Gå til innhold

Våknet klokka 6 idag!!! Endelig en løsning?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Andre hadde sikkert gnidd seg i øynene, men jeg spratt opp og var glad da jeg hørte babling fra rommet hennes kl 05.56! Løsning? Jeg fikk endelig gitt henne et ekstra måltid i går. Har prøvd hele uka å gi henne grøt før 11, men det har hun ikke villet ha. Så de siste dagene har jeg gitt henne et kvarter tidligere pr dag, så vi fikk plass til et fruktmosmåltid på ettermiddagen. Da får hun 4 måltider pr dag, to porsjoner grøt, solid middag(3/4 middagsglass) og fruktmos. Gjør det samme i dag og krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal krysse fingrene for dere og håpe at hun kanskje sover helt til 7 i morgen da:-) Snuppa mi våkner bare tidligere og tidligere,sto opp kvart på sju i dag, synes det er kjempe tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fint det hadde vært om det fungerer, da! Det er faktisk stoor forskjell på klokka fem og klokka seks!! I morges "truet" Karsten med å våkne 0430, men jeg overhørte ham (han gråt ikke altså, bare bablet voldsomt) og da fikk jeg faktisk sove helt til 0630... Tror han hadde godt av det selv også! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Har hatt en natt med en hel haug med amminger, men jeg tror om jeg hadde bare trøstet henne istedet hadde hun jammen sovnet igjen da også! Men sånn er det når man er litt for trøtt;-) Men da fikk jeg iallefall med meg at gubben kom hjem et sted mellom tre og halv fem - han var hos en kamerat på guttemiddag;-) Han sier selvfølgelig at han var hjemme kvart over tre - hehe - tror ikke på han, jeg!

 

Nora våkner mellom syv og halv åtte nå, og det er passe for familielivet i hverdagene - med eldsten som skal sendes på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndag 04.03.: Våknet tidligere enn noensinne, med samme døgnrytme som forrige dagen. Halv fem hørte jeg et skrik, men bablinga begynte ikke før fem. I dag tror jeg imidlertid det skyldtes bæsj i bleia(har ikke våknet med det på mange mnd) - hun var trøtt hele de to timene vi var våkne, så jeg prøver pån igjen i dag... Jeg vil sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,høres tragisk ut dette. Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis Benjamin våknet så tidlig eller flere ganger pr natt for mat. Gosj, jeg er glad jeg har sluppet det til nå.

Håper det snart går seg til og han snart sover natta gjennom. Iallefall til 7eller 7.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk det er helt greit at hun våkner klokka seks, jeg er normalt oppe da når jeg jobber. Men før det er tungt... Heldigvis får jeg 6 timer sammenhengende søvn, det vet jeg at mange her ikke får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse fingrene for at Ingrid sover litt lenger i morgen. Håper du har klart å få i henne litt mer mat i dag! :o)

Ellers så tenkte jeg å spørre om du har forsøkt å sove sammen med henne på dagtid. Vet du sier at du ikke får sove på dagen. Men jeg har merket at når jeg sover ved siden av Karsten så kan han sove to timer to ganger om dagen. Når jeg ikke sover der så sover han ofte bare en halv time... Tenkte kanskje at dersom hun fikk sove mer på dagen så sov hun bedre på natten? Og om du ikke får sove den stunden du ligger sammen med Ingrid, så får du i hvert fall hvile deg litt?! Jeg synes så synd på deg som sover så lite, tenker på deg når jeg har èn dårlig natt. Da tenker jeg at jeg ikke kan klage, for du har det sånn hver natt...

 

Har du forsøkt å sove med ørepropper. Du sier at du blir liggende og lytte etter lyder... Jeg hadde ikke fått sovet særlig mye uten ørepropper. Både Karsten og jeg har en bedre søvn etter at jeg begynte med de. Da overhører jeg smålyder, men våkner dersom det er noe han virkelig vil! :o) Om du hadde sovet med ørepropper så kunne du kanskje ha klart å få sove litt lenger på morgenen også. Da kunne din halvdel ha tatt Ingrid på morgenen og du kunne ha fått sovet litt lenger!! I hvert fall en av dagene i helgen... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til mandag 05.03.: Ingrid våkner 05.50! Det skal sies at hun sov en halvtime på dagen på søndag, men jeg sover heller en drøy halvtime lenger. Er det tilfeldig, eller nærmer jeg meg akseptabel tid å stå opp på, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode forslag! Det kunne være en ide å sove sammen med henne, når jeg er hjemme. Trilleturene er koselige, men ikke når hun ikke vil sove, ligger og skriker i vogna eller stønner som en fødende kvinne... :-)

 

Ørepropper har jeg tenkt på, for jeg lar henne ligge å bable til hun sutrer om morgenen. Hører jeg en lyd, ligger jeg selvsagt bare og venter på at hun skal sutre. Men problemet er at samboeren min sover så tungt og hører henne ikke, så det tør jeg rett og slett ikke.

 

Jeg er egentlig ganske takknemlig for at jeg får 6 timer søvn i strekk jeg, da, så jeg synes ikke så synd på meg selv. Jeg vet at andre her nattammer ofte om natta, og sånn sett har jeg dårlig samvittighet for å klage over mitt lille problem. Denne tråden har jeg egentlig bare lagd litt for moro skyld, igrunn, kanskje litt som "dagbok" for meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du jobber endel så er det klart at det ikke er så lett å sove på dagtid hver dag. Men kanskje du skulle forsøke å sove sammen med henne nå førstkommende lørdag. Jeg synes nemlig at Karsten sover mer og bedre om natten dersom han har mer søvn på dagtid... Du kunne jo forsøke det på lørdagen. Dersom det gir seg utslag i mindre søvn så har du jo søndagen å komme deg på igjen... :o)

 

Jeg var også litt skeptisk til ørepropper i starten. Nå sover jo Karsten på eget rom og det er så langt borte at vi er avhengig av babycall for å høre ham på natten. Men jeg skal love deg at når han virkelig vil bli hørt så klarer ikke mammaen å overhøre det, altså! Øreproppene tar bare bort sånn "små-støy", så jeg ikke våkner fullt så lett. (Tar også vekk pappaens snorking, dobbel effekt for meg!) ;o)

 

Men selv om du får seks timer søvn i strekk så blir vel ikke det nok? Jeg hadde vært helt utenfor dersom jeg ikke skulle fått mer søvn... Jeg sover vel 6-7 timer om natten avbrutt av ca 2 amminger. (Sovner heldigvis fort igjen etter at jeg har ammet). Men så får jeg 1 1/2-3 timer søvn på dagtid i tillegg alt ettersom jeg har tid til å sove en eller to lurer sammen med ham da...

 

Ja, ja, jeg skal ikke mase mer på deg, altså. Jeg synes bare litt synd på deg som ikke får mer søvn... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du maser ikke i det hele tatt! Jeg setter STOR pris på alle disse gode rådene - fra deg og andre! Det viser bare at noen bryr seg det!

 

Hva slags ørepropper kan man bruke da? En gang brukte jeg noen som jeg syntes overdøvet all lyd. Jeg hører Ingrid godt selv om vi ikke har baby call på rommet, men om jeg bruker den i tillegg bør jeg ganske sikkert høre den selv med ørepropper.

 

Dessuten har jeg fri to dager i uka, så det er fullt mulig å prøve å sove med Ingrid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang jeg putter proppene inn i ørene, synes jeg også at de stenger ute all lyd. Men jeg hører faktisk susingen i babycallen tross propper, så de er ikke så lydtette. Det er mest at de tar vekk "toppen" av lyden...

 

Jeg har nå brukt propper en stund, jeg, pga en mann som snorker. Han snorker ikke så galt, men han puster litt tungt. Har vanligvis aldri hatt søvnproblemer, jeg, men etter at jeg ble liggende å lytte til han så fikk jeg det. Han sovner jo så fort han ser puta, og så ble jeg liksom liggende å lure på om det var noe galt med meg som "aldri" sovnet. Og da kan du jo tenke deg at jeg aldri fikk sove! ;o) Så jeg har brukt propper i seks år nå, har blitt avhengig. Sluttet da Karsten kom, for jeg var så redd jeg ikke skulle høre ham. Men fant ut at da hørte jeg alt, så han ble jo forstyrret hele tiden... Etter at jeg begynte med proppene igjen sover vi bedre alle tre! :o)

 

Så jeg er en ekspert på propper, kan du si!! ;o) De jeg synes er best er de som kommer i plastboks, 3 par (orange, røde, grønne). De passer i hvert fall best til mitt øre.

 

Men om du prøver propper så håper jeg at du ikke blir liggende våken i redsel for ikke å våkne... Da forsvinner jo litt av poenget! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natt til tirsdag 06.03.: Sov til 05.50 - igjen! Endelig begynt å sove litt lenger? Begynner å håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så deilig, da! Det er stooor forskjell på 05 og 0550, altså! *krysse fingrene for deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! Her har Albert begynt å våkne tidligere og tidligere.. Er jo vant til å få sove til 7.30-8.30, men nå våkner han 6.30... Skal jo ikke klage da, når jeg ser hvor tidlig du har måttet stå opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 07.03.: Tilbakeslag. Første lyd klokka fire. Babling fra halv fem, jeg går inn til henne og sier at det fortsatt er natt, og hun ligger høflig i senga si og småsnakker med seg selv til fem over fem. Etter et par minutter der jeg prøver å overhøre gråtinga, ser jeg at slaget er tapt og at vi må stå opp. Og jeg som satt og rettet prøver til midnatt i går... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg gått fem på før også. Har trodd at vi har kommet inn i en rutine med Karsten, og så har jeg vært litt for sent oppe. Og så enten har han en natt hvor han plutselig skal ha masse mat, eller at han står opp skrekkelig tidlig... Blir vel en tidlig kveld på deg i kveld, da? Jeg klarer så vidt å holde øynene mine oppe, så det er snart natta her i alle fall! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til torsdag:

 

Sov til ti over seks!!! Har ikke sovet så lenge på mange måneder!!!

 

Natt til fredag:

 

Våknet halv fem og skreik... Å nei, tenkte jeg. Men problemet var mangel på smokk i munnen, og ti på seks hørte jeg babling fra rommet. Nå håper jeg bare videre...

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi... Så deilig, da! Og tenk, snart skal vi snu klokka, da sover hun enda en time lenger!!! ;o)

(Men legger seg vel tilsvarende senere da?!)

 

Du, jeg så bare i en annen tråd her om Ingrid som hylte når du listet deg ut av rommet... Jeg har lest i en artikkel om separasjonsangst at man visst helst ikke skal liste seg ut av rommet. Det er viktigere å si i fra at man går og hvor lenge man blir borte (ikke at de forstår det, akkurat, men). Dersom man bare lister seg vekk, så kan det visst forsterke angsten på at du blir borte....

 

Ikke meningen å komme med noen pekefinger, altså. Bare ett bitte lite velmenende råd... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Så det forverres det, altså? Jeg har selvsagt prøvd å bare gå ut av rommet så hun vet det, og snakket med henne inne fra det rommet, men hylinga begynner da også. Men da skal jeg slutte å liste meg i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til lørdag 10.03.:

 

Sov til 05.40, men la seg 19.45, så jeg er alt i alt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å lese "dagboka" di... Du må nesten printe ut det du har skrevet så du husker det. Er jo en fin "dokumentasjon" å ha til siden! :o)

 

 

Får håpe samboeren kan ta Ingrid litt i dag, så kan du legge deg ned og slappe av litt!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det er faktisk litt greit å se tilbake på ja! Jeg er sjakk-enke i dag, men jeg og Ingrid koser oss hjemme alene vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...