 minutt i senga - og sier klart ifra at nå vil han opp! Jammen viljesterk, denne juniorsjefen i huset ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger får jeg litt dårlig samvittighet over mitt lille problem, når jeg hører sånne historier som deres. Nå har jeg vel understreket det noen ganger, at denne tråden ikke er for å klage, om det skulle oppfattes sånn, men sett med litt humor, og en liten "dagbok" for meg selv.

 

Når dere i tillegg har fått en drøss med helsepersonell til å sjekke om noe er galt, må det være en fortvilt situasjon dere er oppi, men det er jo som du sier - en legger seg hver kveld med håp om at det skal bli bedre hver morgen! Et vennepar som sleit med søvnen til sin ett år gamle datter(hørtes ut som deres historie),fikk omsider krangla seg til en søvnekspert, det har hjulpet dem, men der var det vel også litt "disiplin-problemer" på gang, har jeg lest mellom linjene.

 

På dagen triller vi. Jeg synes ikke noe om at jenta mi skal illskrike og vifte panisk med armer og bein og gråte til hun blir rød og blå og tårene spretter. En stund hjalp det å pakke henne godt inn i senga i sideleie, men det var en kortvarig suksess - dere har sikkert prøvd ulike sovesteder og liggeleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig tilbakeslag i dag morges: Hun våknet kl 05.10! Tok henne ikke opp før 05.30. Det skyldes kanskje lite søvn i går, og de to dagene før der, fordi hun har blitt vekt ved uhell, osv. Nå håper jeg hun får sovet bedre i dag, regner med at vi kommer til å holde oss hjemme og la henne styre sovinga i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fæl morgen igjen: Første skrik litt over halv fem, det vekte meg, så jeg ikke fikk sove igjen. Kl. 05.10 begynte bablinga og fem minutter etterpå måtte jeg opp... Og samboeren fikk kjempekjeft fordi han hadde glemt å slukke lyset i gangen utafor soverommet hennes, det lyste jo opp der. Jaja, noen må jo jeg la det gå utover også.

 

Nå skal det sies at ei tann sniker seg opp. Den har ligget halvveis oppe i tannkjøttet i to uker nå, og nå kommer resten opp. Stakkars liten, hun har vært skikkelig grinete og trøtt i tre dager nå, og først nå så jeg at det var kjempeHOVENT der tanna kom opp. Det er jo lov å la meg få kikke inn i munnen også da, når hun sloss med armer og bein og vrenger hodet fra side til side når jeg skal ta en titt, tar jeg ikke så ofte en titt inni der, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...