Gå til innhold

Våknet klokka 6 idag!!! Endelig en løsning?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Natt til mandag. TOTALT tilbakeslag - det blir jo bare tidligere og tidligere! I dag våknet hun halv fem og ville ikke sove igjen. Hun ligger "høflig" og venter i senga si en halvtime, men klokka fem bælja hun og ville opp. Jeg stønnet meg inn på rommet hennes, men alt ble selvsagt glemt da jeg så hodet som lå løftet opp og DET smilet. Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, det var jo voldsomt tidlig! Halv fem er liksom ikke menneskelig!

 

Jeg er hos mamma nå (pga oppussingsbråk i blokka har jeg tatt en uke her). I natt våknet Karsten halv fem, men vi lå i samme seng. (Han våknet nemlig halv to og hylskrek pga vondt i tenna). Og jeg var sååå trøtt halv fem... Så jeg klarte ikke å våkne. Jeg merket at han romsterte litt ved siden av meg, men så må han vel ha sovnet av igjen... Merket at det romsterte litt flere ganger, men plutselig våknet jeg. Og da var klokka blitt åtte!! :o) Det var godt å få sove lenge, ja! Du har ikke forsøkt å ta henne opp i din seng for å se om hun kan sove litt til der? Men det er kanskje en teit vane å begynne med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka åtte? Da sov dere lenge ja, for Karsten våkner relativt tidlig han også, gjør han ikke? Ja, jeg tok henne opp i senga da jeg nattammet, om hun våknet så tidlig. Da romsterte hun i en halvtime eller så(jeg halvsov!), reiv meg i hår og pelte meg i øynene, men sovnet etterhvert. Nå som jeg har sluttet å nattamme er terskelen ganske høy for å ta henne opp i senga. Hun sov hele natta en periode, men begynte å våkne opp etter at jeg systematisk hadde tatt henne opp i senga om hun våknet før halv sju... så jeg er så redd for at det skal skje igjen, da vil jeg heller ha mine 6-7 timer sammenhengende søvn.

 

Jaja, så sta som jeg er, så er det vel bare til pass for meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Karsten våkner vanligvis klokka seks pluss/minus en halv time... Hender han våkner litt før fem, men da får vi som regel ham til å sove lenger. Og hender at han våkner etter syv... Så det varierer veldig fra natt til natt. Men 0810 var absolutt ny rekord, ja! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele tråden... Og jeg får dårlig samvittighet! :-) Maja har nemlig blitt rammet av sovesyken - så jeg skal gladelig sende over litt sovestøv til dere! Vi har riktignok hatt vårt å stri med vi også når det gjelder søvn - men nå virker det som om hun er inne i en soveperiode. Håper viiiiirkelig at det kommer til dere også så dere får sove litt lenger - det virker jo helt umenneskelig å stå opp så tidlig!

 

Men dere skal berømmes for å ta det fint da :-)

(Jeg har jo klagd min nød her inne når jeg gikk månedsvis uten søvn;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er klart jeg stønner da jeg ser på klokka, men blir fort blid når jeg ser Ingrid smile i senga si. Jeg synes faktisk det er helt greit å stå opp klokka seks, og halv seks, men tidligere enn det er tungt over lang tid.

 

Håper dere ikke oppfatter dette kun som klaging, jeg holder denne tråden litt oppe for å oppdatere meg selv, og med et litt humoristisk syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppfatter det ikke som klaging! :o) Men skulle det være at du har behov for å klage litt en gang i blant så er det helt greit det også! :o)

 

Karsten våkner riktignok tidlig om morgenen, men som regel ikke fullt så tidlig som Ingrid. Og så er jeg jo så heldig at dersom vi ikke har noen planer alt for tidlig på morgenen så går vi jo og legger oss igjen og da får jeg sove enda to timer til... Så totalt sett får jeg vel nok søvn, bare at den blir litt avbrutt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til tirsdag: Bedre enn i går i hvert fall, i dag våknet hun halv seks, og det er egentlig et helt greit tidspunkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag morges våknet Karsten 0520... Lå en time og forsøkte å ignorere ham, tenkte kanskje han kunne sovne igjen sånn som i går, men til slutt ga jeg opp og stod opp! :o) Men så sov vi fra 0730 til 0910 igjen da, så jeg fikk meg nå en ekstra lur. :o)

 

Skal krysse fingrene for at hun sover lenger i morgen tidlig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov hun til kl.06.05!!! Hun våknet i halv fem-tida og småbablet litt og småsutret litt, men jeg går aldri inn til henne før hun bæljer, så trøtt er jeg på morran! :-)

 

Hadde en litt annerledes rytme på dagtid, hun sov kun en halvtime mellom 9.30 og 20, noe som er alt for lite, mener jeg, men hun var jo lys våken og blid, så jeg nektet henne ikke akkurat å sove.. Tror ikke jeg kommer itl å gamble på at det er tingen, jeg pleier ikke å styre søvnnen hennes på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:-) Tenkte jeg skulle hente fram denne!

 

Natt til torsdag 15.03. og fredag 16.03:

 

Hun våknet rundt kl 06! Føler meg så uthvilt etter denne uka!

 

Natt til lørdag 17.03.:

05.40 - men skitt au - det går for ei natt! :-)

Det skal nevnes at hun sovnet først 20.30, og sov en time på ettermiddagen. Jeg har sett litt for mye likhetstegn mellom "mye søvn" på dagtid med tidlig våken, så for vår del føler jeg ikke at "søvn avler søvn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte de første lydene 05.10, ble litt irritert på sambo som hadde sovnet i sofaen med lysene og lyden på tven på for fullt.

 

Vi stod opp 05.40, og hun var trøtt og grinete i to timer(hun sovner nesten alltid på klokka to timer etter at jeg har tatt henne opp av senga) - selv om hun fikk tilbud om å sove igjen. Det er i hvert fall et positivt tegn - i dag virket det ikke "normalt" for henne å våkne så tidlig - da jeg begynte med denne tråden var hun lys våken kvart over fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "komisk" at man kan føle seg uthvilt av å få sove "heeelt" til klokka seks! Sikker på at du brukte å sove litt lenger i tiden før barn?

 

Det høres ut som om Ingrid har begynt å våkne litt senere nå da, men jeg skal ikke si noe om det kanskje, da forandrer det seg vel igjen... Men jeg krysser fingrene for deg i det stille! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de som ikke har hørt forhistorien, men hører at jeg sier "I dag sov hun helt til klokka seks!", tror selvsagt at jeg sier det ironisk!

 

Jeg har alltid vært et a-menneske jeg, har pleid å stå opp i åtte-tida i helgene. Men på hverdagene da jeg jobbet stod jeg opp klokka seks, så det er egentlig en helt grei tid å stå opp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til mandag:

Våknet 05.25. Helt greit for meg!

 

Natt til tirsdag:

Våknet klokka 06! Så deilig, jeg ser sammenhengen lite søvn på dagtid med sove litt lenger om morgenen. Så kanskje det er bedre at hun dropper ettermiddagsluren selv om hun da blir litt grinete på kvelden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var det litt spesielt, siden hun hadde vondt i øret. Håper på en bedre natt i natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til torsdag:

Voldsomt tilbakeslag, hun våknet 04.50, men jeg tok henne ikke opp før 05.20. Det får da være måte på! :) Hun lå stort sett bare og babla, sutra litt innimellom. Men det vil jo si at jeg har vært våken fra 04.50 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror morgentida har begynt å stabilisere seg jeg. Hørte sutring halv fem på morgenen, men det kurerte smokken. 05.25 våknet hun i dag, og det er helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0525 er helt greit... Ja, ja, deg om det!! ;o)

 

I natt bare tullet Karsten. (Men så sov han utrolig lite på dagtid, jeg synes ofte det har en sammenheng). I dag har han sovet 2 timer x 3 på dagtid (og han er bare våken i 12 timer!!). La ham 18 og han sover fortsatt... Håper på god og uavbrutt søvn i natt. Sist natt ble jeg til slutt så oppgitt at jeg tok ham opp klokka 04 og la meg sammen med ham på gjestesenga på kontoret. Da sov han pent og rolig helt til 06... Håper ikke det at jeg tok ham opp sist natt fører til at han tror at han skal komme opp sånn hver natt! (spent på natta i natt nå ja!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem på halv seks i dag også.

 

Huff da, det kan jo ha en sammenheng at han sov lite på dagen. Håper det går greiere i natt, nå er han sikkert "sliten" etter et døgn med lite søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..melder meg litt på samtalen deres her, jeg.. (selv om jeg ikke har lest alle innleggene)har det også sånn at jeg må legge meg sammen med junior i 5 tiden for å få han til å sove 1 til 1 og en halv time lenger på morgenen. krysser fingrene for at han ikke blir avhengig av å ha meg sovende sammen med han på morgenkvisten. SLitsomt for både meg og han, kan det ha noe med at jeg flyttet han inn på eget rom FOR tidlig?? Han var 6mnd da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka fem ja, det er tidlig det -det vet jeg alt om! Derfor startet jeg denne "dagboka" her. Man anbefaler jo å flytte barna over i eget rom ved 6 mnd, selv ventet vi til hun var 6,5 mnd ca., og det gikk fint. Er ikke sikkert det har noe å si.

 

Jeg har hatt tre ulike strategier for nattesøvnen:

1. Sove mer(søvn avler søvn)

2. Sove mindre(fungerer her)

3. Mer mat på dagtid(fungerer også delvis)

 

Tips til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...